2017_Porsche_Panamera_49

H επίσημη παρουσίαση την νέας Porsche Panamera πραγματοποιήθηκε στα τέλη του περασμένου Ιουνίου. Μάθαμε ότι σημείωσε χρόνο 7.38 στο Nurburgring και ότι πρόκειται για το πιο γρήγορο sedan στον κόσμο. Αυτή τη στιγμή όμως γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τις αναλύουμε.

Κινητήρας – Μετάδοση – Πλατφόρμα

Στην έκδοση Turbo, χρησιμοποιείται ένας ολοκαίνουριος V8, 4 λίτρων με δύο τούρμπο. Στον νέο αυτό κινητήρα χρησιμοποιείται η διάταξη “Hot V”, που σημαίνει ότι οι τουρμπίνες είναι τοποθετημένες ανάμεσα στο “V” του μπλοκ. Με τη διάταξη αυτή ουσιαστικά μικραίνουν οι αποστάσεις που διανύουν τα καυσαέρια, βελτιώνοντας έτσι την απόκριση του κινητήρα και μειώνοντας την υστέρηση των τούρμπο. Για τη περαιτέρω μείωση του τούρμπο lag, χρησιμοποιούνται όπως είναι αναμενόμενο τουρμπίνες με twin scroll σχεδιασμό. Η μέγιστη πίεση να φτάνει τα 1,3 bar, και ο νέος V8 αποδίδει 550 ίππους και 77 κιλά ροπής. Με αυτές τις τιμές όπως τα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 3,4 δευτερόλεπτα για την έκδοση Sport Chrono pack.

Porsche Panamera 2017 Technical Details (1)

Η νέα Panamera επίσης, είναι η πρώτη Porsche που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Σε αυτή τη λειτουργία ο κινητήρας έχει όριο τις 3.500 σ.α.λ. και αποδίδει 123 ίππους. Για να ενεργοποιηθεί το σύστημα, ένας εκκεντροφόρος από κάθε πλευρά του κινητήρα, μετακινείται κι έτσι στους κυλίνδρους δύο, τρία, πέντε και οχτώ οι βαλβίδες εισόδου παραμένουν κλειστές. Για ακόμα καλύτερη κατανάλωση αλλά και μείωση των ρύπων, οι καταλύτες έχουν τοποθετηθεί ακριβώς πίσω από την έξοδο των καυσαερίων στις τουρμπίνες. Σε ένα τέτοιο σύστημα αναπτύσσονται αρκετά υψηλές θερμοκρασίες και χρειάζεται κάποια ψύξη. Αυτή παρέχεται κατευθείαν από αγωγό που βρίσκεται στο ψυγείο του κινητήρα και διοχετεύει τη περιοχή με ψυχρό αέρα.

Επίσης κατασκευάστηκε και ένας νέος V6 κινητήρας χωρητικότητας 2,9 λίτρων και με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Σε αυτόν τον κινητήρα δεν υπάρχει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, παρ’ όλα αυτά διατηρείται η διάταξη “Hot V” και επιπλέον οι βαλβίδες εισόδου έχουν μεταβλητή βύθιση δύο σταδίων. Η απόδοση του είναι 440 ίπποι και 55 κιλά ροπής.

Porsche Panamera 2017 Technical Details (10)

Και οι δύο κινητήρες, όπως και ο V8 πετρελαίου 4 λίτρων που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά, εξοπλίζονται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της ZF. Έχει μειωμένες διαστάσεις σε σχέση με το 7άρι που αντικαθιστά επιτρέποντας έτσι την τοποθέτηση ενός ηλεκτροκινητήρα χωρίς να αυξηθεί το συνολικό μήκος του συστήματος μετάδοσης.

Porsche Panamera 2017 Technical Details (12)

Όλα αυτά, για την επερχόμενη υβριδική έκδοση που θα παρουσιαστεί. Οι τρεις τελευταίες σχέσης του κιβωτίου έχουν γρανάζομα “overdrive” και η τελική ταχύτητα και στις δύο εκδόσεις επιτυγχάνεται με 6η.

Porsche Panamera 2017 Technical Details (4)

Η Panamera είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της εταιρίας από τη Στουτγάρδη που “πατάει” στη νέα πλατφόρμα MSB του VW Group. Η νέα αυτή πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί σε εκδόσεις της Panamera με πιο κοντό αλλά και πιο μακρύ μεταξόνιο, καθώς και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας αλλά και της Bentley. Το 31% της κατασκευής είναι από αλουμίνιο και έχει χρησιμοποιηθεί ενισχυμένος χάλυβας σε σημεία όπως η μεσαία κολόνα για βελτιωμένη αντοχή σε ενδεχόμενη πρόσκρουση.

Ανάρτηση – Φρένα

Η νέα Panamera σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, με το συνολικό του βάρος να αγγίζει τους 2 τόνους. Η Porsche όμως ποτέ δεν έκανε “εκπτώσεις” στον τομέα των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς των αυτοκινήτων της. Έτσι και η νέα Panamera διαθέτει κορυφαία τεχνολογία σε αυτό τον τομέα. Ξεκινώντας από τα ελαστικά, η Turbo πατάει σε ελαστικά διατάσεων 275/40ΖR20 μπροστά και 315/35ZR20 πίσω, όντας 20 χιλιοστά φαρδύτερα από αυτά που χρησιμοποιεί η “μικρή” V6.

Porsche Panamera 2017 Technical Details (7)

Για τη μπροστά ανάρτηση χρησιμοποιείται μία διάταξη με διπλά ψαλίδια, με την αντιστρεπτική ράβδο να είναι “δεμένη” στο ρουλεμάν του επάνω ψαλιδιού. Έτσι επιτυγχάνεται καλύτερη κατανομή των τάσεων στην αντιστρεπτική και δημιουργείται επιπλέον χώρος ώστε να τοποθετηθούν μονοσωλήνια αμορτισέρ που είναι ελαφρύτερα. Η πίσω ανάρτηση είναι μια νέα τεσσάρων συνδέσμων και για πρώτη φορά τοποθετείται σε Panamera σύστημα τετραδιεύθυνσης. Όπως και στις 911 που χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα, έτσι κι εδώ, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς σε χαμηλές ταχύτητες για να μικραίνει ο κύκλος στροφής του αυτοκινήτου ενώ στις υψηλές ταχύτητες στρίβουν στην ίδια διεύθυνση ώστε να επιτυγχάνεται υψηλή σταθερότητα. Η νέα Panamera είναι επίσης η πρώτη Porsche που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό σύστημα πλευρικής σταθερότητας (active roll stabilization) καθώς ως τώρα υπήρχε μόνο υδραυλικό. Το σύστημα αυτό που διατίθεται στον εξτρά εξοπλισμό είναι τοποθετημένο κατά μήκος της αντιστρεπτικής ράβδου και ουσιαστικά πρόκειται για έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που ελέγχει τη στρέψη της και κατά συνέπεια τις κλίσεις του αμαξώματος.

Rear+Axle

Ένας γρήγορος τρόπος να ξεχωρίσεις τις εκδόσεις της Panamera εμφανισιακά είναι το χρώμα των δαγκανών των φέρνων. Στα μοντέλα 4S έχουν γκρι χρώμα ενώ η Turbo έχει κόκκινες. Τα κεραμικά έρχονται πάντοτε σε κίτρινο χρώμα. Μπροστά εφοδιάζεται με εξαπίστονες ενώ πίσω με τετραπίστονες δαγκάνες.

 

Επίσης στον έξτρα εξοπλισμό διατίθενται και αμορτισέρ αέρα, που σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρίας είναι το μεγαλύτερο βήμα που έχει γίνει αναφορικά με την ποιότητα κύλισης και άνεσης του αυτοκινήτου σε σχέση με το επερχόμενο μοντέλο. Τα αμορτισέρ χρησιμοποιούν τρεις θαλάμους οι οποίοι όταν είναι γεμάτοι, έχουν συνολικά 60% περισσότερο όγκο αέρα από τα προηγούμενα. Στη λειτουργία comfort χρησιμοποιούνται και οι τρεις θάλαμοι, στην Sport οι δύο και στην Sport Plus , μόνο ο ένας. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει πολύ μεγάλη δυνατότητα ρύθμισης της σκληρότητας των ελατηρίων ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού.

Σύστημα Infotainment και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα

Από ένα πολυτελές σεντάν της Porsche δε θα μπορούσαν να λείπουν οι τελευταίες και πιο εξελιγμένες τεχνολογικές ανέσεις. Ο νέος πίνακας οργάνων και το σύστημα πλοήγησης ονομάζονται από την από την εταιρία Porsche Advanced Cockpit. Το κλασσικό κεντρικό στροφόμετρο συνεχίζει να είναι αναλογικό, πλαισιώνεται όμως από δύο οθόνες 7 ιντσών με την αριστερή να δείχνει την ταχύτητα και την επιλογή λειτουργίας του πλαισίου και τη δεξιά να παρέχει πληροφορίες στον οδηγό όπως η θερμοκρασίες, ο δείκτης καυσίμου και το GPS.

Porsche Panamera 2017 Technical Details (15)

Στη κεντρική κονσόλα “κάθεται” μία οθόνη 12,3 ιντσών από την οποία μπορείς ελέγξεις τα πάντα. Μέχρι και το που θα σημαδεύουν οι αεραγωγοί του κλιματισμού. Αυτό σημαίνει ελάχιστοι διακόπτες και όσοι έχουν απομείνει, έχουν αντικατασταθεί με κουμπιά αφής. Αυτό βέβαια έχει και τα αρνητικά του καθώς είναι δύσκολο να ακουμπήσεις οπουδήποτε στη κεντρική κονσόλα χωρίς να ενεργοποιήσεις κάτι. Η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment παρέχει τη δυνατότητα προσαρμογής της διάταξής της, χωρίζοντας τη μέχρι και σε 3 διαφορετικές ζώνες. Μπορείς για παράδειγμα στο δεξιά μέρος της οθόνης να διατηρείς κάποιες συντομεύσεις εφαρμογών που χρησιμοποιείς πιο συχνά, έτσι ώστε να έχεις πρόσβαση σε αυτές την ώρα που λειτουργεί η πλοήγηση ή το ραδιόφωνο στο υπόλοιπο μέρος της οθόνης.

Τις τιμές της νέα Porsche Panamera μπορείς να τις βρεις εδώ.