1998_Sbarro_Renault_Espider_02_1

Σίγουρα, το πιο παρανοϊκό Espace-ίσως και το πιο παρανοϊκό Renault– που παρουσιάστηκε ποτέ είναι το Espace F1, αλλά τι θα έλεγες για ένα ακόμη διαφορετικό Espace, δημιουργία του ελβετικού, βελτιωτικού οίκου Sbarro;

Οι δημιουργίες των Ελβετών ακροβατούσαν ανέκαθεν, πιστεύω, μεταξύ του άκρως εντυπωσιακού και του.. κιτς! Το 1998, εν όψει του 24ωρου αγώνα αντοχής του Le Mans, o David Bruno, Γενικός Διευθυντής της SEM, της εταιρείας που είναι υπεύθυνη για την οργάνωση του αγώνα, πρότεινε στο Franco Sbarro να παρουσιάσει μερικές από τις δημιουργίες του, ο Ελβετός άδραξε την ευκαιρία και σκέφτηκε ότι θα ήταν μια πολύ καλή προοπτική να παρουσιαστεί μια διαφορετική εκδοχή του δημοφιλούς πολυμορφικού της Renault.

98renault_espider

Χρησιμοποιώντας ως βάση την τρίτη γενιά του Espace, οι σπουδαστές Espera Sbarro center στο Pontarlier, δημιούργησαν το Espace Spider Concept, με το οποίο θα μπορούσαν να μετακινηθούν εξέχουσες προσωπικότητες που είχαν προσκληθεί από τους διοργανωτές του αγώνα. Η Matra, που κατασκεύαζε το πολυμορφικό για τη Renault, δέχθηκε την πρόσκληση της κατασκευής του πρωτότυπου και αντίστοιχα η Renault έδωσε το πράσινο φως.

1998_Sbarro_Renault_Espider_04

Για τον ίδιο τον Sbarro, ήταν μια πρόκληση σχεδιαστικά για τους σπουδαστές του (εκτός από το bonus που θα έπαιρναν), αλλά και μια νοσταλγική αναδρομή  στο Le Mans, αφού διατέλεσε ως μηχανικός στη Scuderia Filipinetti, μια ελβετικής ομάδας με αρκετή εμπειρία στους αγώνες, με σπουδαίους οδηγούς να τρέχουν με αυτήν, όπως οι Jim Clark, Phil Hill, Ronnie Peterson.

Όσον αφορά το σχεδιασμό, η Sbarro συνεργάστηκε στενά με το σχεδιαστικό τμήμα της ίδιας της Renault, η οποία, όπως καταλαβαίνεις, ήταν μέρος του project και ως βασική προϋπόθεση έθεσε να κρατηθεί, όσο γινόταν, ο “χαρακτήρας” του Espace. Oπως βλέπεις, το παρμπρίζ φυσικά και έλαμπε δια της απουσίας του, οδηγός και συνοδηγός κάθονταν σε ξεχωριστά “cockpits”, ένας οδηγός ήταν στο κέντρο και πίσω άλλοι δύο επιβάτες, όλοι κάθονταν σε bucket καθίσματα. Οι απαραίτητες ενισχύσεις έγιναν στο σασί και σύμφωνα με πληροφορίες της εποχής, το Espace Spider αποτέλεσε βάση για ένα αντίστοιχο, δεξιοτίμονο project στην Αγγλία.

© Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"

“Καρδιά¨του Espace Spider ήταν ο 3-λιτρος, V6 κινητήρας, απόδοσης 194 ίππων και η κίνηση μεταδιδόταν στον εμπρός άξονα. Μόνο ένα κατασκευάστηκε και εκτιθόταν στο μουσείο της Matra στην κεντρική Γαλλία. Ωστόσο, εξαιτίας των σοβαρών βροχοπτώσεων που έπλητταν την περιοχή, το μουσείο πλημμύρισε και πολλά από τα αυτοκίνητα που ήταν στο υπόγειο, υπέστησαν σοβαρές ζημιές από την εισροή υδάτων, μεταξύ αυτών και το συγκεκριμένο πρωτότυπο.

  • xtra

    αυτοκινητο που φοβασαι το νερο μην σε βρεξει απο πανω , τελικα εγινε μουσκεμα απο κατω.!

    Ωραιοτατο κονσεπτ , η μονη παραφωνια ειναι το πατωμα στο πισω μερος..