hennessey-mp4-12c-01

Από τη σχεδίαση μέχρι την κατασκευή του πρωτότυπου ενός αυτοκινήτου, οι εταιρίες επενδύουν αρκετό χρόνο και ακόμα περισσότερο χρήμα. Όταν ο σχεδιαστής ξεκινά με λευκό χαρτί, τότε απαιτείται ακόμα περισσότερος χρόνος και αντίστοιχα αυξημένα κεφάλαια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του σχεδιασμού, της μοντελοποίησης, της εξέλιξης και τέλος της κατασκευής του πρωτότυπου. Για οικονομικούς λόγους λοιπόν, οι κατασκευαστές αρέσκονται να “δανείζονται” τεχνογνωσία από τον ανταγωνισμό και όταν μιλάμε για supercars, ο Νο 1 ανταγωνιστής είναι η Ferrari. Όπως είχες διαβάσει παλιότερα, η Honda αγόρασε μια Ferrari 458 Italia και την αποσυναρμολόγησε για να εξελίξει το νέο NSX.

Η πρακτική αυτή είναι κοινό μυστικό όλων των κατασκευαστών και σε αυτή τη θέση βρέθηκε η McLaren δύο φορές. Πιο συγκεκριμένα, για την εξέλιξη του MP4-12C χρησιμοποιήθηκαν 2 αυτοκίνητα της Ferrari και ένα Ultima, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 90, για την κατασκευή του πρώτου αυτοκινήτου δρόμου της εταιρείας, τα μηχανικά μέρη της πρώτης McLaren F1 “στεγάστηκαν” στο αμάξωμα ενός Ultima GTR της Noble, αφού η εταιρεία δε διέθετε δικό της πάτωμα.

84582_155_122_41hi

Το 2007, ο Ron Dennis βρέθηκε ξανά στην ίδια θέση, αφού η εποχή της συμπόρευσης με την Mercedes αποτελούσε πλέον παρελθόν. Καρπός αυτής της συνεργασίας ήταν η Mercedes-Benz SLR McLaren, η οποία φορούσε το γερμανικό V8 της AMG, 5,4-λίτρων, που απέδιδε 626 ίππους, όμως ο σχεδιασμός και η παραγωγή του υπόλοιπου αυτοκινήτου γινόταν στη Μ. Βρετανία. Το τέλος της συνεργασίας σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής για τη McLaren, η οποία εδραιώθηκε πλέον το 2010, όταν ο Ron Dennis εξαγόρασε το μερίδιο μετοχών που κατείχε η Daimler στην παλιά McLaren και ίδρυσε τη McLaren Automotive.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από τη χειραφέτηση με τη Mercedes μέχρι την ίδρυση της νέας εταιρείας, υπήρχαν μερικά project στα σκαριά, όμως το αμάξωμα της SLR, λόγω του ότι διέθετε τον κινητήρα μπροστά (FMR layout), δεν ήταν το καταλληλότερο για την εξέλιξη του επόμενου μοντέλου. Οι δημοσιογράφοι τότε δεν είχαν καμία ιδέα για το επόμενο μοντέλο, όμως σύμφωνα με φήμες, οι μηχανικοί της McLaren σχεδίαζαν ένα αυτοκίνητο που θα ανταγωνιστεί άμεσα τη Ferrari. Οι φήμες φούντωσαν όταν κάποιοι υποστήριξαν πως είδαν μια ύποπτη Ferrari 360 στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Woking. Αρκετά λογικό, για να γίνεις ανταγωνιστικός πρέπει να μελετήσεις τον αντίπαλο. H McLaren χρησιμοποίησε τα αμαξώματα από δύο Ferrari 360 και ένα Ultima GTR για να δοκιμάσει τον κινητήρα, τη μετάδοση και το σύστημα ανάρτησης που προόριζε για την MP4-12C και ιδού λοιπόν οι αποδείξεις:

ferrari360-ultimagtr

Οι φωτογραφίες προέρχονται από τη McLaren και έχουν τραβηχθεί το 2008 κατά τη διάρκεια δοκιμών. Επάνω φαίνεται η μαύρη Ferrari 360 MV1 (Δοκιμαστικό Όχημα 1) που “φιλοξενεί” τον 3,8-λίτρων V8, ενώ στο Ultima GTR (MV2) έχει τοποθετηθεί το πρωτότυπο υδραυλικό σύστημα αναρτήσεων, με πλήρη γεωμετρία από το MP4-12C. Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται η μπλε Ferrari 360 (MV3), η οποία χρησιμοποιήθηκε για τη μελέτη του θορύβου και των ταλαντώσεων του πρωτότυπου συστήματος εξαγωγής καυσαερίων και τη μετέπειτα εξέλιξη του.

ferrari360-ultimagtr2

Η MP4-12C έκανε ντεμπούτο στις 9 Σεπτεμβρίου του 2009, ενώ λανσαρίστηκε επίσημα στις 18 Μαρτίου του επόμενου έτους, με τη McLaren Automotive να είχε επενδύσει συνολικά 800 εκατ. δολαρίων για την εξέλιξη των εγκαταστάσεων και της γραμμής παραγωγής της, ενώ σκόπευε να αυξήσει το δίκτυο διανομέων. Στόχευε, επίσης, σε νέα προϊόντα, ώστε να αποπληρώσει τους επενδυτές της, με τη νέα γραμμή παραγωγής να έχει τη δυνατότητα να παράγει 4.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο.

Το MP4-12C μετονομάστηκε σε 12C το 2012 και το 2014 σταμάτησε η παράγωγή του, καθώς παρουσιάστηκε η McLaren 650S. Η εταιρεία σκόπευε να κρατήσει και τα δύο μοντέλα στην παραγωγή, όμως το 650s αποτελεί ουσιαστικά εξέλιξη του 12C, με 25% νέα εξαρτήματα. Όπως είναι φυσικό, οι πελάτες προτιμούν το 650s έναντι του πρώτου μοντέλου, το οποίο εξελίχθηκε με Ferrari για να ανταγωνιστεί τη Ferrari. Το 2015 η McLaren Automotive πούλησε 1654 αυτοκίνητα σε πελάτες από 30 χώρες, ενώ για το 2016 θέλει να διπλασιάσει αυτά τα νούμερα. Πιστεύεις πως θα τα καταφέρει;

  • cfu

    και γιατι οχι την F430 Που ειναι πιο καινουργια?

    • Δε γνωρίζουμε ποτέ ακριβώς ξεκίνησε η εξέλιξη του project, ίσως νωριτερα από το 2007. Η 360 ήταν ένα δοκιμασμένο και αξιόπιστο αυτοκίνητο σε αντίθεση με την 430, που παρουσιάστηκε το 2004 και ήταν σχετικά καινούρια. Υποθέτω πως η σχεδίαση ξεκίνησε κάπου μέσα στο 2005 και απαραίτητα χρειάζονταν την 360 από την αρχή του εγχείρημα τος. Ίσως δε θέλησαν να ρισκάρουν με την καινούρια, για εκείνη την εποχή, 430.

  • Mrdesperado32

    ελα!!!αυτα να τα βλεπουν οι πολυξεροι εδω μεσα.στο τελος της βραδιας θα συγκρινω σχολια με το αρθρο του nsx.αιντε να δουμε τι θα δουμε παλι..χαχαχα

  • Anonymous

    Βασικα εδω υπαρχει μια διαφορα. Δεν “εψαξαν” τα αμαξια για να αποκτησουν τεχνολογια/τεχνογνωσια.
    Ηταν αμαξια στα οποια δοκιμασαν δικα τους εξαρτηματα. Κατι σαν mule car. Πως δοκιμαζουν οι εταιριες την επομενη γενια πανω στην προηγουμενη. Μονο που εδω δεν υπηρχε κατι προηγουμενο και πηραν οτι θεωρουσαν πιο κοντινο

    • Συμφωνώ εν μέρει, όταν κατασκευάζεις κάτι για να το προσαρμόσεις πάνω σε μια πλατφόρμα για να κάνεις δοκιμές, αναπόφευκτα οι εδράσεις των εξαρτημάτων θα συμπίπτουν με τις αντίστοιχες της πλατφόρμας που επέλεξες. Ύστερα όταν πας να σχεδιάσεις τη δική σου πλατφόρμα, υποχρεωτικά θα “αντιγράψεις” τις εδράσεις, τη διάταξη, γεωμετρία κτλ του mule, με αποτέλεσμα να έχεις δανειστεί, έστω και σε μικρό βαθμό, κάποια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

  • ηθικο διδαγμα…..
    οποιος εχει μια 360…και πλεον τα εχει βαρεθει τα αλογα της και την ροπη της…..
    υπαρχει και το engine swap !!!!!!!! :-D
    οχι τιποτα…..πλεον θα ειναι και turbo…οπως ολες οι νεες Ferrari !!! :-P

  • Sofian

    Ποποοοοο και εδω αντιγραφη??? Κρατχες δεν βλεπω ομως!! Το nsx το φαγατε!!

    • εδω αποτι καταλαβα πιο πολυ ηταν betta tester να το πω το σασι για αυτα που θελαν να ελεγξουν…….παρα το πηραν για να δουν τα ”μυστικα” που κρυβει το αυτοκινητο !!

    • Sofian

      Μπαμπινο οπως και να εχει το πηραν και κανανε δοκιμες πανω του που τους εδωσε αποτελεσματα και μετρησεις ωστε να εξελιξουν καλυτερα το μελλοντικο αμαξι!!! Αλλα εδω γαργαρα!! Τεσπα!!

    • κατα την αποψη μου οπως σε ειπα…..δεν ειναι το ιδιο !

    • Sofian

      Σε καταλαβα βρε δεν ειναι ακριβως 100% το ιδιο σε αυτο συμφωνουμε αλλα ειχαν κερδος σε τεχνογνωσια απο αυτο!! Δεκτη και σεβαστη η αποψη σου δεν θα τα χαλασουμε σε αυτο αγορινα μ!!

    • Eδώ δεν υπάρχει η αιώνια κόντρα Γερμανία vs Ιαπωνία, γι αυτό δεν υπάρχει διαμάχη. Ποιος θα ασχοληθεί με τους Άγγλους και την “ταπεινή” McLaren;