Ford Fiesta Tuareg concept 3


Πριν ο κόσμος μάθει το όνομα από την Volkswagen και το ομώνυμο SUV της, το όνομα Tuareg χρησιμοποιήθηκε από την Ford το 1978 για ένα πρωτότυπο που ήταν ταυτόχρονα ένα είδος “άσκησης” αλλά και αρκετά μπροστά από την εποχή του. Το Fiesta Tuareg concept ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Ghia με το Ford Design Center της Β. Αμερικής και η ιδέα πίσω από το πρωτότυπο, είχε να κάνει με την δημιουργία “ενός πρακτικού, εκτός δρόμου Fiesta”που θα βασιζόταν στο μη-τροποποιημένο πάτωμα του αυτοκινήτου παραγωγής.

Το Fiesta Tuareg είχε μήκος που έφτανε τα 3,73 μέτρα, πλάτος 1,66 μέτρα και ύψος 1,49 μέτρα. Σε περίπτωση που δεν έχεις πρόχειρες τις διαστάσεις του mk1 Ford Fiesta όπως όλοι οι φυσιολογικοί άνθρωποι, να σου πω ότι το Tuareg concept ήταν 17 εκατοστά πιο μακρύ, 9,3 εκατοστά πιο φαρδύ και 18,5 εκατοστά πιο ψηλό από το μοντέλο στο οποίο βασιζόταν. Σχεδιαστικά… κοίταξε το! Τα φαρδιά φτερά, το νέο, πιο “άγριο” καπό, τα περισσότερα φώτα, τα διάφορα προστατευτικά και φυσικά τα 26άρια Goodyear Terra εκτός δρόμου ελαστικά σε ατσάλινες ζάντες συνθέτουν ένα εντυπωσιακό σύνολο που κάνει άμεσα διακριτές τις προθέσεις του αυτοκινήτου! Άξιον αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι χάρη στην επιμήκυνση της οροφής, το μικρό Fiesta έχει μετατραπεί σε mini station wagon. Όσον αφορά στο εσωτερικό δε, τα καθίσματα και ο ουρανός έχουν επενδυθεί με ανθεκτικό tweed ενώ το ίδιο υλικό σε συνδυασμό με βινύλιο έχει χρησιμοποιηθεί για τις πόρτες. Το πάτωμα και το πορτ-μπαγκάζ, προστατεύονται από χοντρό, καφέ πατάκι.

Ford Fiesta Tuareg concept 1

Τα μηχανικά του πρωτότυπου όμως δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο το παρουσιαστικό του. Όπως είπαμε άλλωστε, στόχος ήταν η δημιουργία ενός “crossover” χωρίς πολλές αλλαγές ή μετατροπές. Έτσι, κάτω από το καπό, βρισκόταν ένας τετρακύλινδρος με έναν εκκεντροφόρο επί κεφαλής και χωρητικότητα 1.1 λίτρων που συνδυαζόταν με ένα τετρατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο. Κι αν περίμενες τετρακίνηση… θα σε απογοητεύσω. Τέλος, η ανάρτηση του πρωτότυπου ήταν πιο “σφιχτή” από αυτή του φυσιολογικού Fiesta ενώ εξασφάλιζε και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Το Fiesta Tuareg concept παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 1979 αλλά παρότι ολόκληρο το project “μύριζε” παραγωγή, το πρωτότυπο δεν πέρασε ποτέ στην επόμενη φάση. Για την ιστορία, να αναφέρω ότι 4 χρόνια αργότερα έκανε την εμφάνιση του στην αγορά το Panda 4×4, χωρίς άγριο bodykit αλλά με σύστημα τετρακίνησης… just sayin’

  • cfu

    πολυ cool

  • AR164V6TB

    Ας μου επιτραπεί μια μικρή μνεία στον πρωτοπόρο, το Matra-Simca Rancho, το οποίο παρουσιάστηκε το 1977, πωλούνταν έως το 1984 (περίπου 58.000 κατασκευάστηκαν) και ουσιαστικά εισήγαγε τον όρο των οχημάτων αναψυχής ή crossover ή όπου τέλος πάντων μπορεί κάποιος να το εντάξει.
    Τελικά οι μικρές εταιρείες κάποιες φορές είναι πιο τολμηρές από τις εταιρείες του μεγέθους της Ford…
    https://uploads.disquscdn.com/images/1c7e2e149a6a4ad58a6e01c1beb2fb450e090460aa2de8accd77dca816874f80.jpg

  • Γιώργος Βαρδου

    πολύ ιδιαίτερο είναι και το Ghia https://uploads.disquscdn.com/images/2606b0a3b34535d133296ae53ebe54ca19b015fac2e11a44f2deb2bea002c7b7.jpg Shuttler, ενα μικρούλι αυτοκινητάκι , με μηκος 2 μετρα