2016 Singapore Grand Prix, Saturday

Την κεκτημένη ταχύτητα διατηρεί για την ώρα ο Nico Rosberg. Ο νικητής των τριών τελευταίων αγώνων ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, έχοντας διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον δεύτερο Lewis Hamilton, αν και αξίζει να αναφέρουμε πως ο Βρετανός δεν πίεσε όσο θα μπορούσε για την επίτευξη καλύτερου χρόνου.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Kimi Raikkonen, όμως η διαφορά του από τον Hamilton είναι 6 δέκατα. Ο Sebastian Vettel ήταν ελάχιστα πιο αργός από τον Φινλανδό, ενώ ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Nico Hulkenberg, Sergio Perez και ο Jenson Button που κλείνει τη 10άδα. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Οι συνθήκες ήταν εξαιρετικές. Ο ήλιος έλαμπε και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 29°C στον αέρα και τους 38°C στην άσφαλτο. Το πρώτο τους αναγνωριστικό πέρασμα έκαναν οι οδηγοί, για να επιστρέψουν γρήγορα στα pits. Αρκετά επεισοδιακό ήταν το ξεκίνημα, αφού στα πρώτα 7 λεπτά, η RS16 του Kevin Magnussen έπιασε φωτιά! Ο Δανός βγήκε αμέσως από το μονοθέσιο και η φωτιά σβήστηκε σε μερικά μόνο δευτερόλεπτα, χάρη στην άμεση επέμβαση των ανθρώπων της πίστας. Οι πυροσβεστήρες δεν έφυγαν από τη θέση τους, καθώς η διαρροή καυσίμου προκαλούσε αναζωπυρώσεις.

Με τη φωτιά να μην μπορεί να σβηστεί τελειωτικά, οι αγωνοδίκες έβγαλαν κόκκινη σημαία, μιας και ένα μονοθέσιο που πιάνει φωτιά κάθε λίγα δευτερόλεπτα στο pit lane, δεν ήταν εικόνα για να συνεχιστεί η διαδικασία. Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε με 1 ώρα και 4 λεπτά να μένουν για τη λήξη.

Οι περισσότεροι από τους οδηγούς βγήκαν αμέσως στην πίστα και ο Alonso έγινε ο πρώτος που ολοκλήρωσε γύρο, με τον χρόνο του να είναι 1:39.797, αλλά γρήγορα ο Ισπανός έχασε την πρωτιά από τον Massa και στη συνέχεια από τον Rosberg. Και ο Hamilton προσπάθησε να ανέβει στην κορυφή -φορώντας κι αυτός τη μαλακή γόμα-, αλλά ήταν 5 χιλιοστά πιο αργός από τον team-mate του.

Οι δυο τους είχαν χρόνο στο 1:35.7, και ο Raikkonen ήταν μισό δευτερόλεπτο πίσω, στην τρίτη θέση, την ώρα που η Red Bull απείχε πάνω από 2 δευτερόλεπτα από τα «Ασημί Βέλη». Έξοδος χωρίς συνέπειες για τον Sainz, όταν ο Vettel έκανε παράπονα για έντονες δονήσεις και κάκιστη ισορροπία στην SF16-H. Ο Rosberg δεν κατάφερε να βελτιώσει και ο Hamilton έκανε ένα μεγαλοπρεπές μπλοκάρισμα στα φρένα για τη στροφή 9.

Ο Βρετανός γύρισε στα pits και μαζί με τον Magnussen ήταν αυτοί που δε βρισκόταν στην πίστα, στα 55 λεπτά πριν από το τέλος. 1:35.2 δια χειρός Rosberg που έβρισκε τα πατήματά του, δείχνοντας την ίδια ώρα πως η Mercedes δε θα επιτρέψει σε άλλον να κερδίσει εδώ.

Στα μισά της διαδικασίας, οι μισοί οδηγοί είχαν επιστρέψει στα γκαράζ τους, με τους 10 πρώτους να είναι: Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Perez, Button, Hulkenberg και ο Kvyat. Οι δύο Mercedes βγήκαν ξανά έξω, αλλά αυτή τη φορά με τη μέση γόμα, με τον Rosberg να είναι 6 δέκατα πιο αργός από τον εαυτό του, όταν η Pirelli δίνει 1 δευτερόλεπτα διαφοράς μεταξύ της μαλακής και της μέσης γόμας.

Οι μηχανικοί της Ferrari συνέχιζαν να δουλεύουν πάνω στο μονοθέσιο του Vettel, το οποίο είχε ενσωματωμένο νέο πάτωμα. Η δράση παρέμενε υποτονική στα 35 λεπτά για το τέλος, καθώς μόνο 7 μονοθέσια πατούσαν άσφαλτο. Ο Raikkonen δοκίμασε να κινηθεί γρήγορα, αλλά σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:36.6, δηλαδή 1,4 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή.

Τα μαλακά ελαστικά έβαλε ο Alonso για να βελτιώσει τη θέση του και να βρεθεί 5ος, με τη διαφορά του από τον Vettel να είναι μικρότερη των 2 δεκάτων του δευτερολέπτου. Στην έναρξη του τελευταίου μισάωρου, η πλειοψηφία των οδηγών γυρνούσε στην πίστα, όμως οι τρεις πρώτοι δεν ήταν μέσα σε αυτούς.

20 λεπτά έμεναν για το τέλος και οι λίγοι οδηγοί που βρισκόταν έξω συνέχιζαν να παίρνουν δεδομένα για τη φθορά των ελαστικών και φυσικά το στήσιμο των μονοθεσίων τους. Το καύσιμο είναι πάντα αρκετό σε αυτή τη φάση, με αποτέλεσμα οι καλύτεροι χρόνοι να μένουν αμετάβλητοι.

Έξοδος για τον Rosberg στη στροφή 11. Ο Γερμανός πάτησε στην αμμοπαγίδα, αλλά κατάφερε να συνεχίσει χωρίς πρόβλημα. Οι οδηγοί συνέχιζαν να κάνουν περάσματα με διαφορετικά ελαστικά, πάντα στα πλαίσια προσομοίωσης αγώνα, χωρίς να συμβαίνει κάτι άξιο λόγου.

VMax

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 09:00 ώρα Ελλάδας.