First_Drive_Toyota_Prius_113

Ο Kendall Greuel αγόρασε πριν λίγο καιρό την υβριδική έκδοση του τελευταίου Toyota Prius και ενώ το αυτοκίνητο κάνει ακριβώς αυτά για τα οποία το προτίμησε, κάτι έχει αρχίσει να τον ενοχλεί:

Ενώ γλιτώνω σε κόστος καυσίμων ένα ποσό όσο η μηνιαία δόση του αυτοκινήτου, μερικές φορές όταν το κοιτάζω μου φαίνεται άσχημο. Εξαρτάται από τη διάθεση μου.

Υπενθυμίζουμε πως ο Ιάπωνας κατασκευαστής θεωρείται ο πρωτοπόρος της υβριδικής τεχνολογίας εδώ και περίπου 20 χρόνια που παρουσίασε την πρώτη γενιά του Prius, με την τελευταία γενιά του μοντέλου διχάζει – το λιγότερο – εμφανισιακά.

Το design του αυτοκινήτου είναι “υπερβολικό και εξαντλημένο,

κατά τον Eric Noble, διεθυντή της Carlab, μιας εταιρίας σχεδιασμού αυτοκινήτων με βάση την Καλιφόρνια. Μάλιστα συμπληρώνει πως δε θα έπρεπε να έχει βγει έτσι στην παραγωγή και το παρομοιάζει με το Pontiac Aztek, ένα όχημα που από πολλούς θεωρείται εμφανισιακά από τα ασχημότερα που φτιάχτηκαν ποτέ.

Οι πωλήσεις του τελευταίου Prius στην Αμερική αντικατοπτρίζουν τους παραπάνω ισχυρισμούς, όντας 26% κάτω των περσινών και οι χαμηλότερες της τελευταίας 5ετίας. Μόλις το 42% των κατόχων προηγούμενων Prius επιλέγει να αγοράσει το νέο μοντέλο, ενώ το 2005 ήταν στο 64%.

prius-1

Κάποιοι βέβαια έχουν διαφορετική άποψη, με τον Bill Fay, διευθυντή πωλήσεων της εταιρίας στις ΗΠΑ να δηλώνει:

Σε πολλούς αρέσει ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου. Η Toyota επέλεξε το συγκεκριμένο σχεδιασμό για να προσελκύσει πιο mainstream αγοραστές μαζί με όσους έχουν περιβαλλοντικές ευαισθησίες. Η μεγαλύτερη πρόκληση που τίθεται είναι η αντιμετώπιση της αύξησης των SUV λόγω της φθηνής βενζίνης.

Toyota-Prius-Plugin-0001

Ο Fay δηλώνει πως είναι αισιόδοξος για την πορεία του αυτοκινήτου, με τις ανανεώσεις των Prius C και V wagon να ακολουθούν. Επίσης έχει ήδη παρουσιαστεί η plug-in υβριδική έκδοση με το όνομα Prius Prime, το οποίο θα στοιχίζει 6.000 δολάρια λιγότερο από το Chevrolet Bolt.

Στην Ιαπωνία η κατάσταση είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτή στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Το Prius επανήλθε στην κορυφή των πωλήσεων, εν μέρει λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων.

prius-2

Η Toyota επέλεξε ένα “διασκεδαστικό” design που θυμίζει anime, και αυτό το κάνει πολύ πιο ελκυστικό για την Ιαπωνική αγορά απ’ότι των ΗΠΑ. Πολλά στοιχεία του αυτοκινήτου δεν παραπέμπουν σε ένα ομοιογενές μοτίβο, με τα φώτα να αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα.

δήλωσε ο Geoff Wardle, υπεύθυνος μεταπτυχιακών σπουδών στο Κέντρο Τεχνών και Σχεδιασμού της Pasadena στην Καλιφόρνια.

Διάβασε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Prius

Ακόμα και τα “πράσινα” χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου δέχονται επικρίσεις, με την ηλεκτρική αυτονομία του plug-in να είναι κάτω του μισού από αυτή του Chevrolet Bolt. Κάποιοι μάλιστα το πάνε ακόμα παραπέρα, δηλώνοντας πως με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο η Toyota ίσως σπατάλησε το εμφανές προβάδισμα της ως ο #1 κατασκευαστής υβριδικών, ενώ γίνεται αναφορά και στο γεγονός πως η Toyota δε διαθέτει κανένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην αγορά των ΗΠΑ. Επιπλέον, σε διάφορες έρευνες εντοπίζονται παράπονα και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, κρίνοντας το ως αρκετά στενό και χωρίς πολλούς αποθηκευτικούς χώρους.

Τα παραπάνω εξηγούν ως ένα σημείο τα συνεχή προωθητικά κίνητρα που προσφέρει η Toyota, με την έκπτωση να αγγίζει τα 3.039 δολάρια. Και όλα αυτά ενώ ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος, με 33 νέα plug-in υβριδικά να κάνουν την εμφάνιση τους την επόμενη χρονιά (μόλις 3 το 2011).