First_Drive_Toyota_Prius_113


Ο Kendall Greuel αγόρασε πριν λίγο καιρό την υβριδική έκδοση του τελευταίου Toyota Prius και ενώ το αυτοκίνητο κάνει ακριβώς αυτά για τα οποία το προτίμησε, κάτι έχει αρχίσει να τον ενοχλεί:

Ενώ γλιτώνω σε κόστος καυσίμων ένα ποσό όσο η μηνιαία δόση του αυτοκινήτου, μερικές φορές όταν το κοιτάζω μου φαίνεται άσχημο. Εξαρτάται από τη διάθεση μου.

Υπενθυμίζουμε πως ο Ιάπωνας κατασκευαστής θεωρείται ο πρωτοπόρος της υβριδικής τεχνολογίας εδώ και περίπου 20 χρόνια που παρουσίασε την πρώτη γενιά του Prius, με την τελευταία γενιά του μοντέλου διχάζει – το λιγότερο – εμφανισιακά.

Το design του αυτοκινήτου είναι “υπερβολικό και εξαντλημένο,

κατά τον Eric Noble, διεθυντή της Carlab, μιας εταιρίας σχεδιασμού αυτοκινήτων με βάση την Καλιφόρνια. Μάλιστα συμπληρώνει πως δε θα έπρεπε να έχει βγει έτσι στην παραγωγή και το παρομοιάζει με το Pontiac Aztek, ένα όχημα που από πολλούς θεωρείται εμφανισιακά από τα ασχημότερα που φτιάχτηκαν ποτέ.

Οι πωλήσεις του τελευταίου Prius στην Αμερική αντικατοπτρίζουν τους παραπάνω ισχυρισμούς, όντας 26% κάτω των περσινών και οι χαμηλότερες της τελευταίας 5ετίας. Μόλις το 42% των κατόχων προηγούμενων Prius επιλέγει να αγοράσει το νέο μοντέλο, ενώ το 2005 ήταν στο 64%.

prius-1

Κάποιοι βέβαια έχουν διαφορετική άποψη, με τον Bill Fay, διευθυντή πωλήσεων της εταιρίας στις ΗΠΑ να δηλώνει:

Σε πολλούς αρέσει ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου. Η Toyota επέλεξε το συγκεκριμένο σχεδιασμό για να προσελκύσει πιο mainstream αγοραστές μαζί με όσους έχουν περιβαλλοντικές ευαισθησίες. Η μεγαλύτερη πρόκληση που τίθεται είναι η αντιμετώπιση της αύξησης των SUV λόγω της φθηνής βενζίνης.

Toyota-Prius-Plugin-0001

Ο Fay δηλώνει πως είναι αισιόδοξος για την πορεία του αυτοκινήτου, με τις ανανεώσεις των Prius C και V wagon να ακολουθούν. Επίσης έχει ήδη παρουσιαστεί η plug-in υβριδική έκδοση με το όνομα Prius Prime, το οποίο θα στοιχίζει 6.000 δολάρια λιγότερο από το Chevrolet Bolt.

Στην Ιαπωνία η κατάσταση είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτή στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Το Prius επανήλθε στην κορυφή των πωλήσεων, εν μέρει λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων.

prius-2

Η Toyota επέλεξε ένα “διασκεδαστικό” design που θυμίζει anime, και αυτό το κάνει πολύ πιο ελκυστικό για την Ιαπωνική αγορά απ’ότι των ΗΠΑ. Πολλά στοιχεία του αυτοκινήτου δεν παραπέμπουν σε ένα ομοιογενές μοτίβο, με τα φώτα να αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα.

δήλωσε ο Geoff Wardle, υπεύθυνος μεταπτυχιακών σπουδών στο Κέντρο Τεχνών και Σχεδιασμού της Pasadena στην Καλιφόρνια.

Διάβασε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Prius

Ακόμα και τα “πράσινα” χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου δέχονται επικρίσεις, με την ηλεκτρική αυτονομία του plug-in να είναι κάτω του μισού από αυτή του Chevrolet Bolt. Κάποιοι μάλιστα το πάνε ακόμα παραπέρα, δηλώνοντας πως με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο η Toyota ίσως σπατάλησε το εμφανές προβάδισμα της ως ο #1 κατασκευαστής υβριδικών, ενώ γίνεται αναφορά και στο γεγονός πως η Toyota δε διαθέτει κανένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην αγορά των ΗΠΑ. Επιπλέον, σε διάφορες έρευνες εντοπίζονται παράπονα και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, κρίνοντας το ως αρκετά στενό και χωρίς πολλούς αποθηκευτικούς χώρους.

Τα παραπάνω εξηγούν ως ένα σημείο τα συνεχή προωθητικά κίνητρα που προσφέρει η Toyota, με την έκπτωση να αγγίζει τα 3.039 δολάρια. Και όλα αυτά ενώ ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος, με 33 νέα plug-in υβριδικά να κάνουν την εμφάνιση τους την επόμενη χρονιά (μόλις 3 το 2011).

  • Σωτήρης Αμμόχωστος Επιστροφή

    Έίναι άσχημο κατα όλο τον κόσμο θα έλεγα.

    • anagnwsths

      Λες και υπάρχει ΤΟΥΟΤΑ όμορφο. Τόσα λεφτά έναν σχεδιαστή της προκοπής δεν μπορούν να πληρώσουν ?

    • a_f_a

      ακόμα και αυτά που σχεδιάζονται ευρώπη ειναι φρικτά που να με πάρει. μόνο το γιαρις μκ1 του κοβού ήταν πολύ καλό (μέσα χάλια αλλά νομίζω βέλγος σχεδίασε το μέσα).

    • insider greece

      Ειμαι περιεργος παντος αν ηταν θεικο πανεμορφο κτλ το prius τι θα κραζατε μετα :):):) Αντι να την ευχαριστειτε που δινει δουλεια σε τοσο κοσμο να κραζει την κατηγορετε κιολας :):):)

    • Anestis Genk

      Το BRZ :P

  • Grekko

    Όμορφο … το λες … Μετά από μισο μπουκάλι τεκίλα.
    Σίγουρα όμως είναι πιο όμορφο από τα προηγούμενα.

  • δεν ειναι ασχημο μονο για τους σχεδιαστες της τουοτα θα ελεγα …

  • Alex

    SOOOOPA! Asximo afto? exi trelathi o kosmos! :-D

  • panos

    αυτα παθαινεις αμα δεν δινεις μαζι με το prius δωρο κ τις παρωπιδες..

    • μαλλον τις δινει δωρο μονο στους φανατικους της…γιατι αυτοι μια χαρα το βλεπουν !!!! αχαχαχα

      υ.γ εμενα παντως η μουρη του μαρεσει…λιγο ο κωλος με χαλαει !

    • panos

      δλδ θες να πεις οτι πισω ειναι κωλος :ρ

  • αυτος ο Kendall Greuel ποιος στην τσουτσου ειναι ?????
    στο τελος θα πουν πως τον πληρωσε καμια VW για να τα πει αυτα !!!!

  • Chris Pavlidis Exhaust

    Δεν ειναι ασχημο απλα, ειναι παραμορφομενο!
    Το prime παντως μπροστα τουλαχιστον ειναι αρκετα ωραιο

  • jonjon

    Καταραμένε συντελεστή οπισθέλκουσας!

    • panos

      δεν ειναι μονο αυτος ο λογος, υπαρχουν πολλα που εχουν ωραια εμφανιση κ ειναι μαζι
      κ αεροδυναμικα, την σωστη εξηγηση μαλλον την εδωσε ο thymios tsilimparis ( με τον
      οποιο συμφωνω ) οτι επελεξαν ασχημο σχεδιασμο για να δημιουργησουν ρευμα..

  • SAMURAI-66

    Ενα απλο ερωτημα.
    Θα ηταν καλο να γνωριζουμε εστω και ενα κατασκευαστη αν μπορουσε φυσικα και ειχε την τεχνολογια που ειναι φορτωμενο το οχημα της toyota που θα ελεγε οχι και φυσικα δεν θα ηθελε το πρωτο στον κοσμο υβριδικο οχημα και ασχημο prius στην γκαμμα του το οποιο θα γεμιζε τα ταμεια του με εκατομμυρια δολαρια…εστω ενα?
    Και κατι επισης σημαντικο?
    Οτι ειναι διαφορετικο τουλαχιστον και παιρνει βραβεια πραγματικα και οχι γιαλαντζι τυπου vw golf εχει την αξια του!!
    ………….https://www.toyota.gr/world-of-toyota/articles-news-events/2016/toyota-prius-awards.json

    • thymios tsilimparis

      Το ερώτημά σου το θέτει ένας απλός αναγνώστης της σελίδας ή ο εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας; Να ξέρω σε ποιόν να απαντήσω…

    • panos

      οι επισημες ιστοσελιδες κ αλλων κατασκευαστων γεματες απο βραβεια ειναι οπως της
      τογιοτα που ανεβασες, επισης αφου σωνει κ καλα επρεπε να υπενθυμισουμε παλαια
      αρνητικα γεγονοτα, κανονικα θα επρεπε να κανουμε αναφορα στα σοβαρα
      προβληματα ασφαλειας του prius που ειχαν αναστατωσει την αμερικη κ οχι μονο, που
      ειναι κ το αντικειμενο του αρθρου (το prius), κ οχι το ψευτικο βραβειο του γκολφ, γτ αυτο
      που μας ενδιαφερει πανω απ ολα εμας που κραταμε τιμονια ειναι να ακουνε σωστα τα
      τιμονια, φρενα κλπ στις εντολες που τους δινουμε, κ οχι τα πλαστα βραβεια κλπ που
      ερχονται σε δευτερη μοιρα..

    • insider greece

      Ριξε μια ματια και εδω για να δεις τι θα πει “σοβαρα προβληματα ασφαλειας” και οτι ο κοσμος καμια φορα θεωρει τον σανο που τον ταιζουν για χαβιαρι… http://www.thetruthaboutmercedes.com/home.html

    • panos

      αυτα συμβαινουν κ σε αλλες εταιρειες ανεξαρτητα απο την προελευση
      τους, οπως η τογιοτα που ταιζει τον κοσμο χρυση τελειοτητα ενω στην
      πορεια πολλες φορες αποδεικνυεται ανθρακες, βλεπε γκαζι που
      κολλουσε κ ενω εκει στην τογιοτα γνωριζαν το προβλημα δεν εκαναν
      τιποτα που ειχε σαν αποτελεσμα να γινουν θανατηφορα κ οχι μονο, κ
      αν δεν το επαιρναν χαμπαρι οι αμερικανοι ειναι πιθανο μεχρι σημερα να
      μην ειχαν κανει ανακληση για ενα τοσο σοβαρο προβλημα ασφαλειας,
      βαλε τωρα κ ποσες ζωες εχουν σωθει εδω κ δεκαετιες σε μερσεντες
      λογω της ισχυρης καμπινας τους κ ποσες εχουν χαθει σε αλλα αμαξια
      κυριως γιαπωνεζικα λογω της σχεδον μηδενικης παθητικης ασφαλειας
      που ειχαν, οποτε βλεπουμε οτι αν αλλαξουμε λιγο την οπτικη γωνια με
      την οποια εχουμε συνηθισει να βλεπουμε τα πραγματα τοτε εμφανιζονται
      κ αλλα που δεν φαινοντουσαν..

    • Smartass

      Στα αμερικανά δεν τους χάλασε το mirai που στην ουσία δανείζετε στοιχεία του το Prius.
      Άβυσσος η ψυχή του καουμπόι.
      Τέτοια άρθρα είναι καλό να υπάρχουν για να δίνουν χαρά στους πικραμένους που
      υποστηρίζουν εταιρίες που με πορδές βάφουν αβγά, βέβαια με τα ανάλογα αποτελέσματα.
      :D

    • SAMURAI-66

      Μα εδω ειναι το ζουμι της υποθεσης.
      Θεωρουν της κατα κορον γελοιες μορφες τυπου vw group με σηματα διαφορα ομορφα με το πλεον κραυγαλεο παραδειγμα αυτο με της βατραχομουρες porsche που ενω ειναι αθλιες φωτοτυπιες και στο μεγιστο δυνατο μετρο πανασχημες στο συνολο τους ονομαζοντας τα κλασικα νιωθουν ομορφα και τα λιβανιζουν ομαδικα…. και απο την αλλη κραυγαζουν για το prius!!
      Παντου υπαρχουν ελαφρομυαλοι,εδω μεσα θα ελειπαν?
      Αστεια πραγματα!!

    • AMG

      Σέβομαι την άποψη σου.Δύο πράγματα θα πω.
      Λες αρχικά <>
      Έχει το ίδιο περιθώριο στην ελευθερία της σχεδίασης ένας σχεδιαστής της Porsche με έναν της Toyota;
      και επιπλέον είναι πραγματικά τόσο άσχημες οι Porsche,πιο άσχημες και από το τωρινό Prius;
      Δεν λέω πως είναι ο ορισμός της ομορφιάς (ειδικά η Macan και η Cayenne) αλλά πανάσχημες δεν θα τις έλεγα.
      Να δεχτώ ότι είμαστε ελαφρόμυαλοι ως σχολιαστές του Blog αλλά εδώ μιλάμε για ολόκληρη την Αμερική (ίσως και για το μεγαλύτερο ποσοστό του πλανήτη) η οποία δεν είναι αμελητέα ποσότητα.Θα επέλεγα ένα στρατόπεδο από σάπιες και πανάσχημες φωτοτυπίες παρά το prius το οποίο ούτε καταλάθος δεν θα μπορούσε να γίνει έτσι όπως έγινε(Αυστηρά υποκειμενική άποψη)

    • panos

      το ζουμι της υποθεσης ειναι οτι μιλαμε για ελαφρομυαλους την στιγμη
      που αν τα πορσε ηταν made in japan θα τα θεωρουσαμε απο τα πιο ομορφα αυτοκινητα του πλανητη, τουλαχιστον θα μπορουσαμε να μεινουμε με τις σπανιες προκαταληψεις μας, αλλα να μην εχουμε κ την απαιτηση να εχουν τις ιδιες κ οι συμφορουμιτες μας για να μην τους θεωρουμε ελαφρομυαλους, γτ αυτη η συμπεριφορα εκτος του οτι δειχνει αγενεια, το σημαντικοτερο ειναι οτι πυροδοτει καυγαδες..

    • thodoris91

      Μερικές φορές είναι καλύτερα κάποιος να είναι ελαφρόμυαλος από το να ειναι ανεγκεφαλος απλά χρειάζονται έστω κι αυτά τα ελάχιστα gr εγκεφαλικής ουσίας για να το κατανοήσει!

    • Τάσος
  • thymios tsilimparis

    Το Prius μου θυμίζει τη γνωστή ατάκα “πίνω, πίνω και δε λες να ομορφύνεις με τίποτα”

    Επέλεξαν ένα ΑΣΧΗΜΟ σχεδιασμό για να δημιουργήσουν ρεύμα και να ενδυναμώσουν την ταυτότητα του μοντέλου. ΑΥΤΟΓΚΟΛ θα έλεγα. Υπάρχουν οι φανατικοί του μοντέλου. Αυτοί όοοταν αποσβέσουν το προηγούμενο, μπορεί να αγοράσουν το νέο. Υπάρχουν κι οι φανατικοί των υβριδικών. Και βλέπουν το Ioniq δίπλα του και απορούν…

  • cfu

    μας δουλευουν???μονο στους Αμερικανους???ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΕΙΝΑΙ

  • a_f_a

    χαχα, είχα με τη γυνάικα μου τη κουβέντα του προ ημερών όταν οδηγούσα και είχαμε ένα τέτοιο μπροστά μας…
    στο τοκυο πριν 7-8 μήνες το είχα πρωτοδεί (πολλά μάλιστα) και είχα παθει σοκ. έλεγα θα ειναι καμια έκδοση για την ιαπωνία. τώρα βλέπω όλο και περισσότερα και στη ταϊβαν.
    μαύρα χάλια για τα δυτικά γούστα το όχημα. αλλά προφανώς για την αισθητική των ασιατών “λέει”. ακριβώς, έχει χαρακτήρα άνιμε, ρομποτοειδές. κάτι σαν ζωντανή τεχνολογία.
    το άρθρο νομίζω ειναι 100% σωστό μιας και συμφωνώ και με τα λεγόμενα και με τους στατιστικούς πίνακες.

    βεβαια μιλάνε και οι ηπατζήδες με ακόμα πιο αηδιαστική αισθητική στο σχεδιασμό. ας μην ήταν ο ΒΠΠ που έδιωξε πολλούς γερμανούς και σκανδιναβούς σχεδιαστές από ευρώπη και τους άνοιξαν κάπως τα μάτια…

  • Mika

    Eνω για τους Ευρωπαιους ειναι Μονικα Μπελουτσι!!!
    :p :p

  • xtra

    “με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο η Toyota ίσως σπατάλησε το εμφανές προβάδισμα της ως ο #1 κατασκευαστής υβριδικών” ..ο,τι πιο σωστο διαβασα.

    Γενικα επικροτώ την προσπαθεια και τολμη για διαφορετικο design , αλλα κακα τα ψεμματα το συγκεκριμενο δεν βλεπεται