a0001620_54aba625c3737

Η τεχνολογία είναι νέα και θα αποτελέσει σίγουρα μέρος του μέλλοντος μας. Όμως τα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν από το πέρασμα αυτής της τεχνολογίας στον δρόμο, δεν έχουν βρει λύση και η αλήθεια είναι ότι δύσκολα θα βρουν. Εκτός αν μιλάμε για την Mercedes! Την ίδια ώρα που φιλόσοφοι, ηθικολόγοι και νομικοί προσπαθούν να απαντήσουν στις “δύσκολες” ερωτήσεις, η Γερμανική εταιρία έχει κατασταλάξει σε μία ηθική και δεν φοβάται να την μοιραστεί μαζί μας.

Αν ξέρεις ότι μπορείς να σώσεις τουλάχιστον έναν άνθρωπο, τουλάχιστον σώσε εκείνον. Σώσε αυτόν που βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο.

Δήλωσε ο Christoph von Hugo, senior manager ενεργούς ασφάλειας της Daimler. Είναι σαφές λοιπόν: τα μελλοντικά Level 4 και Level 5 αυτόνομα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz θα δίνουν προτεραιότητα στους επιβάτες τους και όχι στους πεζούς.

Είναι δεδομένο ότι στις Η.Π.Α. το 94% των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Οπότε, αν βγάλουμε τον παράγοντα “χειριστής άνθρωπος” από την εξίσωση, τα ατυχήματα θα μειωθούν δραστικά. Όταν όμως συμβεί το ατύχημα… γιατί θα συμβεί, τότε τι; Ακόμα και ο von Hugo το παραδέχεται, λέγοντας “πιστεύουμε ότι αυτή η ερώτηση ηθικής δεν θα είναι τόσο σχετική όσο νομίζει ο κόσμος ότι θα είναι. Θα συμβαίνει πολύ πιο σπάνια”. Θα συμβαίνει όμως! Αν το αυτοκίνητο “σκοτώσει” έναν πεζό επειδή είναι προγραμματισμένο να σώσει τον επιβάτη του, ποιος θα πληρώσει την αποζημίωση και πολύ παραπάνω, ποιος θα πάει φυλακή;  Είναι σαφές ότι οι άνθρωποι δεν προτίθενται να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο που είναι προγραμματισμένο να τους σκοτώσει. Είναι λογικό. Προτιμούν ένα αυτοκίνητο το οποίο θα έχει προγραμματιστεί να τους προστατεύσει και ίσως αυτό “κρύβεται” πίσω από τις δηλώσεις του von Hugo. Η λογική πίσω από αυτή την απόφαση είναι απλή:

Θα μπορούσες να θυσιάσεις το αυτοκίνητο. Θα μπορούσες, αλλά σε καταστάσεις που συνήθως είναι πολύπλοκες, δεν ξέρεις τι θα συμβεί στους ανθρώπους που έσωσες αρχικά. Άρα σώζεις αυτούς που ξέρεις ότι μπορείς να σώσεις.

Είμαι σίγουρος ότι μία στρατιά δικηγόρων θα προσπαθήσει να αντικρούσει αυτό το επιχείρημα όταν, μελλοντικά, συμβεί το απευκταίο. Μέχρι τότε όμως, οι δυνητικοί ιδιοκτήτες αυτόνομων οχημάτων της Mercedes, να είναι σίγουροι ότι η Mercedes τους δίνει προτεραιότητα.

  • Το είπε τοσο απλά τοσο ξεκάθαρα …. Που θα πέσουν να τον φάνε οι ηθικολόγοι !!!

  • thymios tsilimparis

    Μάλιστα…
    Μια (κατά την κρίση τους) απάντηση σε ένα δύσκολο πρόβλημα που δεν θα υπήρχε αν εξακολουθούσαμε να χρησιμοποιούμε τα χεράκια/ποδαρακια/ματάκια μας και να οδηγούμε, αντί να χαζεύουμε μια οθόνη. Ή αλλιώς ένα πρόβλημα που δεν θα υπήρχε αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αποφάσιζαν να το δημιουργήσουν οι ίδιες.
    Μια χαρά είμαι στην επαρχία, εσείς εκεί στις μεγαλουπόλεις ετοιμαστείτε για τα νέα δεδομένα που έρχονται (έρχονται άραγε;; ). Αμα θέλω αυτόνομη μετακίνηση, αυτή υπάρχει ήδη και λέγεται ΚΤΕΛ…

    • ουδεμια σχεση δεν εχει η μετακινηση στα ΚΤΕΛ/ΜΕΤΡΟ/ΟΑΣΘ με την αυτονομη μετακινηση…μην πεφτετε στην παγιδα !

    • thymios tsilimparis

      Στο ουδεμία θα διαφωνήσω φίλε. Μικρή σχέση, να το δεχτώ. Από το σύνολο του σχόλιού μου όμως φαίνεται το ύφος που το λέω.
      Η γνώμη μου είναι λίγο πολύ η εξής: Η αυτόνομη μετακίνηση είναι μια ακόμα εμπορική μπαρούφα. Τα αυτοκίνητα είναι μηχανήματα που απαιτούν χειρισμό. Όποιος δεν θέλει να τα χειρίζεται, μπορει να επιλέξει άλλους τρόπους μετακίνησης. Δεν θέλω να έχω αναγκη κανένα αυτόνομο σύστημα που δεν θα μου λύσει κανένα πρόβλημα, αλλά θα μου προκαλέσει. Λένε κάποιοι για το χαμένο χρόνο στην οδήγηση. Οκ να το δεχτω. Κι εγώ σπιτι γραφείο κάνω καθημερινά 65 χιλιόμετρα. Δε τα λες και λίγα. Ε και; Αν ο χρόνος μου είναι τόσο πιεστικός που δεν αντέχω να χάνω χρόνο στη μετακίνηση χωρίς να δουλεύω, τότε ή πρέπει να απευθυνθω στα ΜΜΜ ή απλά να αλλάξω τη ζωή μου.
      Με λίγα λόγια, φίλε Μπαμπίνο, η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι αναγκη. Είναι μια μαρκετινίστικη πολυτέλεια για εφε και εντυπωσιασμό. Λύσεις για να μην πιάνει κανείς το τιμόνι υπάρχουν ήδη. Αυτές οι εφετζίδικες λύσεις μπορεί να είναι για το κέντρο του Τοκιο ή το Μανχαταν, αλλά όχι για εδώ – έτσι τουλάχιστον το αντιλαμβάνομαι εγω!
      Δε θέλεις να οδηγήσεις; Παίρνεις ΜΜΜ, παίρνεις εναν συνοδηγό μαζί σου, τέλος πάντων βρίσκεις τη λύση. Θα ρθει και στο Βορρά το μετρό και θα δεις τι σημαίνει να διασχίζεις την πόλη σε μισή ώρα, χαχαχα! :)

    • το μονο που μπορει να θεωρηθει ιδιο με την αυτονομη μετακινηση ειναι να εχεις 24ωρες σοφερ μεσα στο σπιτι σου !!!!
      αλλιως η μετακινηση δεν θα ειναι ποτε ιδια…..σκεψου για να πας με το λεωφορειο/μετρο/τραμ…πρεπει να βγεις απο το σπιτι σου..να περπατησεις μεχρι τη σταση…και να περιμενεις…
      με το ΤΑΧΙ πρεπει να στηθεις να περιμενεις ποτε θα περασει…….η αν το καλεσεις να το εχεις προγραμματισμενο απο πιο μπροστα….που παλι ειναι χαμενος χρονος!!

      τα αυτονομα βεβαια…δεν ειναι μονο για τον χαμενο χρονο….αλλα θα δωσουν και το δικαιωμα στη μετακινηση….σε καποιον που δεν περασε ποτε τις εξετασεις οδηγησης….καποιος που εχει ενα προβλημα (αναπηρος/τυφλος)…..σε ατομα μεγαλης ηλικιας κτλ !!!

      οπως βεβαια λες οτι γραφεις 65 χιλιομετρα……ειναι πολλα….αν ομως η δουλεια σου ειναι πχ στο κεφαλαρι..που τα ενοικια ειναι φωτια……μπορει η λογικη να λεει πανε μεινε εκει να εισαι διπλα να πηγαινεις με τα ποδια……αλλα το πορτοφολι μπορει να σου λεει μεινε στη νικαια !!!

  • gv

    θαρραλέοι μπράβο τους..
    αν και δεν είναι δική τους δικαιοδοσία,οι κυβερνήσεις θα αποφασίσουν..
    οπότε μπορεί απλά να δημιουργούν εντυπωσεις..

  • xtra

    ..κατι σπανιο , για σχολιο : https://www.youtube.com/watch?v=vk8wbtfEAII

  • giorgos

    Λογικο γιατι αλλιως κανεις δεν θα παιρνει αυτονομο αν ειναι να αποφυγει την γρια και να πεσει στο γκρεμο.Σημερα καλη ωρα με πηρε ο κουμπαρος μου και μου ειπε οτι αποφυγε στην αττικη οδο μια γρια που ΠΕΡΠΑΤΑΓΕ στην μεσαια λωριδα της αττικης οδου λιγο πριν το αεροδρομιο

  • a_f_a

    όμορφος κόσμος!
    είμαι γεματος αισιοδοξία γενικότερα για το μέλλον.
    επιτέλους (η όποια) ηθική και (όποιες) πολιτισμικές αξίες φέυγουν από τα χέρια κοινιών και ανθρώπων και οι εταιρίες θα αποφασίζουν. δε περιμένω και πολλά από τα κατα τόπου κοινωβούλια μιας και η κάθε χώρα θα υποστηρίξει τη βιομηχανία της. άλλωστε η ηπα και η γερμανία το κάνουν πάρα πολλά χρόνια τώρα. παράδειγμα τελευτάια γεγονότα με πρόστιμα σε μεγάλες εταιρίες των 2 μερών του ατλαντικού.

    • insider greece

      Για αιωνες αποφασιζαν οι ιερεις, μετα οι πολιτικοι και τωρα οι εταιρειες, και παντα για υο καλο του λαου, ζαντα ειναι και γυριζει??

    • a_f_a

      σωστό και αυτό