2016 Hyundai Genesis 1

Μπορεί οι κατασκευαστές να κάνουν “πάρτι” όταν ανακοινώνονται τα αποτελέσματα της JD Power Initial Quality Study κι έχουν κατακτήσει πρωτιά, όμως υπάρχουν “γωνίες” που δεν φωτίζονται επαρκώς. Εδώ έρχεται η νέα έρευνα Tech Experience Index να “στρώσει χαρακτήρα” στις εταιρίες.

H καινούργια αυτή μέτρηση έχει το ίδιο βάθος χρόνου (90 ημέρες), αλλά εστιάζει αποκλειστικά στον τομέα της τεχνολογίας. Όπου “τεχνολογία” βάλε συστήματα προστασίας σύγκρουσης, βοηθητικά συστήματα οδήγησης,  άνεση, συνδεσιμότητα με ηλεκτρονικές συσκευές, συστήματα ψυχαγωγίας και πλοήγησης, καθώς και συμβατότητα με smartphones (πώς αλλάζουν οι καιροί και τα κριτήρια, ε;)

Εκτός από την ψηφιακή κατεύθυνση, η έρευνα είναι και πιο απλοϊκή από ό,τι συνήθως. Τα μοντέλα χωρίζονται σε 7 κατηγορίες, καθαρά βάσει μεγέθους. Έτσι βλέπουμε να κάνουν παρέα η Chevrolet Camaro με το Kia Sorento και το Hyundai Genesis με τη Mercedes GLE. O διαχωρισμός της τεχνολογίας από την αρχική ποιότητα θα δώσει μια ακόμα οπτική στους εν δυνάμει αγοραστές, μιας και έχει φτάσει να παίζει πρωτεύοντα ρόλο στα κριτήρια αγοράς η ποιότητα σύνδεσης ενός αυτοκινήτου με το smartphone…

Με όλα αυτά υπόψιν, η BMW και η Hyundai έκαναν τον καλύτερο “σεφτέ” με 2 νίκες έκαστη. Οι Γερμανοί πήραν τις κατηγορίες small και compact premium με τη Σειρά 2 και 4 αντίστοιχα, ενώ οι Κορεάτες τις mid-size premium και small segment με τα Genesis και Tuscon. Chevrolet Camaro (midsize), Kia Forte (compact) και Nissan Maxima (large) από ένα βραβείο.

H Ford, επίσης, έκανε την έκπληξη και κατέκτησε την 3η θέση στη compact premium segment, με το Lincoln MKC να τερματίζει πίσω από την 4αρα και το Lexus IS. Μεγάλη και απροσδόκητη διάκριση, αν αναλογιστεί κανείς πως το τραγικό MyFord Touch είχε φέρει στα όρια του μέχρι και τον ίδιο τον CEO του “Μπλε Οβάλ”.

Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές είναι κατά μέσο όρο ικανοποιημένοι από τις τεχνολογίες των νέων αυτοκινήτων τους με βαθμό ικανοποίησης τα 730 σημεία, σε μια κλίμακα με ανώτατο όριο 1.000 σημείων.

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως τα συστήματα πλοήγησης πήραν τον χειρότερο μέσο όρο με 687 μονάδες, με έναν στους δύο να δηλώνει πως ποτέ δεν έχει χρησιμοποιήσει το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, μιας και προτιμούν τις αντίστοιχες εφαρμογές από τα Smartphones τους. Επίσης, το 1/3 των οδηγών δήλωσε πως χρησιμοποίησε το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, αλλά μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες επέστρεψε ξανά στην χρήση εφαρμογών από το κινητό του τηλέφωνο, λόγω χρηστικότητας. Τέλος, οι περισσότεροι οδηγοί βρίσκουν τα συστήματα φωνητικών εντολών αρκετά απογοητευτικά.

Αν έχεις ιντριγκαριστεί με τη νέα τάση της JD, το επόμενο επεισόδιο “βγαίνει” τον Ιούνιο.