2016 Hyundai Genesis 1

Μπορεί οι κατασκευαστές να κάνουν “πάρτι” όταν ανακοινώνονται τα αποτελέσματα της JD Power Initial Quality Study κι έχουν κατακτήσει πρωτιά, όμως υπάρχουν “γωνίες” που δεν φωτίζονται επαρκώς. Εδώ έρχεται η νέα έρευνα Tech Experience Index να “στρώσει χαρακτήρα” στις εταιρίες.

H καινούργια αυτή μέτρηση έχει το ίδιο βάθος χρόνου (90 ημέρες), αλλά εστιάζει αποκλειστικά στον τομέα της τεχνολογίας. Όπου “τεχνολογία” βάλε συστήματα προστασίας σύγκρουσης, βοηθητικά συστήματα οδήγησης,  άνεση, συνδεσιμότητα με ηλεκτρονικές συσκευές, συστήματα ψυχαγωγίας και πλοήγησης, καθώς και συμβατότητα με smartphones (πώς αλλάζουν οι καιροί και τα κριτήρια, ε;)

Εκτός από την ψηφιακή κατεύθυνση, η έρευνα είναι και πιο απλοϊκή από ό,τι συνήθως. Τα μοντέλα χωρίζονται σε 7 κατηγορίες, καθαρά βάσει μεγέθους. Έτσι βλέπουμε να κάνουν παρέα η Chevrolet Camaro με το Kia Sorento και το Hyundai Genesis με τη Mercedes GLE. O διαχωρισμός της τεχνολογίας από την αρχική ποιότητα θα δώσει μια ακόμα οπτική στους εν δυνάμει αγοραστές, μιας και έχει φτάσει να παίζει πρωτεύοντα ρόλο στα κριτήρια αγοράς η ποιότητα σύνδεσης ενός αυτοκινήτου με το smartphone…

Με όλα αυτά υπόψιν, η BMW και η Hyundai έκαναν τον καλύτερο “σεφτέ” με 2 νίκες έκαστη. Οι Γερμανοί πήραν τις κατηγορίες small και compact premium με τη Σειρά 2 και 4 αντίστοιχα, ενώ οι Κορεάτες τις mid-size premium και small segment με τα Genesis και Tuscon. Chevrolet Camaro (midsize), Kia Forte (compact) και Nissan Maxima (large) από ένα βραβείο.

H Ford, επίσης, έκανε την έκπληξη και κατέκτησε την 3η θέση στη compact premium segment, με το Lincoln MKC να τερματίζει πίσω από την 4αρα και το Lexus IS. Μεγάλη και απροσδόκητη διάκριση, αν αναλογιστεί κανείς πως το τραγικό MyFord Touch είχε φέρει στα όρια του μέχρι και τον ίδιο τον CEO του “Μπλε Οβάλ”.

Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές είναι κατά μέσο όρο ικανοποιημένοι από τις τεχνολογίες των νέων αυτοκινήτων τους με βαθμό ικανοποίησης τα 730 σημεία, σε μια κλίμακα με ανώτατο όριο 1.000 σημείων.

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως τα συστήματα πλοήγησης πήραν τον χειρότερο μέσο όρο με 687 μονάδες, με έναν στους δύο να δηλώνει πως ποτέ δεν έχει χρησιμοποιήσει το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, μιας και προτιμούν τις αντίστοιχες εφαρμογές από τα Smartphones τους. Επίσης, το 1/3 των οδηγών δήλωσε πως χρησιμοποίησε το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, αλλά μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες επέστρεψε ξανά στην χρήση εφαρμογών από το κινητό του τηλέφωνο, λόγω χρηστικότητας. Τέλος, οι περισσότεροι οδηγοί βρίσκουν τα συστήματα φωνητικών εντολών αρκετά απογοητευτικά.

Αν έχεις ιντριγκαριστεί με τη νέα τάση της JD, το επόμενο επεισόδιο “βγαίνει” τον Ιούνιο.

  • Mika

    Αυτο με το Navigation που πληρωνουν ολοι ενα καρο λεφτα επειδη μεγαλωνει η οθονη και δειχνει πιο ωραια, για να χρησιμοποιουν μετα το κινητο, με ξεπερναει…

    • apostolos32

      Έχεις μείνει πολύ πίσω στην τεχνολογία. Η οθόνη δεν είναι μόνο πλοήγηση, αλλά εάν μπορεί να συνδεθεί με κινητό μπορείς να έχεις όλες τις λειτουργίες του κινητού στην οθόνη, συν ίντερνετ, συν email, συν πολλές εφαρμογές κλπ κλπ.

    • Mika

      Ευχαριστω για τη υποδειξη, ειλικρινα περιμενα καποιον να μου τα πει ολα αυτα!
      Χτες γυρισα απο το χωριο ο αμοιρος!
      Τα mails, facebook, twitter etc, 99% των περιπτωσεων που ρωτησα τα τσεκαρουν απο τα smartphones, κι οχι απο το αμαξι…..

    • apostolos32

      Καλώς ήρθες στην πόλη τότε. Άν όμως έχεις άγνοια για κάτι καλύτερο είναι να το ψάξεις πρώτα. Επίσης όλα αυτά που αναφέρεις τα βλέπεις και στον υπολογιστή. Τι το θέλεις το smartphone? Λες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βάζουν οθόνες που συνδέονται με το τηλέφωνο,μόνο και μόνο για την εμφάνιση;;;Επίσης το navigation που αναφέρεις στο αυτοκίνητο εκτός από το ότι δεν έχει αναβαθμίσεις εάν δεν πληρώσεις είναι και περιορισμένο,σε αντίθεση με το τηλέφωνο που το συνδέεις με την οθόνη, παίρνει συχνά αναβαθμίσεις,είναι για όλο τον κόσμο και όχι μόνο για Ελλάδα και είναι και δωρεάν.

    • Mika

      Ρωτα τον κοσμο τοτε τι τα θελει τα smartphone!
      Οτι να ειναι, πρωινιατικα!. Και μονος σου αυτοαναιρεισαι, οταν λες πως πιο δυσκολα αναβαθμιζεις κι ανανεωνεις το navigation, οταν πανευκολα το κανεις στο κινητο σου!

    • apostolos32

      Ίσως δεν το έγραψα σωστά και δεν κατάλαβες τι εννοούσα. Λοιπόν εννοούσα ότι βλέπεις την οθόνη του κινητού σου στην οθόνη. Δηλαδή δεν αγοράζεις την οθόνη για πλοήγηση.Αυτό ήταν μια φορά και έναν καιρό.Πλέον την θες και για την αντιπαραβολή του κινητού σου στην οθόνη.Τέλος πάντων διαφωνούμε. Καλή σου μέρα!

    • Mika

      Κι αυτο που εγω εννοουσα, ειναι πως συνηθως το κινητο σου το βλεπεις πια και με τη βασικη οθονη στο αυτοκινητο, πχ 5″, ενω πολλοι αγοραστες, αλλα κι οι κατασκευαστες σε ωθουν να πας στη μεγαλυτερη, πχ 6.5 η 7″ για να σου κοτσαρουν το navigation, και να βλεπεις υποτιθεται πιο ανετα και τις υπολοιπες λειτουργιες, χρεονοντας σε, στην καλυτερη περιπτωση 1000 ευρω και πανω… Αυτο ηταν το αρχικο point μου.

    • Sofian

      Συμφωνω με Μικα φιλε Αποστολε…διοτι το να βλεπω τα μαιλ μου την ωρα που οδηγαω ειναι μια παπαρια και μιση..κατσε στην ακρη βγαλε το κινητο δες τα mail δες και καμια τσοντα αν γουσταρεις και ξανα ξεκινα να οδηγας…το μονο που καταφερνουν ειναι να σε αποσπουν αυτες οι οθονες!!

      Υ.Γ δεν τα λεω επι προσωπικου εννοειτε μην με παρεξηγησεις!! ;) Μεχρι ενα σημειο και να εχουν καποιες λειτουργιες ειναι ομορφο και βολικο απ το να εχει 100 κουμπια αλλα ωρες ωρες κατανταει υπερβολικο!! Τελος οσον αφορα navigator μπορεις να κοτσαρεις το κινητο καπου και να εχεις οποτε θες εγω προσωπικα δεν θα πληρωνα τις αυτοκινητοβιομηχανιες ενα καρο λεφτα για gps αν και ομολογουμενος αν συνδεσεις το κινητο σου με οθονη αμαξιου και εχεις τα here maps π.χ στο αμαξι ειναι μια χαρα και βολικο και ομορφο και πρακτικο!!

    • apostolos32

      Δεν το παίρνω προσωπικά, άλλωστε την γνώμη μας λέμε εδώ μέσα. Εμένα ας πούμε με έχει βολέψει πολύ η οθόνη αφής,γιατί αν με πάρουν τηλέφωνο ενώ οδηγώ μιλώ από το μικρόφωνο αυτής και ακούω από τα ηχεία. Επίσης καλώ από την οθόνη μέσω φωνής και δεν ψάχνω στο κινητό (άκρως επικίνδυνο).Έχει την κάμερα οπισθοπορειας. Βάζεις εφαρμογή που παρακολουθείς γενικά ότι συμβαίνει με το αμάξι σου. Όλα αυτά τα κάνεις και με πιο φτηνά μέσα,αλλά Η τεχνολογία προχωρά.

    • Sofian

      Για τα παραπανω που λες μετραει..συμφωνω απολυτα..ειδικα την κληση μεσω τον ηχειων…δεν βγαζεις το βλεμα σου απ τον δρομο…θελει φωνητικες εντολες ομως αυτο αν δεν υποστηριζει τοτε δεν..αυτο ειναι απ τα πολυ χρησιμα….εμενα με ενοχλει που ολο τις μεγαλωνουν πιστευω σε αποσπουν..και με ενοχλει που για μια οθονη της πλακας χρεωνουν τα κερατα τους!! Εκει πιο πολυ εστιαζω!!

    • apostolos32

      Έχεις απόλυτο δίκιο. Ο Σαρακακης π.χ ήθελε 1500 ευρώ επιπλέον μόνο για την πλοήγηση (Η οθόνη υπήρχε). Φυσικά δεν τα έδωσα. Τώρα μια after market οθόνη που υποστηρίζει το android auto or apple car play πιστεύω ότι αξίζει τα λεφτά της, ειδικά αν σκεφτείς ότι για ένα κινητό το οποίο αλλάζουμε κάθε δύο χρόνια το πολύ (η πλειοψηφία), δίνουμε πολύ παραπάνω.

    • Sofian

      Ετσι ακριβως..καλα το ποσα δεινουν για ενα κινητο δεν λεγεται..ειναι και η δουλεια μου αλωστε καθε μερα τα βλεπω!!

  • Smartass

    Που είναι τώρα ο ”Dimitris” να σχολιάσει;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    Γιατί στο άρθρο Η Toyota #1 αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και το 2016, σχολίασα ”H HYUNDAI καταλαμβάνει θέση πάνω από την VAG τίποτα άλλο”.
    Εκείνος μου απάντησε Παλι καλα που εχει και τα καραβια, γι’αυτο!