GP UNGHERIA F1/2016

Για να βρούμε τον τελευταίο τίτλο που κατέκτησε η Ferrari, θα πρέπει να ανατρέξουμε πίσω στο 2008. Αυτό σημαίνει, λοιπόν, ότι θα συμπληρωθούν 8 χρόνια από τον τελευταίο πανηγυρισμό της Scuderia, αφού φέτος όχι απλώς δεν μπόρεσε να απειλήσει τη Mercedes, αλλά βρίσκεται στην τρίτη θέση, καθώς η Red Bull βελτιώθηκε σημαντικά μέσα στη σεζόν και πέρασε μπροστά από τους Ιταλούς.

Κάθε χρόνο, η ομάδα του Maranello ψάχνει τη μαγική συνταγή που θα την οδηγήσει ξανά στην κορυφή. Η πρόσληψη νέων μηχανικών φαίνεται πως δε βοηθάει στον βαθμό που θα ήθελε, ενώ ο James Allison φαινόταν ο άνθρωπος που συζητούσε εδώ και χρόνια η Ferrari, αλλά η οικογένεια του Βρετανού βυθίστηκε στο πένθος μετά από τον θάνατο τη γυναίκας του, έτσι αποχώρησε από την ομάδα.

Ένας πρώην επί κεφαλής μηχανικής της Scuderia μιλά για την πρώην του ομάδα. Ο λόγος για τον Luca Baldisserri, ο οποίος πιστεύει ότι η Ferrari δε θυμίζει σε τίποτα την ομάδα του παρελθόντος, καθώς έχει γεμίσει ανθρώπους που είναι φοβισμένοι για τα ενδεχόμενα λάθη που θα κάνουν.

Δυστυχώς, ούτε ο Marchionne ούτε ο Arrivabene έχουν εμπειρία στους αγώνες, μια κουλτούρα που έχει χάσει η Ferrari του σήμερα. Δεν είναι πια μια ομάδα, αλλά ένα group φοβισμένων ανθρώπων. Υπάρχει κλίμα φόβου. Τα παιδιά δεν παίρνουν ρίσκα, από φόβο μήπως απολυθούν. Η νέα, οριζόντια δομή δε σημαίνει τίποτα. Η αλυσίδα της διοίκησης της Formula 1 πρέπει να είναι περισσότερο από κάθετη: πρέπει να είναι στρατιωτική. Τα βασικότερα είναι να δείχνεις τον δρόμο, να παρακινείς τους ανθρώπους, και, αν κάποιος κάνει λάθος, δε θα πρέπει να απολυθεί. Αυτό συνέβη στον Allison, μια σπουδαία απώλεια.

Ο Allison αντικαταστάθηκε από τον Mattia Binotto, όμως ο Baldisserri πιστεύει πως δεν έχει τις απαραίτητες γνώσεις, τονίζοντας ότι θα ήταν καλύτερο να βρίσκεται στη θέση του επί κεφαλής ομάδας.

Ο Mattia ξέρει πώς να παρακινεί ανθρώπους, έχει μια σπουδαία εμπειρία, αλλά δεν είναι Τεχνικός Διευθυντής. Ξέρει ότι δεν μπορεί να σχεδιάσει ένα μονοθέσιο και δεν έχει βαθιά γνώση για το σασί, την αεροδυναμική ή τα μηχανικά. Αντί γι’ αυτό, θα μπορούσε να είναι επί κεφαλής ομάδας.

Τέλος, ο Ιταλός παρατηρεί πως ο Kimi Raikkonen είναι πολύ καλύτερος φέτος, αντίθετα με τον Sebastian Vettel, που δεν πιάνει τα στάνταρ απόδοσης, γι’ αυτό και πιστεύει ότι ο Γερμανός θα πρέπει να επιστρέψει γρήγορα.

Ο Raikkonen τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από το 2015, ο Vettel πολύ χειρότερα. Είναι σημαντικό για τη Ferrari να φέρει πίσω τον παλιό Vettel και να τον κρατήσει εκεί, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

  • Spider

    Με λίγα λόγια την ζημιά την έκανε ο Marchionne.

  • George11

    Ειναι μια πολυ λογικη εξηγηση για τα προβληματα που αντιμετωπιζει η ομαδα !! Η πιεση ειναι τεραστια γιατι ειναι η Ferrari !!
    Οσον αφορα τον Vettel φετος ειναι δυσκολα για αυτον μπορει αν θελει να ρωτησει τον Alonso για κανα δυο συμβουλες “υπομονης” xD

  • με λιγα λογια να κανουμε συμβαση αοριστου χρονου στα παιδια να δουλευουν χωρις αγχος οπως οι κηφηνες του ελληνικου δημοσίου και ισως και της ιταλιας …

  • με λιγα λογια να κανουμε συμβαση αοριστου χρονου στα παιδια να δουλευουν χωρις αγχος οπως οι κηφηνες του ελληνικου δημοσίου και ισως και της ιταλιας …

  • Gestione Sportiv@

    Ο πρώην μηχανικός πίστας του Schumacher, επικεφαλής μηχανικός και επικεφαλής ακαδημιών της Ferrari μιλάει για τρομοκρατία στους κόλπους της Scuderia.
    Ο Ιταλός αναφέρει, πως κανένας δεν παίρνει ρίσκα στο Maranello, φοβόμενος για απόλυση.
    Επιπλέον, αναφέρει για τους Marchionne και Arrivebene, πως δεν είναι γνώστες των αγώνων.
    Το νυν στέλεχος της Wiiliams μας λέει και για το τεχνικό επιτελείο της ιταλικής ομάδας και συγκεκριμένα για την απώλεια του Allison, αλλά και την ανάθεση της διεύθυνσης του επιτελείου στον Mattia Binotto.
    Για να τα πάρουμε ένα ένα.
    Αν όντως, υπάρχει τρομοκρατικό κλίμα εντός της ομάδας, αποκλειστικός υπεύθυνος είναι ο Arrivabene και κανένας άλλος.
    Συμφωνώ, πως ο Marchionne δεν ξέρει από αγώνες και το ίδιο ισχύει για τον Arrivabene, αλλά έχουμε σε αντιπαραβολή το τι έκανε ο Mattiacci σε 10 μήνες στην ηγεσία της Gestione Sportiva.
    Ο Ιταλός είναι ένας τεχνοκράτης και ήρθε στη Scuderia για να αντικαταστήσει τον Domenicali.
    Μη γνωρίζοντας από αγώνες, έδωσε τα “κλειδιά” της ομάδας στον James Allison, με τον ίδιο να αναλαμβάνει απλώς θέματα οικονομικών και marketing, αλλά έφυγε κακήν κακώς από την ηγεσία της αγωνιστικής ομάδας, γιατί είναι γαμπρός του di Montezemolo.
    Αιτία της απομάκρυνσης Mattiacci είναι, ότι ο Marchionne με την ανάληψη της προεδρίας της Ferrrari ήθελε να “ξηλώσει”, οτιδήποτε είχε σχέση μέσα στη Ferrari με τον Luca.
    Το μόνο σίγουρο είναι, πως η Ferrari έχει ανάγκη από έναν πρόεδρο, ο οποίος δεν θα μόνο για την διοίκηση της εταιρίας αυτοκινήτων, αλλά και ο άνθρωπος ο οποίος θα είναι δίπλα στην ομάδα και θα υλοποιεί τα “θέλω” του αφεντικού της ομάδας.
    Ο Marchionne σίγουρα δεν είναι αυτός ο άνθρωπος, αλλά σίγουρα όχι και ο Luca di Montezemolo της περιόδου 2011-2014, ο οποίος είχε βάλει στόχο την πολιτική.
    Επιπλέον, μιλάει για την απώλεια του Allison, κάτι το οποίο πλήγωσε, πληγώνει και θα συνεχίσει να πληγώνει για πολύ τη Ferrari.
    Πάντως, δεν θεωρεί, πως ο Binotto είναι κατάλληλος για τεχνικός διευθυντής (αν και εγώ θεωρώ, πως στην θέση του τεχνικού διευθυντή πρέπει να είναι αεροδυναμιστής και κατάλληλος για την θέση αυτή δεν είναι άλλος από τον James Key).
    Και μέσα σε όλα αυτά, η Ferrari συνεχίζει να…………….”ματώνει”!!!!!!
    http://rs12.pbsrc.com/albums/a236/dmjt20121/f_ed80a26488.gif~c200

    • Nerazzuro21

      Εξαιρετική ,όπως πάντα, η ανάλυσή σου για τα εσωτερικά της Ferrari. Το μόνο που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι ακόμα και οι μεγάλες αλλαγές στο προσωπικό που έγιναν με τον ερχομό του Vettel στην ομάδα είχαν δρομολογηθεί από τον Mattiacci λίγο πριν αποχωρήσει (διόρθωσε με αν κάνω λάθος). Ακόμα προσπαθώ να καταλάβω τι ακριβώς έχει προσφέρει ο Arrivabene στα δύο χρόνια παρουσίας του στο Maranello.

      Για τον Binotto (και τον Key) έχεις απόλυτο δίκιο. Προκαλεί τουλάχιστον ερωτηματικά μια κορυφαία ομάδα να τοποθετεί έναν άνθρωπο από τον τομέα των κινητήρων τεχνικό διευθυντή, σε χρονιά μάλιστα σημαντικών αλλαγών στην αεροδυναμική. .

    • Gestione Sportiv@

      Νίκο, ισχύει αυτό που αναφέρεις, πως οι αλλαγές είχαν δρομολογηθεί από τον Mattiacci.
      Ο Ιταλός είχε πάρει εντολή τον Απρίλιο του 2014 από τον di Montezemolo, να πάει από την Αμερική στην Κίνα και να αναλάβει την ομάδα.
      Ξαφνικά την Πέμπτη πριν από το GP της Κίνας, ένας τύπος με μαύρα γυαλιά παρουσιάζεται στα μέλη της Scuderia και τους λέει, ότι είναι ο νέος γενικός διευθυντής της ομάδας.
      Το πρώτο που έκανε, ήταν να καλέσει τον James Allison στο motorhome της Ferrari και να του εξηγήσει, πως ο ίδιος ξέρει να πουλάει αυτοκίνητα και δεν έχει καμία σχέση με μηχανοκίνητα sport και μάλιστα με F1.
      Έτσι, ο Mattiacci ήταν το αφεντικό στα διοικητικά και ο Allison στα τεχνικά, ξέροντας και οι δύο, πως ο Ιταλός βρίσκεται στη θέση αυτή με “ημερομηνία λήξης”
      Έτσι απλά, ο καθένας είχε τον ρόλο του και κανένας δεν έμπαινε στα “χωράφια” του άλλου.
      Αν πρέπει να αξιολογήσω τον Mattiacci, το πρόσημο είναι σίγουρα θετικό.
      Ο Arrivabene ήρθε στην ομάδα στο τέλος του 2014, έχοντας ήδη τον Vettel για οδηγό (προσωπική επιτυχία του Mattiacci η μεταγραφή αυτή) και όντας ολοκληρωμένη η αναδιοργάνωση στο εσωτερικό της Scuderia.
      Προσωπικά, σε εκείνη την αλλαγή ήθελα έναν άνθρωπο των αγώνων (σαν τον Jean Todt), αλλά του έδωσα και συνεχίζω να του δίνω χρόνο με την επόμενη χρονιά να είναι ορόσημο για τον ίδιο και την ομάδα.
      Η προηγούμενη χρονιά ήταν έργο Mattiacci και ο Arrivabene πήρε τα μπράβο, αλλά στον πρώτο του αγώνα δεν θα ξεχάσω το ότι μετά από καταστροφικό pit stop στον Raikkonen, έφυγε από το pit wall της Ferrari, για να τα “ψάλλει” στο pit crew.
      Θα μου πεις, “Ρε Μιχάλη, για το ότι τα “έψαλλε” στους μηχανικούς, κρίνεται ως καλός ?????”
      Η απάντηση είναι όχι, αλλά ως οπαδός της Ferrari είχα ξεχάσει, πως είναι να βλέπεις το αφεντικό της ομάδας σου (μετά την εποχή Todt) να κάνει παρατηρήσεις, για κάτι “στραβό”.
      Πάντως, να είσαι σίγουρος, πως στην Ιταλία ήδη υπάρχον “φωνές” (δημοσιογράφων), που λένε για απόλυση.
      Τώρα για το τεχνικό κομμάτι, θεωρώ, πως επιλογή του Binotto ήταν απλά για να καλυφθεί το κενό του Allison και τίποτα παραπάνω, μέχρι να έρθει ο νέος τεχνικός διευθυντής.
      Τέλος, επαναλαμβάνω πως, ο James Key θα ήταν η καλύτερη λύση για την ομάδα του Maranello.

  • Akis-F1 FAN

    Μεγάλη αλήθεια αυτό που λέει. Επίσης μια άλλη “ανάλυση” που διάβαζα έλεγε ότι επειδή ο τρόπος εργασίας του Vettel ταίριαζε πολύ με αυτόν του Alison, τώρα που ο 2ος έφυγε από την ομάδα και άλλαξαν τα πράγματα έχει προκύψει μια σύγχυση. Και μάλλον από αυτό το “πρόβλημα” πηγάζουν και οι δηλώσεις του Arrivabene που είπε ότι ο Vettel πρέπει να ασχολείται με το να οδηγεί το μονοθέσιο και να αφήσει τα υπόλοιπα θέματα της ομάδας.

  • Anestis Genk

    Η Ferrari πάντα είχε κάθετη και γραφειοκρατική δομή.
    Μπορεί το 2008 να απέχει 8 έτη αλλά και πάλι η Ferrari είναι σε απόσταση βολής, δεν είναι σαν τα πέτρινα χρόνια των αρχών του ’90.
    Οι κανονισμοί είναι τόσο άκαμπτοι και οι αγώνες τόσοι πολλοί που έχουμε τεράστιες σεζόν χωρίς νόημα.
    Εδώ και πόσα χρόνια οι ομάδες παρατάνε την εξέλιξη του μονοθεσίου όταν απομένουν 10+ αγώνες, έτσι η Red Bull και η Mercedes πάνε περπατώντας και οι οδηγοί τους γίνονται recordmen τρέχοντας ουσιαστικά μόνοι.
    Από το 2010 και μετά η F1 είναι ανύπαρκτη.

  • περνάνε δύσκολα και στην ιταλία, έχει αντίκτυπο παντού.