01_toyota_avensis_2015

Το Ευρωπαϊκό μέλλον του Avensis δεν είναι απόλυτα εξασφαλισμένο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Toyota μελετά την επόμενη κίνησή της στην συγκεκριμένη κατηγορία. Οι πωλήσεις του μοντέλου άλλωστε πέφτουν και δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που έχουν εγκαταλείψει τα κλασικά D-seg σεντάν, προς χάριν διάφορων SUV-οειδών. Η Nissan εγκατέλειψε νωρίς το Primera και το ίδιο έκανε η Honda κι η Fiat. Πλέον πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η σιωπηρή διακοπή παραγωγής του γαλλικού C5, για το οποίο υπάρχουν μεν πλάνα, αλλά στο απώτερο μέλλον και ίσως εκτός Ευρώπης μόνο…


Επιστρέφοντας στο Avensis, ήδη από το 2014 είχαμε γράψει ό,τι το μέλλον του μοντέλου ήταν αμφίβολο, αφού η εταιρεία δεν είχε στα πλάνα της κάποια υβριδική έκδοση γι αυτό. Τώρα έρχονται οι δηλώσεις του Προέδρου και CEO της Toyota Ευρώπης Johan van Zyl στο βρετανικό Auto Express να μας προϊδεάσουν για το άμεσο μέλλον:

Μελετάμε αυτό το τμήμα της αγοράς και θέτουμε κάποια ερωτήματα στους εαυτούς μας. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την απόδοση του Avensis – το προϊόν μας καλύπτει απόλυτα. Αλλά ερευνούμε αν το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι ένα νέον σεντάν στην D-segment ή κάτι άλλο.

Η αλήθεια είναι ό,τι οι πωλήσεις των κλασικών μεγάλων σεντάν στην Ευρώπη μειώνονται. Τα SUV κερδίζουν εμπορικά έδαφος, ενώ και τα μικρομεσαία έχουν μεγαλώσει πλέον πολύ και στις σεντάν εκδόσεις τους προσφέρουν χώρους που ίσως καλύπτουν μεγάλο μέρος των απαιτήσεων των δυνητικών αγοραστών. Αλλά για την Toyota που κυνηγά τις πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα μοντέλο εστιασμένο στην Ευρώπη και με όλο και πιο φθίνουσες πωλήσεις μάλλον δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο.

Άλλωστε βάσει των κύκλων ζωής τον μοντέλων της φίρμας, το Avensis (που ήδη μετρά 7 χρόνια ζωής και μια εκτεταμένη ανανέωση ενδιάμεσα) θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί ούτως ή άλλως…

  • κριμα …

  • SAMURAI-66

    Ο τυφωνας suv σαρωνει την αγορα και κανεις δεν γλυτωνει.
    Ισως προωθησουν στην προσπαθεια να καλυψουν το ανοιγμα μικροτερες εκδοσεις του νεου Rav 4 κατω των δυο λιτρων με κινητηρες τουρμπο για να μην χασουν πελατες στην ευρωπη.
    Ουτως η αλλως εχει δυο νεες προτασεις με το C-HR και το επερχομενο lexus UX και δεδομενου της μετριας παρουσιας urban cruiser που δεν καταφερε να κανει την διαφορα δεν ειναι απιθανο το πρωτο suv στην ιστορια της που πριν 20 χρονια εκανε την αρχη του να κατεβει κατηγορια.

    • mother1russia

      Χανουν πωλησεις γιατι δεν σε εχουν βαλει επισημα στο Μαρκετινγκ της Toyota

    • insider greece

      Ειναι στο US branch για το Camry ???

    • panos

      πωλησεις στην ευρωπη 2015, vw passat περιπου 226.000, toyota avensis
      περιπου 33.000..

  • ad276

    Δυστυχως πολυ κριμα.Αυτα τα τζιποειδη καταστρεφουν τα παρα πολυ ωραια σενταν.Το Avensis ειναι απο τα καλυτερα μεσαια σενταν που κυκλοφορουν και μη μου μιλησετε για Πασατ και σια γιατι σε αξιοπιστια ειναι μακραν ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.Βεβαια απο την αλλη πρεπει να πω οτι η μικροτερη Κορολλα υπολειπεται μολις 5 εκατοστα σε μηκος!!!!!!!!!!

    • Steve A

      στο τελευταίο ειδικά έχεις πολύ δίκιο. αμα βάλουν εναν 2.0 diesel κ sw έκδοση στην κορολλα πιστεύω δεν θα χρειάζεται το αβενσις.

    • insider greece

      καλα και αγια τα sedan ομως η ευκολια μονο και μονο στο μπες βγες των Suv δεν υπαρχει , ειδικα αν εχεις και λιγο προβλημα στη μεση το εκτιμας ιδιεταιρα, μεγαλο +και ο χωρος φορτωσης

    • ad276

      Φιλε μου εχω σιχαθει να τα βλεπω στο δρομο.Ποτε δεν μου αρεσαν.

    • Γιώργος Βαρδου

      4,75/1,81/1,48 το Avensis Sedan και 4,62/1,775/1,475 το Corolla

    • Pandal

      Θα μπορούσε να είναι το ίδιο αυτοκίνητο… πολύ μικρές διαφορες

    • ad276

      Ναι εχεις δικιο επεσα λιιιγο εξω αλλα νομιζω οτι η ουσια ειναι ιδια ,τι 5 τι 13 ποντοι ε δεν ειναι και πολυ διαφορα………..

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ κρίμα για το ωραίο Avensis, φταίει η μόδα των suv/crossover που σαρώνει, μακάρι να έχει καλό μέλλον, με ένα καλό αντικαταστατη 7 χρόνια τώρα που υπάρχει στην αγορά. Είναι πολύ καλό αυτοκίνητο και τα μεσαία σενταν ανέκαθεν και δη τα Toyota είναι πολύ καλά για την οικογένεια και με υψηλή αξιοπιστία τα Ιαπωνικα κι ωραία εμφανισιακα. Εμείς έχουμε Corolla Sedan (2000) και παρότι είναι μικρότερο, είναι άνετο οικογενειακό.
    Σημειώνω ότι η Fiat στα σενταν (μικρομεσαία όμως) έχει το Tipo.

  • rous

    Κριμα θα ειναι για την ΤΟΥΟΤΑ να μην εχει αυτοκινητο σε αυτη την κατηγορια. Εαν παλι το κανει cross over, θα πρεπει να το υλοποιησει πολυ καλα μιας και στο παρελθον απετυχε (βλεπε Urban Cruiser). Το βασικοτερο, να σχεδιασει ενα ωραιο και αρμονικο συνολο και οχι κατι σαν το νεο Rav4 και Land Cruiser που εχει σημερα.

  • Anestis Genk

    Αυτή η κατηγορία δεν μ’άρεσε ποτέ, αλλά ένα Mazda6 άνετα το τσιμπούσα!

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    “Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την απόδοση του Avensis – το προϊόν μας
    καλύπτει απόλυτα. Αλλά ερευνούμε αν το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι
    ένα νέον σεντάν στην D-segment ή κάτι άλλο”

    Πιο αντιφατικός πεθαίνεις.