apple-logo

Το φιλόδοξο άκρως μυστικό σχέδιο της Apple για την παραγωγή ενός αυτόνομου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι “νεκρό” σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg. Το Project Titan που πέρασε από 40 κύματα το τελευταίο διάστημα, πλέον δεν υπάρχει, με την Apple, αφού απέλυσε δεκάδες υπαλλήλους του Project Titan, να τοποθετεί σε άλλα πόστα τους σχεδόν 1.000 εργαζομένους που απασχολούνταν πάνω στο μεγαλεπήβολο σχέδιο της μεγαλύτερης εταιρίας σε αξία παγκοσμίως.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το Project Titan ήταν μια απίστευτη αποτυχία, μέχρι να το αναλάβει ο Bob Mansfiel, ο οποίος διαπίστωσε πως η Apple δεν πρέπει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο, αλλά μια τεχνολογική πλατφόρμα που θα μπορούσε να την πουλήσει σε τρίτους κατασκευαστές, ή ακόμη να γίνει εταίρος με κάποια υπάρχουσα αυτοκινητοβιομηχανία.

  • Giannisk

    Απόλυτα λογικό. Αλλά απέκτησε τεχνογνωσία σε διάφορους τομείς.

  • a_f_a

    κοιτα να δεις… μια εταιρία που κατασκευάζει τηλέφωνα, αποφάσισε τελικά οτι το να φτιάξει αυτοκίνητα ειναι λιγο πιο δύσκολο από το να βάλει στο ιφον 8 ρόδες.
    εντυπωσιακό.

  • xtra

    κριμα , γιατι ειχαν την ευκαιρια να “επαναπροσδιορισουν το αυτοκινητο” καταργώντας κατι ουσιώδες , ή τετραγωνιζοντας τους τροχους ανευ ουσιας αλλα με ωραιο φινιρισμα

  • GEORGE

    Μάλλον πρόκειται για απόφαση έξωθεν της εταιρείας. Πιθανόν συμφέροντα που στηρίζουν τις πετρελαϊκές εταιρείες να έδωσαν τη χαριστική βολή στο σχέδιο. Αν εκλεγεί ο Τράμπ πρόεδρος είναι πολύ πιθανο να επιβληθούν μέτρα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της ηλεκτροκίνησης γενικότερα στις μεταφορές. Εχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί η FORD δεν εξελίσσει ηλεκτρικά οχήματα; Ή μήπως γιατί δεν συμμετείχε στα προγράμματα διάσωσης (της κυβέρνησης Obama) των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η GM και η CHRYSLER όταν αυτές κατέρρεαν υπό το βάρος των μειωμένων πωλήσεων λόγω των τιμών του πετρελαίου που τότε είχε εκτοξευτεί στα ύψη; Η FORD επέλεξε να εφαρμόσει ενα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης μέσω περικοπών θέσεων εργασίας και παράλληλα ανάπτυξης του γνωστού προγράμματος ecoboost με ταυτόχρονο downsizing των κινητήρων, ωστε να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων και να μειώνουν την κατανάλωση. Η VW γιατί μετά το dieselgate έντρομη άρχισε να εξελίσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Η σύγκρουση των δυο πόλων εξουσίας επεκτείνει τις συγκρούσεις σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.

    • Nikolaos

      Έτσι φαίνεται… Όσο ο φίλος και σύμμαχος άραβας βγάζει πετρέλαιο τόσο θα υπάρχει βενζινοκινητήρας. κανένας τους δεν είναι petrolhead ή οικονόμος, παρά μόνο για το δικό του συμφέρον, ανεξάρτητα εάν αυτό έρχεται σε σύγκρουση με τα θέλω όλου του υπόλοιπου πλανήτη.

    • Spyros

      Αποκλείεται. Η Apple δεν είναι “το μαγαζάκι της γωνίας” ώστε να την κάνουν ό,τι θέλουν οι πετρελαϊκές. Στην πραγματικότητα έχει περισσότερο χρήμα και δύναμη από τις περισσότερες από αυτές. Εάν ήθελε να κυκλοφορήσει όχημα δικό της θα το έκανε. Το Project Titan ακυρώθηκε διότι απλά δεν τους εξυπηρετούσε με βάση τη στρατηγική τους, όχι επειδή “τους κάνουν κουμάντο”.

    • enigma

      Λεφτά έχει αλλά για να φτάσει στο επίπεδο που θέλει θα πρέπει να μπει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

      Και αν δυσκολεύεται με τις αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο αέρα θα κάνει στις 7 μεγάλες αδερφές η apple….

    • Spyros

      Ποτέ δεν είπα ότι είναι εύκολο. Ίσως και να μην μπορεί ποτέ να το πετύχει, παρά τους πόρους που έχει, είναι τεράστιο εγχείρημα. Παρ’ όλα αυτά σίγουρα δεν είναι στο επίπεδο που “θα την κάνουν ντα” οι αυτοκινητοβιομηχανίες ή οι πετρελαϊκές.

    • BMW335

      Ντα δεν θα την κάνουν σίγουρα “άμεσα” θα την κάνουν όμως “έμμεσα”.
      Άκου πώς παίζετε το παιχνίδι για να καταλάβεις. Είμαστε 5-6-7 όσες θέλεις βάλε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και έχουμε εσένα προμηθευτή πχ στις ζάντες και στα λάστιχα (παράδειγμα είναι αυτό). Και έρχεται σε σένα η apple και σου λέει ότι θέλω να αγοράσω και εγώ από σένα. Αν εμείς δεν θέλουμε να πουλήσεις στην Apple για να την κλείσουμε πχ σου λέμε ότι αν πουλήσεις εκεί χάνεις εμάς. Και κάτσε και λογάριασε τώρα πόσα ζαντολάστιχα θα πουλήσεις στην Apple και πόσα σε εμάς τους υπόλοιπους. Και μετά κάνουμε το ίδιο στον επόμενο προμηθευτή και μετά στον επόμενο και πάει λέγοντας. Και έτσι η apple μένει με το …λι στο χέρι και κλείνει το όποιο μεγαλόδοξο σχέδιο έχει για αυτοκίνητα. Για ένα πράγμα να είσαι σίγουρος. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται σε πάρα πολλά πράγματα, οπότε αν είσαι “ξένος” και δεν σε θέλουν …δεν έχεις μέλλον. Εκτός αν έχεις πνευμόνια και αγοράσεις ή παράξεις μόνος σου αυτά που σου χρειάζονται γι’αυτό που θέλεις να κάνεις. Πράγμα ΑΠΙΘΑΝΟ.

    • Spyros

      Συνηθίζονται αυτά τα παιχνίδια με προμηθευτές (το ξέρω από πρώτο χέρι) αλλά συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε την Apple ως μία ανίσχυρη οντότητα (ή αλλιώς “το μαγαζάκι της γωνίας”).

      Για ποιο λόγο να μην εξαγοράσει η Apple ένα βασικό προμηθευτή των άλλων κατασκευαστών και να παίξει αυτή σκληρό παιχνίδι; Για ποιο λόγο να μην εξαγοράσει μία αυτοκινητοβιομηχανία (π.χ. FCA) για να αποκτήσει το οπλοστάσιο με τις πατέντες ή/και έτοιμο “στόλο”, μαζί με τεχνογνωσία;

      Ή με άλλα λόγια, μπορεί να ακούγεται λογικό και εύκολο, αλλά δεν είναι εύκολο να κοντράρεις μία τέτοια εταιρεία, πόσο μάλλον όταν δεν έχεις ούτε τη μισή της δύναμη! Δε κερδίζει πάντα ο Δαβίδ.

    • Spyros

      Συνηθίζονται αυτά τα παιχνίδια με προμηθευτές (το ξέρω από πρώτο χέρι) αλλά συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε την Apple ως μία ανίσχυρη οντότητα (ή αλλιώς “το μαγαζάκι της γωνίας”).

      Για ποιο λόγο να μην εξαγοράσει η Apple ένα βασικό προμηθευτή των άλλων κατασκευαστών και να παίξει αυτή σκληρό παιχνίδι; Για ποιο λόγο να μην εξαγοράσει μία αυτοκινητοβιομηχανία (π.χ. FCA) για να αποκτήσει το οπλοστάσιο με τις πατέντες ή/και έτοιμο “στόλο”, μαζί με τεχνογνωσία;

      Ή με άλλα λόγια, μπορεί να ακούγεται λογικό και εύκολο, αλλά δεν είναι εύκολο να κοντράρεις μία τέτοια εταιρεία, πόσο μάλλον όταν δεν έχεις ούτε τη μισή της δύναμη! Δε κερδίζει πάντα ο Δαβίδ.

    • enigma

      Καλή ώρα το πως αποχαιρετήσαμε την ΕΒ110…

    • GEORGE

      Μην ξεχνάς οτι το EV1 της GM τα συμφέροντα που στηρίζουν τις πετρελαϊκές το ”σκότωσαν”. Και η GM τότε γίγαντας ήταν με δραστηριότητα σε όλες τις ηπείρους, οχι σαν το σημερινό χάλι που κατάντησε να εξαρτάται από το κρατικό χρήμα. Θα εκπλαγείς με την δύναμη που έχουν τα συμφέροντα και των δυο πόλων εξουσίας, αυτων που στηρίζουν τις πετρελαϊκές εταιρείες και αυτών που προωθούν τις ΑΠΕ. Συμφέροντα που γονατίζουν πολυεθνικές αδιαφορώντας για το κόστος που προκαλούν.

  • Anestis Genk

    Η Apple απλά έπρεπε να είχε αγοράσει την Tesla εγκαίρως.