2017 Ford F-150 EcoBoost (1)

H Ford έχει βρεθεί αντιμέτωπη με δύσβατες ανηφόρες το τελευταίο διάστημα, κατάσταση από την οποία δεν μπορεί να τη βγάλει ούτε το best seller της Βορείου Αμερικής, το F-150. To μοσχοπουλημένο pick-up βρίσκεται μεν στην κορυφή των πωλήσεων και για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, όμως τα αυτοκίνητα που “φεύγουν” από τη γραμμή παραγωγής του Κάνσας έχουν μειωθεί κατά 3%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το “πάγωμα” των εργασιών για μια εβδομάδα, ενώ ακολουθούν άλλες 3 μονάδες τις επόμενες μέρες.

Τη νύφη θα κληθούν να πληρώσουν 13.000 ωρομίσθιοι εργάτες, οι 4.000 εξ αυτών στο Μεξικό. Οι πωλήσεις, μάλιστα, έχουν βρεθεί σε τέτοιο τέλμα που οι dealers αναφέρουν stock που θέλει τουλάχιστον 95 μέρες για να φύγει από τις εκθέσεις τους.

Ομοιοπαθείς της F Series είναι και τα επόμενα δυο πιο δημοφιλή οχήματα του “Μπλε Οβάλ”. Τόσο το Ford Escape, όσο και το Fusion θα σταματήσουν να παράγονται από δυο εργοστάσια μέχρι νεωτέρας, ενώ και το  Lincoln MKC βρίσκεται στην ίδια μοίρα. Τα δυο SUV τα έχουν “δει όλα” στο θέμα των πωλήσεων από τον ιαπωνικό ανταγωνισμό, με το Fusion να είναι το 3ο πιο καλοπουλημένο Ford, αλλά με μια πτώση της τάξης του 17.5%.

Ο τζίρος της εταιρίας μειώθηκε στα 10.2 δις δολάρια στο τρίτο τρίμηνο, από 10.8 δις ελέω και της ανάκλησης που έγινε στα Escape και MKC. Οι εργαζόμενοι που θα παυθούν στις Η.Π.Α. και έχουν πάνω από χρόνο στα εργοστάσια, θα λάβουν το 80% του μισθού τους και επίδομα ανεργίας. Για όσους εργάζονται στο Μεξικό δεν υπήρξε κάποια ανακοίνωση.