nanoflowcell-quantino

Η ελβετική Nanoflowcell βρίσκεται σε συνομιλίες με έναν μεγάλο κατασκευαστή που δεν είναι Γερμανός, ώστε οι υγρές μπαταρίες του Quantino concept να περάσουν στη παραγωγή.

Αυτό δήλωσε σε συνέντευξή του ο Nunzio La Vecchia, επικεφαλής τεχνολογίας της Nanoflowcell, ο οποίος είπε πως η τεχνολογία της μπαταρίας θα μπορούσε να παραχωρηθεί σε άλλους κατασκευαστές, ώστε αυτή να περάσει στη παραγωγή μέσα στα επόμενα 4 με 5 χρόνια.

Το Quantino παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2015, με τους 4 ηλεκτροκινητήρες του να αποδίδουν 109 άλογα και να τροφοδοτούνται με ενέργεια από ένα ιοντικό υγρό που είναι αποθηκευμένο σε μια δεξαμενή 175 λίτρων. Το αυτοκίνητο μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, έχοντας ηλεκτρική αυτονομία μεγαλύτερη των 1.000 χλμ.

nanoflowcell-quantino-ev-prototype

Πως λειτουργεί η τεχνολογία των μπαταριών; Το έχουμε γράψει και παλαιότερα. Ο ηλεκτροκινητήρας περιλαμβάνει δύο δεξαμενές ηλεκτρολυτών, εκ των οποίων η μία περιέχει αρνητικά φορτισμένους ηλεκτρολύτες και η άλλη θετικά, και οι οποίοι θα βρίσκονται σε υγρή μορφή, θα ρέουν και όταν θα ενώνονται, θα παράγουν την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση του ηλεκτροκινητήρα. Δηλαδή, το αυτοκίνητο θα έχει πάνω του το σύστημα που θα παράγει την ηλεκτρική ενέργεια, σε αντίθεση με την μπαταρία που αποθηκεύει παραγμένη ηλεκτρική ενέργεια.

Αν μπερδεύτηκες λίγο, σκέψου απλά ότι με αυτό το σύστημα δεν θα φορτίζεις με ρεύμα τα αποφορτισμένα στοιχεία μιας μπαταρίας ιόντων-λιθίου, αλλά θα πηγαίνεις στο “ιοντάδικο” και θα λες, “βάλε μου 50 ευρώ ηλεκτρολύτες” ή ιόντα τελοσπάντων. Το νερό που εξατμίζεται από την διαδικασία παράγει ορισμένα άλατα, τα οποία παγιδεύονται σε ένα φίλτρο που πρέπει να αλλάζεται κάθε περίπου 10.000 χιλιόμετρα.

nanoflowcell-quantino-ev-prototype-1

Το πρωτότυπο Quantino αυτή τη περίοδο υποβάλλεται σε εκτεταμένες δοκιμές και στη σημερινή του μορφή φέρει δύο δεξαμενές ηλεκτρολυτών 159 λίτρων, που του δίνουν αυτονομία 966 χιλιομέτρων.

Η τεχνολογία των υγρών μπαταριών δεν είναι κάτι νέο. Αναπτύχθηκαν για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1950, με την Nanoflowcell να υποστηρίζει πως το σύστημά της είναι κατά 75% πιο αποτελεσματικό από το πετρέλαιο, ενώ είναι σε θέση να λειτουργήσει σε πολύ χαμηλότερη τάση από τις συμβατικές μπαταριές αυτοκινήτων.