car-maintain

Τα παλιότερα χρόνια οι άνθρωποι ήταν πιο εξοικειωμένοι με τις επισκευές παντός είδους. Συγκεκριμένα οι petrolheads έχοντας μια σχέση αγάπης με το αυτοκίνητό τους αρέσκονται στο να του βάζουν χέρι, αναλαμβάνοντας συχνά την συντήρηση, αλλά και όχι μόνο, καθώς αρκετοί κάνουν και επισκευές ή βελτιώσεις.

Τα τελευταία χρόνια όμως τα οχήματα γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα και οι εργαλειοθήκες που σου δίνουν κατά την αγορά όλο και πιο φτωχές. Παρόλα αυτά οι ενθουσιώδεις ιδιοκτήτες συνεχίζουν να μπαίνουν στον πειρασμό να βάλουν χέρι ή για να είμαι πιο ακριβής να βάλουν βύσμα, αφού μεγάλο μέρος των μετατροπών αφορά την ηλεκτρονική διαχείριση. Μόνο που πλέον υπάρχει ένα ακόμη εμπόδιο, αυτό των πνευματικών δικαιωμάτων.

Πριν από 20 έτη σχεδόν το 1998, όταν και δημιουργήθηκε η Digital Milenium Copyright Act (DMCA), λίγοι ήταν οι διορατικοί που περίμεναν πως θα επηρεάσει την αυτοκίνηση. Όμως πλέον τα αυτοκίνητα είναι “κινητοί υπολογιστές” κι έτσι οι κατασκευαστές ερίζουν πως οι ιδιοκτήτες δεν έχουν δικαίωμα να επεμβαίνουν, αφού το λογισμικό είναι πνευματική ιδιοκτησία του κατασκευαστή.

Το γραφείο ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ ευτυχώς έχει διαφορετική άποψη και πέρσι ενέκρινε την εξαίρεση των οχημάτων από την DMCA. Η απόφαση αυτή ισχύει με 12μηνη καθυστέρηση από τις 28 Οκτώβρη και θα έχει ισχύ για 2 έτη, ως το 2018 δηλαδή, οπότε και θα πρέπει να ξαναεκδωθεί αντίστοιχη άδεια, ή να λυθεί το ζήτημα οριστικά με κάποιον τρόπο.

Ενώ οι κατασκευαστές παρουσιάζουν συνεχώς όλο και πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπου hackers πήραν τον έλεγχο των συστημάτων του αυτοκινήτου με αρκετά εύκολο τρόπο. Η εξαίρεση από την DMCA δίνει την δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν μόνοι τους τα συστήματα ασφαλείας χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη στην αντιπροσωπεία.