image16x9-img-1536-high

Έπειτα από τις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει πριν από περίπου έναν μήνα, έχουμε επίσημη επιβεβαίωση για το γεγονός ότι ο Ron Dennis, ο άνθρωπος που έγινε συνώνυμο με την McLaren, αναγκάζεται σε παραίτηση από τις θέσεις του Προέδρου και του CEO του McLaren Technology Group.

Είμαι απογοητευμένος για το ότι οι εκπρόσωποι της TAG και της Mumtalakt, οι άλλοι κύριοι μέτοχοι της McLaren, πέρασαν την απόφαση να με θέσουν σε αναγκαστική άδεια παρά τις προειδοποιήσεις από την υπόλοιπη ομάδα για τις πιθανές συνέπειες της πράξης αυτής στην επιχείρηση. Οι λόγοι που ανέφεραν είναι αναληθείς: το στυλ διοίκησης μου είναι το ίδιο και αυτό που επέτρεψε στην McLaren να γίνει ένα αυτοκινητιστικό και τεχνολογικό group με 20 Παγκόσμια Πρωταθλήματα F1 και τζίρο της τάξης των 850 εκατομμυρίων λιρών το χρόνο. Όλο αυτόν τον καιρό, δούλεψα στενά με μία σειρά ταλαντούχων συναδέλφων για να διατηρήσουμε την McLaren στην αιχμή της τεχνολογία – σε αυτούς, θα είμαι για πάντα ευγνώμων.

Τελικά, έχει καταστεί σαφές κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ότι ούτε η TAG, ούτε η Mumtalakt μοιράζονται το όραμα που είχα για την McLaren και την δυναμική της. Αλλά προτεραιότητα για μένα είναι η επιχείρηση που έχτισα και οι 3.500 υπάλληλοι της. Θα συνεχίσω να χρησιμοποιώ το σημαντικό μερίδιο μου και στις δύο εταιρίες και τις θέσεις μου στα συμβούλια για να προστατεύσω τα συμφέροντα και την αξία της McLaren και να διαμορφώσω το μέλλον της.

Επιπλέον, σκοπεύω να ξεκινήσω ένα νέο επενδυτικό fund μόλις λήξουν οι υποχρεώσεις μου με την McLaren.  Αυτό, θα εκμεταλλεύεται την εμπειρία μου, τους οικονομικούς πόρους μου, σε συνδυασμό με μία εξωτερική επένδυση, ώστε να κυνηγήσουμε τις πολλές εμπορικές ευκαιρίες που έχουν προσφερθεί τα τελευταία χρόνια και δεν ήμουν σε θέση να αναλάβω όσο ήμουν αφοσιωμένος στις υπάρχουσες επιχειρήσεις.

Δήλωσε ο Dennis.

  • F1fan

    Tελικα οι φημες βγηκαν αληθινες…Κριμα,μια προσωπικοτητα με τεραστια εμπειρια κι βιωματα.Μενει να φανει εαν αυτη η κινηση θα κανει καλο στην McLaren,που βρισκεται σε τελμα στην F1 εδω κι καποια χρονια.
    https://uploads.disquscdn.com/images/aa8ddb65509c2e76703fc4bb55b6315458ddc651e7942e5ae0fd553bfeb6750c.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/ff4ebe225d78ddea1bae28cae8ac5e70337e89157d77b1c1d270a9373a3874fa.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/496d9946ca77e4317322983308a58eead5c4454a0821b1927b676dde3c3ed599.jpg

    • Nerazzuro21

      Η πρώτη τριανδρία με έκανε οπαδό της McLaren όταν ξεκίνησα να παρακολουθώ F1.

    • F1fan

      Golden eras!!!Dennis vs Todt στα pitbox,Hakkinnen vs Schumi με επικες μαχες εντος πιστας κι αλληλοσεβασμο εκτος αυτης.Για την ιδιοφυια Newey τα λογια ειναι περιττα.

  • Gestione Sportiv@

    Ένα τεράστιο κεφάλαιο για την McLaren όχι απλά κλείνει, αλλά το πετάνε στον κάλαθο των αχρήστων.
    Ο Dennis μετά από 35 χρόνια διώχνεται από CEO της McLaren και επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας του Woking.
    Αναφορές λένε, πως η πρόθεση του Dennis να πείσει το επενδυτικό group από Bahrain, κάτοχο του 50% και τον Ojjeh, κάτοχο του υπόλοιπου 25% των μετοχών της βρετανικής εταιρίας να πουλήσουν την εταιρία σε όμιλο Κινέζων, αποτέλεσε την σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την επενδυτική εταιρία που ζήτησαν την άμεση απομάκρυνση του Βρετανού.
    Πληροφορίες αναφέρουν πως, οι Κινέζοι είχαν υποσχεθεί στον Βρετανό θέση στα υψηλά κλιμάκια της διοίκησης και αυτό δεν άρεσε καθόλου στους άλλους συνιδιοκτήτες.
    Επίσης, καθοριστικό ρόλο στην απόλυση του Dennis (λέγεται πως) έπαιξε και μη εύρεση βασικού χορηγού για την αγωνιστική ομάδα.
    Δεν γνωρίζω, τι θα αλλάξει στην προσέγγιση στο τομέα κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτου, αλλά θα αλλάξουν πολλά στην αγωνιστική ομάδα.
    Λογικά, ο Capito θα γίνει το απόλυτο αφεντικό της αγωνιστικής ομάδας και δεν θα μου έκανε εντύπωση, να έβλεπα και τον Brawn στο Woking
    Αν συμπεραίνω σωστά, η εκδίωξη του Dennis θα επιτρέψει στην Honda να αναζητήσει και άλλη ομάδα για την προμήθεια κινητήρων με την Sauber να αποτελεί την πρώτη επιλογή, γιατί ο Βρετανός ήταν πολέμιος στον δώσουν οι Ιάπωνες κινητές σε δεύτερη ομάδα της F1.
    Ο Alonso δεν έχει να σκέφτεται για τον Βρετανό, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τον Ισπανό τον “φόρτωσαν” οι άνθρωποι του Milton Keynes στον Dennis και οι σχέσεις του Ισπανού και του Βρετανού ποτέ δεν ήταν καλές μετά από την συνύπαρξη τους στην αγωνιστική ομάδα του Woking το 2007.
    Τέλος, φεύγοντας ο Dennis από το Woking θα πάρει μαζί του και τις ηλεκτρικές κουβέρτες της αγωνιστικής ομάδας, που έχουν από την εποχή του Hamilton……………… https://uploads.disquscdn.com/images/e9dbe3193cf7dd24222baa66fac39a599d8ced96f391c4010fdb9b4c695e95eb.jpg χαχαχαχαχα

    • Mika

      Troll, για τη φωτο!!!
      :p :p
      Συμφωνω με τα λεγομενα σου, δυσκολο ομως για το Brawn και το Woking… Ποτε μη λες ποτε ομως…

    • Nerazzuro21

      Έχουν ακουστεί πάρα πολλά και θα ακουστούν ακόμα περισσότερα για τους λόγους που έκαναν τους Ojjeh και Mumtalakat να κάνουν στην άκρη τον Ron Dennis. Ένα από αυτά είναι και το θέμα της απουσίας κεντρικού χορηγού. Προσωπική μου αίσθηση είναι ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι απλά παραπέτασμα καπνού. Για να βρούμε την αιτία της ρήξης του Ron με τους άλλους μετόχους πρέπει να πάμε πίσω στις αρχές του 2014. Εκμεταλλευόμενος και την ασθένεια του Ojjeh, ο Ron τελείωσε σχεδόν πραξικοπηματικά τον Whitmarsh. Αυτό δεν άρεσε καθόλου στους υπόλοιπους, και ειδικά στον Ojjeh που στήριζε τον αγαπητό Martin. Ποτέ δεν του το συγχώρησαν και από την πρώτη στιγμή που επέστρεψε ο Ron στην αγωνιστική ομάδα είχαν μπει συγκεκριμένοι όροι για να διατηρήσει την θέση του. Ένας από αυτούς ήταν η εύρεση βασικού χορηγού. Ένας άλλος ήταν ότι θα έδιναν μία προθεσμία στον Ron να εξαγοράσει τα δικά τους ποσοστά και όταν τελείωνε αυτή η προθεσμία θα εξαγόραζαν αυτοί το δικό του ποσοστό. Δεν ξέρω πότε έληγε η συγκεκριμένη προθεσμία αλλά το οξύμωρο είναι ότι όταν ο Ron έφερε τελικά πρόταση εξαγοράς αυτοί άλλαξαν γνώμη και η μετοχική σύνθεση παραμένει ως έχει. Πάντως τα σημάδια είχαν φανεί από το τέλος του 2014 όταν το Δ.Σ. αγνόησε την πρόταση του Ron για το οδηγικό δίδυμο της επόμενης σεζόν και επέλεξε τον Button αντί τον Magnussen, που ήταν επιλογή του RD.

      Τον Capito τον έφερε ο Dennis για να αντικαταστήσει, τυπικά, τον Jonathan Neale. Δεν το βλέπω πιθανό να είναι αυτός ο αντικαταστάτης του. Πέρα από τις αβάσιμες φήμες περί Ross Brawn, αυτή την στιγμή ο Zak Brown μοιάζει σαν τον πιο πιθανό αντικαταστάτη του Βρετανού. Υπάρχει επίσης έντονη φημολογία ότι ίσως ο James Allison, ο οποίος έχει ήδη απορρίψει Renault και Williams, θα είναι μέρος της αναδιάρθρωσης που επιχειρείται στην ομάδα από τους μετόχους.

    • LJ

      Καλα εκανε και εδιωξε πραξικοπηματικα τον Whitmarsh!

    • Nerazzuro21

      Εννοείτε δεν το συζητάμε. Έχω πει πολλές φορές στο blog ότι θεωρώ τον Whitmarsh τον καταστροφέα της McLaren. Απλά εξηγούσα στον Μιχάλη ποια ήταν η κατάσταση εντός του Δ.Σ. από το 2014 και μετά.

  • stadi

    Ron σε έφαγαν τα κυκλώματα.Το πάλεψες αλλά το παιχνίδι το είχες χάσει από παλιά,από πολύ παλιά.Λάθη πολλά στην ιδιοκτησία και στο μερίδιο του group.Ο κατήφορος ξεκινά από την daimler το 2000.Οι Γερμανοί στην έφεραν το 2009 και σε άδειασαν κανονικά αφου είδαν οτι δεν τους άφηνες να πάρουν την McLaren.Έβαλες την automotive στην ελίτ των supercars από το μηδέν και το ίδιο πήγες να κάνεις και στην F1 με την Honda αλλά δεν έκατσε.Περίμενες στήριξη από τον Ojjeh αλλά κι αυτός πήγε με τους Άραβες.Το πάθος αυτού του ανθρώπου για την McLaren είναι απερίγραπτο.Μέχρι και Κινέζους επενδυτές βρήκε για να αγοράσει το άλλο 25% αλλά η κλίκα δεν πουλάει.Δεν θα το βάλει κάτω όμως.Με το 25% που έχει θα κάνει οτι περνάει από το χερι του για το καλό της McLaren.Δεν ξέρω αν μπορεί κάποιος να αντικαταστήσει τον Ron,γιατί η McLaren είναι ο Dennis.

  • Spider

    Οι κ.Ron Dennis, Sir Frank Williams και Bernie Ecclestone από τους εν ζωή,όπως και ο αείμνηστος Enzo Ferrari, αποτελούν την τετράδα των ποιών σημαντικών ανθρώπων στην ιστορία της F1. Δυστυχώς όμως το γεγονός ότι δεν κράτησε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών στην εταιρεία που αυτός ουσιαστικά δημιούργησε, στάθηκε μοιραίο. Δεν άξιζε τέτοια τύχη αυτός ο σεμνός και μεγάλος οραματιστής.

    • Nerazzuro21

      Αν και μας άφησε νωρίς, νομίζω πως σε αυτή την κατηγορία μπορεί κάλλιστα να μπει και ο Bruce McLaren.

  • Mika

    Ειτε τον συμπαθει καποιος,ειτε οχι,ειναι εμβληματικος ηγετης, οπως ηταν ο Μοντεζεμολο στη Ferrari, κι ειναι συνυφασμενος με τη Μclaren..
    Eφτιαξε απο το μηδεν τη Mclaren Cars και καθε μοντελο που παρουσιαζεται οφειλει κατα πολυ τη επιτυχια και τη μοναδικοτητα του, στο οραμα που ειχε ο ανθρωπος αυτος..Να δουμε πως θα λειτουργησει τωρα η εταιρια, μετα την αποχωρηση του, και στο τομεα των αυτοκινητων και στην αγωνιστικη ομαδα…
    Ακομα και το επιβλητικο βλεμμα του στα paddock νομιζω αποτελουσε σημα κατατεθεν κι εμπνευση (μαζι με αφορητο αγχος) για τους μηχανικους…
    Φυσικα κι εκανε πολλα λαθη, φυσικα κι ειχε εμμονες,αλλα δεν παυει να αποτελει κομματι της ιστοριας της μαρκας.

  • Mika

    Ειτε τον συμπαθει καποιος,ειτε οχι,ειναι εμβληματικος ηγετης, οπως ηταν ο Μοντεζεμολο στη Ferrari, κι ειναι συνυφασμενος με τη Μclaren..
    Eφτιαξε απο το μηδεν τη Mclaren Cars και καθε μοντελο που παρουσιαζεται οφειλει κατα πολυ τη επιτυχια και τη μοναδικοτητα του, στο οραμα που ειχε ο ανθρωπος αυτος..Να δουμε πως θα λειτουργησει τωρα η εταιρια, μετα την αποχωρηση του, και στο τομεα των αυτοκινητων και στην αγωνιστικη ομαδα…
    Ακομα και το επιβλητικο βλεμμα του στα paddock νομιζω αποτελουσε σημα κατατεθεν κι εμπνευση (μαζι με αφορητο αγχος) για τους μηχανικους…
    Φυσικα κι εκανε πολλα λαθη, φυσικα κι ειχε εμμονες,αλλα δεν παυει να αποτελει κομματι της ιστοριας της μαρκας.

  • Mika

    Ειτε τον συμπαθει καποιος,ειτε οχι,ειναι εμβληματικος ηγετης, οπως ηταν ο Μοντεζεμολο στη Ferrari, κι ειναι συνυφασμενος με τη Μclaren..
    Eφτιαξε απο το μηδεν τη Mclaren Cars και καθε μοντελο που παρουσιαζεται οφειλει κατα πολυ τη επιτυχια και τη μοναδικοτητα του, στο οραμα που ειχε ο ανθρωπος αυτος..Να δουμε πως θα λειτουργησει τωρα η εταιρια, μετα την αποχωρηση του, και στο τομεα των αυτοκινητων και στην αγωνιστικη ομαδα…
    Ακομα και το επιβλητικο βλεμμα του στα paddock νομιζω αποτελουσε σημα κατατεθεν κι εμπνευση (μαζι με αφορητο αγχος) για τους μηχανικους…
    Φυσικα κι εκανε πολλα λαθη, φυσικα κι ειχε εμμονες,αλλα δεν παυει να αποτελει κομματι της ιστοριας της μαρκας.

  • περαστικός

    O Μητροπάνος της F1….

  • Antonis

    Στο τέλος θα μείνει μόνο ένας #vol. 2
    (Το μικρό του όνομα είναι Bernie)

  • Nerazzuro21

    Τελικά συνέβη το αδιανόητο.Θα μπορούσα να γράψω πολλά αλλά δεν νομίζω ότι έχει αξία πλέον. Είναι σίγουρα το τέλος μιας μεγάλης και ένδοξης εποχής τόσο για τη McLaren όσο και για το ίδιο το σπορ. Ελπίζω να μην είναι η αρχή του τέλους της McLaren στην F1. Οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για το μέλλον της McLaren στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
    Ron, καμία απόφαση μετόχων δεν μπορεί να σε διώξει από τη McLaren στη συνείδηση των οπαδών. O Bruce είναι σίγουρα περήφανος για όλα όσα έκανες. Σε ευχαριστούμε για όλα.

    • stadi

      Ενήργησαν λες και περίμεναν πραξικόπημα απότον Dennis.Γιατι το να διωχνεις πριν από το τέλος της θητείας τον CEO που είναι μπλεγμένος μέσα σε όλα τα προγράμματα και τέλος πάντων είναι η ψυχή της McLaren μόνο έτσι μπορώ να το εξηγήσω.

    • Nerazzuro21

      Είχαν ήδη αποφασίσει να τον διώξουν ΄το Γενάρη που έληγε το συμβόλαιό του. Απλά νομίζω ότι η πρόταση των Κινέζων που έφερε ο Ron στο Δ.Σ. τους ώθησε να τον τελειώσουν τώρα, πριν καταφέρει να ανακτήσει τον έλεγχο εκ νέου.

  • georgekaras

    αουτς δεν περιμενα να τον διωξουν κιολας ,αλλιως το χα στο μυαλο μου πως θα γινοταν καποια στιγμη. Η αγωνιστικη φιλοσοφια ηθελε αλλαγη ναι αλλα οχι και πληρης απομακρυνση του Ron.Ηθελε νεες ιδεες να αναμειχθουν με την εμπειρια του πρωταθλητισμου που ειχε στο πετσι αυτος ο ανθρωπος και τετοια συμπεριφορα πληρης απομακρυνσης .Κριμα πλεον στην Μακλαρεν θα εχει συνολικα ενα μεταβατικο σταδιο που ισως να στοιχησει εαν δεν βρεθει ο ανθρωπος με ενα νεο οραμα

  • Michael

    Dennis παρε την Sauber, κοψοχρονια την δινουν και κατεβα το 2017 με Sauber-Honda. κριμα ομως γιατι ειχε πολυ σωστο οραμα για την ομαδα, ηταν ρεαλιστης και ηξερε να πως να οδηγησει την ομαδα εκει που πρεπει ακομα και αν χρειαζοταν επιπονες διαδικασιες σαν αυτη που περναει τωρα.

  • LJ

    McLaren και RD δεν χωριζουν ποτε. Εκανε πολλα για την ομαδα και τετοια συμπεριφορα δεν του αξιζε. Απο την αλλη νομιζω οτι η F1 τον εχει ξεπερασει.

    Το μελλον θα δειξει αν ηταν σωστη κινηση η οχι.