maxresdefault-1

Ιράν και Αμερική δεν τους λες και αγαπημένους. Στα πλαίσια αυτής της αμοιβαίας “εκτίμησης”, ο Ανώτατος Ηγέτης του ιρανικού κράτους, Αγιατολάχ Ελ Καμένεϊ, έχει επιβάλλει απαγόρευση εισαγωγών από τις Η.Π.Α. εδώ και ένα χρόνο. Τα αυτοκίνητα, ωστόσο, δεν συγκαταλέγονταν στη “μαύρη λίστα” των προϊόντων.

Βέβαια, ο Ιρανός αρχηγός δεν πιστεύει ιδιαίτερα στα αμερικανικά αυτοκίνητα. Τον Μάη του 2016, ο Καμένεϊ ακύρωσε κρατική παραγγελία ύψους 7 εκατ. δολαρίων και έριξε “πόρτα” σε 200 Chevrolet, χρησιμοποιώντας μάλιστα σκληρά λόγια: “Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να εισάγουμε αυτοκίνητα από ένα χρεωκοπημένο εργοστάσιο. Ούτε οι ίδιοι οι Αμερικανοί δεν τα παίρνουν, εξαιτίας του βάρους και της κατανάλωσης. Εμείς τρελοί είμαστε;”

T;vra η ιρανική αστυνομία παίρνει έξτρα μέτρα και δεν εκδίδει πινακίδες σε περισσότερα από 500 αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί και έχουν ως χώρα προέλευσης τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι “αδέσποτες” έφτασαν και στη Honda με την Toyota, οι οποίες διατηρούν μονάδες παραγωγής επί αμερικανικού εδάφους.

Ο χαρακτηρισμός “αμερικανικό”, πάντως, φαίνεται πως έχει πολύ ελεύθερη απόδοση στο Ιράν. Σύμφωνα με τους Japan Times, ένας Ιρανός αγόρασε ένα Prius ως δώρο γενεθλίων για τη γυναίκα του και τώρα δεν μπορεί να το κυκλοφορήσει. Το οξύμωρο βρίσκεται στο γεγονός ότι το υβριδικό της Toyota κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

Τόσο ο ίδιος, όσο και πολλοί από τους υπόλοιπους άτυχους αγοραστές υποστηρίζουν πως αγόρασαν τα αυτοκίνητα νόμιμα, χωρίς να ισχύει απαγόρευση και έχουν καταβάλλει όλους τους προβλεπόμενους φόρους. Σε περίπτωση που αισθανθούν το δίκιο να τους πνίγει και αποφασίσουν να πατήσουν ιρανικό οδόστρωμα χωρίς πινακίδες, ο νόμος προβλέπει μονοετή κάθειρξη.

Οι τελευταίες εξελίξεις κινητοποίησαν εκ νέου τη διεθνή κοινότητα, η οποία ετοιμάζεται να επιβάλλει νέες κυρώσεις. Το αυτί του Καμένεϊ, ωστόσο, δεν φαίνεται να ιδρώνει και πιέζει προς την στήριξη της εγχώριας παραγωγής.