toyota-electric-vehicle-ev

Η Toyota, η εταιρεία που καθιέρωσε τα υβριδικά με το Prius και κατ’επέκταση την έμπρακτη οικολογική συνείδηση στην αυτοκίνηση, δεν έχει κανένα ηλεκτρικό στην γκάμα της. Για τα μεγέθη και την ιστορία της, αυτό μοιάζει σαν να μένει πίσω στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης. Παίρνοντας λοιπόν πιο σοβαρά το θέμα της ηλεκτροκίνησης δημιούργησε μια θυγατρική εταιρεία που θα τρέξει το project ώστε να έχει έτοιμο στην αγορά ένα EV (electric vehicle) ως με αυτονομία 300 χλμ ως το 2020.

Το εταιρικό σχήμα που δημιουργήθηκε ηγείται από ένα στέλεχος από τις ακόλουθες εταιρείες Toyota Industries Corp., Aisin Seiki Co. Ltd., Denso Corp., και Toyota Motor Corp. Θα έχει μεγάλη διοικητική ελευθερία έτσι ώστε να είναι ευέλικτο και αποτελεσματικό και να μην αντιμετωπίσει τα γραφειοκρατικά κωλύματα που είναι ενδημικά στους μεγάλους οργανισμούς. Δεδομένου πως το EV της Toyota θα πρέπει να είναι πολύ καλό και σαφώς σε ανταγωνιστική τιμή, το πλάνο ως το 2020 θα ακολουθήσει ανορθόδοξες μεθόδους ανάπτυξης και παραγωγής.

Η ανακοίνωση δημιουργίας αυτής της υποεταιρείας ίσως να δημιουργήσει ψιθύρους για στροφή της Toyota από τα υβριδικά στα ηλεκτρικά και γι’αυτό επίσημα χείλη από την εταιρεία επιβεβαίωσαν την προσήλωση της Toyota στο project του Mirai και των κυψελών καυσίμου υδρογόνου που το χαρακτήρισε ως το πλέον οικολογικό αυτοκίνητο.

Αν και στην βόρεια Ευρώπη τα EV έχουν αυξανόμενη δημοφιλία, η οικονομική εφημερίδα Nikkei ανέφερε άλλες αγορές όταν σχολίαζε το νέο άνοιγμα της Toyota. Ανέφερε φυσικά την ιαπωνική αγορά και μετά την Καλιφορνέζικη, όπου μάλλον υπάρχουν και οι αυστηρότερες νόρμες ρύπων στις ΗΠΑ και την κινεζική αγορά. Η κινεζική αγορά είναι μια σχετικά παρθένα αγορά. Η άνοδος των κινέζικων εισοδημάτων κάνει την αγορά αυτοκινήτου προσιτή σε τεράστιες μερίδες πληθυσμού και η κυβέρνηση της Κίνας φαίνεται αποφασισμένη να καταπολεμήσει την αιθαλομίχλη που δηλητηριάζει τις μεγάλες πόλεις τους. Έτσι τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων ακόμη και αν δεν είναι ακόμη οικονομικά, προωθούνται από τις αρχές. Δεδομένης όμως της ασύμμετρης ανάπτυξης κάθε χώρας και των διαφορετικών κανονισμών και προτύπων που ισχύουν, η Toyota γνωρίζει πως θα πρέπει η ηλεκτρική της πλατφόρμα να είναι αρκετά ευέλικτη καθώς στόχος της είναι να απευθυνθεί στην παγκόσμια αγορά.

  • Giannis

    Ηλεκτρικό η μία μέχρι το 2019 ηλεκτρικό η άλλη το 2020 κλπ κλπ. Για να δούμε πόσο θα βελτιωθούν τα ηλεκτρικά μέχρι τότε σε όλους τους τομείς. Πάντως σαν αυτονομία συγκρατημένοι φαίνονται οι πάντες.

    • Φωτόνιον

      Όλο το παιχνίδι στην αυτονομία παίζεται. Το κόστος, ο όγκος, το βάρος (η τεχνολογία εν τέλει) των μπαταριών είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος στον σχεδιασμό των EVs. Προσωπικά θα ήθελα να δω μικρές αυτονομίες με χαμηλές τιμές, παρά 400+ χλμ με τιμές s-class. Άλλωστε για καθημερινή χρήση εντός πόλης πχ (που τα συμβατικά καίνε τα άντερά τους) ακόμα και 100χλμ αυτονομία για μεγάλη μερίδα οδηγών είναι υπεραρκετά.

    • Giannis

      Δεν διαφωνω με το σκεπτικό πως όντως σε πόλεις δεν χρειάζεσαι τόση μεγάλη αυτονομία.Αλλα με δεδομένο αυτό, θα πρέπει να βελτιωθούν στον χρόνο φόρτισης.Αφου θες πιο συχνά φορτιση καλό είναι να κρατά λιγότερο και η διαδικασια.
      Εν τέλει για μενα το μεγάλο στοίχημα εκεί παιζεται στον χρονο.Και αυτό γιατί σε σπίτι με δικό σου γκαράζ δεν σε πειράζει να το έχεις να φορτιζει όσο θα είσαι σπίτι. Αλλά σε αστικά κέντρα χωρίς δικό σου γκαράζ θα πρέπει να πηγαίνεις σε ταχυφορτιστες ή πρατήρια .Γι αυτό θα πρέπει η όλη διαδικασία να γίνεται γρήγορα.
      Και σίγουρα ένα μεγάλο ζητημα είναι η διάρκεια ζωής των μπαταριών σε συνδυασμό με το κόστος τους.Περα απο άποψη κόστους για τον καταναλωτη σε βάθος χρόνου, το λέω και άποψη περιβαλλοντική.

    • Anestis Genk

      Τα υβριδικά πάντως ακόμη και τώρα είναι πολύ σπάνια νόμιζω. Είτε θα ακριβύνουν τεχνητά την μπετζίνα, είτε θα πρέπει να ηλεκτρικά να πέσουν για τα καλά κάτω από τα 20 χιλιάρικα.

    • Giannis

      Αν δεν αυξηθει η διαρκεια ζωης τους και μετα την πενταετια παραδιδουν πνευμα τοτε δεν θα εχουν μεταπωλητικη αξια .Οποτε αμα ειναι να δινεις καθε πενταετια 25+ χιλιαρικα συν πλην για να εχεις αμαξι τοτε δεν συμφερει.Οποτε οπως ειπες 20χιλιαρικα υπερ-μαξιμουμ.
      Απλα ισως με την εξελιξη αυξηθει η διαρκεια ζωης τους ή μειωθει το κοστος των μπαταριων.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Να το μειωσουν το κοστος των μπαταριων ?μπα δεν το νομιζω ,θα πεσουν ολοι στην φακα σαν τα ποντικια.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Μια αποτυχια ολοκληρη τα θεωρω τα υβριδικα.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Πολλα ηλεκτρικα εχω δει και που ετοιμαζονται για το 2020 ενω για το κοστος αντικαταστασης μπαταριων δεν εχουνε μιλησει ,ενω ετυχε να παρει το ματι μου καπου εδω οτι σε Prius το κοστος πηγε στα 6000 ευρω που δεν ειναι πληρης ηλεκτρικο,φανταζομαι ποσο θα κοστιζει σε πληρης.

    • Giannis

      Πιστευω πως επειδη ειναι ακομα αρχη ολο και καποια εξελιξη θα τα κανει καλυτερα.Παντως αν ειναι να οδηγω το πλυντηριο για ”οικονομια” και να δινω 6000 ευρω για αντικατασταση μπαταριων και να λεω και ευχαριστω… Μπα δεν θα παρω.
      Αλλα ας ελπισουμε να ειναι παιδικες ασθενειες και να μειωθουν-αν οχι-εκλειψουν στο μελλον.
      Οπως και να χει, εχουμε δρομο ακομη μεχρι αποτελουν λυση του μεσου πολιτη.

  • manowar

    120 χρονια διαφορα.. ?

  • Xarhs

    Και θα αφησουν οι πετρελαικες εταιρειες να βγουν ηλεκτρικα αυτοκινητα ευρεως; Και να μην πληρωνουμε βενζινη και πετρελαιο; Βλεπω τουλαχιστον αλλα 20 χρονια που τα ηλεκτρικα θα ειναι μετρημενα. Καλα που υπαρχει και η VW και θα βγαλει το ηλεκτρικο φθηνο και ωραιο να αγορασει ο κοσμος. Αυτο ομως δε φτανει πρεπει ολες οι εταιρεις να εχουν ηλεκτρικα κοντα στα 25 με αυτονομια καμια 350 χλμ.

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Σιγα μην τους αφησουν καλα τα λες και εγω αυτο ισχυριζομαι,και ασε να λενε οι μαγκες οι Γερμανοι,Γαλλοι,Αγγλοι,Δανοι οτι θα κατεργησουν τους κινητηρες εσωτερικων καυσεων,ποιο πολυ επιτυχια θα εχει αυτο.http://www.naftemporiki.gr/story/945233/e-diesel-apo-tin-audi-sunthetiko-kausimo-tou-mellontos

  • SAMURAI-66

    Εχει ενα μοναδικο πλεονεκτημα η toyota που την κανει και μοναδικη στον πλανητη.
    Με οτι καταπιανεται και το φερνει εις περας με επιτυχια και δημιουργει σχολη που ολοι μετα τρεχουν να εκμεταλλευτουν για να παρουν δοξα και χρημα.
    Δυο περιπτωσεις ειναι χαρακτηριστικες και δημιουργησαν παγκοσμια ροπη προς αυτες.
    Τα suv οπου με το rav4 εκανε την επανασταση και σημερα η κατηγορια τους εχει κατακλυσει καθε δρομο και τα υβριδικα που και παλι εφερε την πρωτια σε καθε ασφαλτοστρωτο σημειο της υφηλιου και εγινε ο ηγετης.
    Εχει το ειδικο βαρος και την δυναμη να επιβαλλει και τα ηλεκτροκινητα οπως ακριβως θα κανει και με αυτα του υδρογονου…ειναι παιχτης με οικονομικα αποθεματα τεραστια τεχνολογια αιχμης δυναμισμο θεληση και αποφασιστικος να πετυχει.
    Και ακριβως λογω του τεραστιου μεγεθους της και της παγκοσμιας φημης της σε καθε τομεα μπορει να κανει την διαφορα εστω και αν εχει απεναντι της πετρελαικους κολοσσους.
    Και οπως εχω πει αρκετες φορες εχει σαν μπουσουλα την ολυμπιαδα του τοκιο το 2020 γιατι θελει να παιξει πρωτο τραπεζι πιστα δεδομενου οτι ειναι και επισημος χορηγος της…μεγαλο κινητρο αυτο.
    Ουσιαστικα ολοι οι γιαπωνεζοι κατασκευαστες αυτο τον στοχο εχουν γιατι ειναι σημαντικος και προσπαθουν να κανουν το καλυτερο,απλα η toyota δειχνει οτι ξεπερνα καθε αλλων.
    Το επομενο χρονο στο τοκιο θα δουμε τα πρωτοτυπα μαζι με τους αρχικους στοχους και το 2019 στην επομενη εκθεση δηλαδη ολα θα χορευουν σε ρυθμους παραγωγης πριν χτυπησει το καμπανακι των ολυμπιακων αγωνων.
    Μεχρι τοτε θα περιμενουμε γιατι σιγα σιγα θα αποκαλυπτονται πολλα και σημαντικα για ολους μας που μας ενδιαφερουν δεν ξερω ομως ποσο κοντα θα ειμαστε να τα αποκτησουμε γιατι το δικο μας μελλον αντιθετα με των ιαπωνων μαλλον ειναι ζοφερο!!