seat-belt4346447


Τα νέα αυτά έρχονται από τις Η.Π.Α όπου η χρήση ζωνών ασφαλείας στους επιβάτες των μπροστά θέσεων αυξήθηκε από το 89% το 2015 στο 90% φέτος, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό. Ίσως τα σκάνδαλα με τους προβληματικούς αερόσακους να έκαναν τους οδηγούς πιο ανασφαλείς και να καταφεύγουν έτσι στην συχνότερη χρήση της ζώνης, ή απλά ίσως οι νεότεροι να είναι πιο συνειδητοποιημένοι ως προς αυτό το θέμα.

Σύμφωνα με τις αμερικάνικες αρχές οι ζώνες σώσανε το 2015 14.000 ζωές και συνολικά από το 1975, 345.000 ζωές. Βεβαίως υπάρχουν σαφή περιθώρια βελτίωσης, αφού στο 48% των δυστυχημάτων δεν γινόταν χρήση της ζώνης. Δυστυχώς όμως το πρώτο εξάμηνο του έτους οι θάνατοι στον δρόμο αυξήθηκαν κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι φτάνοντας τους 17.775! Η αύξηση των διανυθέντων χιλιομέτρων πάντα προσδίδει αυξητικές τάσεις στα δυστυχήματα και εν μέρει οφείλεται κι αυτή γι’αυτή την δυσάρεστη αύξηση. Και αυτό βεβαίως είναι και απόρροια της φτηνότερης βενζίνης. Δεν νομίζω θα ήταν σωστή αντιμετώπιση η αύξηση των τιμών των καυσίμων για τον περιορισμό των διανυθέντων χιλιομέτρων και άρα των ατυχημάτων αλλά υπάρχει όμως και κάτι το οποίο μπορούμε να περιορίσουμε και αυτό είναι η χρήση του κινητού κατά την οδήγηση, η οποία ευθύνεται για πολλά ατυχήματα. Δυστυχώς η ενασχόληση με το κινητό είναι ένα συνήθειο που αρκετοί το έχουν ακόμα και όταν οδηγούν.

Σύμφωνα με τις επίσημες έρευνες, η χρήση ζώνης ασφαλείας μειώνει την πιθανότητα θανατηφόρων τραυματισμών κατά 45% και σοβαρών τραυματισμών κατά 50%. Επίσης οι δυτικές πολιτείες των ΗΠΑ παρουσίασαν καλύτερες επιδόσεις στην χρήση της ζώνης, όπως επίσης και αυτές που έχουν αυστηρότερη νομοθεσία.

Πλέον υπάρχουν και αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφαλείας, όπως το brake assist, το adaptive cruise control και το lane-keep assist, αλλά αυτά δεν λειτουργούν πάντα και έχουν την τάση να κάνουν τον οδηγό λιγότερο προσεκτικό. Από την άλλη η αξία της ζώνης, αυτού του απλού συστήματος παθητικής ασφάλειας έχει αποδειχθεί στον δρόμο και στους αγώνες, οπότε πρέπει να γίνει συνήθειο όλων, γιατί η ζωή είναι μόνο μία.

  • DimiE92

    αραγε αυτη η ερευνα δεν εχει στατιστικο λαθος? Μια μεταβολη απο το 89% στο 90%, φανταζομαι δεν μπορει να λογιζεται ως σοβαρη και αξια αναφορας αυξηση …
    Ενας τροπος παντως για να υποχρεωνεται κανεις να φοραει ζωνη, ειναι και η επιβολη προστιμων απο την αστυνομια.

  • Γιώργος Βαρδου

    Για την Ελλάδα ειδικότερα και εδώ σε χωριό, η ιστορία είναι διαφορετική βέβαια

  • sotirisb

    Ποτε δε καταλαβα γιατι να μη βαζει καποιος ζωνη. Εγω προσωπικα νιωθω οτι κατι μου λειπει, ακομη και στο πισω καθισμα να καθομαι.