Ακαδημαϊκής φύσεως το ερώτημα, καθώς οτιδήποτε με πάνω από 1.900 κυβικά στην Ελλάδα πυροδοτεί περί τους 20 συναγερμούς σε Εφορία και Υπ.Οικ. Παρόλα αυτά, αν είσαι φαν της αμερικανικής πολυτέλειας και του Αγίου Βασίλη, έχω έτοιμη την ευχή.

Η Buick που σε θαμπώνει λέγεται Electra και πήρε το όνομά της από την κουνιάδα του προέδρου της εταιρίας -και μετέπειτα της General Motors– το 1959. Αποτελούσε τη ναυαρχίδα της φίρμας μέχρι το 1990, όταν και αντικαταστάθηκε από την Park Avenue. Η έκδοση 225 ήταν η κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού και περιλάμβανε δερμάτινα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω (οι μανιβέλες είναι για την περίπτωση που αστοχήσει ο μηχανισμός), ηχητική ειδοποίηση για ανοιχτές πόρτες και φως χαμηλά σε αυτές, λυχνία για την ενεργοποίηση του χειρόφρενου, υδραυλικό ποδόφρενο και τιμόνι, καθώς και αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, το οποίο υποχωρούσε σε σύγκρουση “παρασέρνοντας” το τιμόνι και δημιουργώντας περισσότερο ζωτικό χώρο για τον οδηγό. Εν έτει 1963.

Μηχανικά ακολουθούσε την αμερικανική λογική: κυβικά μέχρι το φεγγάρι και αυτόματο κιβώτιο. Κανονικά, η Electra 225 κυκλοφορούσε με έναν V8 6.6 λίτρων και απόδοσης 325 ίππων. Από το 1965 μέχρι το 1976 στην κορυφή της γκάμας υπήρχε ένας 7,5αρης 8κύλινδρος με 375 άλογα (τα είπαμε για τα muscle cars και τις ιπποδυνάμεις), τα οποία γίνονταν 430 στο δυναμόμετρο. Εάν δεν σου έφτανε ούτε αυτό, υπήρχε κιτ υπερκυβισμού στα 8 λίτρα που ανέβαζε τον αριθμό σε 500 (είναι να τους λατρεύεις τους Αμερικανούς. 7,5 χιλιάδες κυβικά και έβγαζαν κιτ υπερκυβισμού. ‘Murica all the way).

Το πρόβλημα δεν έγκειται τόσο στα 15 χιλιάρικα της αγγελίας, τα οποία πέφτουν, όσο στα “κερατιάτικα” που θα απαιτήσει η Εφορία. Αν προνοήσει ο καλός Santa, θα στην φέρει με όλες τις υποχρεώσεις πληρωμένες. Και εφ’όρου ζωής δωρεάν βενζίνη, είναι και η κατανάλωση ένα θεματάκι.

  • Renesis1

    Από οτι βλέπω φέρει πινακίδες ιστορικές / αντίκας, οπότε μάλλον λύνεται αναίμακτα το θέμα της εφορίας.. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η εύρεση ανταλλακτικών για το συγκεκριμένο δεινόσαυρο!

    • Mario Walks Alone

      Σωστά δεν υπάρχουν “κερατιάτικα” θα πρεπε να το γνωρίζουν αυτό στο autoblog. Από κει και πέρα υπάρχουν τα πάντα σε ανταλλακτικά από Αμερική.

  • SAMURAI-66

    Να αγορασεις το κτηνος πολυτελειας και να το παιζεις…..
    https://uploads.disquscdn.com/images/c0c411edf322316b68e986c4bad94edd1c32f827092d16f9978201bae573f526.jpg

  • SAMURAI-66

    Να αγορασεις το κτηνος πολυτελειας και να το παιζεις…..
    https://uploads.disquscdn.com/images/c0c411edf322316b68e986c4bad94edd1c32f827092d16f9978201bae573f526.jpg

  • Smartass

    Όλα καλά και ωραία μόνο που οι ζάντες δεν είναι μαμά!!

  • Aisixtir

    Δεν αναφέρατε το βασικό. Η σχεδίαση δεν έχει κολόνες μεσαίες και γίνεται ένα τεράστιο κουπέ.
    Εξαιρετικό όχημα.
    Πάντως πιο φασιστικό μέτρο από το τεκμήριο δεν υπάρχει παγκοσμίως.

    • Giannisk

      Μέχρι να δεις ανεπάγγελτους να οδηγουν αυτοκίνητα αρκετών δεκάδων χιλιάδων και να μην μπορούν να δικαιολογήσουν τα λεφτά της αγοράς. Εγώ ξέρω κανά δυο. Πως κρύβονται από την εφορία είναι απορίας άξιον.

    • Aisixtir

      Μπερδεύεις το τρόπο κτήσης με το παράνομο τεκμήριο διατήρησης του κάθε οχήματος.
      Αν το πάμε έτσι δεν γίνεται αυτός που έχει μια Harley και έδωσε 30.000 και έχει 1700 κυβικά να έχει μηδενικό τεκμήριο, και ο καημένος με το 1200 κυβικά να καλείται να καλύψει τεκμήριο χρήσης.
      Και όπως λέει ο σοφός λαός, τα Σκατα όσο τα ανακατεύεις τόσο μυρίζουν.
      Δυστυχώς η Ελλάδα πάντα ήταν έτσι με τα τεκμήρια για να συντηρεί τον άρρωστο δημόσιο τομέα.
      Στην υγεία μας και να έχουμε Ίντερνετ και υπολογιστή να τα βλέπουμε άστο από εκεί, αλλά ξέχασα σε 6 μέρες θα έχουμε και φόρο Ίντερνετ.

    • Giannisk

      Πέρα από το δημόσιο τομέα στα υπόλοιπα θα διαφωνήσω. Ξέρω ανθρώπους με bmw Χ5 και mercedes M-class που δηλώνουν εισοδήματα σαφώς λιγότερα από εμένα, που, για παράδειγμα έχουν κόστος αλλαγής ελαστικών πάνω από 1000€. Που τα βρίσκεις ρε φίλε? Το τεκμήριο αγοράς καλύπτεται με δωρεές κλπ. Της διατήρησης πως? Και φυσικά δε αναφέρομαι σε μικρά αυτοκίνητα όπως είπες με 1200cc κλπ. Αλλά σε πανάκριβα θηρία.

    • και εδω θα πω…..ΔΩΣΕ ΤΟΥΣ ΣΤΕΓΝΑ !!!!
      αλλα μας εχουν μαθει ετσι….ωστε οταν πεις την αληθεια….να σε κατανομασουν καταδοτη και μισανθρωπο..και να ψοφησει η κατσικα του γειτονα κτλ…κτλ …κτλ !!!

      αντιθετα στη γερμανια….μια γοπα να πεταξεις που λεει ο λογος……σε δινουν ασαλιωτα !!!!

    • Aisixtir

      Εντάξει τους έχω ζήσει. Και αυτό που αναφέρεις δεν είναι σωστό.
      Συμβαίνει ανώνυμα και σου πηδάει ο κάθε ηλίθιος την μέρα με καταγγελίες.
      Μετά θέλει δικηγόρο να σε τρέμουν στην περιοχή οι αστυνομικοί εφόσον οι οχλήσεις ξεπεράσουν έναν μικρό αλλά ικανό αριθμό.
      Έχει γίνει.

    • μαζι σου !!! αλλα εχουμε δοκιμασει εδω το ενα ακρο..και δεν βγαλαμε ακρη…οποτε ας δοκιμασουμε και το αλλο !!!
      το να μιλησουμε για σωστους ελεγκτικους μηχανισμους..οκ….αλλα παλι δεν μπορουν να τα ελγξουν ολα !!!
      αντιθετα αμα βλεπεις κατι…γιατι να μην το λες ????

    • Aisixtir

      Εγώ θα προτείνω κάτι άλλο.
      Γιατί τα άκρα δεν κάνουν ποτέ καλό.
      Να ενωθούμε όλοι εμείς.
      Αρχή εδώ από το blog.
      Σταγόνα σταγόνα να μαζευτούμε και να ξεχειλησουμε.
      Να μάθουν ότι είμαστε εδώ και πλέον δεν σηκώνουμε αηδίες.
      Να αρχίσουμε με στάση των αυτοκινήτων μας για 2 μέρες.
      Θα γίνει ντόρος και θα μάθουν τα λογικά μας αιτήματα.
      Βαρέθηκα να μας πολεμάνε κάθε μέρα.
      Εχουμε δικαίωμα και έχει την υποχρέωση το κράτος να καταργήσει τα τεκμήρια.
      Οι έξω δεν ζήτησαν ποτέ τέτοια μέτρα.
      Τα έχουμε 40 χρόνια στην Ελλάδα μετά από τον Παπαδόπουλο που έφυγε.
      Να αρχίσουμε να διεκδικούμε.
      Πάω Κύπρο και όταν τους τα λέω με κοιτάζουν σαν χαζοί.
      Να ενωθούμε να αρχίσουμε διαμαρτυρίες.
      Να κλείσουμε τα αυτοκίνητα για δυο μέρες όλοι.
      Εκεί να δεις πως θα αρχίσει η συζήτηση.
      Αν όχι ξανά για 5 μέρες.
      Αλλά να το κάνουμε.
      Όχι το δεν βαριέσαι.
      Και οι δασμοί να γίνουν ίδιοι με Κύπρο.
      Αν θέλετε ας ανοίξει μια ενότητα το blog και θα αρχίσει να κινείται κάτι.
      Ας προσπαθήσουμε τουλάχιστον.
      Φτάνει πια.
      Έχουμε δικαιώματα σαν πολίτες και το κράτος υποχρέωση απέναντι μας.
      Βλέπουμε Βούλγαρους και Σκοπιανούς με τα εργαλεία και μας τρέχουν τα σάλια.

    • Anestis Genk

      Συγγενής, μετανάστης στην Δυτική Γερμανία, back in 60s πέταξε μπανανόφλουδα από το αμάξι και στο μεθεπόμενο επόμενο μπλόκο έφαγε πρόστιμο, γιατί τον κάρφωσε ο Γερμανός που οδηγούσε πίσω του στο επόμενο μπλόκο.

    • Aisixtir

      Τα πράγματα είναι απλά.
      Το τεκμήριο το καλύπτουν με δηλώσεις που κάνουν.
      Τώρα αν δεν γνωρίζεις ο καθένας τι εισοδήματα δηλωμένα έχει αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει κόσμος που ενώ δεν το καλύπτει το γλυτωνει.
      Αν βγάζουν 100 εσυ ξέρεις το 1.
      Το τεκμήριο δεν το γλυτωνει κανείς.

    • Giannisk

      Το γλιτώνουν βάζοντας το αυτοκίνητο σε εταιρίες στις οποίες κατέχουν το 1%, Κάποτε τα βαφτίζανε ΑΜ, δεν ξέρω αν το κάνουν ακόμη και εξαιρετικά συχνά το τεκμήριο καλύπτεται με μαύρο χρήμα, το οποίο καθαρίζει από εταιρίες που έχουν έναν πελάτη τον χρόνο.
      Σε διαφορετική περίπτωση τότε δεν έχουμε κρίση. Ή η κρίση επιασε μόνον εμένα.

    • Aisixtir

      Τα εταιρικά ΙΧ πάνω από 2000 κυβικά έχουν έκπτωση στο τεκμήριο 30%.
      Πάλι όμως είναι πολύ για ένα ετήσιο τεκμήριο της τάξης άνω των 40 και βάλε χιλιάδων.
      Μας έπιασε τους περισσότερους.

    • Anestis Genk

      Όλα αυτά λύνονται απλά αν καταργηθούν τα μετρητά(έχεις πχ μέχρι 10ευρω) και κάνεις συναλλαγές ηλεκτρονικά μόνο.

  • Giannisk

    Αυτοκίνητο για συλλέκτες και αν ήμουν ένας, θα την ήθελα με πάθος στην συλλογη μου. Όπως είπε και ο φίλος φοράει ιστορικές πινακίδες αλλά ανταλλακτικά για αυτό θα βρίσκεις μόνο από Αμερική και με εξωφρενικό κόστος.

    • Mario Walks Alone

      Μηχανικά σε νορμάλ τιμές θα είναι γιατί στα αμερικάνικα είναι κοινά με δεκάδες μοντέλα. Στα τριμ και φανοποιίας ναι θα δαγκώνουν λίγο και λόγο απόστασης αλλά θα πάρεις Electra και θες να την βγάλεις οικονομικά?

    • Giannisk

      Μηχανικά πράγματι μπορεί να γίνει αυτό που λες. Στα υπόλοιπα θα είναι ζόρικο. Αυτός που την θέλει πραγματικά μπορεί να την συντηρήσει όπως πρεπει. Εγώ την θέλω θεωρητικά.

  • για κανεναν λογο !!!!!!!

    • Anestis Genk

      ε ναι η παλιομαούνα!

  • DarkV12Tdi

    Ωραία τα λέτε παιδιά ,και θεωρώ φασιστικό το Τεκμήριο. Για παράδειγμα αυτός με το 1200cc αν έχασε την δουλειά του,αν μειώθηκε ο μισθός του,αν είναι εποχούμενος και πάει λέγοντας, χάνει από το τεκμήριο πχ για παράδειγμα 5000 τεκμήριο διαβίωσης για χιλάρι και ο εργαζόμενος μόλις με τα βίας συγκέντρωσε εισόδημα 3500 ή και 4000,και διατηρεί σπίτι ας πούμε με Τεκμήριο 2-3 ευρώ το τετραγωνικό πλέον και το σπίτι,ενώ έχεις τεκμήριο που απλά υπάρχεις 3000 ευρώ ,άρα βαράνε εφορία και κράτος τον πολίτη που δεν μπόρεσε να μαζέψει από μισθοδοσία και τον βαφτίζουν φοροφυγά. Από την άλλη ο άλλος που καλύπτει τα τεκμήρια ,δεν πληρώνει εφορία και παίρνει και έκπτωση. Άρα ποιους βολεύει το Τεκμήριο? Στο εξωτερικό δεν υπάρχουν τεκμήρια και έχουν πιο ελεύθερη αγορά και ο καθένας έχουν ότι γουστάρουν χωρίς περιορισμό στα κυβικά και ιπποδύναμη,από την άλλη οι ασφάλειες τους τσούζουν αν είναι νέος οδηγός. Δηλαδή στο εξωτερικό που δεν υπάρχουν τεκμήρια πώς πιάνουν τον φοροφυγά επιτήδειο?από το αυτοκίνητο θα πατάξουν την φοροδιαφυγή? εξάλλου στον δημόσιο δεν μπορείς να αποκρύψεις εισοδήματα επειδή τα γραφεία προσωπικού εκδίδουν για κάθε εργαζόμενο την ετήσια του μισθοδοσία για να κατατεθεί στην εφορία,το ίδιο ισχύει στον ιδιωτικό τομέα για τους εργαζόμενους,αλλά για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και γενικά όσοι ελέγχουν τα οικονομικά είναι πρόβλημα και εύκολα μπορούν να παραποιήσουν οικονομικά στοιχεία. Εφόσον πληρώνουν όλοι τα τέλη κυκλοφορίας, του φόρους κατά την αγορά του φπά+εκτελωνισμός και άλλα τόσα που χάνω την μπάλα, το τεκμήριο απλά είναι μέτρο που βολεύει κάποιους.

  • DarkV12Tdi

    Τέρας μιας άλλης εποχής :) !!! κλασικά βενζινορουφήχτρα :P !!!

  • fanboy

    για οσους εχουν δικο τους βενζιναδικο μια χαρα

  • Anestis Genk

    Τα αμερικάνικα εκείνης της εποχής είχαν τραγικά τιμόνια, χωρίς καθόλου feedback.
    Θα ήθελα να ξέρω πόσο μεγάλο τεπόζιτο έχει και πόσο καίει στην πόλη, αν μπορεί να κινηθεί στην πόλη και δεν βράζει.

    Όλα τα οχήματα 30 ετών και άνω μπορούν να γίνουν ιστορικά και απαλλάσσονται πλήρως από τέλη και τεκμήρια, όπως αυτό που βλέπουμε.

    Ίσως έχουν τέλη πχ 50 ευρώ τον χρόνο και κάνουν ειδική ασφάλιση, επίσης πολύ πολύ φτηνή. Το πρόβλημα είναι πως δεν μπορεί να οριστεί πότε μπορείς να τα κυκλοφορείς, γιατί ο νόμος λέει πως πρέπει να κυκλοφορούν για την απαραίτητη συντήρηση και δοκιμές, οπότε μπορεί να την πατήσεις αν πέσεις σε κακό αστυνομικό ή δικαστή. Η λογική λέει πως δεν θα τα κυκλοφορείς κάθε μέρα(δεν συμφέρει), αλλά μπορείς να έχεις Ferrari (από το 1987 και πριν) και να πληρώνεις μόνο βενζίνες και service, δεν είναι λίγα αλλά τα πληρώνεις αναλογικά με τα χιλιόμετρα που κάνεις, ενώ με κανονικές πινακίδες πληρώνεις τέλη και τεκμήρια ασχέτως χιλιομέτρων.

    Για μένα τα ιστορικά πρέπει να σταματήσουν το πολύ στο 1988 για να μην πω 1980. Είδα σε συγκέντρωση κλασσικών Celica GT4 ST165(1986) και ήταν πολύ αταίριαστη.

    • Kaulamans

      μηπως το st165 ηταν καφε?? γιατι αταιριαστο ρε φιλε? τα ιντεγκραλε και τα μ3 ε30 που βγηκαν τωρα ιστορικα δεν εχουν ψυχη? η το celica ποσες στ165 να υπαρχουν ??? σκεψου οτι σε λιγα χρονια θα βλεπεις και rx7 και αλλα μοντελα.. γιατι ενας ανθρωπος που αγαπαει το αυτοκινητακι του που το χε απο πιτσιρικας λεω ενα παραδειγμα να μην το χαιρεται. λαθος σκεπτικο εχεις και εχω ιστορικο του 64.. κουβεντα κανοντας παντα. να πληρωνει για αμαξι 25ετιας 2.0 600 ευρω τελη ενω το βγαζει μια φορα το μηνα για βολτα?

    • Anestis Genk

      Είναι αταίριαστο γιατί από τα 80s αυτοκίνητα άλλαξαν πάρα πολύ, ένα αμάξι του 60 με ένα του 70 είναι πολύ πιο παρόμοια μεταξύ τους. Ένα του 80 με ένα του 90 είναι μέρα με την νύχτα σε σχεδιασμό, τεχνολογία και χρηστικότητα. Δεν λέω πως δεν πρέπει να διασωθούν, αλλά πως έπρεπε να είναι άλλη κατηγορία, με άλλα events.

      Η νομοθεσία είναι τρύπια και αυτό είναι μεγάλος πονοκέφαλος για όσους όντως αγαπάνε το κλασσικό, ένα Lancer τρίτης γενιάς(88-91) μπορεί άνετα να σταθεί και σήμερα σαν καθημερινό όχημα. Αν θυμάμαι καλά έχει ψεκασμό, αξιοπιστία, ABS, αερόσακους, ηχοσύστημα, A/C, οπότε μπορεί να γίνει “κλασσικό” για να γλιτώσει κάποιος την έστω μικρή φορολογία, τα ΚΤΕΟ και διάφορα τέτοια. Στο παράδειγμα με τις Ferrari που είπα ισχύει το ίδιο. Την έχει για τον ίδιο λόγο που έχει κάποιος μια σύγχρονη Ferrari και κάνει την ίδια χρήση, αλλά επειδή είναι 30ετίας κυκλοφορεί με ιστορικές πινακίδες, δλδ ατελώς.
      Κι εγώ αν πάρω ένα 350Z που τα πουλάνε πολύ φτηνά πλέον, 1 φορά τον μήνα θα το κυκλοφορώ όμως θα έχω τεκμήρια και ένα σωρό άλλα κερατιάτικα. Δεν νομίζω πως το 350Ζ προσφέρει περισσότερη ή λιγότερη αναψυχή ή διαφορετικού τύπου αναψυχή από ένα RX7 FC, που είναι κλασσικό πλέον, όμως το 350Ζ το πληρώνεις χρυσάφι ακόμα και αν δεν το κινείς. Οι οριζόντιοι και οι έμμεσοι φόροι είναι άδικοι. Η st165 είναι πολύ πιο κοντά στην st205 που την πουλούσαν ως το 2000 σχεδόν(13 χρόνια μετά) παρά με την Α60 που ήταν μόλις έναν χρόνο μεγαλύτερη.

      Η ST165 είναι από μέλος του ΣΙΑΒΕ (σύλλογος ιστορικών αυτοκινήτων βορείου ελλάδος)

      https://scontent.fath2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/13729188_1095734160521376_454421170492642678_n.jpg?oh=c842d91d5ce16faeda3232f6a7f31532&oe=591C9AB7

    • Kaulamans

      αδερφε αν ααυτο εχει ιστορικες πινακιδες το εκτρωμα παω πασο….

    • Kaulamans

      αδερφε αν ααυτο εχει ιστορικες πινακιδες το εκτρωμα παω πασο….

  • bulldog

    Aπλά ερωτεύσιμο το αμάξι…αν είχα 15.000 θα έβγαζα πινακίδες ιστορικού και θα το έπαιρνα!

  • bulldog

    Aπλά ερωτεύσιμο το αμάξι…αν είχα 15.000 θα έβγαζα πινακίδες ιστορικού και θα το έπαιρνα!