Το φετινό Rally Dakar έχει ήδη δείξει το σκληρό του χαρακτήρα, με την εγκατάλειψη δύο οδηγών με νίκες στο ενεργητικό τους. Όμως η 5η ειδική έδειξε ακόμα περισσότερα δείγματα της ασυγχώρητης φύσης αυτού του αγώνα, με τις δύσκολες καιρικές συνθήκες να οδηγούν στη μείωση του χρονομετρημένου κομματιού της ημέρας, ενώ σήμερα, οι διοργανωτές ανακοίνωσαν σήμερα, πως η 6η ειδική ακυρώθηκε λόγω των εξαιρετικά κακών καιρικών συνθηκών. Η σημερινή ειδική ξεκινούσε από το Ορούρο και είχε προορισμό τη Λα Παζ. Η πρώτη εβδομάδα δράσης θα ολοκληρωνόταν με μία ακόμη επική ειδική διαδρομή στη Βολιβία, μήκους 786 χλμ (527 χρονομετρημένα) που θα περνούσε από εντυπωσιακές διαδρομές γύρω από τη λίμνη Τιτικάκα. Ας δούμε όμως τι έγινε χθες, στην 5η ειδική.

Αρχικά οι αγωνιζόμενοι έπρεπε να καλύψουν περισσότερα από 400 χλμ με αντίπαλο το χρονόμετρο, ξεκινώντας από τη Τουπίζα και έχοντας τερματισμό στο Ορούρο της Βολιβίας. Όμως η ειδική διαδρομή μειώθηκε κατά το ήμισυ, διότι η κακοκαιρία είχε κάνει τους δρόμους απροσπέλαστους. Όμως και πάλι, το μεγάλο υψόμετρο αποδείχθηκε πρόβλημα.

Στα αυτοκίνητα ο Sebastien Loeb άντεξε στην πίεση του Nani Roma και εξασφάλισε τη δεύτερη φετινή του πρωτιά σε ειδική διαδρομή. Όμως ήταν ο teammate του στην Team Peugeot Total, Stephane Peterhansel, που παρότι 1 λεπτό και 31 δευτερόλεπτα πιο αργός, πέρασε στην πρωτοπορία της γενικής κατάταξης.

Η νίκη του Loeb ήρθε κυρίως χάρη στο δυναμικό του ξεκίνημα, όπου κατάφερε να ανοίξει διαφορά. Κάποια προβλήματα προσανατολισμού, επέστρεψαν στην πορεία στον Roma να πλησιάσει αλλά η τελική τους διαφορά ήταν στα 44 δευτερόλεπτα.

Ωστόσο η επίσημη εγκατάλειψη του Carlos Sainz δεν άφησε τους Γάλλους να χαρούν. Ο Ισπανός είχε ατύχημα μόλις 5 χιλιόμετρα πριν το φινάλε της προηγούμενης ειδικής και τελικά κρίθηκε πως η ζημιά στο 3008DKR δεν μπορούσε να επιδιορθωθεί εγκαίρως. Ο Ισπανός ευχαρίστησε μέσω social media όλους τους υποστηρικτές του.

Επιτέλους, σήμα στο κινητό! Αρχικά, είμαι ευγνώμων για τα μηνύματα και τη φανταστική σας υποστήριξη. Σας ευχαριστώ. Είμαι απογοητευμένος αλλά παράλληλα ευτυχής που είμαι καλά.

Στις μοτοσυκλέτες ο εργοστασιακός αναβάτης της Red Bull KTM, Sam Sunderland, ήταν ο κορυφαίος στους δύο τροχούς στην 5η ειδική. Κέρδισε με διαφορά άνω των επτά λεπτών έναντι του Γάλλου Adrien van Beveren και του Joan Pedrero. Η πλοήγηση του Sunderland αποδείχθηκε καθοριστική, καθώς απέφυγε τις κακοτοπιές στην περιορισμένου μήκους ειδική και με αυτή την πρωτιά, πέρασε και στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης.

Ο Matthias Walkner και ο Joan Barreda ήταν τα δύο μεγάλα ονόματα που αντιμετώπισαν μεγάλες ατυχίες! Ειδικά για τον δεύτερο, ήταν συνέχεια του κακού, μετά την ποινή μίας ώρας που έλαβε την προηγούμενη ημέρα.

Παρότι το δεύτερο μισό της ειδικής διαδρομής ματαιώθηκε, είχαμε και πάλι περισσότερα από 300 χιλιόμετρα στο κρύο και τη βροχή, προσπαθώντας να γυρίσουμε στο bivouac. Ήταν άλλη μία δύσκολη μέρα και ανυπομονώ να πλυθώ και να ξεκουραστώ… Χθες δεν είχα διάθεση διότι είχα κάνει ένα λάθος αλλά τώρα ανέκαμψα. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας, άρα θα προσπαθήσω να παραμείνω ήρεμος και συγκεντρωμένος στις προκλήσεις που ακολουθούν

Στα φορτηγά η κορυφή της γενικής κατάταξης άλλαξε ξανά χέρια, με τον Gerard de Rooy να παίρνει τη νίκη και να τοποθετεί εαυτόν στην πρωτοπορία. Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη πρωτιά για τον Ολλανδό, που είχε ακριβώς πίσω του τον Eduard Nikolaev. Ο Ρώσος οδηγός της KAMAZ τον ακολουθεί πλέον και στη γενική κατάταξη.

Σε ότι αφορά τα Quad, ο Kees Koolen πανηγύρισε την παρθενική του νίκη σε ειδική διαδρομή του Dakar Rally και μάλιστα με στιλ αφού έφτασε στον τερματισμό επτά λεπτά νωρίτερα από τον πλησιέστερο αντίπαλο – τον Gustavo Gallego. Αυτό είναι το τέταρτο Dakar στο οποίο συμμετέχει ο Koolen. Τέλος στα UTV o Mao Ruijin έχασε την πρωτοπορία από τον Leandro Torres.

  • SAMURAI-66

    Απολυτως αγωνας μαχης ανθρωπου-μηχανων με την απεραντη κακοτραχαλη γη της νοτιας αμερικης που συνηθως η δευτερη κερδιζει.
    Αξιζει καθε λεπτο να το παρακολουθεις γιατι ειναι μοναδικος.
    Τα υπεροχα λαμα στην φωτο βλεπουν ισως γεματα περιεργεια το φορτηγο και τα υπολοιπα οχηματα να περνουν μπροστα τους με δικαιολογημενα υπεροπτικο υφος γιατι ζουν και γνωριζουν την φυση σαν εφταψυχες ζωντανες μορφες μεταφορας αφηνοντας πισω καθε κατασκευασμα του ανθρωπου με την δικη τους αντοχη…ξερουν καλυτερα τον τοπο τους!!

  • SAMURAI-66

    Απολυτως αγωνας μαχης ανθρωπου-μηχανων με την απεραντη κακοτραχαλη γη της νοτιας αμερικης που συνηθως η δευτερη κερδιζει.
    Αξιζει καθε λεπτο να το παρακολουθεις γιατι ειναι μοναδικος.
    Τα υπεροχα λαμα στην φωτο βλεπουν ισως γεματα περιεργεια το φορτηγο και τα υπολοιπα οχηματα να περνουν μπροστα τους με δικαιολογημενα υπεροπτικο υφος γιατι ζουν και γνωριζουν την φυση σαν εφταψυχες ζωντανες μορφες μεταφορας αφηνοντας πισω καθε κατασκευασμα του ανθρωπου με την δικη τους αντοχη…ξερουν καλυτερα τον τοπο τους!!