Η τέταρτη ημέρα του rally Dakar σημαδεύτηκε από εγκαταλείψεις και τραυματισμούς, με τον πρωταθλητή στις μοτοσυκλέτες Toby Price να σπάζει το πόδι του, και τους Al-Attiyah και Carlos Sainz να εγκαταλείπουν. Ας τα πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Η τέταρτη ειδική ξεκίνησε από το Σαν Σαλβαδόρ (Αργεντινή) και τερμάτισε στην πόλη Τουπίζα (Βολιβία). Η διαδρομή είχε συνολικό μήκος 521 χλμ, με τα 416 από αυτά να είναι χρονομετρημένα. Με το υψόμετρο να ξεπερνά τις 3.500 χλμ, στο στρατόπεδο της Peugeot επικρατεί χαρμολύπη. Δεν ήταν βλέπεις μόνο τα κακά μαντάτα για τον Sainz.

H άλλη πλευρά του νομίσματος αφορούσε την επίτευξη του καλύτερο χρόνου στη Stage 4 από τον Cyril Despres. Ο πέντε φορές νικητής του Dakar στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, έσπασε το ρόδι και στους τέσσερις τροχούς! Μάλιστα η Peugeot έχει έως τώρα κάνει φέτος το 3 στα 4!

Τα άσχημα νέα από την πλευρά του Sainz, που αναποδογύρισε το 3008 DKR, είναι πως ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι και μία φορά νικητής στο Dakar, τέθηκε οριστικά εκτός μάχης. Ο Despres είπε:

Είναι φανταστικό που κέρδισα ειδική, μόλις στο τρίτο μου Dakar με αυτοκίνητο. Ήταν μία μεγάλη ημέρα, μία δύσκολη ημέρα. Η stage ξεκίνησε με μικρούς αμμόλοφους σε μεγάλο υψόμετρο, όπου το αυτοκίνητο είχε μειωμένη απόδοση ισχύος κατά 20, 30 ίσως και 40%. Δεν ήταν εύκολο να μη κολλήσεις. Στην αρχή είχα την πρωτοπορία αλλά στο έκτο χιλιόμετρο με προσπέρασε ο Carlos. Τον ακολουθούσα όλη μέρα, όταν δυστυχώς έκανε λάθος σε ένα κομμάτι με συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης και αναποδογύρισε το αυτοκίνητο.

Οι Stephane Peterhansel και Sebastien Loeb είχαν και αυτοί προβλήματα, όμως παρέμειναν στη μάχη, όπως και οι Nani Roma και Mikko Hirvonen. Το Dakar δεν καταλαβαίνει από ονόματα – πράγμα που επιβεβαιώθηκε με την εγκατάλειψη τριών αγωνιζόμενων που έχουν κερδίσει στο παρελθόν τον αγώνα.

Ο πρώτος που εγκατέλειψε ήταν ο Nasser Al-Attiyah που τέθηκε εκτός μάχης μετά από το ατύχημα που είχε κατά την τρίτη ειδική. Μετά από έλεγχο στο αυτοκίνητό του, κρίθηκε αδύνατο να βρεθεί στην εκκίνηση της Stage 4. Ο Al-Attiyah ήταν ο νικητής του Rally Dakar το 2011 και το 2015.

Ήταν ένα λάθος και τα τα λάθη κοστίζουν. Είναι ατυχία αλλά έτσι είναι αυτός ο αγώνας, έτσι είναι το Dakar. Κάναμε πολύ καλή δουλειά, ήμασταν στις πρώτες θέσεις αλλά χάθηκαν όλα. Θα μου φανεί ατελείωτος ο χρόνος αναμονής μέχρι το επόμενο Dakar.

, είπε ο Al-Attiyah.

Ο δεύτερος που «έπεσε» ήταν ο Toby Price. O αναβάτης της KTM που πέρυσι έγινε ο πρώτος Αυστραλός που πανηγύρισε στο Dakar, είχε την πρωτοπορία αλλά πλησιάζοντας στον τερματισμό της Stage 4 είχε μία πολύ άσχημη πτώση, με αποτέλεσμα να σπάσει το μηριαίο οστό στο αριστερό του πόδι. Ο teammate του, Matthias Walkner, που είχε μία αντίστοιχα άσχημη πτώση το 2016, σταμάτησε ώστε να βεβαιωθεί πως ο Price ήταν ασφαλής. Σύντομα ο Αυστραλός μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο και ο Walkner συνέχισε, κατακτώντας δικαίως τη νίκη στην ειδική. Η εγκατάλειψη του Price σημαίνει πως θα έχουμε νέο πρωταθλητή φέτος!

Η τρίτη σημαντική εγκατάλειψη ήταν αυτή του Carlos Sainz και επιβεβαιώθηκε αργά το βράδυ, όταν οι μηχανικοί της Peugeot έκαναν εκτίμηση της ζημιάς που είχε υποστεί το 3008DKR.

Στη γενική κατάταξη στα αυτοκίνητα προηγείται ο Cyril Despres, με τους Stephane Peterhansel και Mikko Hirvonen να τον ακολουθούν με διαφορά 4 και 5 λεπτών. Ο Sebastien Loeb έπεσε στην 4η θέση, σχεδόν 7 λεπτά πίσω από τον Despres.

Στις μοτοσυκλέτες προηγείται ο Pablo Quintanilla, με τους Walkner και Svitko να ακολουθούν. Στα Quad ο Sergey Karyakin πέρασε μπροστά, με τον Casale να τον ακολουθεί σε απόσταση 28 δευτερολέπτων, ενώ ο Vitse βρίσκεται στην τρίτη θέση 3 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο. Στα φορτηγά ταχύτερος ήταν ο Dmitry Sotnikov με Kamaz 4326, ενώ στα UTV προηγείται ο Mao Ruijin με Polaris RZR.

Σήμερα η πέμπτη ειδική ξεκινά από την Τουπίζα και καταλήγει στο Ορούρο. Αυτή η ειδική διαδρομή στα εδάφη της Βολιβίας είναι σημαντική και πολυαναμενόμενη, καθώς έχει λίγο απ’ όλα. Όχι μόνο ένα αλλά δύο κομμάτια με αμμόλοφους, κομμάτια ενός παζλ που απλώνεται σε μία τεράστια έκταση σε μεγάλο υψόμετρο. Η συνολική διαδρομή στα αυτοκίνητα, στα Qaud και στις μοτοσυκλέτες ανέρχεται τα 692 χλμ, με τα 447 από αυτά να είναι χρονομετρημένα. Στα φορτηγά, η συνολική διαδρομή έχει μήκος 683 χλμ, με τα 438 να χρονομετρούνται.