Δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει ή σου φαίνεται παράλογο, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Θεωρητικά περιμένεις ότι το καλοκαίρι με την χρήση του κλιματισμού το αυτοκίνητο σου καταναλώνει περισσότερο καύσιμο, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.


Η οικονομία καυσίμου ενός οχήματος επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η χρήση του κλιματισμού, η χαμηλότερη -από το ενδεδειγμένο- πίεση των ελαστικών, η συντήρηση του οχήματος, η εξωτερική θερμοκρασία, κλπ. Αυτός ο τελευταίος παράγοντας, όμως, μπορεί να αυξήσει πολύ σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.

Όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή, το ιξώδες των λιπαντικών είναι μεγαλύτερο κατά την εκκίνηση του κινητήρα, οδηγώντας έτσι σε μεγαλύτερες μηχανικές απώλειες λόγω τριβής. Με δεδομένη την αυξημένη χρήση του ηλεκτρικού εξοπλισμού, αυξάνεται επίσης και η χρήση της μπαταρίας.

Έτσι, ο αντίκτυπος των χαμηλότερων θερμοκρασιών μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση μέχρι και 5%! Ως εκ τούτου, πρέπει να περιμένεις ότι η κατανάλωση αυτές τις κρύες ημέρες θα είναι υψηλότερη από ότι το καλοκαίρι.

  • Petros K

    Λογικό είναι, μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας ο κινητήρας, να κυκλοφορήσουν τα διάφορα υγρά (λάδια,νερά), να ζεσταθούν τα λάστιχα, αν ανοίξουμε και λίγο αέρα για να ξεθολώσουν τα τζάμια να τη η αύξηση της κατανάλωσης!

  • gronholm89

    Ισχυει. Ειδικα τωρα με τις παγωνιες σ εμενα το diesel καιει μισο λιτρο στα 100 παραπανω.

    • φυλακη σε εβαλε ο χιονιας !!!!! :-P

    • gronholm89

      χαχχαχαχαχαχα

    • gronholm89

      χαχχαχαχαχαχα

    • Mika

      Εμενα κοντευει να με φαληρισει παντως το τουβλισιο RAV, δεν προλαβαινω να χωνω 30αρια, σαν φυστικια!!!
      :p :p

    • ρε βγαλε το SMART να σωθεις !!!ελιωσαν τα χιονια !!!! :-D

    • Mika

      Να τιναξω τη σκονη απο τον κουραμπιε??
      :p :p

  • gronholm89

    Ισχυει. Ειδικα τωρα με τις παγωνιες σ εμενα το diesel καιει μισο λιτρο στα 100 παραπανω.

  • Ahilleas Tsikelis

    Η αυξηση της καταναλώσεις είναι επισης αποτέλεσμα της μειωμένης θερμοκρασίας εισαγωγης του κινητηρα(ναι αυξάνεται η ροπη αλλα η καταναλωση αυξάνεται)όπως επισης ο αερας είναι πυκνότερος και κατά την κινηση του αυτοκινητου οι αεροδυναμικες αντιστασεις αρκετα αυξημένες.

    • enigma

      Κοινώς turboκαιρος

    • Ahilleas Tsikelis

      Φυσικα….ακομη και σε ατμοσφαιρικο με θερμοκρασίες εισαγωγης μονοψήφιες ή και κατω του μηδενός καταλαβαίνεις την διαφορα στη ροπη σε σχεση με εισαγωγή 50 βαθμούς.(νομιζω η αυξηση φθανει το 10% αν θυμαμαι)

    • Κυριάκος

      εμένα αυτή η εξήγηση μου φαίνεται πιο λογική στο βενζινοκινητήρα.
      πυκνότερο μείγμα=αυξημένο καύσιμο για διατηρηθεί η στοιχειομετρική αναλογία=καλύτερη καύση(;;).

      ειδικά και σε συνδυασμό με τη σαφή αίσθηση καλύτερου τραβήγματος σε σχέση με μία ζεστή μέρα.
      κάτι τέτοιο νομίζω μας έλεγαν και στη σχολή (μηχανολόγους).

    • Ahilleas Tsikelis

      Πιο αποδοτικη νομιζω δεν είναι αλλα η αυξηση ροπης είναι δεδομενη σε σχεση με υψηλοτερη θ.Επισης την τελευταια 20+ εχει παρατηρηθεί σημαντικη αυξηση θ του θερμοστατη,κρατανε το μπλοκ σε λιγο υψηλοτερη θερμοκρασια για ρυποους,οικονομια κτλ.

  • Antonis

    Στα ‘λεγα Γιάννη Λ., έχω βαρεθεί να είμαι σωστός (χαχαχαχαχα)

    • Diagrafeas

      Από 6,9 στα 7,1 έχουμε πάει.
      Βέβαια ταυτόχρονα τα λάδια έχουν πάει στα 12.000km.
      Οπότε του χρόνου με καινούργια θα ξαναδούμε.

  • sotirisb

    Συν το οτι αργει πολυ ο κινητηρας να φτασει τη θερμοκρασια λειτουργιας. Εγω με το dci πρεπει να κανω γυρω στα 7 χιλιομετρα ανηφορα με 90 στον περιφερειακο Θεσνικης για να ζεσταθει..

  • sotirisb

    Συν το οτι αργει πολυ ο κινητηρας να φτασει τη θερμοκρασια λειτουργιας. Εγω με το dci πρεπει να κανω γυρω στα 7 χιλιομετρα ανηφορα με 90 στον περιφερειακο Θεσνικης για να ζεσταθει..