Καθώς ο αγώνας του 2017 πλησιάζει στο τέλος του και μετά από άλλη μια ακυρωμένη ειδική διαδρομή λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, το Rally Dakar επέστρεψε χθες στη δράση με την 10η εδική.

Η πλοήγηση είχε προβλεφθεί πως θα αποτελέσει παράγοντα-κλειδί στη διαδρομή από το Τσιλετσίτο προς το Σαν Χουάν της Αργεντινής και έτσι ακριβώς συνέβη.

Στα αυτοκίνητα τα τρία 3008 DKR χθες έκαναν το τέταρτο hat-trick από την αρχή του φετινού Dakar και ενώ φαινόταν πως ο Sebastien Loeb θα έπαιρνε την τέταρτη του νίκη σε ειδική του φετινού Rally Dakar αλλά παρόλο που τερμάτισε πρώτος, μια εκ των υστέρων τροποποίηση στο χρόνο του Stéphane Paterhansel έφερε εκείνον στην κορυφή της ειδικής αλλά ταυτόχρονα και της γενικής κατάταξης. Ο Peterhansel είχε τερματίσει σχεδόν επτά λεπτά πίσω από τον Loeb και τρίτος στην ημέρα αλλά είχε χάσει χρόνο βοηθώντας τον αναβάτη Simon Marcic, με τον οποίο είχε συγκρουστεί, με τον Marcic να σπάει το πόδι του. Ο Peterhansel σταμάτησε στο σημείο να βοηθήσει τον Marcic για περίπου 15 λεπτά, μέχρι να καταφτάσει η ιατρική ομάδα του Dakar.

Όταν του απονεμήθηκε ο χαμένος χρόνος, ο Peterhansel ήταν επτάμιση λεπτά μπροστά από τον Loeb στην συγκεκριμένη ειδικήγ, ανακτώντας και τον έλεγχο στη γενική κατάταξη. Ο teammate τους στη Team Peugeot Total, Cyril Despres, φαινόταν αρχικά πως είχε το πάνω χέρι στη συγκεκριμένη ειδική διαδρομή αλλά τελικά έμεινε τρίτος, με τη γαλλική ομάδα να κάνει το 1-2-3. Οι ελπίδες του Mikko Hirvonen να κερδίσει το Dakar χάθηκαν όταν ακινητοποιήθηκε στο 195ο χλμ. λόγω σπασμένου ψυγείου, μετά από σύγκρουση με ένα φορτηγό. Συνέχισε αλλά κόλλησε στη διαδρομή και γενικά έχασε πολύ χρόνο.

Ο Peterhansel δήλωσε:

Ήταν μία ζόρικη μέρα. Η πλοήγηση ήταν περίπλοκη και άπαντες χάθηκαν σε πολλά σημεία, ειδικά στην περιοχή της ξεροποταμιάς. Σε κάποιο σημείο είχαμε χαθεί και συγκρουστήκαμε με έναν μοτοσικλετιστή που ερχόταν ανάποδα. Εμφανίστηκε ξαφνικά μέσα από έναν θάμνο και αμέσως φρενάρισα όσο πιο δυνατά μπορούσα. Αυτός έχασε την ισορροπία του και πέφτοντας βρέθηκε κάτω από το αυτοκίνητό μας. Βγήκαμε αμέσως για να τον βοηθήσουμε για να δούμε πως μάλλον είχε σπάσει το πόδι του. Μείναμε μαζί του μέχρι να φτάσει το ελικόπτερο. Όταν και πάλι ξεκινήσαμε, είχαμε πρόβλημα στο να συγκεντρωθούμε. Ευτυχώς δεν χάσαμε τον δρόμο μας, όπως πολλοί άλλοι, και τελειώσαμε την ειδική με καλό χρόνο, ενώ αυτός που χάσαμε με τον μοτοσικλετιστή προσμετρήθηκε και σημειώσαμε τον ταχύτερο. Επιστρέψαμε πάλι στην κορυφή της γενικής και έχουμε δύο μέρες μπροστά μας για το τέλος του αγώνα.

Ο Loeb είπε:

Χαθήκαμε τρεις ή τέσσερις φορές. Πέσαμε σε μία μικρή κοιλάδα και μετά αντιληφθήκαμε πως δεν είμασταν στην σωστή διαδρομή. Χάσαμε χρόνο σε διάφορα σημεία. Ήταν δύσκολη η πλοήγηση και δίχως πολύ ενδιαφέρον. Ορισμένα σημεία ελέγχου μας ανάγκασαν να οδηγήσουμε σε εδάφη που δεν ήταν εύκολα για αυτό τον τύπο του αυτοκινήτου. Σε μερικά σημεία ήταν αδύνατο. Τα πήγαμε πολύ καλύτερα στο δεύτερο σκέλος της ειδικής. Παραμένουμε στην μάχη και ακόμη όλα μπορούν να συμβούν. Αν ο Stéphane δεν έχει κάποια ατυχία στις επόμενες μέρες, δεν θα είναι εύκολο να τον προσπεράσουμε.

Στις μοτοσυκλέτες ο Sam Sunderland ενίσχυσε την παρουσία του στην κορυφή, παρόλο που δεν ήταν εύκολη μέρα για εκείνον. Ο αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing ολοκλήρωσε την ειδική 18 λεπτά πίσω από τον Michael Metge. Τόσο ο Sunderland όσο και ο teammate του, Matthias Walkner χάθηκαν. Όμως ο αναβάτης που υπέφερε περισσότερο ήταν ο Pablo Quintanilla.

Ο Χιλιανός ξεκίνησε την 10η ειδική με διαφορά σχεδόν 21 λεπτών από τον Sunderland στη γενική, στοχεύοντας στο να τον πλησιάσει. Στα πρώτα στάδια της ημέρας, όλα φαινόταν πως πήγαιναν βάσει πλάνου. Ωστόσο μία πτώση και ένα χτύπημα στο κεφάλι, αποδείχθηκαν καθοριστικά για τον αναβάτη της Husqvarna. Στο 400ο χλμ. της ειδικής αναγκάστηκε να σταματήσει, βάζοντας τέλος στη φετινή του προσπάθεια. Δίπλα στον Metge στο βάθρο της ημέρας ήταν ο Joan Barreda και ο Stefan Svitko, με τον πρώτο να υστερεί κατά 20 λεπτά έναντι του Sunderland.

Στα φορτηγά ο Eduard Nikolaev πήρε τη δεύτερη ειδική του και ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης στην κατηγορία των φορτηγών, ενώ ο Sergey Karyakin κέρδισε στα Quad, ενισχύοντας τη συνολική θέση του. Ο Nikolaev προηγείται με τον teammate του στην KAMAZ, Dmitry Sotnikov να ακολουθεί με διαφορά πέντε λεπτών, την ώρα που τα ηνία του Karyakin αφορούν προβάδισμα άνω των 20 λεπτών. Στα UTV την πρωτοπορία την κρατά ο Leandro Torres, με τον Maganov Ravil να ακολουθεί 2:45 λεπτά πιο πίσω του, ενώ ο Wang Fujiang βρίσκεται στην τρίτη θέση 4 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο.

Σήμερα οι οδηγοί ξεκίνησαν από το Σαν Χουάν και κατευθύνονται προς το Ρίο Κουάρτο σε μια διαδρομή συνολικού μήκους 759 χλμ, με τα 292 εξ’αυτών χρονομετρημένα. Τα πράγματα θα αποκτήσουν πολύ ενδιαφέρον νωρίς στην ειδική, καθώς στα πρώτα 50χλμ.του χρονομετρημένου μέρους θα εμφανίζονται αμμόλοφοι. Μετά αλλάζει ο ρυθμός καθώς οι αγωνιζόμενοι θα μπουν σε γρήγορα κομμάτια, που χρησιμοποιούνται και στον αγώνα της Αργεντινής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.