Στο Παρίσι από εδώ και στο εξής, απαγορεύεται η κυκλοφορία σε οχήματα παλαιότερα του 2000, σε μια προσπάθεια καταπολέμησης της ρύπανσης στην πόλη. Ο νέος νόμος απαιτεί από όλα τα αυτοκίνητα να διαθέτουν ένα αυτοκόλλητο που δείχνει σε ποια από τις έξι προβλεπόμενες κατηγορίες ανήκουν, οι οποίες αντιστοιχούν στο έτος κατασκευής του οχήματος, την ενεργειακή απόδοση και την ποσότητα εκπομπών.

Κάθε όχημα με αυτοκόλλητο της κατηγορίας 5 στο παρμπρίζ, που δείχνει ότι κατασκευάστηκε μεταξύ 1997 και 2000, δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί στο κέντρο της πόλης. Περίπου το 6% των 32 εκατομμυρίων αυτοκινήτων της Γαλλίας εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία.

Τα οχήματα που έχουν εγγραφεί νωρίτερα από το 1997 και τα φορτηγά και λεωφορεία παλαιότερα του 2001 δεν έχουν καταχωρηθεί σε καμία κατηγορία, που σημαίνει ότι απαγορεύεται εντελώς η κυκλοφορία τους στην πόλη, από Δευτέρα έως Παρασκευή μεταξύ 08:00 και 20:00. Τα πρόστιμα για τους παραβάτες ξεκινούν από τα 22 ευρώ.

Τα νέα μέτρα είναι αποτέλεσμα των υψηλών επιπέδων νέφους στο Παρίσι και άλλες πόλεις κατά τους τελευταίους δύο μήνες. Η Αν Ινταλγκό, δήμαρχος του Παρισιού, δήλωσε ότι η πολιτική ήταν απαραίτητη για να ενθαρρύνει τους οδηγούς να «αλλάξουν τα μέσα μεταφοράς τους», προκειμένου να μειωθεί η κυκλοφορία. Οι αρχές προσφέρουν επίσης ένα «εισιτήριο ρύπανσης», το οποίο κοστίζει 3,60 ευρώ για μια ολόκληρη ημέρα μετακίνησης οπουδήποτε στο Παρίσι.

Προηγουμένως όλες οι δημόσιες μεταφορές ήταν δωρεάν σε περιόδους υψηλής ρύπανσης, αλλά το σύστημα εγκαταλείφθηκε καθώς κόστιζε 4 εκατομμύρια ευρώ ανά ημέρα. Ο δήμος αύξησε επίσης το κόστος της στάθμευσης και απαγόρευσε το δωρεάν χώρο στάθμευσης τα Σάββατα και την περίοδο των διακοπών του Αυγούστου. Τα αυτοκόλλητα αντικατέστησαν το παλιό σύστημα περιορισμού της κυκλοφορίας σύμφωνα με το μονό ή ζυγό αριθμό πινακίδας κυκλοφορίας, το οποίο δεν κρίθηκε αποτελεσματικό.

Στα μέτρα αντιδρούν με θυμό αρκετοί Γάλλοι οδηγοί, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι το νέο μέτρο είναι άδικο, διότι στοχεύει τους φτωχότερους πολίτες, οι οποίοι δεν μπορούν να αγοράσουν ένα νέο όχημα. Διακόσιες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη εφαρμόσει παρόμοια μέτρα, με το Βερολίνο να το επιβάλλει από το 2008. Σύμφωνα με μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Γαλλίας, περίπου 48.000 άνθρωποι πεθαίνουν από αναπνευστικά προβλήματα που συνδέονται με τη ρύπανση του αέρα ετησίως.

  • Mika

    Τους εχει παει κοντραμπασο τους Παριζιανους η δημαρχινα!!

  • Periklis

    Εύγε! Ένας νόμος που θα έχει ευεργετική επίδραση στην αλόγιστη περιβαντολογική ρύπανση.
    Για να δούμε αν θα γίνει κάτι αντίστοιχο (στο κοντινό μέλλον) στην Αθήνα;

  • Christos F4

    ειναι λιγο αμφιλεγομενο το μετρο. διοτι απο τη μια τσεκουρωνει ασχημα αυτους με τα παλια αυτοκινητα που οντως μπορει να μην εχουν να αγορασουν καινουριο, απο την αλλη ειναι οντως ασχημο να εισπνεεις το ντουμανι απο τα πετρελαια των 300000 χλμ. εγω θα επαιρνα το μερος των πρωτων με επιφυλαξεις

    • αν το μετρο γινει με σωστες βασεις…….τοτε ναι !!!

  • giorgio_alfista

    Στην Αθήνα γίνεται το ακριβώς ανάποδο! Η φασιστοκυβερνηση προωθεί τη χρήση αυτοκινήτων άνω των 20 ετών που ρυπαίνουν το περιβάλλον, αλλά κοστίζουν ελάχιστα, ώστε να μη ζηλεύει ο γνήσιος αριστερός κομπλεξικός που δεν έχει να αγοράσει καινούργιο…

  • Anestis Genk

    Δεν είμαι σίγουρος πως τα παλιά αυτοκίνητα είναι τόσο ρυπογόνα σε σχέση με τα καινούρια όσο το πράσινο marketing θέλει να μας πείσει. Πιο οικολογικό θεωρώ την απαγόρευση των μεγάλων-δυνατών και άρα ενεργοβόρων οχημάτων, παρά των παλιών. Εκεί βέβαια επειδή είναι πολύ ντιζελάτοι μπορεί να έχει λίγο μεγαλύτερη διαφορά. Αλλά σε πραγματικές συνθήκες(ξέρετε αυτές που δίνουν πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση σε σχέση με το εργαστήριο) με τα φίλτρα και τους καταλύτες σε άγνωστη κατάσταση, πάλι τηρώ τις επιφυλάξεις μου.

  • Anestis Genk

    Κάνατε μια πόλη 11+ εκατομμύρια και μετά γκρινιάζετε για τους ρύπους τα απόβλητα και την κίνηση; αστείοι.