Η Nissan παρουσίασε το Leaf προς τα τέλη του 2010, και από τότε πολλά έχουν αλλάξει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Αναπόφευκτα εξελίχθηκε στο πέρασμα των χρόνων, κατακτώντας τον άτυπο τίτλο του best seller ηλεκτρικού παγκοσμίως. Το πλήρωμα του χρόνου, όμως, έχει φτάσει και η ιαπωνική έχει βγάλει τα πρώτα πρωτότυπα του νέου αυτοκινήτου στον πραγματικό κόσμο, για τις απαραίτητες δοκιμές εξέλιξης.


Αυτό θα φέρει αρκετές από τις αισθητικές λεπτομέρειες του IDS concept, που έδειξε η εταιρία τον Οκτώβριο του 2015, στην έκδοση του Τόκιο, με την μάσκα του αυτοκίνητου, έστω και κάτω από το καμουφλαρισμένο σώμα φαίνεται να είναι ίδια με του νέου Micra. Το νέο αυτοκίνητο αναμένεται να παρουσιαστεί προς το τέλος του έτους, με την κυκλοφορία του να ξεκινάει από την επόμενη χρονιά. Η αυτονομία του αναμένεται να φτάνει τα 350 με 400 χλμ., κάτι που θα είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης μπαταρίας, χωρητικότητας 60 kWh.

Το νέο Leaf θα αποκτήσει ημιαυτόνομες λειτουργίες οδήγησης, έτσι ώστε να είναι ικανό να μπορεί να κινηθεί μόνο του σε αυτοκινητοδρόμους. Το Leaf θα εξοπλιστεί με το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPilot, όπως και το νέο Qashqai, με τον Carlos Ghosn, το αφεντικό της Renault-Nissan ανακοινώνει επίσης πως το νέο Leaf θα παρουσιαστεί στο “εγγύς μέλλον”. Θα μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με το νέο Renault Zoe, το οποίο θα μεγαλώσει σε διαστάσεις, με το νέο Leaf να δανείζεται στοιχεία από το πρωτότυπο IDS (κεντρική φωτογραφία).

Η τρέχουσα έκδοση του ProPilot λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 130 χλμ/ώρα, με την δεύτερη γενιά του να έρχεται στην αγορά το 2018 και να είναι σε θέση να “αντιμετωπίζει κινδύνους και να αλλάζει λωρίδες”. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το σύστημα αυτό, θα αποκτήσει και την δυνατότητα να διαχειρίζεται διασταυρώσεις χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να κινείται αυτόνομα σε όλες σχεδόν τις συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων και της πολύπλοκης οδήγησης εντός πόλης. Πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς καν να υπάρχει οδηγός μέσα τους, αναμένονται στην αγορά σε τουλάχιστον μια δεκαετία από σήμερα. Τόνισε, πως παρότι η τεχνολογία θα υπάρχει νωρίτερα, ένα πλήθος ρυθμιστικών, νομικών και ζητημάτων ασφαλείας θεμάτων, θα πρέπει πρώτα να επιλυθούν.

  • SAMURAI-66

    Γραμμη και στυλ micra μου θυμιζει κατι που θα ειναι καλο.

  • Giannisk

    Σχεδιαστικά δείχνει πιο γήινο σε σύγκριση με την πρώτη γενιά.