Η BMW παρουσίασε την 7η γενιά της Σειράς 5 τον περασμένο Οκτώβριο, και χθες πραγματοποιήθηκε από το ελληνικό παρακλάδι της εταιρίας η πανελλήνια παρουσίαση του αυτοκινήτου. Με 6 γενιές και αθροιστικά, περισσότερες από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις στην πλάτη της, η νέα 5-Series ξεκινάει το λανσάρισμα της από τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, έχοντας δύο βασικούς σκοπούς: να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των πελατών της φίρμας και να θέσει νέα standards στην τεχνολογία, την άνεση και την ταχύτητα σε συνδυασμό με την περιβαλλοντική συνείδηση.

Σύμφωνα με την εταιρία η 5άρα είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της, καθώς καταλαμβάνει το 17% των συνολικών της πωλήσεων, παραπάνω και από την 3άρα. Η νέα 5άρα, βασίζεται στην επίσης νέα CLAR πλατφόρμα της BMW που παρέχει “εξαιρετική ακαμψία” και μετράει 4.936 χιλιοστά σε μήκος, 1.868 χιλιοστά σε πλάτος και 1.479 χιλιοστά σε ύψος. Αυτό σημαίνει ότι είναι συνολικά μεγαλύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά, όμως ακόμα και έτσι, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφριών υλικών, καταφέρνει να είναι έως και 100 κιλά ελαφρύτερη από αυτό.

Το μεταξόνιο διαμορφώνεται στα 2.975 χιλιοστά, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και ένα σύστημα με 5 συνδέσμους στο πίσω μέρος. Τέλος, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι –στην πιο αεροδυναμική έκδοση– 0.22 cd “θέτοντας νέα standards στην κατηγορία” ενώ όσον αφορά στο σύστημα πέδησης, η BMW εξοπλίζει τη νέα 5-Series με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω, με όλους τους δίσκους να είναι φυσικά αεριζόμενοι.

Στον τομέα της εμφάνισης δεν έχουμε τεράστιες διαφορές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου τα νέα φωτιστικά σώματα “ρέουν” στην γρίλια η οποία παρεμπιπτόντως φαίνεται πως έχει ενεργά πτερύγια που κλείνουν για να βελτιώσουν την αεροδυναμική ή ανοίγουν για να βοηθήσουν στην κυκλοφορία του αέρα. Κατά τα άλλα, η νέα 5-Series φαίνεται να δανείζεται πολλά στοιχεία από την μεγαλύτερη αδερφή της και ναυαρχίδα της BMW, 7-Series.

Προχωρώντας στο εσωτερικό, βλέπουμε ότι η BMW εξόπλισε τη νέα 5άρα με την τελευταία έκδοση του iDrive συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που κάνει χρήση μίας μεγάλης οθόνης αφής 10,25 ιντσών και επιτρέπει τον χειρισμό του συστήματος με την φωνή, χειρονομίες ή συμβατικά, αγγίζοντας την οθόνη. Επίσης, η Γερμανική εταιρία τοποθέτησε την τελευταία έκδοση του Head-Up Display της.

Αυτό έχει κατά 70% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και παρέχει πληροφορίες για τη σήμανση στο δρόμο, ραδιοφωνικούς σταθμούς, οδηγίες για την πλοήγηση και διάφορες προειδοποιήσεις από τα συστήματα υποβοήθησης. Μιας που αναφέραμε αυτά, είναι σαφές ότι με τη νέα 5-Series, η BMW κάνει ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Εκτός από τα συστήματα που έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα, η BMW εξόπλισε τα ανανεωμένα –και προαιρετικά φυσικά– Active Cruise Control και Steering και Lane Assist με περισσότερες λειτουργίες. Έτσι “από στάση και έως τα 210 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο μπορεί να απαλλάξει τον οδηγό από τα καθήκοντα της επιτάχυνσης, της επιβράδυνσης ή της αλλαγής κατεύθυνσης όπως αυτός επιθυμεί”.

Τέλος, η νέα BMW 5-Series θα είναι διαθέσιμη κατά το λανσάρισμα με 4 διαφορετικούς κινητήρες. Κάτω από το καπό της 530i θα βρίσκεται ο νέος, δίλιτρος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που αποδίδει 252 άλογα και 350 Nm ροπής ενώ καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 5.4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα – εκπομπές CO2: 126 γρ/χλμ. Χάρη σε αυτόν, η 530i θα επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της θα είναι 250 χλμ/ώρα. Από την άλλη, η 540i, θα κινείται χάρη σε έναν τρίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά που αποδίδει 340 άλογα και 450 Nm ροπής.

Η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου συνόλου είναι στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα –εκπομπές CO2: 150 γρ/χλμ – ενώ τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 4,8 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες, η 520d θα διαθέτει ένα δίλιτρο, τετρακύλινδρο σύνολο 190 ίππων και 400 Nm ροπής ενώ η 530d, ένα τρίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά με 265 ίππους και 620 Nm ροπής. Η πρώτη καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα , εκπέμποντας 108 γρ/χλμ CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ η δεύτερη 4,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα με εκπομπές της τάξης των 118 γρ/χλμ.

Μοντέλο Κυβισμός Ιπποδύναμη (hp) Εκπομπές (CO2) Τιμή
530i 1.998 252 126 €69.350
530i xDrive 1.998 252 137 €72.950
540i 2.998 340 149 €78.100
540i xDrive 2.998 340 159 €81.650
520d 1.995 190 109 €60.950
520d xDrive 1.995 190 119 €67.250
530d 2.993 265 118 €74.450
530d xDrive 2.993 265 132 €79.450

Αργότερα, θα λανσαριστεί η 520d EddicientDynamics Edition που εξοπλίζεται με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα αλλά χάρη στο 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο και διάφορες άλλες τροποποιήσεις θα καταναλώνει μόλις 3,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και θα εκπέμπει μόλις 102 γρ/χλμ CO2 ανά χιλιόμετρο. Τον Μάρτιο του 2017 θα λανσαριστεί η plug-in υβριδική 530e iPerformance που συνδυάζοντας έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και το eDrive electric drive θα αποδίδει 252 ίππους ενώ θα εκπέμπει μόλις 46 γρ/χλμ CO2 ανά χιλιόμετρο – κατανάλωση 2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Την ίδια χρονική περίοδο, θα δούμε και την M550i xDrive. Με τον V8 της να αποδίδει 462 ίππους και 650 Nm ροπής, πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 4,0 δευτερόλεπτα (γρηγορότερα από την προηγούμενη γενιά M5), ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 8,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα – CO2: 204 γρ/χλμ.