Η BMW παρουσίασε την 7η γενιά της Σειράς 5 τον περασμένο Οκτώβριο, και χθες πραγματοποιήθηκε από το ελληνικό παρακλάδι της εταιρίας η πανελλήνια παρουσίαση του αυτοκινήτου. Με 6 γενιές και αθροιστικά, περισσότερες από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις στην πλάτη της, η νέα 5-Series ξεκινάει το λανσάρισμα της από τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, έχοντας δύο βασικούς σκοπούς: να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των πελατών της φίρμας και να θέσει νέα standards στην τεχνολογία, την άνεση και την ταχύτητα σε συνδυασμό με την περιβαλλοντική συνείδηση.

Σύμφωνα με την εταιρία η 5άρα είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της, καθώς καταλαμβάνει το 17% των συνολικών της πωλήσεων, παραπάνω και από την 3άρα. Η νέα 5άρα, βασίζεται στην επίσης νέα CLAR πλατφόρμα της BMW που παρέχει “εξαιρετική ακαμψία” και μετράει 4.936 χιλιοστά σε μήκος, 1.868 χιλιοστά σε πλάτος και 1.479 χιλιοστά σε ύψος. Αυτό σημαίνει ότι είναι συνολικά μεγαλύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά, όμως ακόμα και έτσι, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφριών υλικών, καταφέρνει να είναι έως και 100 κιλά ελαφρύτερη από αυτό.

Το μεταξόνιο διαμορφώνεται στα 2.975 χιλιοστά, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και ένα σύστημα με 5 συνδέσμους στο πίσω μέρος. Τέλος, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι –στην πιο αεροδυναμική έκδοση– 0.22 cd “θέτοντας νέα standards στην κατηγορία” ενώ όσον αφορά στο σύστημα πέδησης, η BMW εξοπλίζει τη νέα 5-Series με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω, με όλους τους δίσκους να είναι φυσικά αεριζόμενοι.

Στον τομέα της εμφάνισης δεν έχουμε τεράστιες διαφορές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου τα νέα φωτιστικά σώματα “ρέουν” στην γρίλια η οποία παρεμπιπτόντως φαίνεται πως έχει ενεργά πτερύγια που κλείνουν για να βελτιώσουν την αεροδυναμική ή ανοίγουν για να βοηθήσουν στην κυκλοφορία του αέρα. Κατά τα άλλα, η νέα 5-Series φαίνεται να δανείζεται πολλά στοιχεία από την μεγαλύτερη αδερφή της και ναυαρχίδα της BMW, 7-Series.

Προχωρώντας στο εσωτερικό, βλέπουμε ότι η BMW εξόπλισε τη νέα 5άρα με την τελευταία έκδοση του iDrive συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που κάνει χρήση μίας μεγάλης οθόνης αφής 10,25 ιντσών και επιτρέπει τον χειρισμό του συστήματος με την φωνή, χειρονομίες ή συμβατικά, αγγίζοντας την οθόνη. Επίσης, η Γερμανική εταιρία τοποθέτησε την τελευταία έκδοση του Head-Up Display της.

Αυτό έχει κατά 70% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και παρέχει πληροφορίες για τη σήμανση στο δρόμο, ραδιοφωνικούς σταθμούς, οδηγίες για την πλοήγηση και διάφορες προειδοποιήσεις από τα συστήματα υποβοήθησης. Μιας που αναφέραμε αυτά, είναι σαφές ότι με τη νέα 5-Series, η BMW κάνει ένα ακόμα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Εκτός από τα συστήματα που έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα, η BMW εξόπλισε τα ανανεωμένα –και προαιρετικά φυσικά– Active Cruise Control και Steering και Lane Assist με περισσότερες λειτουργίες. Έτσι “από στάση και έως τα 210 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο μπορεί να απαλλάξει τον οδηγό από τα καθήκοντα της επιτάχυνσης, της επιβράδυνσης ή της αλλαγής κατεύθυνσης όπως αυτός επιθυμεί”.

Τέλος, η νέα BMW 5-Series θα είναι διαθέσιμη κατά το λανσάρισμα με 4 διαφορετικούς κινητήρες. Κάτω από το καπό της 530i θα βρίσκεται ο νέος, δίλιτρος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας που αποδίδει 252 άλογα και 350 Nm ροπής ενώ καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 5.4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα – εκπομπές CO2: 126 γρ/χλμ. Χάρη σε αυτόν, η 530i θα επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της θα είναι 250 χλμ/ώρα. Από την άλλη, η 540i, θα κινείται χάρη σε έναν τρίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά που αποδίδει 340 άλογα και 450 Nm ροπής.

Η μέση κατανάλωση του συγκεκριμένου συνόλου είναι στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα –εκπομπές CO2: 150 γρ/χλμ – ενώ τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 4,8 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες, η 520d θα διαθέτει ένα δίλιτρο, τετρακύλινδρο σύνολο 190 ίππων και 400 Nm ροπής ενώ η 530d, ένα τρίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά με 265 ίππους και 620 Nm ροπής. Η πρώτη καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα , εκπέμποντας 108 γρ/χλμ CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ η δεύτερη 4,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα με εκπομπές της τάξης των 118 γρ/χλμ.

Μοντέλο Κυβισμός Ιπποδύναμη (hp) Εκπομπές (CO2) Τιμή
530i 1.998 252 126 €69.350
530i xDrive 1.998 252 137 €72.950
540i 2.998 340 149 €78.100
540i xDrive 2.998 340 159 €81.650
520d 1.995 190 109 €60.950
520d xDrive 1.995 190 119 €67.250
530d 2.993 265 118 €74.450
530d xDrive 2.993 265 132 €79.450

Αργότερα, θα λανσαριστεί η 520d EddicientDynamics Edition που εξοπλίζεται με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα αλλά χάρη στο 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο και διάφορες άλλες τροποποιήσεις θα καταναλώνει μόλις 3,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και θα εκπέμπει μόλις 102 γρ/χλμ CO2 ανά χιλιόμετρο. Τον Μάρτιο του 2017 θα λανσαριστεί η plug-in υβριδική 530e iPerformance που συνδυάζοντας έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα και το eDrive electric drive θα αποδίδει 252 ίππους ενώ θα εκπέμπει μόλις 46 γρ/χλμ CO2 ανά χιλιόμετρο – κατανάλωση 2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Την ίδια χρονική περίοδο, θα δούμε και την M550i xDrive. Με τον V8 της να αποδίδει 462 ίππους και 650 Nm ροπής, πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 4,0 δευτερόλεπτα (γρηγορότερα από την προηγούμενη γενιά M5), ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 8,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα – CO2: 204 γρ/χλμ.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ως premium είναι ακριβούτσικη, αλλά κυριλέ, κομψή και όμορφη η νέα 5αρα, την οποία ευχαρίστως θα αγόραζα! Αναμένουμε το test!

    • anagnwsths

      Μη τα λες αυτά. Οι μπολσεβίκοι καραδοκούν by the way αρκετά όμορφη η 5αρα

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Οκ, για μας τους “φτωχούς” η αλήθεια είναι έτσι. Ωραία όμως η άτιμη.

  • δεν ειναι και ακριβη … καποτε ενας απλος μηχανοδιγος την αγοραζε με τις οικονομιες μιας χρονιας ….

  • stadi

    Σκάφος…

    • manowar

      Το σκαφος….τα σκαφη,,,??

  • spiros

    Aυτες οι καταναλωσεις πια ημαρτον, σε ποιον πλανητη?? 3 λιτρα μηχανη και 6,5/100
    παρατραβηξε το αστειο.

    • tolis79

      παντως με την f30 320d τα 4.5-5 lt με normal οδηγηση ειναι απολυτως εφικτα…

    • μα αυτο λεμε….ας ανακοινωσουν το πραγματικο που ειναι εφικτο !!!!

    • μα αυτο λεμε….ας ανακοινωσουν το πραγματικο που ειναι εφικτο !!!!

    • manowar

      Συμφωνώ ειδικα στην εκδοση εφισιεντ με τα 170 την μυριζει την βενζινη το χει εδω ενα παιδι

    • Christos F4

      βαλε και ποσο θα ζυγιζει… παντως το επικο ειναι τα 2/100 για την εκδοση edrive! κατι παιζει με τους γερμανους, η μας τρολλαρουν η υποτιμουν τη νοημοσυνη μας

    • ΟΛΟΙ!!! μην κολλας μονο στους γερμανους !!!

    • Christos F4

      ναι ρε συ μπαμπη μαζι σου, αλλα οι γερμανοι το πανε σε αλλο επιπεδο. μια οι καταναλωσεις της 5αρας, μια οι καταναλωσεις της παναμερα με τα 2.9/100 στο οποιο και εσυ σχολιασες κοροιδευτικα. αυτο πλεον ειναι υποτιμητικο για τη νοημοσυνη του κοσμου

    • οπως ειπες μην κολλας σε 2 μοντελα !!!! εδω το prius το πλασαρουν με 3/100 που ειναι και το απολυτο οικολογικο αυτοκινητο στη συνειδηση του κοσμου !!!!
      παντως εγω ξεκινησα να το ΚΟΡΟΙΔΕΥΩ οταν ειχα διαβασει για το 2+/100 της mercedes S !!!! :-P

  • Mika

    Υπεροχο, αρχοντικο αυτοκινητο..
    Δεν κανουν εντυπωση πια, οι τιμες της, στην Ελλαδα…Ας ειναι καλα το νεο,ακομα πιο αυξημενο, καθεστως τιμολογησης!!

    • tolis79

      οντως οι τιμες στην Ελλαδα εχουν ξεφυγει…

  • metobardon

    Την BMW την εχω πληρωσει στο παρελθον σε ζημιες για ολη μου την ζωη ! Ευχαριστω δεν θα παρω .

    • manowar

      Ποιο μοντελο στο παρελθον σου εβγαλε ζημιες για πες?ε30 ε36 46 ε39 ?ποιο?μου φαινετε περίεργο το σχολιο γενικα επιδη τα bmw στις μεχρι τωρα ερευνες αμερικανικες περισσοτερο οπως την τελευταια που ειδαμε προχθες ειναι στην 5νταδα των αξιοπιστοτερων..διορθωσε με αν κανω λαθος και πες μου αν γινεται το μοντελο με τις ζημιες..

    • metobardon

      BMW 323i Ε 21 ΜΕ ΞΕΣΚΙΣΕ ΑΠΛΑ

    • manowar

      Ε21? Καρμπιλατερ ?τι ζημιες σου εβγαλε?αν θες πατα bmw evros club ,,bmw club crete ,,bmw club athens ανταλακτικα…και πρς στο αυτο σε σχεδον 300 με 400 κατοχους ε21 και ε28..τα αυτοκινητα αυτα βγαζουν 900.000 χιλιομετρα με αλαγες λαδιων μονο..αν θες καντω επώνυμα γιατι εδω και μενα μου χαλασανε τα σαπακια τα ιαπωνικα των φιλων μου και μου ειπαν να μην παω σε ιαπωνεζικο ουτε καταδιανοια σαπιζουν τα μεταλα..κανε μια και μπες στο κλαμπ ενα απο αυτα που σου εστειλα δημοσιευσε την ζημια να καταλαβω ποιος εισαι να σε κανει add το ξαδερφι μου

    • Δημητρης Μαρκοπουλος

      E21 ρε συ να μου ελεγε κανα Ε90 παει στο διαολο αλλα Ε21 :(

  • manowar

    Το αυτοκινητο απο τα πρωτα δευτερολεπτα μαρτυράει μπιζνες κλαςς επιτυχημένο επαγγελματία,, κυρος,,, τονους πρεστιζ,, το σχεδιο της εγινε ακομα πιο αβαγκαρντ και ποιοτητα απλα στο ανωτερο σκαλι..απλα ειναι η νεα 5νταρα δεν περιμενα κατι πιο λιγο

  • Bon Viveur

    1ον τόσους σχεδιαστές έχει η BMW, δεν μπορούσε να βάλει έναν να ενσωματώσει την ταμπλέτα turboX απο το Πλαίσιο που προεξέχει σαν π… στο ταμπλό??? Έλεος!!
    2ον το κλειδί αν σου πέσει κάτω… ή αν το έχεις στην τσέπη και ακούσεις ένα κρατςςςς θα εύχεσαι να έχεις σπάσει το πόδι σου και όχι το κλειδί..
    3ον Οι καταναλώσεις που αναφέρουν μόνο γέλιο προκαλούν. Σβηστό απο τον γκρεμό να το ρίξει κανείς, περισσότερο θα κάψει..