Στην “Πιο κουφή μέρα του Φέρι Μπιούλερ” (αγγλικά και ανθρώπινα “Ferry Bueller’s day off”) o Matthew Broderick πείθει τον ντροπαλό φίλο του να πάρει την Ferrari 250 GT California του μπαμπά και να κρεπαλιάσουν – πουλήσουν μόστρα στην καστανή φίλη τους. Σκεπτόμενος ότι ο πατέρας του θα δει το οδόμετρο και θα αντιληφθεί ότι πήγαν βόλτα από τα χιλιόμετρα, ακούει τη συμβουλή του Broderick να τη σηκώσουν σε τάκους και να βάλουν όπισθεν, ώστε να “γυρίσει” το κοντέρ (τζιμάνια, μετά αναρωτιόντουσαν γιατί τους είχε “θάψει” στη friendzone η άλλη). Τελικά καταλήγουν να τρακάρουν το αμάξι και να μαζεύουν χαστούκια από τον ιδιοκτήτη του.

31 χρόνια μετά την πρεμιέρα της ταινίας, έρχεται μια μήνυση να φανερώσει πως η ιταλική εταιρία “αναζωογονεί” τα μεταχειρισμένα της προκειμένου να ανεβαίνει η αξία τους. Η υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας από έναν πρώην εργαζόμενο της αντιπροσωπείας στο Palm Beach, εμπλέκοντας τόσο τη Ferrari Βορείου Αμερικής όσο και τα κεντρικά στο Μαρανέλο.

Ο Robert Rut εργαζόταν στο υποκατάστημα του Palm Beach, μέχρι που απολύθηκε τον Οκτώβριο του 2015. Τα αίτια, σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε, είχαν να κάνουν με ηλιακή διάκριση και προσπάθηση αποσιωποίησης της παράνομης δραστηριότητας από την αντιπροσωπεία. Στις 15 Οκτωβρίου 2015, ο Stephen McMillian (κάτι σαν αυτόν που έχει τα Goody’s, αλλά ‘Murica) πήγε τη LaFerrari του για μεταπώληση. Κατά τον Rut, ο ιδιοκτήτης του hypercar πλήρωσε έναν μηχανικό της επιχείρησης να “γυρίσει” το κοντέρ στο μηδέν κιόλας, εκτινάσσοντας την αξία του αυτοκινήτου κατά 1 εκατομμύριο δολάρια! Εδώ είναι που αρχίζει το “ψητό”.

Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το διαγνωστικό DEIS της Ferrari. Τίποτα το αξιοπερίεργο ως εδώ. Για να λειτουργήσει, ωστόσο, το DEIS θα πρέπει να προηγηθεί αποστολή των δεδομένων στο παράρτημα της B. Αμερικής και από εκεί στην Ιταλία, για να δοθεί online εξουσιοδότηση. Με λίγα λόγια, κανείς δεν κάνει τίποτα αν δεν γνωρίζουν και δεν εγκρίνουν οι “από πάνω”.

Ένας άλλος μηχανικός που είδε τα αλλοιωμένα δεδομένα (και αισθάνθηκε “ριγμένος”) ενημέρωσε τον διευθυντή Jay Youmans. Αυτός με τη σειρά του “κατσάδιασε” το λαμόγιο, αλλά δεν πήρε κανένα περαιτέρω μέτρο καθώς η αλυσίδα των ευθυνών θα τον “τράβαγε” στον βυθό. Έτσι, βρήκε την ευκαιρία να απολύσει τον Rut, προκειμένου να προσλάβει τη φιλενάδα του. Η δικαιολογία ήταν ότι ο Rut ήξερε για το περιστατικό και δεν είπε τίποτα. Ο καταγγέλλων αναφέρει πως εξέφρασε άμεσα τις αντιρρήσεις του, αλλά δεν εισακούστηκαν. Τώρα βρίσκεται αντιμέτωπος και ο ίδιος με μήνυση από τον πρώην ιδιοκτήτη της LaFerrari, ο οποίος σημειώνει “πως ο κατηγορούμενος κατέστρεψε μια υγιή επαγγελματική σχέση”.

Το κομμάτι που “καίει” τη Ferrari τονίζει ότι είχε εκδοθεί γραπτή οδηγία από το Μαρανέλο, που προέτρεπε τους αντιπροσώπους να χρησιμοποιούν την εν λόγω τακτική για να αυξάνουν τις τιμές των μοντέλων τους. Μια πολιτική που χρονολογείται τουλάχιστον από το 2010.

Πέρα από την προφανή εκδικητική φύση της υπόθεσης, ο Rut έχει δηλώσει πως υπάρχουν έγγραφα και ψηφιακά αντίγραφα των δεδομένων που επαληθεύουν τις κατηγορίες του. Οψόμεθα για τη συνέχεια, αν και οι πρεσβευτές του “Cavallino Rampante” δεν είναι και οι πιο φιλαλήθεις άνθρωποι στον κόσμο.

  • jonjon

    Χαχαχαχα! Απλά θεϊκό έτσι εξηγείται πως υπάρχουν τόσες Ferrari με μηδέν χιλιόμετρα! Κάποιος έχει κάνει μεταπτυχιακό σε μαντρά στην Αθηνά?.

  • Smartass

    Και ύστερα κράζουμε τους Ελληνες μαντράδες που φέρνουν από γερμανία ντίζελ αυτοκίνητα καλοσυντηρημένα (κελεπούρια) με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ λίγα χιλιόμετρα.
    :D

  • mixalhs7

    Ένα συννεφο να πέσω :P

  • Mika

    Γινονται τετοια πραγματα σε τοσο σπανια και υπερπολυτελη αυτοκινητα???
    Θα δανειστω μια δημοφιλη φραση..
    Ελα, δεν το πιστευω!! Ελα, δεν το πιστευω!!!

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Δεν μου κάνει εντύπωση τίποτα πλέον, δεν είναι η πρώτη λαμογια που κάνει η Ferrari.
    Φυσικά το ίδιο ισχύει και για όλες τις εταιρείες που στον βωμό του κέρδους θα κάνουν οτιδήποτε.

  • thodoris91

    .Η δικαίωση του Έλληνα μαντρα!

  • Anestis Genk

    Αν τα 30 αργύρια δινόταν στον Χριστό, μπορεί να παραδινόταν από μόνος του.

    Πάντως οκ αυτό αποτελεί μια ανακούφιση πως δεν παίρνουν τα αμάξια για να μαζέψουν την σκόνη που έχουν στο υπόγειο.

  • δες που τελικα τα χαρηκαν καποιοι…..και μεις τους κραζαμε για αμπαλους !!!!!! αχχααχαχαχχαχαχαχα

  • τη τζούλια που την έβαλαν σε δυναμόμετρο μάστανγκ; το διαβάσατε;
    http://jalopnik.com/heres-how-much-power-the-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-1792840088
    “…the Giulia Quadrioglio’s horsepower was measured at 392 hp and the
    torque at 389 lb-ft, which definitely seems very conservative given the
    show floor claim.Those figures show a 22 percent difference in horsepower and a 12 percent difference in torque over the manufacturer claims…”