1Εισαγωγή

Με τα SUV πλέον να μην είναι τάση της εποχής, αλλά κύρια επιλογή, τα κλασικά sedan βρίσκονται στην σκιά τους. Το μερίδιο αγοράς τους εδώ και πολλά χρόνια έχει πτωτική πορεία, αλλά παρόλα αυτά ο όγκος των πωλήσεων τους είναι ακόμα αρκετά μεγάλος για να δικαιολογεί την ύπαρξη τους. Το 2016, τα 1,3 εκατ αυτοκίνητα του D-segement αποτέλεσαν το 1/3 των SUV, με το ενθαρρυντικό στοιχείο για τους λάτρεις της κατηγορίας (εξ αυτών και εμού) να είναι η μικρή μεν, αύξηση δε, του 4% σε σχέση με το 2015, που σημείωσαν οι πωλήσεις τους.

Για την Volkswagen, το Passat αποτελεί το τρίτο καλύτερα πουλημένο μοντέλο στην αγορά της Ευρώπης, πίσω από το Golf και Polo, αλλά μπροστά -κατά 30.000 αυτοκίνητα- από το πρώτο SUV της εταιρίας, το Tiguan. Στην Ελλάδα το οικογενειακό μοντέλο της VW βρίσκεται μια θέση πιο χαμηλά στις προτιμήσεις, πίσω από Polo, Golf και up!, αλλά πάλι μπροστά από το Tiguan.

Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας έχει να κάνει με την ονομασία του μοντέλου, όπου Passat στα γερμανικά σημαίνει εμπορικοί άνεμοι, οι οποίοι είναι η επικρατούσα μορφή των ανατολικών ανέμων σε τροπικές περιοχές, κοντά στον ισημερινό της Γης, και στο κατώτερο τμήμα της ατμόσφαιρας της Γης, στην τροπόσφαιρα,

Εξαιρώντας το Beetle που δεν έχει συνεχή παρουσία, το Passat αποτελεί το πιο παλιό μοντέλο -σαν ονομασία- στην γκάμα της γερμανικής εταιρίας, καθώς παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τ0 1973, ένα χρόνο νωρίτερα από το Golf. Έκτοτε έχει ξεπεράσει τις 24 εκατ. πωλήσεις, με την τελευταία -όγδοη- γενιά του μοντέλου να κυκλοφορεί στην Ελλάδα στα τέλη του 2014. Η καριέρα της 8ης γενιάς του μοντέλου ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, καθώς τον Μάρτιο του 2015 ανακηρύχθηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, με αρκετούς βαθμούς διαφορά από το δεύτερο Citroen C4 Cactus.

Παρόλα αυτά, πριν ένα μήνα η Volkswagen για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα 12 μηνών, αναγκάστηκε να διακόψει την παραγωγή του Passat στο εργοστάσιο του Emden στη Γερμανία, μιας και οι πωλήσεις του οικογενειακού μοντέλου είναι μειωμένες σε σχέση με αυτές που είχε προγραμματίσει η εταιρία.

Στα συν

  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα

Στα μείον

  • Αίσθηση τιμονιού

2Το αυτοκίνητο

Με την τελευταία γενιά του Passat (Β8), η γερμανική εταιρία προσπαθεί να δώσει στο μοντέλο έναν πιο upmarket χαρακτήρα, θέλοντας να το τοποθετήσει στην κορυφή της κατηγορία τους, αλλά πιο κάτω από το A4, ώστε να αποφευχθεί ο εσωτερικός ανταγωνισμός.

Μιλώντας για αυτό, το Passat είναι το πρώτο επιβατικό μοντέλο του Volkswagen Group που κάνει χρήση της επιμηκυμένης έκδοσης της MQB πλατφόρμας, έχοντας εξωτερικές διαστάσεις (MxΠxY) 4.767×1.832×1.456 χλστ., όντας πρακτικά ταυτόσημες με το μοντέλο της Audi, το οποίο μετράει 4.726×1.842×1.427 χλστ. στις αντίστοιχες διαστάσεις. Από την άλλη, το μεταξόνιο του Passat αγγίζει τα 2.791 χλστ., και είναι 29 χλστ. μικρότερο από του Α4.

Ακολουθώντας την πολύ σοβαρή και άτολμη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, το Passat έχει μια σύγχρονη εμφάνιση, αλλά χωρίς σχεδιαστικά highlights, όπως αρμόζει σε ένα business αυτοκίνητο. Ο σχεδιασμός του συνδυάζει την κομψή σαφήνεια των γραμμών του με την απαραίτητη πολυτέλεια. Οι ισορροπημένες αναλογίες του αμαξώματος πρακτικά αποτελούν εξέλιξη του σχεδίου της προηγούμενης γενιάς, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ένα σχέδιο που δεν ξεχωρίζει στο πέρασμα του, αλλά είναι εκφραστικό. Ένα σχέδιο στο οποίο κάθε γραμμή έχει ένα σκοπό. Βαρετό δεν θα το χαρακτηρίσω εγώ, αλλά σαφώς τα Volvo S60, Mazda 6 ή και το νέο Opel Insignia έχουν περισσότερα να πουν από πλευράς εμφάνισης.

Στο μπροστινό μέρος οι οριζόντιες γραμμές χαρακτηρίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ κυρίαρχο στοιχείο παίζει η μεγάλη, πλήρως χρωμιωμένη, μάσκα, που αποτελεί συνέχεια των φωτιστικών σωμάτων. Εντυπωσιακό είναι και το οπτικό αποτέλεσμα των LED φώτων ημέρας, με τους μακρόστενους LED προβολείς να είναι στάνταρ στην έκδοση Highline. Παρατηρώντας το προφίλ θα διακρίνεις μια έντονη ακμή να διατρέχει όλο αμάξωμα, με τους θόλους να είναι διακριτικά τονισμένοι, και να “αγκαλιάζουν” τους τροχούς 17 ιντσών. Τέλος, το πίσω μέρος είναι το πιο ουδέτερο σημείο του αμαξώματος, όσον αφορά τον σχεδιασμό, καθώς μόνο τα LED φωτιστικά σώματα έχουν ένα ενδιαφέρον, τονίζοντας τον πολυτελή χαρακτήρα του.

Από πλευράς ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ο ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP πραγματοποίησε δοκιμές τον Δεκέμβριο του 2014, με το VW Passat να αποσπά 5 αστέρια. Η επί μέρους βαθμολογία ήταν 85% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 66% στη προστασία πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας. Τέλος, το αυτοκίνητο συναρμολογείται στην Γερμανία, και στα εργοστάσια της εταιρίας στις πόλεις Emden και Zwickau.

3Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, συναντάς παρόμοιο συντηρητικό και σοβαρό μοτίβο, με τον σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας να φέρνει αρκετά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Είναι τυπικός γερμανικός με απλές και αυστηρές γραμμές, όμως αντίθετα με τα υπόλοιπα μοντέλα, και για να τονιστεί ο οικογενειακός χαρακτήρας του αυτοκινήτου, η κονσόλα δεν έχει κλίση προς τον οδηγό. Διαθέτει μια χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει όλο το πλάτος της κονσόλα, μπροστά από τον συνοδηγό μέχρι τον οδηγό, δείχνοντας ότι πρόκειται για έναν συνεχόμενο αεραγωγό.

Στο κέντρο και ψηλά του ταμπλό υπάρχει το αναλογικό ρολόι, με την έγχρωμη LCD οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να έχει διαγώνιο 6,5 ιντσών. Παρέχει όλες τις πληροφορίες, καθώς και τη δυνατότητα πολλαπλών παραμετροποιήσεων. Το ραδιόφωνο διαθέτει 8 συνολικά ηχεία, με το CD drive και την υποδοχή της κάρτας SD να βρίσκονται κρυμμένες μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, με τη θύρα USB και την AUX στη βάση της κονσόλας. Η οθόνη διαθέτει αισθητήρα προσέγγισης ενσωματωμένο στην περιοχή κάτω από την οθόνη, και μόλις αυτός εντοπίσει κίνηση του χεριού σου, φέρει σε πρώτο πλάνο τις κύριες λειτουργίες του ηχοσυστήματος, ώστε να μην αποσπάτε η προσοχή από τον δρόμο. Τέλος το σύστημα διαθέτει Bluetooth σύνδεση με το κινητό σου τηλέφωνο και λειτουργία Audio Streaming, αλλά όχι σύστημα πλοήγησης.

Πιο κάτω υπάρχουν οι διακόπτες του αυτόματου κλιματισμού climatronic τριών ζωνών, ενώ στην βάση της κονσόλας και περιμετρικά του λεβιέ ταχυτήτων, θα βρεις το start/stop button, καθώς και το κουμπί για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο μεγάλα όργανα του ταχύμετρου και του στροφόμετρου και στη μέση υπάρχει μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη, που δείχνει μεταξύ άλλων τις πληροφορίες του trip computer.

Η εργονομία ακολουθεί τα αυστηρά γερμανικά δεδομένα και δεν θα παραπονεθείς σε καμία περίπτωση. Υπάρχουν λίγοι διακόπτες, οι οποίοι βρίσκονται στην ιδανική απόσταση από τη θέση του οδηγού, και μόνο το τιμόνι θα το έλεγα κάπως υπερφορτωμένο και με μικρούς διακόπτες. Αλλά όλα είναι θέμα συνήθειας. Επίσης, η κρυφή θήκη που βρίσκεται μπροστά από τον λεβιέ των ταχυτήτων  είναι σε δύσκολη θέση κάτι που θα σε κάνει να την χρησιμοποιήσεις σπάνια.

Από πλευράς ποιότητας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας, με το πάνω μέρος του ταμπλό να έχει επένδυση μαλακής υφής, τις άσπρες επιφάνειες που βλέπεις να είναι παντού σκληρά, κάτι το οποίο προσωπικά με ξένισε. Η συναρμογή τους είναι εξαιρετική, αλλά συνολικά το εσωτερικό του δεν παίρνει τον ίδιο -άριστο- βαθμό, που κατέχει επάξια το Golf.

Περνώντας στους χώρους το Passat απλά “σκίζει”. Αυτοί είναι υπεραρκετοί για 4 μεγαλόσωμους ενήλικες, με τους πίσω να μπορούν άνετα να κάτσουν σταυροπόδι. Το μεγάλο μεταξόνιο της MQB πλατφόρμας χαρίζει ιδιαίτερη ευρυχωρία και άνεση, με το εσωτερικό πλάτος να προσφέρει άπλετο χώρο για τα γόνατα των εμπρός επιβατών, παρά την ελαφρώς ογκώδης κονσόλα. Παρότι πρακτικά η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι σχεδιασμένη για δύο επιβάτες, στο κεντρικό πίσω κάθισμα θα βολευτεί επίσης άνετα ένας ενήλικας, χωρίς να κάνει κάποιες παραχωρήσεις στα πόδια, παρά το ψηλό τούνελ του πατώματος, και τους αεραγωγούς του κλιματισμού.

Οι αποθηκευτικοί χώροι και θήκες που έχεις στη διάθεσή σου είναι άφθονοι και βρίσκονται πάντα το κατάλληλο μέρος για κάθε αντικείμενο. Για παράδειγμα, υπάρχει το ντουλαπάκι του συνοδηγού, εκτός από μεγάλο είναι και κλιματιζόμενο, η θήκη γυαλιών ηλίου είναι τοποθετημένη επάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, οι εμπρός επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πρακτική διπλή θήκη αναψυκτικών που βρίσκεται τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα. κλπ.

Κλείνοντας, ο πρακτικά ορθογώνιος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 586 λίτρα, άκρως εκμεταλλεύσιμα, ενώ είναι ελάχιστα πάνω από του μέσο όρο της κατηγορίας. Με την αναδίπλωση τους σε αναλογία 40/60 αυτός αυξάνεται στα 1.152 λίτρα, ενώ με την “τρύπα” του υποβραχιόνιου των πίσω καθισμάτων, μπορείς να μεταφέρεις και το snowboard ή τα πέδιλα του σκι σου.

4Κινητήρας

Μηχανικά, κάτω από το καπό του Passat υπάρχει ένας τετρακύλινδρος 1.600άρης TDI πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 6. Έχει χωρητικότητα 1.598 κ.εκ., διαθέτει turbo και common rail, με την απόδοση του πλέον να είναι 120 άλογα σταθερά από τις 3.600 μέχρι 4.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.750 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και η εταιρία αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,8 δευτ., με το VBox μας να γράφει ότι η διαδικασία ολοκληρώνεται σε 10,25 δευτ.

Ο κινητήρας δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, αλλά η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου τον βοηθάει να είναι πάντα στο σωστό εύρος λειτουργίας, χωρίς να σε κρεμάει ποτέ. Μέσω της χρήσης χάλυβα υψηλής αντοχής και μέρη από αλουμίνιο το νέο μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρίας ζυγίζει 85 κιλά λιγότερα από την προηγούμενη, και μέρος της αφαίρεσης του βάρους εντοπίζεται στη κατά 9 κιλά ελαφρύτερη ανάρτηση. Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το βάρος του αυτοκινήτου δοκιμής αγγίζει τα 1.444 κιλά, με την πλάστιγγα να γράφει 1.460 κιλά. Έτσι, με πλήρες φορτίο θα φανούν σημάδια κόπωσης και αδυναμίας, με τις ρεπρίζ να είναι απλά καλές, όπως θα δεις και στον σχετικό πίνακα. Τέλος, η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 206 χλμ/ώρα.

Ακολούθως, ο κινητήρας περιλαμβάνει σύστημα Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, και με το χειροκίνητο κιβώτιο εκπέμπει 105 γρ CO2 ανά χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €102,9. Παράλληλα, η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4 λίτρα/100 χλμ. με αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής να ανέρχεται στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να φτάνει τα 59 λίτρα, μπορείς να έχεις μια αυτονομία της τάξης των 920 με 1.000 χλμ.

VW Passat 1.6 TDI Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,25 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 5,84 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 5,45 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 14,75 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 206 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 39,03 μέτρα σε 2,94 δευτ.

5Τιμή-Εξοπλισμός

Το Passat διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Trendline, το Comfortline και το Highline, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να βρίσκεται στο δεύτερο. Αντίστοιχα οι τιμές κάθε έκδοσης ξεκινούν από €25.500, €27.250 και €29.650, όντας αρκετά καλές για τον εξοπλισμό που προσφέρουν.

Στον βασικό διαθέτει σύστημα αυτόματης διατήρησης σταθερής ταχύτητας & απόστασης ACC, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων “Multi Collision Brake”, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης Οδηγού “Fatigue Detection”, σύστημα ασφαλείας επιβατών “Pre-Crash”, σύστημα επιτήρησης εμπρός χώρου “Front Assist” με “City Emergency Brake”, σύστημα αυτόματης στάθμευσης “Park Assist” 3ης γενιάς, σύστημα πολυμέσων “Composition Media” με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”, Bluetooth, θύρα USB, συνδεσιμότητα MirrorLink, καθίσματα ergoComfort με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το κάθισμα του οδηγού, climatronic 3-Ζωνών για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες και LED πίσω φώτα.

6Στον δρόμο

Το Passat, ως οικογενειακό μοντέλο έχει σαφή προσανατολισμό την άνεση των επιβατών, και όχι οποιαδήποτε ευχαρίστηση του οδηγού. Από πλευράς διάταξης της ανάρτησης, εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ στον πίσω άξονα υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η τοποθέτηση του βελτιωμένου ως προς τη συμπεριφορά, εμπρός άξονα των 5 συνδέσμων, εξασφαλίζει την ιδανική απόσβεση τόσο των εγκάρσιων όσο και των πλευρικών δυνάμεων, κάτι που βοηθιέται και από τα ελαστικά του αυτοκινήτου, τα οποία έχουν διαστάσεις 215/55, και τα θεωρώ ιδανικά για τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Η οδηγική συμπεριφορά του Passat είναι αρκετά ασφαλής και στιβαρή, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι το αυτοκίνητο αρέσκεται να κάνει ταξίδια, καλύπτοντας με χαρακτηριστική ευκολία μεγάλες αποστάσεις. Έχει πολύ στρωτή συμπεριφορά, χωρίς να ενοχλούν καθόλου οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, με την ρύθμιση των αναρτήσεων να είναι σχετικά μαλακή. Γι’αυτό, αν το πιέσεις ίσως δεις κάποιες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να είναι μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες. Το αποτέλεσμα είναι ένα σωστά ρυθμισμένο σύνολο, με την άνεση της καμπίνας είναι υποδειγματική. Στην κακή άσφαλτο, θα φιλτραριστεί η πλειοψηφία των κραδασμών στο εσωτερικό, χωρίς να νιώσεις ποτέ ότι κοπανάει. Η ποιότητα κύλισης είναι σεμιναριακού επιπέδου και ίσως η καλύτερη μεταξύ των μοντέλων της VW, εκτός από το Touareg. H ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς όταν κλείνεις τις πόρτες, πρακτικά απομονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον.

Η εμπειρία της καθημερινής οδήγησης μοιάζει με του Golf, αλλά εξαιτίας του μεγαλύτερου όγκου είναι ένα “κλικ” λιγότερο ευκίνητο και άμεσο στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ αν το πιέσει θα εμφανίσει υποστροφή νωρίτερα. Αυτή, όμως, μηδενίζεται εν τη γενέσει της με ενεργοποιημένο το ESP, το οποίο είναι άκρως παρεμβατικό. Η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να ήταν λίγο καλύτερη, καθώς νιώθεις λίγο αποκομμένος στο τι κάνουν οι εμπρός τροχοί, ενώ δεν είναι και το πιο άμεσο στην μεταφορά των εντολών σου. Ο κύκλος στροφής του φτάνει σχεδόν τα 11,7 μέτρα, και σε κάποιες περιπτώσεις θα χρειαστείς μια επιπλέον μανούβρα.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport), και ένα στο οποίο μπορείς να ρυθμίσεις την αίσθηση του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και την λειτουργία του air condition σύμφωνα με τις δικές σου προτιμήσεις. Αυτά μπορούν να επιλεχθούν από το κουμπί στην κονσόλα ή μέσα από το μενού. Στην πράξη και στην λειτουργία Sport, ο κινητήρας έχει αρκετά καλή απόκριση, με τις εν κινήσει επιδόσεις να είναι “δυνατές”. Αντιθέτως στη λειτουργία Eco ο κινητήρας είναι σαφέστατα πιο υποτονικός, και ενδεικνύεται για οικονομία στο καύσιμο, που στον ανοιχτό δρόμο μπορείς να δεις “χαμηλά” 5άρια.

Η λειτουργία του είναι αρκετά γραμμική, εμφανίζοντας ελαστικότητα από αρκετά χαμηλά, αν και θα πρέπει να περάσεις τις 1.700 σ.α.λ. για να μπει στο ιδανικό εύρος λειτουργίας. Αυτό, σαν κλασικός πετρελαιοκινητήρας έχει μικρό εύρος λειτουργίας, καθώς πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. δεν θα νιώσεις κανένα τράβηγμα. Είναι σχετικά ήσυχος και χωρίς κραδασμούς, ενώ μόνο όταν πιεστεί θα καταλάβεις ότι οδηγείς έναν πετρελαιοκινητήρα. Τέλος, για την πέδηση κάνει χρήση δίσκων σε όλους τους τροχούς, εκ τους οποίου οι μπροστά αεριζόμενοι, με την ακινητοποίηση του οχήματος από τα 100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 39 μέτρα, εμφανίζοντας πολύ καλή απόδοση στην πίεση, με το πεντάλ του φρένου να έχει πολύ καλή αίσθηση.

7Συμπέρασμα

Το VW Passat είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο και ισορροπημένο οικογενειακό αυτοκίνητου, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και κύλισης, αλλά κατά την άποψη μου δεν απολαμβάνει την αντίστοιχη υπεροχή του Golf, στην κατηγορία του. Στα πλεονεκτήματα του είναι ο χώροι, με την οδηγική συμπεριφορά και τις επιδόσεις του συγκεκριμένου κινητήρα να είναι απλά ικανοποιητικοί για τον μέσο οικογενειάρχη, αλλά ίσως φανούν “λίγα” σε κάποιον που θέλει κάτι παραπάνω από ένα μεταφορικό μέσο.

  • στη γειτονιά έχω δει μαύρο στην ακριβή έκδοση, με μεγαλύτερη ζάντα από αυτή και το λευκό δέρμα μέσα και δεν το λες αδιάφορο.

    • George Liverpool

      Το λευκο δερμα μεσα κανει διαφορα,το εχω δει και εγω αρκετες φορες.Το αυτοκινητο δειχνει πιο premium απ οτι ειναι κατα την αποψη μου.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Αμαξάρα το νέο Passat έχει ολοκληρωμένο χαρακτήρα, είναι ωραίο και κομψό και πολυτελές, σου δίνει μια ωραία αίσθηση ποιότητας.
    Όσες φορές το έχω δει από κοντά μ’ αρέσει πολύ. Αυτά είναι τα ωραία του χαρακτηριστικά και είναι ελκυστικό για μένα και τα εκτιμώ. Μπράβο για το ωραίο τεστ! Εδώ ταιριάζει το ναι μεν αλλά…
    Το κακό είναι ότι στο χρόνο όπως όλα τα VW θα παρουσιάσει τα προβλήματά του… και η ρετσινιά του dieselgate και οι απατεωνιές της εταιρείας μόνο αυτά δε μου αρέσουν για να πω και όλη την αλήθεια. Γι’ αυτό δε θα το αγόραζα.

  • SAMURAI-66

    Ουσιαστικα Jetta σε μεγαλυτερες διαστασεις οχι κατι το ιδιαιτερο και μαλλον απροσωπο και βαρετο χωρις κατι ξεχωριστο πανω του με την γνωστη συνταγη vw τα παντα ολα τα παντα ιδια.
    Στον δρομο κανει εντυπωση το μεγεθος του και ειναι ο μονος λογος να γυρισεις πανω του το βλεμμα σου αλλιως περναει τελειως αδιαφορο.

    • Christos Dimou

      Οπτικά δεν διαφέρει πολύ από αυτό που λες, αλλά η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλύτερη του Jetta.

      Αντικειμενικά καλύτερο στην κατηγορία του. Ας μην γελιόμαστε.

    • SAMURAI-66

      Δεν βλεπω να εχει κατι που να το ξεχωριζει για να το φερει μπροστα απο ανταγωνιστες του.
      Εγω στην δικη του κατηγορια θεωρω πολυ καλυτερα και παντα θα εδειχνα αμεσως το ενδιαφερον μου σαν επιλογη αγορας στα ford mondeo και toyota avensin που ειναι ανωτερες αξιες και χωρις προβληματα dieselgate….ας μην το ξεχναμε!

    • Christos Dimou

      Επέλεξα το Mondeo πριν από 1 χρόνο ακριβώς για το τιμόνι του και το γεγονός ότι ήταν άμεσα διαθέσιμο (πριν το κλείσιμο του 2015) με τον εξοπλισμό που ήθελα. Αλλά το Passat ήταν α) φθηνότερο, β) το ίδιο ποιοτικό (αν όχι καλύτερο), γ) πιο ευρύχωρο και δ) πιο γρήγορο και οικονομικό.

      Όσον αφορά το Dieselgate απλά η VAG είναι στο μάτι του κυκλώνα γιατί έγινε γνωστό το θέμα. Οι κινητήρες της Euro 6 είναι ότι καθαρότερο υπήρχε σε μετέπειτα έρευνα. Με τον 1.5tdci να μπαίνει στο μάτι του κυκλώνα στην έκδοση των 120 ίππων στο Kuga.

    • panos

      οποτε το συμπερασμα μας οτι το passat ειναι ουσιαστικα ενα jetta με μεγαλυτερες διαστασεις ειναι κολακευτικο για την vw, αφου με αυτη την
      λογικη προσφερει αυτοκινητο της κατηγοριας C ( jetta ), με ολα του τα χαρακτηριστικα ομως να ειναι ανωτερης κατηγοριας, αφου το passat ανηκει στην κατηγορια Β, κ αν υπολογισουμε κ το γεγονος οτι το passat ειναι απο
      τα καλυτερα της κατηγοριας του – αν οχι το καλυτερο – τοτε το συμπερασμα
      μας ειναι ακομα πιο κολακευτικο για την vw..

    • Μάνος Μαμαλάκης

      D κατηγορία είναι. Β είναι το Polo, C το Golf…

    • panos

      στο C δεν χτυπησε ο δαιμονας, το αλλο διορθωθηκε..

    • Μάνος Μαμαλάκης

      οκ, απλώς λέω τη σειρά… γνωστά αυτά τα ξέρουμε.

  • Christos Dimou

    Αυτή η αίσθηση τιμονιού…. Στοίχισε το 2016 μία πώληση στην VAG.

  • Petros K

    Πολύ ομορφότερο και με περισσότερες γωνίες από τον προκάτοχο του B6/B7 που για μένα ήταν αδιάφορο σχεδιαστικά, με πολύ καλούς χώρους για μια οικογένεια, και με τον κλασσικό 1.600 πετρελαιοκινητήρα του group με την πολύ καλή οικονομία αλλά και τις αδιάφορες επιδόσεις. Η τιμή επίσης είναι εξαιρετική αφού η ακριβότερη έκδοση Highline είναι κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000€ οπότε γίνεται αυτόματα μια πολύ καλή επιλογή για έναν οικογενειάρχη!
    Μπράβο για το test!

  • Mika

    Δεν μπορω να πω πως ειμαι φαν σ αυτα τα μεγαλα σενταν-καραβια, αλλα το τωρινο Passat ειναι μια χαρα στο ματι, δεν συναρπαζει,αλλα δεν μ ενοχλει κιολας..
    Πιστευω οτι χανει πολυ χωρις τα full LED φωτα μπροστα..

    Δεν εχει κι ασχημες επιδοσεις και καταναλωση, για το βαρος του…Μια χαρα..Θα το προτιμουσα σε station, που ειναι ομορφοτερο κι εχει μια πανοραμικη στα extra σαν γηπεδο..

  • ωραιος ο κυριος αγαπητος……αλλα απο τον τροπο γραφης..η δεν ειχες χρονο για να το ψαξεις πιο πολυ γιαυτο και το μικρο αρθρο……η βαρεθηκες τη ζωη σου απο την οδηγηση οποτε παρε και αναλογο αρθρο θα ειπες !!!! :-P

    παντως για μενα αυτη η γεννια PASSAT πραγματικα κανει τη διαφορα…….το εχω δει αρκετες φορες στο δρομο σε λευκο και μαυρο…..αλλα νομιζω με 18ρα ζαντα……και πραγματικα το αυτοκινητο βαρετο δεν το λες με τιποτα……θα ελεγα αρχοντικο !!!!!
    ειδικα το συγκρινω με εκεινη την γεννια του PASSAT του 2004-8 και το βλεπω ΤΕΛΕΙΟ !!!!
    οι χωροι του εξαιρετικοι…και ο χαρακτηρας του με αυτον τον κινητηρα οπως το λεει και το αρθρο…ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ αυτοκινητο !!!

  • Smartass
  • MitsosDaBest

    Η φάτσα του Passat είναι ίδια με της Μέρκελ…

    • Petros K

      Την κολακεύεις πολύ την Angela! :P

  • Anestis Genk

    Οι επιδόσεις πολύ καλές, ας μην είμαστε πλεονέκτες (και ενεργοβόροι), αλλά δυστυχώς πολύ μαούνα. Αν κάποιος το αξιοποιεί τότε οκ αλλά εγώ νομίζω πως το 99% των μετακινήσεων είναι , 1 άτομο σε 1 άδειο αμάξι, οπότε τα βρίσκω μάλλον αχρείαστα αυτά τα αμάξια.

    Η τιμή για όσα προσφέρει είναι μάλλον καλή, αν και όποιος έχει να δώσει 30k ίσως σκεφτεί πιο premium μάρκες.

    Στο εργοστάσιο του Zwickau φτιάχναν τα Trabant νομίζω.

  • Nikpap

    Απο τα πιο βαρετα και συντηρητικα αυτοκινητα που κυκλοφορουν. Τωρα στις πλουσιες εκδοσεις με τεραστια ζαντολαστιχα ολα τα μοντελα ωραια ειναι…
    Το arteon απο την αλλη θα ειναι πολυ ενδιαφερον.

  • giannisb

    Τι να λέμε τώρα…απλά το καλύτερο στην κατηγορία του..αμέσως μετά έρχεται το modeo μετά avensis και το 508 που είναι πλέον τα καλύτερα στην αγορά..Άμα είναι και το highlιne με r-line πακέτο και πανοραμική ηλιοροφή απλά δεν έχει ανταγωνιστή εξάλλου δανείζεται πολλά στοιχεία από τον κορυφαίο της premium κατηγορίας (Α4)

  • MPAMPIS

    βαρεθηκα…

  • Mrdesperado32
  • yiamaha

    Στο εσωτερικό έχει χειρότερα υλικά απ’ το golf (που ανήκει σε μικρότερη κατηγορία) ή εγώ δεν κατάλαβα καλά; Μεγάλο φάουλ αν ισχύει

  • Nick7777777

    Νομίζω προσπαθούν να το κάνουν όσο πιο αδιάφορο γίνεται αισθητικά.
    Insignia , 508 , mondeo κλάσεις ανώτερα αισθητικά. Κανένας λόγος να πας στο vw εκτός αν είσαι 60+ συνταξιούχος