Παγκόσμιο ντεμπούτο κάνει στη Γενεύη η νέα γενιά του Opel Insignia, τόσο σε Grand Sport όσο και σε Sports Tourer έκδοση. Το νέο μοντέλο είναι κατά 73 χιλιοστά πιο μακρύ σε σχέση με το παρελθόν, αγγίζοντας σχεδόν τα 5 μέτρα ή για να είμαι ακριβής, 4.986 χιλιοστά.

Θα κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα Global Epsilon της GM, κάτι που σημαίνει ότι το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά 9,2 εκατοστά, προσφέροντας έτσι περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες, αλλά και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Πιο συγκεκριμένα, αυτός πλέον έχει όγκο 520 λίτρα (+30 σε σχέση με το sedan), με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων να γίνεται σε αναλογία 40/20/40 και να σχηματίζουν έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, που ξεπερνά τα 2 μέτρα, και χωρητικότητα 1.640 λίτρων.

Σχεδιαστικά αντλεί στοιχεία από το Monza concept, με τις όποιες διαφορές να εντοπίζονται από την μεσαία κολόνα και πίσω, με το συνολικό βάρος του να έχει μειωθεί μέχρι και 200 κιλά, κάτι που θα αντικατοπτρίζεται τόσο στις μειωμένες καταναλώσεις, όσο και στη καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο. Μόνο από το σώμα, η Opel κατάφερε να μειώσει το βάρος του κατά 60 κιλά.

Από πλευράς ασφαλείας, το Opel Insignia διαθέτει τα συστήματα rear cross traffic alert, lane keep assist, lane departure warning, ενεργό cruise control και αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης. Επίσης έχει ενεργό αλουμινένιο καπό που αυξάνει την ασφάλεια των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης.

Κάτω από το καπό υπάρχει μια μεγάλη γκάμα νέων και αναβαθμισμένων τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που συνδυάζονται και με ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Αρχικά το συγκεκριμένο κιβώτιο θα προσφέρεται μόνο στις τετρακίνητες εκδόσεις, με την Opel να υπόσχεται πως το κιβώτιο προσφέρει εξαιρετικά ομαλές και σχεδόν απαρατήρητες αλλαγές ταχυτήτων, αλλά και μειωμένη κατανάλωση.

Ανάμεσα στους διαθέσιμους κινητήρες υπάρχει ένας νέος bi-turbodiesel 2,0 λίτρων απόδοσης 160 ίππων και ένας turbo 1.500άρης βενζίνης απόδοσης 165 ίππων με 250 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Με τον συγκεκριμένο κινητήρα, τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 8,5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 209 χλμ/ώρα. Επίσης υπάρχει ένας 2,0-λιτρος 250 ίππων που συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, όπως και ένας 1.600άρης turbodiesel.

Το σύστημα τετρακίνησης είναι τύπου Haldex και διαθέτει δύο ηλεκτρικά ελεγχόμενους συμπλέκτες που αντικαθιστούν τον πίσω διαφορικό. Το Insignia έχει torque vectoring και FlexRide που είναι ενεργό και έχει τρεις ρυθμίσεις λειτουργίας (Standard, Sport και Tour). Το σύστημα FlexRide είναι σε θέση να διαβάζει τον δρόμο 500 φορές ανά δευτερόλεπτο και προσαρμόζεται ανάλογα με την ρύθμιση που έχει επιλέξει ο οδηγός. Η Sport δίνει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, η Tour μεγιστοποιεί την οικονομία καυσίμου και κάνει τις αναρτήσεις πιο μαλακές, με την Standard να κινείται στο μέσο από τις άλλες δύο ρυθμίσεις.