Για να μπορέσουμε να ζήσουμε κάποια στιγμή την εμπειρία μετακίνησης με ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, πρώτα πρέπει να γίνουν οι ενδελεχείς δοκιμές εξέλιξης. Αυτές δεν πρέπει να περιοριστούν σε συνθήκες εργαστηρίου, αλλά και στον καθημερινό “στίβο”, τους δρόμους.

Για να γίνει αυτό, τα πάντα είναι θέμα νομοθεσίας, και η πολιτεία της Καλιφόρνια θέλει να προσελκύσει περισσότερους κατασκευαστές. Γι’αυτό ανακοίνωσε νέους κανονισμούς, που επιτρέπουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα, χωρίς οδηγό, να κυκλοφορούν στους δρόμους της.

Οι προτεινόμενοι κανονισμοί, που θα τεθούν σε ισχύ από το φθινόπωρο, χαλαρώνουν την στάση της Καλιφόρνιας προς τα αυτόνομα, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να “αυτοπιστοποιούν” τα οχήματά τους. Η υπηρεσία οχημάτων με κινητήρα (DMV) απέσυρε κάποιες από τις αρχικές προτάσεις που εξετάστηκαν, όπως την προϋπόθεση να αναγκάσουν τους κατασκευαστές να κάνουν την αυτόνομη τεχνολογία τους διαθέσιμη για ανεξάρτητη εξέταση.

Ένας από τους λόγους αυτής της αλλαγής, σύμφωνα με την DMV, είναι ότι η τεχνολογία έχει βελτιωθεί ραγδαία από το 2014, όταν πέρασε η αρχική νομοθεσία. Έτσι, εκτός από την “αυτοπιστοποίηση”, χαλαρώνουν και οι κανόνες για τις δοκιμές, καθώς σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές, ένας επιβάτης θα μπορεί να καλέσει ένα πλήρως αυτόνομο όχημα, εφ ‘όσον δεν πληρώνει (λέγε με Uber, Lyft).

Από την άλλη η Καλιφόρνια προτείνει ένα μέτρο που ρυθμίζει τη διαφήμιση, και λέει ότι οι κατασκευαστές δεν μπορούν να διαφημίζουν ένα αυτοκίνητο ως αυτόνομο με τρόπο όπου ένας λογικά συνετός άνθρωπος θα πιστέψει ότι ένα όχημα είναι αυτόνομο.