Η Lotus είναι μια μάρκα που τιμά ακόμα την ιστορία της φτιάχνοντας απλά, σχετικά φθηνά και fun-to-drive αυτοκίνητα και δυστυχώς το πληρώνει ακριβά, έχοντας συνήθως υπερισχύον παθητικό στους ισολογισμούς της. Τον τελευταίο καιρό τα πήγαινε κάπως καλύτερα, ίσως επειδή τα ανόθευτα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο σπάνια, παρόλα αυτά δεν βρίσκεται σε ακόμα σε ομαλό δρόμο και αυτό οφείλεται και στις περιπέτειες της μητρικής Proton Cars από την Μαλαισία.

Το σχέδιο πώλησης της Lotus πάει αρκετά πίσω όταν η κυβέρνηση της Μαλαισίας προσπαθούσε να ιδιωτικοποιήσει την “εθνική εταιρεία αυτοκινήτων” ή Perusahaan Otomobil Nasional όπως ήταν το πλήρες όνομα της Proton. Τότε λοιπόν ο όμιλος εταιρειών DRB-Hicom, που έμελε να αγοράσει την Proton το 2012, πρότεινε την απόσχιση της Lotus, μιας και την θεωρούσε μια εταιρεία με πολύ διαφορετική φιλοσοφία. Η DRB-Hicom δραστηριοποιείται στον χώρο της μαζικής παραγωγής προϊόντων σχετικών με την αυτοκίνηση. Η Lotus μια μικρή βρετανική εταιρεία φτιάχνει λίγα και καλά χειροποίητα αυτοκίνητα. Η διαφορά στην αντίληψη είναι αβυσσαλέα.

Θα μπορούσε βέβαια να βρει κάποιο ρόλο και για την Lotus, αλλά η αλήθεια είναι πως δεν θέλει να ασχοληθεί και πολύ μαζί της. Ευτυχώς(;) για τους Βρετανούς υπήρχαν προτάσεις για να τους διατηρήσουν στην ζωή και να χρηματοδοτήσουν την ανανέωση της γκάμας τους. Όμως αυτές φαίνεται πως μειώνονται. Η κινεζική Geely είχε εκφράσει το ενδιαφέρον της για την Lotus όμως για λόγους που δεν έχουν αποσαφηνιστεί και ίσως είναι δύσκολο και να κατανοήσουμε, η Geely απέσυρε το ενδιαφέρον της να συναλλαχθεί με τους Μαλαισιανούς. Υπάρχουν εικασίες πως η Geely απεσύρθει επειδή η Proton προέβαλε εμπόδια, με στόχο να αποτρέψουν την κινεζική διείσδυση στην μαλαισιανή βιομηχανία. Έτσι το Groupe PSA, δηλαδή η Peugeot-Citroen, που πρόσφατα προσέθεσαν και την Opel στην ομάδα τους, μένει ο μόνος ενδιαφερόμενος για την Lotus αυτή την στιγμή.

Προσωπικά το βρίσκω καλή κίνηση επειδή θεωρώ την Lotus καλό asset, το καλύτερο όμως θα ήταν η Lotus να επιστρέψει σε βρετανικά χέρια και να μπορέσει να σταθεί μόνης στα πόδια της, όπως ελπίζω να καταφέρει η TVR.

  • Στελιος

    Καλυτερα σε Γαλλικα παρα σε Μαλαισιανα χερια.

  • jonjon

    Μια χαρά προσθήκη , θα είναι στον όμιλο μια αμιγώς σπορ μάρκα με μεγάλη κληρονομιά , τεχνογνωσία!

    • Anestis Genk

      Προτιμώ να συνεχίσει με Toyota μοτέρ και στον PSA το θεωρώ δυσκολάκι.
      Θέλω Toyota γιατί έχει ακόμα καλούτσικα ατμοσφαιρικά και ασχολείται με supercharging ενώ στην Ευρώπη(και το PSA) οι επιδόσεις είναι κυρίως με σαλιγκάρι, που δεν το γουστάρω και πολύ λόγω πολυπλοκότητας/βλαβών/ζέστης.
      Ειδάλως ναι κι εγώ προτιμώ να ανήκει στην Ευρώπη και οι Γάλλοι είναι καλή σχολή.

    • jonjon

      Εννοείτε! Με μοτέρ Toyota και ας ανήκει όπου θέλει!

    • ???

      Tο PSA συνεργαζεται ηδη με την Toyota(aygo, c1, 108) οποτε δεν αποκλειεται σε ενδεχομενη αγορα της Lotus να συνεχισει να προμηθευεται μοτερ Toyota.

  • Dentdim

    Αν καποιος μπορεί να συνεχίσει τον θρυλο της lοtus ,σιγουρα ειναι η psa.Λιγο εξέλιξή στην γεωμετρία της ανάρτησης όπως μονο οι Γάλλοι ξέρουν,ο 1600αρης κινητήρας thp απο 200-270hp επαρκεστατος για την elise -για τις υπολοιπες κυριες όντως θα χρειαστούν συνεργασιες-και με μια καλυτερη πολιτική τιμών ίσως υπάρξει κατι καλο. Το βασικό πρόβλημά ειναι οτι ο κόσμος δεν αγοραζει ευκολα πια αυτοκίνητα τυπου evora.Επιλέγει την πεπατημενη μιας m4 ή ενος rs5 π.χ….

    • Herc

      Η Lotus δεν θελει turbo κινητηρες.Εαν ηταν θα τουρπιζε και τους κινητηρες της Toyota πολυ ευκολα και δεν θα τους κομπρεσαριζε.Οι κομπρεσορες δινουν γραμικη αυξηση ροπης και ιπποδυναμης και αυτο ειναι το ζητουμενο χαρακτηριστικο για την Lotus.
      Tωρα οσον αφορα για την επικειμενη αγορα, νομιζω πολλα βαρελια χωρις πατο μαζευει η PSA.Αρχες του 2010 χτυπαγε καμπανακι πτωχευσης.Το γλυτωσε στο τσακ.Ας ειναι καλα οι Γαλλοι φορολογουμενοι.

    • ???

      Δεν ξερω αν η Lotus θελει turbo παντως ειναι σαφες πως στο dna της υπαρχει και ο σαλιγκαρος πολλα απο τα μοτερ που εχει κατασκευασει η ιδια και δεν εχει δανειστει απο αλλους ηταν turbo και μαλιστα σε περιοδους που τα turbo δεν ηταν μοδα, τουλαχιστον οχι οσο σημερα γιατι οχι και στο μελλον?

    • Dentdim

      Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι θέλει η Lotus ,την άποψη μου καταθέτω.Επίσης πολύ αμφιβάλλω ότι οι Γάλλοι φορολογούμενοι κρύβονται πίσω από την άνοδο της psa και όχι η τεράστια άνοδος της σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια .

  • Renesis1

    Η Lotus πάντα έβγαζε οδηγοκεντρικά και καθαρόαιμα αυτοκίνητα, με ένα μόνο στόχο την χαρά της οδήγησης. Δυστυχώς όμως επειδή τα μοντέλα της (κυρίως την μετά Esprit εποχή) είναι “ειδικά” αυτοκίνητα, σπαρτιάτικα σε εξοπλισμό και άνεση, δεν μπορούσαν ποτέ να χρησιμοποιηθούν / να καλύψουν άνετα την ζωή στη πόλη. Επομένως έπρεπε να χρησιμοποιηθούν σαν 2ο αυτοκίνητο και κυρίως για Σ/Κ σε πίστα. Μη έχοντας όλοι τη δυνατότητα για 2ο αυτοκίνητο τύπου Lotus και πρόσβαση σε πίστα, η εταιρεία έμεινε σχετικά πίσω σε πωλήσεις. Ελπίζω να βρεθεί η καλύτερη λύση για την Lotus..