lotus-gales

Πριν από 20 έτη, το 1996, η Lotus παρουσίασε το αυτοκίνητο με το οποίο ταύτισε την μάρκα από το Hethel η γενιά μου, την Elise. Αυτή ήταν και η ραχοκοκαλιά της εταιρείας καθώς μετά την κατάργηση της Esprit, όλα τα μοντέλα της Lotus βασιζόντουσαν στην Elise και το πρωτοποριακό για την εποχή πλαίσιο αλουμινίου χωρίς συγκολλήσεις. Έκπληξη λοιπόν προκαλεί το ότι όλα αυτά τα “χρόνια της Elise” η Lotus δεν παρουσίαζε κερδοφορία, αλλά συνέχιζε να λειτουργεί να συμμετέχει σε αγώνες, δεν εννοώ την F1 βεβαίως, αλλά όλο και κάποιο ενιαίο διοργάνωνε και να παρουσιάζει νέα αυτοκίνητα.

Εφέτος με την είσοδο της Evora στην γη των ευκαιριών το κλίμα αντιστράφηκε και με 250 παραγγελίες από τον Απρίλιο, αναμένεται πως στο οικονομικό έτος, δηλαδή τον Απρίλη του 2017, θα έχουν πουλήσει 2200 οχήματα παγκοσμίως. Ο νέος εκτελεστικός διευθυντής, ο Jean-Marc Gales θεωρεί πως οι δύσκολοι καιροί είναι παρελθόν και πως η μείωση του κόστους των προμηθευτών, αλλά και η μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 25%, από 1200 σε 900, έκαναν την επιχείρηση βιώσιμη. Χάρη σε νέες μεθόδους παραγωγής παρά το μειωμένο προσωπικό η απόδοση του εργοστασίου αυξήθηκε κατά 10%.

Ο Jean-Marc Gales ήταν αυτός που πριν λίγο καιρό μας είχε βάλει φωτιές με δηλώσεις περί SUV από την Lotus. Ο κύριος Gales συνεχίζει να τηρεί σιγή ιχθύος για το ζήτημα λέγοντας πως απλώς “όλα πάνε καλά”, αλλά υπάρχουν νέα και αυτά είναι πως ένα πρωτότυπο παρουσιάστηκε στις κινεζικές αρχές και πως το όχημα αυτό θα παράγεται στην μεγάλη χώρα της άπω ανατολής.

Πίσω στο Hethel, οι μηχανικοί ετοιμάζουν την νέα πλατφόρμα που αναμένεται το 2020. Αυτή θα συνεχίσει στην γνώριμη αρχιτεκτονική με δοκούς αλουμινίου κολλημένες με εποξική κόλλα, αλλά αναμένεται να είναι ελαφρότερη και βελτιωμένη. Η λύση του carbon αποκλείστηκε ως πολύ άκαμπτη και ορθώς συμπληρώνω εγώ. Αυτή η πλατφόρμα θα εφοδιάζει την νέα Elise που αναμένεται να κάνει και αυτή είσοδο στην Αμερική, αλλά μόνο μετά το 2020. Η αλήθεια είναι πως ένας εκμοντερνισμός δεν θα ήταν άσχημος και κανείς δεν λέει όχι σε λιγότερο βάρος, σε περισσότερη ισχύ και στο infotainment. Ο μεγαλύτερος εκμοντερνισμός όμως που απαιτείται είναι στο μοτέρ, καθώς θεωρώ πως ο εξαιρετικός 2ZZ δύσκολα θα μπορεί να ακολουθήσει τις μελλοντικές νόρμες ρύπων και να συνεχίσει να αυξάνει την ιπποδύναμή του.

Όταν ο καιρός είναι καλός στο Hethel, οι petrolheads έχουν κάθε λόγο να χαίρονται!