Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Opel Insignia Grand Sport στην Γερμανία

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Τι και αν τα κλασικά sedan πλέον βρίσκονται στην σκιά των SUV, το 8,8% μερίδιο αγοράς τους παραμένει μεγάλο και καθόλου αμελητέο, με τα 1,33 εκατ. αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2016 στην Ευρώπη να ήταν κατά 4% περισσότερα σε σχέση με το 2015. Γι’αυτό άλλωστε και οι εταιρίες συνεχίζουν να παρουσιάζουν νέα μοντέλα, σημαντικά αναβαθμισμένα, τόσο τεχνολογικά, όσο και οδηγικά. Έτσι, το d-segment μετράει αρκετούς παίκτες, όπως το Ford Mondeo, το Peugeot 508, το Renault Talisman, το Skoda Superb, το Toyota Avensis, το VW Passat, για κάποιους τυχερούς το Mazda6, και φυσικά το Opel Insignia.

Η πρώτη γενιά του τελευταίου, παρουσιάστηκε το 2008, και αναδείχτηκε ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς το 2009. Θεωρητικά αντικατέστησε το Vectra, αν και πρακτικά οι διαστάσεις του το καθιστούν απόγονο του Omega, με το Astra sedan να έχει παρόμοιες διαστάσεις με αυτές του τελευταίου Vectra. H εμπορική πορεία του μοντέλου ήταν καλή, καθώς στα σχεδόν 9 χρόνια κυκλοφορίας του κατάφερε και πούλησε 950.000 μονάδες, ενώ στην Ελλάδα έχει αξιοσέβαστη πορεία, σημειώνοντας σχεδόν 10.000 πωλήσεις, όπου για τρεις χρονιές (2009, 2010, 2011) ήταν με διαφορά πρώτο στην κατηγορία του.

Το περασμένο διήμερο προσκεκλημένοι της Opel Ελλάδος βρεθήκαμε στην Φρανκφούρτη για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου, καθώς και για μια πρώτη οδηγική εμπειρία με αυτό. Μετά την προϊοντική παρουσίαση μέσα στο εργοστάσιο του Russelheim, στο οποίο κατασκευάζεται ήδη το αυτοκίνητο, και παράλληλα βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της γερμανικής εταιρίας, οδηγήσαμε το νέο μοντέλο για περίπου 160 χλμ. με τρία μηχανικά σύνολα, τον 1.5-λίτρων βενζίνης με τα 165 άλογα, τον 2-λιτρο βενζίνης με τα 260 άλογα και τον 1.6-λίτρων πετρελαίου με τα 136 άλογα.

Μέρος της παρουσίασης περιείχε και μια εν τάχει ξενάγηση στην γραμμή παραγωγής του συγκεκριμένου εργοστασίου, αλλά δυστυχώς μας απαγορεύτηκε η λήψη φωτογραφιών, για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων. Αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Opel, καθώς παράγει περίπου 700 αυτοκίνητα ημερησίως, απασχολώντας 3.800 εργαζομένους.

Το αυτοκίνητο

Πριν την οποιαδήποτε αναφορά για τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, ένα πράγμα είναι γεγονός για τη νέα ναυαρχίδα της Opel. Όσο και αν είναι υποκειμενικό το κριτήριο της εμφάνισης, το νέο Insignia είναι αντικειμενικά ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο, και αυτό γιατί έχει αλλάξει χαρακτήρα, έχοντας παράλληλα δανειστεί πολλά στοιχεία από το Monza concept, που έδειξε η εταιρία το 2013.

Καταρχήν όπως διαπίστωσες από τον τίτλο, το όνομα του Insignia “εμπλουτίστηκε” με τον όρο Grand Sport. Αυτό έγινε γιατί πλέον το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αμαξώματος την liftback και την estate, η οποίο ονομάζεται Sports Tourer, καταργώντας πρακτικά την sedan έκδοση. Με τα δύο αυτά προσωνύμια η εταιρία θέλει να δώσει μια ξεχωριστή ταυτότητα στις προσφερόμενες εκδόσεις, με την πρώτη να αποτελεί πρακτικά μια τετράθυρη coupe berlina, όμοιας λογικής με το VW CC και BMW Σειρά 4 Gran Coupe. Το Sports Tourer εμφανίστηκε στην estate έκδοση της πρώτη γενιάς, και συνεχίζει εδώ θέλοντας να τονίζει τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό της, και να αποβάλλει την ταυτότητα των “βαρετών” station wagon εκδόσεων.

Κύριο συστατικό του σχεδιασμού αποτελεί η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Insignia, με αυτή να είναι εντελώς νέα, όντας το πρώτο αυτοκίνητο που την χρησιμοποιεί. Ονομάζεται Epsilon2 (E2 εν συντομία), και προσφέρει καλύτερο packaging, ενώ χάρη στην χρήση ελαφριών υλικών είναι 59 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Η στρεπτική της ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 9%, με το αυτοκίνητο στην Grand Sport έκδοση να είναι 175 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της πρώτης γενιάς, με το βάρος στο Sport Tourer να έχει μειωθεί μέχρι και 200 κιλά.

Ο καλύτερος καταμερισμός των μαζών αποτυπώνεται και στις διαστάσεις του Insignia Grand Sport. Έτσι, το μήκος του αγγίζει τα 4.897 χλστ., (4.986 χλστ το Sport Tourer), το πλάτος του τα 1.863 χλστ. (+7 χλστ. μεγαλύτερο σε σχέση με προηγούμενο μοντέλο), ενώ η σημαντικότερη αλλαγή βρίσκεται στο ύψος του, το οποίο είναι κατά 29 χλστ. κοντύτερο, φτάνοντας τα 1.455 χλστ. (1.500 χλστ το Sport Tourer). Ομοίως, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 92 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάτι που έχει μειώσει τους εμπρός και πίσω προβόλους. Η νέα πλατφόρμα έχει διευρύνει κατά 11 χλστ. τα μετατρόχια, χαρίζοντας έτσι στο Insignia Grand Sport αναλογίες εφάμιλλες πισωκίνητων μοντέλων.

Σχεδιαστικά το Insignia είναι εξαιρετικό καλλίγραμμο, υιοθετώντας τη σπορ γραμμή ενός μεγάλου coupe. Αντλεί έμπνευση από το Monza Concept, με το αποτέλεσμα να μιλάει από μόνο του, “βγάζοντας” ένα πολύ όμορφο πολυτελές και ταυτόχρονα αθλητικό στυλ. Το αυτοκίνητο δείχνει λεπτό και ευέλικτο, με την περίοπτη μάσκα και τους λεπτούς προβολείς να έχουν αρκετά στοιχεία από το παραπάνω πρωτότυπο. Αυτά τα στοιχεία αναδεικνύουν το φαρδύ, οριζόντιο εμπρός τμήμα και προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία τολμηρή εμφάνιση, με την μάσκα να τοποθετείται χαμηλότερα και να τονίζει το πλάτος του.

Παρατηρώντας το προφίλ, θα δεις τα παράθυρα να φέρουν πάνω χρωμιωμένη λωρίδα αντί για ολόκληρο πλαίσιο, με αποτέλεσμα η οροφή τύπου coupe να μειώνει οπτικά το ύψος και να αυξάνει το μήκος του αμαξώματος. Αντίστοιχα, στο κάτω τμήμα των πορτών η χαρακτηριστική “λεπίδα” παίζει με το φως, οδηγώντας το βλέμμα προς τα πίσω. Πίσω, υπάρχουν καθαρές και απλές γραμμές σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά “διπλά φτερά” των φώτων LED να χαρίζουν στο όχημα μεγαλύτερο οπτικό πλάτος, μοιάζοντας αρκετά με αυτά του Tesla Model S. Το νέας σχεδίασης, κεντρικά και ψηλά τοποθετημένο φως στοπ LED έχει ενσωματωθεί στη γραμμή οροφής, κάτι που προσδίδει στο πίσω τμήμα μία πιο high-tech εμφάνιση.

Ακόμα, ο συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,26 Cd του χαρίζει ένα από τα πιο αεροδυναμικά σχήματα στην κατηγορία του. Κλείνοντας τα του αυτοκινήτου, το νέο Insignia δεν έχει περάσει ακόμα τις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, με τους ιθύνοντες της εταιρίας να δείχνουν σίγουροι για τα 5 αστέρια.

Εσωτερικό

To Monza Concept αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και για τον σχεδιασμό του εσωτερικού, με την κεντρική κονσόλα να μην μοιάζει πρακτικά με κανένα άλλο μοντέλο της γκάμας της εταιρίας.

Γίνεται άμεσα αντιληπτή η εμμονή στην λεπτομέρεια σε κάθε σημείο της καμπίνας, με το ταμπλό να περιλαμβάνει ανάγλυφες επιφάνειες, να είναι προσανατολισμένο προς στον οδηγό και να υιοθετεί μία φαρδιά, οριζόντια διάταξη. Ο σχεδιασμός του είναι χωρισμένος σε τρία επίπεδα και σου επιτρέπει γρήγορα να κάνεις εύκολες και “αυτόματες” κινήσεις, με τα πάντα να έχουν σχεδιαστεί με βάση την λειτουργικότητα, την ακρίβεια και την ευρυχωρία. Στο πρώτο επίπεδο είναι η οθόνη αφής και οι σημαντικότερες λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, στο κεντρικό περιλαμβάνει τους διακόπτες του κλιματισμού, και στο τρίτο υπάρχουν οι διακόπτες ελέγχου των συστημάτων υποστήριξης οδηγού, γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων.

Σαν οδηγός, το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσεις όταν κάτσεις στο άνετο κάθισμα είναι η θέση οδήγησης. Αυτή πλέον είναι κατά 3 ολόκληρα εκατοστά χαμηλότερη σε σχέση με πριν, και επομένως είσαι πιο κοντά στο έδαφος, ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο, με το χαμηλότερο κέντρο βάρους να είναι υπεύθυνο για την πιο σπορ και πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Η κεντρική κονσόλα νιώθεις ότι σε “αγκαλιάζει” και είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με σένα, ενώ δεν είναι ογκώδης, χαρίζοντας σημαντικό “αέρα” στο χώρο των γονάτων.

Υπάρχουν καθαρές γραμμές, ανάγλυφες φόρμες και κορυφαία ποιότητα κατασκευής, μαζί με απαλές επιφάνειες και premium υλικά σε όλες της ζώνες επαφής, που συμβάλλουν σε αυτό το υπέροχο αίσθημα ευεξίας και φινέτσας. Η συνολική εμπειρία είναι ευχάριστη, stress-free, άνετη, και ελκυστική στην απλότητά της, ενώ μεγάλη προσοχή δόθηκε στα χειριστήρια για τη λειτουργία του συστήματος infotainment, με την οθόνη αφής, όπου συναντάται και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, να ελέγχει πολλές λειτουργίες.

Επιπλέον, προσφέρει ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το σύστημα Opel OnStar προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα όλων των επιβατών, χάρη στο ισχυρό 4G/LTE Wi-Fi Hotspot στο οποίο μπορούν να συνδέσουν όλες τις κινητές συσκευές τους. Δεδομένης της επιτυχίας των υπηρεσιών και των 9 εκατ. συνδρομητών, η Opel αποφάσισε να επεκτείνει τη γκάμα της OnStar με δύο νέα χαρακτηριστικά που κάνουν το ντεμπούτο τους με το λανσάρισμα του νέου Insignia. Με τη πρώτη νέα προσθήκη δεν θα χρειάζεται να ψάχνεις ξενοδοχείο για να μείνεις σε μια πόλη που επισκέπτεσαι, καθώς χάρη στη νέα υπηρεσία Personal Assistant, θα μπορείς να επικοινωνείς με ένα σύμβουλο της OnStar, πιέζοντας το μπλε κουμπί, και να ζητήσεις να σου υποδείξει ένα ξενοδοχείο στην επιθυμητή κατηγορία τιμής και τοποθεσίας, προχωρώντας ακόμα και σε κράτηση, κάτι που γίνεται μέσω του booking.com.

Επιπλέον, το OnStar προσφέρει μία δεύτερη νέα υπηρεσία για τη μείωση του άγχους για την αναζήτηση του κατάλληλου χώρου στάθμευσης. Έτσι, οι χρήστες OnStar θα μπορούν να επικοινωνήσουν με έναν σύμβουλο που θα τους κατευθύνει στο κατάλληλο χώρο στάθμευσης, και θα στείλει την ακριβή διεύθυνση στο σύστημα πλοήγησης, κάτι που γίνεται μέσω της υπηρεσίας Parkopedia.

Από θέμα χώρων, και το κάθισμα ρυθμισμένο στις δικές μου απαιτήσεις αναστήματος (1,92 μ.) πίσω ήμουν εντυπωσιακά άνετα, κάτι που οφείλεται στο μεγαλύτερο μεταξόνιο. Έτσι, οι πίσω επιβάτες παρά την μείωση του ύψους, ωφελούνται από τη νέα σχεδίαση και τη νέα πλατφόρμα, έχοντας 32 χλστ. περισσότερο χώρο στο ύψος των γοφών, 25 χλστ. επιπλέον στην περιοχή των γονάτων και των ώμων, και 8 χλστ. παραπάνω χώρο για το κεφάλι (Sports Tourer: 31 χλστ.). Η μοναδική μου παρατήρηση σημειώνεται κατά την είσοδο στην δεύτερη σειρά των καθισμάτων, καθώς η έντονα κεκλιμένη οροφή ίσως ενοχλήσει κάποιους -κυρίως υψηλόσωμους- κατά την είσοδο.

Ο χώρος αποσκευών του Insignia Grand Sport ανέρχεται στα 490 λίτρα, ικανοποιητικό νούμερο χωρίς να είναι όμως κορυφαίο. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων σε αναλογία 40/20/40, αυτός ανέρχεται στα 1.450 λίτρα, και είναι άκρως εντυπωσιακός, ενώ το νέο Sports Tourer προσφέρει μέγιστη χωρητικότητα 1.665 λίτρων, πάνω από 130 λίτρα μεγαλύτερος από του απερχόμενου μοντέλου.

Κινητήρες

Κάτω από το μεγάλο καπό του Insignia, το οποίο διαθέτει ένα έντονο νεύρο στο κέντρο του, μπορούν να υπάρξουν 4 κινητήρια σύνολα, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου. Είναι άκρως αποδοτικά, και σύμφωνα με την εταιρία έχουν σε πραγματικές συνθήκες/δοκιμές μικρότερη κατανάλωση κατά 3 με 10%, σε σχέση με τα αντίστοιχα σύνολα του προηγούμενου μοντέλου.

Ξεκινώντας από τους πετρελαιοκινητήρες, το νέο Insignia διατίθεται με τον γνωστό 1.600άρη CDTI απόδοσης 110 και 136 ίππων. Έχει χωρητικότητα 1.598 κ.εκ., είναι πλήρως αλουμινένιος, το υγρόψυκτο turbo είναι μεταβλητής γεωμετρίας και διαθέτει πίεση υπερπλήρωσης στα 1,7 bar. Διαθέτει σύστημα ψεκασμού που επιτρέπει πολλαπλούς ψεκασμούς, ελεγχόμενη αντλία νερού και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, ενώ φέρει ειδικά συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων, καθώς και τεχνολογία “BlueInjection” SCR (selective catalytic reduction), με την ροπή του δυνατότερου να φτάνει τα 320 Nm. Σύμφωνα με την εταιρία, η ισχυρότερη έκδοση των 136 ίππων επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 10,5 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 211 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με ένα νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, όπου περιορίζει την μέση κατανάλωση στα 4,3 λίτρα/100 χλμ., και τις εκπομπές ρύπων στα 114 γρ./χλμ. Επιπλέον, η Opel θα προσφέρει με το Grand Sport με τον ανανεωμένο 2-λιτρο diesel κινητήρα απόδοσης 170 ίππων και 400 Nm ροπής.

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων του νέου Opel Insignia Grand Sport ξεκινά με έναν νέο κινητήρα βενζίνης, τον 1.5-λίτρων. Αυτός είναι τετρακύλινδρος turbo και αποτελεί εξέλιξη του σημερινού 1.400άρη (1.399 κ.εκ.), με την μόνη διαφορά να εντοπίζεται στην μεγαλύτερη διαδρομή των εμβόλων, κάτι που αυξάνει την συνολική χωρητικότητα κατά 91 κ.εκ.. Διαθέτει κεντρικό άμεσο ψεκασμό, είναι πλήρως αλουμινένιος, με τη σχέση συμπίεσης να είναι στα 10,1:1. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 140 και 165 άλογα, με την ροπή και στις δύο περιπτώσεις να φτάνει τα 250 Nm, διαθέσιμη από τις 2.000 μέχρι 4.100 σ.α.λ. Σύμφωνα με την εταιρία, η ισχυρότερη έκδοση των 165 ίππων επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225 χλμ./ώρα. Αυτή έχει μέση κατανάλωση στα 6 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων στα 130 γρ./χλμ. Ο κινητήρας αντικαθιστά τον 1,6-λίτρων turbo κινητήρα με τα 170 άλογα, με την κατανάλωση σύμφωνα με τον κύκλο WLTP να είναι κατά μέσο όρο περίπου 3% χαμηλότερη.

Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας της εταιρίας. Ο 2-λιτρος turbo κινητήρας αποδίδει 260 άλογα (+10 άλογα σε σχέση με το παρελθόν), με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 400 Nm, μεταξύ 3.000 και 4.000 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Aisin, που προσφέρει πολύ ομαλές αλλαγές και ταχύτερη απόκριση, με την μεγαλύτερη έκπληξη να αποτελεί το πολύ προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque vectoring), μοναδικό στη μεσαία κατηγορία.

Ανάλογα την έκδοση, το βάρος του αυτοκινήτου ανέρχεται από 1.441 μέχρι 1.649 κιλά, νούμερα αρκετά καλά για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων μπορείς να δεις εδώ.

Τετρακίνηση με torque vectoring

Το σύστημα τετρακίνησης του νέου Insignia περιλαμβάνει δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες, που αντικαθιστούν το συμβατικό πίσω διαφορικό και μπορούν να επιταχύνουν ξεχωριστά τους πίσω τροχούς σε κλάσματα του δευτερολέπτου, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Έτσι, στις στροφές, υψηλότερη ροπή αποστέλλεται στον εξωτερικό πίσω τροχό, μειώνοντας τη γωνιακή ταχύτητα κατά τον κατακόρυφο άξονα (yaw rate), το Insignia μπαίνει έτσι στη στροφή με μεγαλύτερη ακρίβεια, απαντώντας πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Το torque vectoring συμβάλλει επίσης στην ασφάλεια ελέγχοντας την κατανομή της ροπής ανάλογα με τη θέση του γκαζιού, τη θέση του τιμονιού και την επιφάνεια του δρόμου, μειώνοντας παράλληλα τη γωνιακή ταχύτητα (yaw rate) του αυτοκινήτου. Αυτή η κατανομή της ροπής (γνωστή και ως yaw damping) συνεπάγεται ουδέτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθιστώντας το πιο σταθερό και ευέλικτο για τον οδηγό. Μέσω των προγραμμάτων οδήγησης, μπορείς να επιλέξεις το βαθμό “απόσβεσης της γωνιακής ταχύτητας”, όπου από υψηλή απόσβεση του yaw rate στο πρόγραμμα Tour, μέχρι χαμηλή απόσβεση στο Sport, για πιο σπορ συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Τιμές

Το λανσάρισμα του νέου Opel Insignia Grand Sport και Sports Tourer στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές του Ιουνίου, με την ελληνική εταιρία να μην έχει ακόμα οριστικοποιήσει τον τιμοκατάλογο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες διαθέσιμοι θα είναι μόνο οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με τις δυνατότερες εκδόσεις αυτών (165 και 136 άλογα αντίστοιχα), με τους 2-λιτρους να εισάγονται κατόπιν παραγγελίας.

Τεχνολογίες

Το νέο Insignia εφοδιάζεται με μια πληθώρα τεχνολογιών, συστημάτων υποστήριξης και άνεση, όπως τα νέας γενιάς φώτα full-LED IntelliLux matrix με 32 μονάδες LED, που για τη λειτουργία της μεγάλης σκάλας προσφέρει ταχύτερη, πιο ακριβής και ισχυρότερη, εμβέλεια μεγάλης σκάλας έως 400 μέτρα. Ακόμα, είναι το πρώτο Opel με ενεργό καπό για βελτιωμένη προστασία πεζών, υπάρχει το βελτιωμένο, προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου FlexRide, σύστημα head-up display, κάμερα 360 μοιρών με πανοραμική απεικόνιση (bird’s eye view), σύστημα διατήρησης και προσαρμογής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control -ACC) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης, σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), με εμβέλεια έως 20 μέτρα σε γωνία 90 μοιρών αριστερά ή δεξιά πίσω από το αυτοκίνητο. Ακολούθως υπάρχει θερμαινόμενο παρμπρίζ, πιστοποιημένα από το AGR (καμπάνια για υγιή πλάτη) premium εργονομικά καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις πλαϊνών μαξιλαριών, και λειτουργίες μασάζ, μνήμης και εξαερισμού, θερμαινόμενα πλαϊνά πίσω καθίσματα, ενώ στο Sports Tourer η πίσω πόρτα ανοίγει και κλείνει με κίνηση του ποδιού, και διατίθεται προαιρετικά μια πανοραμική ηλιοροφή (1.400 x 860 χλστ.), που εκτείνεται μέχρι και πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Επίσης, με αφορμή το νέο Insignia, η Opel παρουσιάζει το δικό της πρόγραμμα εξατομίκευσης. Το ονομάζει Opel Exclusive και σου επιτρέπει να το παραμετροποιήσεις ανάλογα με τις δικές τους προσωπικές προτιμήσεις. Το πρόγραμμα προσφέρει ένα απεριόριστο εύρος χρωμάτων με τριπλή επίστρωση βερνικιού, μια ευρεία επιλογή ζαντών και μια πληθώρα εσωτερικών διακοσμητικών στοιχείων και νέων δερμάτινων επενδύσεων.

Στον δρόμο

Όπως προανέφερα στην εισαγωγή, συνολικά οδήγησα το αυτοκίνητο περίπου 180 χλμ., αλλά ήταν σχετικά αρκετά για να διακρίνω την εντυπωσιακή αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, μετά την πρώτη μας επαφή, το νέο Insignia Grand Sport δείχνει ότι έχει καλύτερη ποιότητα κύλιση, και αισθητά βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς το μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια κάνουν το αυτοκίνητο να είναι πολύ σταθερό, και με εξαιρετική κατευθυντική ευστάθεια.

Δοκιμάσαμε αυτοκίνητα που διάθεταν ζάντες 17 και 20 ιντσών, με το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου να ήταν πολύ καλό, προσφέροντας εξαιρετική άνεση στους άψογους γερμανικούς δρόμους, παρότι τα ελαστικά με τις μεγάλες ζάντες είχαν διαστάσεις 245/35. Προφανώς οι μικρότερες ζάντες προσέφεραν πολύ καλύτερη απόσβεση στις τυχόν κακοτεχνίες, αλλά το σύστημα διεύθυνσης είχε μια πιο μαλακή αίσθηση. Με τις μεγαλύτερες, όμως, ζάντες και τα SportContact 6, το τιμόνι είχε άψογη πληροφόρηση από τον δρόμο, με την απόκριση στις εντολές να ήταν ταχύτατη, όντας όμοια με αυτή του Ford Mondeo.

Στον τομέα των αναρτήσεων, εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson, και πίσω πολλαπλών συνδέσμων, με τις σφιχτές ρυθμίσεις από τους μηχανικούς της εταιρίας να υποδηλώνουν ότι θέλουν να προσδώσουν στο νέο μοντέλο μια αρκετά αξιοπρεπέστατη sport και ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά. Συνολικά, η οδηγική εμπειρία έδειξε αρκετά ελκυστική, πάντα τηρουμένων των συνθηκών της κατηγορίας, με το νέο Insignia να είναι το ιδανικό αυτοκίνητο στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με άνεση και ησυχία όταν χρειάζεται, ενώ δεν θα σε απογοητεύσει όταν ανεβάσεις ρυθμούς σε μια στριφτερή διαδρομή.

Ο νέος high-tech τετρακύλινδρος 1.5-λίτρων φάνηκε να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, ενώ έχει αθόρυβη λειτουργία. Το εύρος λειτουργίας είναι αρκετά γεμάτο, αν και φάνηκε να αρέσκεται να δουλεύει πάνω από τις μεσαίες στροφές. Όπως και να έχει, εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση και την πλούσια ροπή του σε όλες τις συνθήκες. Παρόμοια χαρακτηριστικά έχει και ο 2-λιτρος με τα 260 άλογα, με την ελαστικότητα του στις χαμηλές στροφές να είναι εξαιρετική, ενώ με το πολύ καλά ρυθμισμένο 8-τάχυτο κιβώτιο, έχεις στην διάθεση σου πλούσια δύναμη ανά πάσα στιγμή. Τέλος, ο γνωστός 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας έδειξε να κινεί παραπάνω από αξιοπρεπέστατα το 1,5-τόνου βάρος του αμαξώματος, κυρίως στην σωστή κλιμάκωση του 6-ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, αλλά και της πλούσιας ροπής του.

Συμπέρασμα

Η ναυαρχίδα της Opel στη μεσαία κατηγορία, κοιτάει στα μάτια τον απευθείας ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα αποτελεί έξυπνη εναλλακτική λύση έναντι των ανταγωνιστών της premium κατηγορία. Η συναισθηματική, σπορ σχεδίαση του συνδυάζεται με ευέλικτη, ακριβή συμπεριφορά, με το ευρύχωρο εσωτερικό να προσφέρει ένα ευχάριστο περιβάλλον, με υψηλή πρακτικότητα, και premium τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και συνδεσιμότητας.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Επίσημο: Εκτός Red Bull o Adrian Newey

Το πολυσυζητημένο διαζύγιο Red Bull-Adrian Newey είναι γεγονός, με την αυστριακή ομάδα να ανακοινώνει μόλις ότι ο 65χρονος Βρετανός μηχανικός και αξιότιμος σχεδιαστής της...