Ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 των νεών αυτοκινήτων στην Ε.Ε είναι τα 116,3 γρ/χλμ, με την Κύπρο να είναι η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων, αφού έχει μέσο όρο 145,8 γραμμάρια CO2/χλμ. Την ακολουθούν η Εσθονία με 142,6 γρ/χλμ, η Λετονία με 142,5 γρ/χλμ, η Βουλγαρία με 139,8 γρ/χλμ και η Σλοβακία με 139,2 γρ/χλμ.
Η Ελλάδα βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε με 119,7 γρ/χλμ. Από την άλλη η Σουηδία έχει τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα στην Ε.Ε (88,3 γρ. CO2/χλμ). Την ακολουθεί η Δανία (92,6 γρ/χλμ) και η Ολλανδία με 95,1 γρ/χλμ.
Η Νορβηγία έχει μόλις 27,6 γρ. CO2/χλμ, καθώς η Νορβηγία διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Λίγο πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (πλην της Ιταλίας και της Ισπανίας) κινούνται οι χώρες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων. Η Γερμανία για παράδειγμα έχει μέσο όρο 113,6 γρ CO2/χλμ, η Γαλλία 108,6 γρ./χλμ, η Ιταλία 124,6 γρ./ χλμ και η Ισπανία 126,8 γρ./χλμ.
Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι μέχρι το 2030 ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων να μειωθεί κατά 55% σε σύγκριση με το 1990.
Χώρα | Εκπομπές γρ. CO2/χλμ | % διαφορά 2021/2020 |
---|---|---|
Αυστρία | 116,2 | 2,8 |
Βέλγιο | 117 | 8,6 |
Βουλγαρία | 139,8 | 5,1 |
Κροατία | 129 | 15 |
Κύπρος | 145,8 | 16,6 |
Τσεχία | 135,9 | 12,4 |
Δανία | 92,6 | -2,8 |
Εσθονία | 142,6 | 17,9 |
Φινλανδία | 98,3 | -2 |
Γαλλία | 108,6 | 10,3 |
Γερμανία | 113,6 | 0 |
Ελλάδα | 119,7 | 11,6 |
Ουγγαρία | 133 | 14 |
Ιρλανδία | 112,6 | 6 |
Ιταλία | 124,6 | 14,7 |
Λετονία | 142,5 | 19,5 |
Λιθουανία | 135,7 | 13,7 |
Λουξεμβούργο | 123,8 | 3,2 |
Μάλτα | 103,5 | 2,1 |
Ολλανδία | 95,1 | 15,6 |
Πολωνία | 136,2 | 9 |
Πορτογαλία | 107,1 | 9,8 |
Ρουμανία | 126,5 | 9,6 |
Σλοβακία | 139,2 | 14,3 |
Σλοβενία | 133,9 | 17,4 |
Ισπανία | 126,8 | 12,8 |
Σουηδία | 88,3 | -5,5 |
Ευρωπαϊκή Ένωση | 116,3 | 7,5 |
Ισλανδία | 80,3 | 0,1 |
Νορβηγία | 27,6 | -27,7 |
Ευρωπαϊκή Ένωση 27 + Ισλανδία + Νορβηγία | 114.7 | 6,4 |