Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Kia Picanto στην Βαρκελώνη

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Μπορεί το a-segment να μην είναι αυτό που συγκεντρώνει τα “φώτα της δημοσιότητας” στην Ευρώπη, καθώς κατέχει το 8,2% της αγοράς, παρόλα αυτά οι κάτοχοι ενός τέτοιου μοντέλου το χρησιμοποιούν στο 70% του χρόνου (περισσότερο από κάθε άλλο segment) για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, και αν μη τι άλλο, η ζωή στην πόλη είναι αυτή που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος μέσα σε ένα έτος.

Στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα της mini κατηγορίας απολαμβάνουν σχεδόν διπλάσια προτίμηση σε σχέση με την Ευρώπη, καθώς οι “πνιγμένες” μεγαλουπόλεις μας, οι δυσεύρετες θέσεις στάθμευσης, και οι -κατά κύριο λόγο- στενοί δρόμοι μας, τα καθιστούν ιδανικά για έναν λιγότερο “πονοκέφαλο” στην καθημερινότητα. Το κυριότερο κριτήριο επιλογής ενός τέτοιου μοντέλου είναι το μικρό τους μέγεθος, για να ακολουθήσει ο εξωτερικός σχεδιασμός, τα χαμηλά λειτουργικά κόστη, και ο τρόπος οδήγησης στην πόλη.

Το Picanto αποτελεί το τέταρτο σε πωλήσεις μοντέλο της Kia, και αισίως έφτασε στην τρίτη του γενιά, με αυτή να έχει πουλήσει πάνω από 1,4 εκατ. οχήματα από το 2011, όταν και παρουσιάστηκε, με περισσότερες από 300.000 να πωλούνται εκτός Ευρώπης. Το 2016, και παρότι ήταν στην τελευταία του χρονιά, η κορεάτικη εταιρία παρέδωσε πάνω από 55.000 Picanto στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην συνεχόμενη ανοδική πορεία της μάρκας, με στόχο τις 500.000 μονάδες το 2018, μια αύξηση 15% σε σχέση με την περασμένη χρονιά.

Το προηγούμενο διήμερο, προσκεκλημένοι της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας, βρεθήκαμε στα περίχωρα της Βαρκελώνης για να οδηγήσουμε το νέο αυτοκίνητο. Μπορεί κατά την πρώτη επαφή μαζί του να μην το οδήγησα για περισσότερα από 180 χλμ., μπορώ όμως με σχετική ευκολία να πω ότι είναι το καλύτερο μοντέλο, και κυρίως με την μεγαλύτερη αξία στην κατηγορία του. Και αυτή η δήλωση, γνωρίζοντας φυσικά ότι έχει πολύ δυνατό ανταγωνισμό, όπως τις δύο “τριπλέτες” Aygo/C1/108 και up!/Citigo/Mii, καθώς επίσης τα Fiat Panda, το Opel Karl, το Renault Twingo, και το Hyundai i10.

Το αυτοκίνητο

Δεν υπάρχουν δημογραφικά στατιστικά για την Ελλάδα, αλλά στην Ευρώπη το 62% των αγοραστών του a-segment είναι γυναίκες, με την εμφάνιση του αυτοκινήτου να θεωρείται το πιο σημαντικό κριτήριο για το 27%. Και παρόλο που η εμφάνιση θεωρείται υποκειμενική, το νέο Picanto είναι εξαιρετικά όμορφο, απ’όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις.

Το σχέδιο του αυτοκινήτου είναι αποτέλεσμα των κέντρων σχεδιασμού της Kia στην Namyang της Ν.Κορέας και αυτού στην Φρανκφούρτη, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο το οποίο θα κυκλοφορήσει σε παγκόσμια κλίμακα. Όπως βλέπεις, το Picanto παραμένει άκρως νεανικό, διαθέτοντας έντονο look, με καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως τα air curtains στον προφυλακτήρα του GT-Line πακέτου. Για αυτοκίνητο πόλης έχει τολμηρή και διασκεδαστική εμφάνιση, με τους σχεδιαστές να δίνουν στο μοντέλο μια πιο δυναμική στάση, μέσω των γραμμών του αμαξώματος, σε σχέση με το μοντέλο της δεύτερης γενιάς.

Παρατηρώντας το εμπρός μέρος, θα δεις ισχυρές, ευθείες γραμμές που διατρέχουν οριζόντια όλο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας την χαρακτηριστική “tiger nose” μάσκα, η οποία πλέον καταλαμβάνει όλο το πλάτος ανάμεσα από τα μεγάλα, γωνιώδη φωτιστικά σώματα, ενώνοντας τα. Οι κάθετες γραμμές που καλύπτουν τα πλευρικά τμήματα του καπό ενισχύσουν το “άγριο” νέο πρόσωπο του Picanto. Η εμφάνιση του συμπληρώνεται, επίσης, από τα LED φώτα ημέρας, καθώς και τα LED φλας, τα οποία είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του που τα διαθέτει. Πιο κάτω, στον προφυλακτήρα, υπάρχει ένα μεγάλο άνοιγμα, κάτι που συνολικά κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πιο πλατύ, χωρίς να έχουν αλλάξει στο ελάχιστο οι διαστάσεις του σε σχέση με το παρελθόν.

Μιλώντας γι’αυτές, το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 3.595 χλστ., το πλάτος του 1.595 χλστ., και το ύψος του τα 1.485 χλστ. Το νέο Picanto βασίζεται σε μια εντελώς καινούρια πλατφόρμα, με τους μηχανικούς της εταιρίας να έχουν μικρύνει τον εμπρός πρόβολο κατά 25 χλστ., αλλά αυξάνοντας το μεταξόνιο κατά 15 χλστ. (πλέον φτάνει τα 2.400 χλστ.) και το πίσω πρόβολο κατά 10 χλστ., κατάφεραν να βελτιώσουν σημαντικά τους εσωτερικούς χώρους, όσο κυρίως τον χώρο αποσκευών, όπως θα διαβάσεις παρακάτω, χωρίς να επηρεάζεται το συνολικό μήκος.

Συνεχίζοντας τα του σχεδιασμού, θα ήθελα να αναφέρω ότι πλέον η Kia καταργεί την 3-θυρη έκδοση, και το νέο Picanto ακολουθεί την τάση της εποχής, προσφέροντας αποκλειστικά 5-θυρο αμάξωμα. Στο προφίλ του αυτοκινήτου θα διακρίνεις τις χαρακτηριστικές γραμμές κατά μήκος των πλαϊνών ποδιών, στους ώμους και γύρω από τους θόλους των τροχών, με τις διακριτικές, ανάγλυφες επιφάνειες του σώματος να συμβάλλουν στο οπτικό “τέντωμα” του αυτοκινήτου, δημιουργώντας την αίσθηση του μεγαλύτερου και πιο στιβαρού οχήματος. Προς τα πίσω, το νέο μοντέλο υιοθετεί πιο φαρδιές κολόνες, χρησιμοποιώντας τες ως μοτίβο του σχεδιασμού, με αυτές να έχουν πιο όρθια θέση από αυτή του προηγούμενου. Οι αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν δεν είναι τόσο μεγάλες, με τα φωτιστικά σώματα να διατηρούν τον C-σχεδιασμό και να δένουν αρμονικά με τον νέο προφυλακτήρα.

Η ήδη δυναμική εμφάνιση του Picanto έρχεται να γίνει ακόμα πιο επιθετική, καθώς για πρώτη φορά, η Kia θα προσφέρει το GT-Line πακέτο, το οποίο είναι γνωστό στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, και αντλεί έμπνευση από τα πιο σπορ μοντέλων GT. Το πακέτο διαθέτει νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, μοναδικού σχεδιασμού 16άρες ζάντες, ενώ υπάρχουν κόκκινες, ασημί και μαύρες λεπτομέρειες στην μάσκα, στις ποδιές και στον πίσω διαχύτη.

Κλείνοντας τα του αυτοκινήτου, αυτό δεν έχει περάσει ακόμα τις δοκιμές σύγκρουσης από το EuroNCAP, κάτι που αναμένεται να γίνει κάποια στιγμή μέσα στον Απρίλιο. Οι ιθύνοντες της εταιρίας, όμως, μας ενημέρωσαν ότι αναμένουν το Picanto να βαθμολογηθεί με 4 αστέρια όταν αυτό εξοπλίζεται με το πακέτο ασφαλείας.

Εσωτερικό

Περνώντας στη καμπίνα του νέου Picanto, η εικόνα που διακρίνεις είναι πάνω-κάτω οικεία και αυτό γιατί δανείζεται πολλά στοιχεία από το μεγαλύτερο και πρόσφατα παρουσιασμένο Rio. Οι σχεδιαστές της Kia έχουν δημιουργήσει μια πιο σύγχρονη, και πιο εκλεπτυσμένη κονσόλα, σε σχέση με το μοντέλο δεύτερης γενιάς, με τα υλικά να είναι όμοιας ποιότητας με του Rio, σε σημείο που οριακά να το εκθέτει. Η κεντρική κονσόλα είναι τραβηγμένη προς τα μέσα κατά 15 χλστ., κάτι που μαζί με τον νέο σχεδιασμό της, και τη νέα διάταξη των μαζών, συμβάλλουν σε μια αίσθηση ασφαλώς μεγαλύτερου μοντέλου.

Ανοίγοντας την πόρτα, το πρώτο πράγμα που διακρίνεις είναι το γνωστό τριάκτινο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι, το οποίο είναι φορτωμένο με αρκετούς διακόπτες. Το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, μια διάταξη που παρέχει στο αυτοκίνητο έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Μία λωρίδα σατέν χρωμίου διατρέχει το μήκος του ταμπλό, προσφέροντας μια ανώτερης ποιότητας ατμόσφαιρα, με τους μεγάλους, κάθετους αεραγωγούς στα άκρα του ταμπλό να οριοθετούν το πλάτος του. Στο κέντρο τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο του a-segment μια “αιωρούμενη μεγάλη οθόνη 7 ιντσών, που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και το σύστημα πλοήγησης.

Αυτή έχει μεταφέρει πολλούς από τους διακόπτες του αυτοκινήτου πιο ψηλά, και στο ύψος του ματιού του οδηγού. Πιο κάτω, υπάρχουν οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον κλιματισμό, ενώ χάρη στο νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχουν εξαλειφθεί αρκετά από τα κουμπιά.

Στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά αλλά ποιοτικά υλικά, χωρίς να θεωρούνται “φθηνά”, όντας κατά βάση καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Κατά την σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο, αυτά έδειξαν να έχουν πολύ καλή συναρμολόγηση, ενώ δεν “κουδουνίζουν” ούτε έχουν κούφια αίσθηση.

H Kia γνωρίζει καλά ότι η παραμετροποίηση είναι πολύ βασικό στοιχείο της κατηγορίας, και έτσι το Picanto είναι διαθέσιμο ως στάνταρ με μαύρες και γκρι υφασμάτινες επενδύσεις. Μπορείς, όμως, να διαμορφώσεις το Picanto με ένα από τα πέντε προαιρετικά πακέτα χρώματος, που χαρακτηρίζονται από τις δερμάτινες ταπετσαρίες και ραφές με αντίθεση. Έτσι, κατά το λανσάρισμα θα είναι διαθέσιμα το: high gloss μαύρο, το καφέ, το μπλε, το κόκκινο και το lime, με γκρι και ανοιχτό γκρι ταπετσαρία με πράσινες ραφές. Τέλος, στο GT-Line υπάρχει κοφτό δερμάτινο τιμόνι.

Από πλευράς χώρων, και παρότι το εξωτερικό “αποτύπωμα” είναι απαράλλαχτο, στο εσωτερικό όλες οι διαστάσεις είναι -έστω και λίγο- βελτιωμένες, με την πρακτικότητα να φτάνει σε κορυφαία επίπεδα. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, με το Picanto να έχει μια από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες -αν όχι την πιο ευρύχωρη- στην mini κατηγορία, καθώς στα εμπρός καθίσματα θα βολευτούν πολύ άνετα δύο πολύ υψηλόσωμοι ενήλικες. Επίσης, το νέο μοντέλο προσφέρει περισσότερο χώρο στον ώμο των πίσω επιβατών, από τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, με το πίσω κάθισμα να είναι διαθέσιμο σε διάταξη δύο ή τριών θέσεων (τα μοντέλα με τον 1.2-λίτρων μόνο τη δεύτερη). Στις πίσω θέσεις θα πρέπει να γίνουν κάποιες μικρές παραχωρήσεις στα γόνατα, αλλά θα βολευτούν σχετικά άνετα δύο ενήλικες, χωρίς το διαθέσιμο ύψος για τα κεφάλια να είναι άφθονο.

Το Picanto διαθέτει συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες, κάτι που αποτελεί άλλη μια πρωτιά της κατηγορίας, και μαζί με τους υπόλοιπους αποθηκευτικούς χώρους στις πόρτες, στη βάση της κονσόλας και κάτω από το χειρόφρενο θα ξεχνάς που έχεις αφήσει τι. Το πιο σημαντικό στοιχείο, όμως, είναι ο χώρος αποσκευών που από τα 200 λίτρα του προηγούμενου μοντέλου, πλέον αυτός έχει όγκο 255 λίτρα. Το νούμερο αυτό είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας του, με το i10 να έχει 252 λίτρα, τα up!/Citigo/Mii 251 λίτρα. το Panda 225 λίτρα, το Karl 206 λίτρα και το Aygo 168 λίτρα. Αυτός, επίσης, διαθέτει διπλό πάτωμα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος 1.010 λίτρων.

Κινητήρες

Κάτω από το καπό δεν υπάρχουν εκπλήξεις, με το νέο Picanto να είναι διαθέσιμο με 3 βενζινοκίνητα σύνολα. Αρχικά θα είναι διαθέσιμα μόνο τα ατμοσφαιρικά σύνολα 1.000 και 1.250 κ.εκ, για να ακολουθήσει ο turbo 1.000άρης στο τέλος του έτους, γι’αυτό και δεν τον οδηγήσαμε κατά την παρουσίαση στην Ισπανία. Πιο συγκεκριμένα, στην βάση υπάρχει ο 998 κ.εκ. τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας, απόδοσης 67 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 96 Nm ροπής, διαθέσιμης από τις 3.500 σ.α.λ. Εκπέμπει μόλις 89 γρ/χλμ., με τον κινητήρα να αναβαθμίζεται από την οικογένεια κινητήρων Gamma, στην Kappa, όπου διαθέτει νέα πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και νέο σύστημα ψύξης που μειώνει τον χρόνο που χρειάζεται να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας ο κινητήρας. Επίσης, η νέα αντλία λαδιού δύο σταδίων μειώνει τις μηχανικές τριβές.

Ακολουθεί ο τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.248 κ.εκ. ατμοσφαιρικός κινητήρας, της οικογένειας Kappa, απόδοσης 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 122 Νm στις 4.000 σ.α.λ. και εκπέμπει 104 γρ CO2 ανά χλμ. Τέλος, θα υπάρχει και ο νέος 1.000άρης T-GDI τρικύλινδρος turbo κινητήρας, που έχουμε δοκιμάσει στο cee’d, απόδοσης 100 ίππων στις 4.500 σ.α.λ., με την ροπή του στα 172 Nm στις 1.500 σ.α.λ.. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με ένα 4-τάχυτο αυτόματο να είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα 1,25-λίτρων.

Τιμές

Η εισαγωγική εταιρία καταβάλει προσπάθειες έτσι ώστε τα πρώτα Picanto να έρθουν στην Ελλάδα από την Κορέα, όπου και κατασκευάζεται, τον Ιούλιο. Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό, το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει κανονικά την εμπορική του πορεία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Οι τιμές που μας ανακοινώθηκαν ξεκινούν από τα €10.300 για τον 1.000αρη με τα 67 άλογα, από τα €10.700 για τον 1.250αρη με τα 84 άλογα, από τα €12.600 για το GT-line με τον 1.250αρη με τα 84 άλογα, από τα €13.000 για τον 1000αρη turbo με τα 100 άλογα στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και από τα €14.000 για το 1000αρη με το GT-line. Σε όλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάς τα 7 χρόνια εγγύηση που προσφέρει το εργοστάσιο.

Στον δρόμο

Δεν μου αρέσει να περιαυτολογώ, αλλά όταν πρόκειται για μια διάκριση του Autoblog.gr θα κάνω μια εξαίρεση. Στα πλαίσια του test drive στα περίχωρα της Βαρκελώνης, η Kia είχε συμπεριλάβει μια δοκιμασία που την ονόμασε “parking parkour”. Μπορεί από το όνομα να μην καταλαβαίνεις πολλά, και για να μην μακρηγορώ θα σου αναφέρω ότι η εταιρία είχε διαμορφώσει ένα μεγάλο υπαίθριο χώρο στάθμευσης με κώνους, σχηματίζοντας μια άτυπη πίστα, που περιελάμβανε διάφορους ελιγμούς, σλάλομ, οπισθογωνία, αναστροφές και μια μικρή ευθεία. Δεξιοτεχνία εν ολίγοις. Επίσης, στο καπό του αυτοκινήτου είχε κολλήσει κάτι σαν “τασάκι” και μέσα σε αυτό υπήρχε μια μικρή ξύλινη μπίλια. Όπως φαντάζομαι καταλαβαίνεις, σκοπός ήταν να ολοκληρώσεις όσο πιο γρήγορα την διαδρομή, χωρίς να πέσει η μπίλια στο έδαφος. Το γκρουπ των Ελλήνων δημοσιογράφων αποτελείτο από 17 άτομα, ενώ συνολικά η Kia Ευρώπης είχε προσκαλέσει περίπου 500 δημοσιογράφους από όλες τις χώρες της ηπείρου μας. Ναι, καλά κατάλαβες… έκανα τον καλύτερο χρόνο απ’όλους, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή σε 42,55 δευτ. Πάμε παρακάτω, γιατί αυτό ήταν καθαρά για παιχνίδι.

Όπως διάβασες και στην αρχή, κατά την σύντομη επαφή με το νέο Picanto στους δρόμους της Ισπανίας, βγήκε σχετικά εύκολα το συμπέρασμα ότι το κορεάτικο μοντέλο έχει την καλύτερη οδηγική συμπεριφορά απ’όλα τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού. Θα πρέπει να περιμένουμε κάποιους μήνες μέχρι να το οδηγήσουμε και στα πάτρια εδάφη, ώστε να σχηματιστεί μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, αλλά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι αδιάψευστα.

Καταρχήν εξαιτίας της εντελώς νέας πλατφόρμας, το βάρος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 28 κιλά, ζυγίζοντας πλέον από 953 μέχρι 993 κιλά, ανάλογα την έκδοση του κινητήρα και την διαμόρφωση του πίσω καθίσματος (2-θέσια ή 3-θέσια). Αυτό συνέβη κάνοντας διπλάσια χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής (από 22% σε 44%), καθώς και την μείωση των σημείων συγκόλλησης, που είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 32%. Η τελευταία είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ρύθμιση της ανάρτησης, και κατ’επέκταση της συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο.

Η διαδρομή που επιλέχθηκε από την εταιρία περιελάμβανε ένα μικρό κομμάτι εθνικής οδού, και μετά οδήγηση σε δίκτυο γύρω από την πόλη Sitges, καθώς και μια αρκετά σφιχτή, ορεινή διαδρομή στο πάρκο Garraf. Το Picanto απεδείχθη εξαιρετικό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, με την ηχομόνωση του αυτοκινήτου να συμβάλλει σε ήσυχες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Επίσης, μέσα στην πόλη είναι πολύ ευέλικτο, καθώς με διάμετρο κύκλου στροφής στα 9,4 μέτρα είναι το καλύτερο από όλα τις κατηγορίας του, εκτός από το πισωκίνητο Renault Twingo, του οποίου η τοποθέτηση του κινητήρα στον πίσω άξονα του χαρίζει αυτό το πλεονέκτημα.

Από πλευράς κινητήρων, και οι δυο που δοκιμάσαμε είχαν κάτι να πουν, με τον 1.250άρη να εμφανίζει ζωηρό τράβηγμα, κάτι που υποβοηθείται από το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έχει πιο “κλειστή” κλιμάκωση, σε σχέση με τον 1.000άρη, κάτι που φάνηκε να τον πνίγει. Σε γενικά γραμμές, και παρότι οι επιδόσεις δεν είναι το κυρίαρχο στοιχείο της κατηγορίας, ο “μεγάλος” δεν υστερεί κάπου σημαντικά, παρότι δεν έχει άφθονα αποθέματα ροπής, με το χαμηλό βάρος και την ελαστικότητα του να συμβάλλουν σε άνετες μετακινήσεις. Πάντως, αν δεν σκοπεύεις να κάνεις αρκετά ταξίδια με το νέο σου Picanto, οι διαφορές στην πόλη μεταξύ των δύο εν λόγω κινητήρων δεν είναι ιδιαίτερα αισθητές, κάτι που ίσως κάνει τον “μικρό” πιο σοφή επιλογή.

Η διάταξη της ανάρτησης είναι συμβατική, με τον εμπρός άξονα να διαθέτει γόνατα MacPherson, ενώ πίσω συναντάμε ημιάκαμπτο άξονα, ο οποίος είναι κατά 4,5 κιλά πιο ελαφρύς σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχουν, όμως, νέες ρυθμίσεις και σημεία στήριξης στις αντιστρεπτικές ράβδους, ενώ το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει περιορίσει αισθητά το “βούτηγμα” κατά το φρενάρισμα. Η ρύθμιση των αμορτισέρ και ελατηρίων είναι ιδανική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, και όχι τόσο σκληρό όσο θα περίμενε κάποιος αναλογιζόμενος το εμφατικό σχεδιασμό του. Επιπλέον, η GT-Line έκδοση δεν διαθέτει αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, όπως συμβαίνει στο cee’d GT-Line, και αυτό γιατί η Kia κρίνει ότι όσο επιλέξουν την πιο επιθετική εμφάνιση, δεν θέλουν να κάνουν παραχωρήσεις στην άνεση των καθημερινών μετακινήσεων, που είναι ο κυριότερος λόγος αγοράς.

Το αυτοκίνητο εμφάνισε απίστευτα ασφαλή οδηγική συμπεριφορά, όσο και αν το πίεσα, με τα επίπεδα πρόσφυσης να ήταν πολύ υψηλά, παρά τα ελαστικά της Nexen. Το πίσω μέρος του Picanto ήταν υπερβολικά σταθερό και ουδέτερο, ενώ δεν έδειξε σημάδια αποσταθεροποίησης, πλεύσης ή άνοιγμα της τροχιάς του, όσο και αν το πίεσα. Αν ήθελα να γίνω υπερβολικά αυστηρός, η μόνη παρατήρηση που θα μπορούσα να κάνω ήταν ότι παρά την πλήρη απενεργοποίηση του ESP, αυτό επέμβαινε αρκετά παρεμβατικά και απότομα, μη αφήνοντας σε να παίξεις. Λεπτομέρειες θα μου πεις, καθώς πάνω απ’όλα η ασφάλεια, και θα συμφωνήσω.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι σχετικά ελαφριά, και όπως πρέπει για ένα αυτοκίνητο πόλης, με την πληροφόρηση από τον δρόμο να είναι επαρκής, ενώ είναι και έχει γίνει και πιο γρήγορο, από ότι πριν, μειώνοντας τις στροφές από άκρη σε άκρη σε 2,8. Το Picanto μπορεί να κινηθεί το ίδιο άνετα τόσο στην πόλη, όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Και αυτό γιατί οι μηχανικοί βρήκαν την ιδανική ρύθμιση για άνεση και ισορροπία, με στιβαρό και σίγουρο πάτημα, ενώ άξιο αναφοράς είναι ότι η “γέμιση” των καθισμάτων είναι ίδια με αυτή που υπάρχει στο μεγάλο Optima. Οδηγήσαμε αυτοκίνητα με ζάντες 15 και 16 ιντσών, με ελαστικά 185/55 και 195/45 αντίστοιχα, και να πω την αλήθεια οι έντονες ανωμαλίες περνούσαν στο εσωτερικό, αλλά δε είναι ενοχλητικές. Τέλος, για την πέδηση υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω για τον 1000άρη ατμοσφαιρικό, με τους άλλους δύο κινητήρες να έχουν συμπαγή δισκόφρενα. Η αποτελεσματικότητα τους φάνηκε καλή, χωρίς να χάνουν την διάρκεια τους κατά την πίεση.

Συμπέρασμα

Μπορεί το Picanto να μην είναι το πιο φθηνό μοντέλο της κατηγορίας, αλλά έδειξε να έχει την μεγαλύτερη αξία σε αυτή. Πως υπολογίζεται η αξία; Στην βάση είναι το packaging, δηλαδή το compact μέγεθος του και η πρακτικότητα του, ακολουθεί ο λόγος που το “ερωτεύεσαι”, δηλαδή η εμφάνιση του και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του, και τέλος είναι τα στοιχεία με τα οποία συνδέεσαι μαζί του, τα λειτουργικά κόστη και ο εξοπλισμός. Και το νέο Kia Picanto φάνηκε να τα διαθέτει όλα.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr