Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται σήμερα πάνω στην ανάπτυξη αυτόνομων συστημάτων οδήγησης και με την έρευνα της Navigant Research να εξετάζει την πρόοδο που έχουν κάνει 18 εταιρίες πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία και να τις κατατάσσει σε μια λίστα, η οποία δείχνει ποιες από αυτές, έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν πετυχημένα αυτόνομα συστήματα οδήγησης.


Η τελική κατάταξη προέκυψε από μια συνολική βαθμολογία που αποτελούνταν από 10 κριτήρια (όραμα, στρατηγική αγοράς, στρατηγική παραγωγής, τεχνολογία, πωλήσεις, marketing, διανομή, δυνατότητα πώλησης, ποιότητα και αξιοπιστία. Σύμφωνα με αυτά, οι εταιρίες που βρέθηκαν στη πρώτη δεκάδα είναι οι:

  1. Ford
  2. GM
  3. Renault-Nissan Alliance
  4. Daimler
  5. Volkswagen Group
  6. BMW
  7. Waymo
  8. Volvo/Autoliv/Zenuity
  9. Delphi
  10. Hyundai Motor Group

Οι Ford, GM, Renault-Nissan και Daimler ξεχώρισαν λόγω της δυναμικής των επενδύσεων που έχουν κάνει στο τομέα των αυτόνομων οχημάτων, των συμμαχιών αλλά και των εξαγορών. Το γράφημα που ετοίμασε η Navigant Research δείχνει και τις ακραίες τιμές των Honda, nuTonomy, Baidu και Uber, οι οποίες έδειξαν να έχουν έλλειψη συνεκτικής στρατηγικής, ενώ υστερούσαν και στο τομέα των οδικών δοκιμών. Η Ford δηλώνει πως έως το 2021 θα προσφέρει στην αγορά αυτόνομα οχήματα επιπέδου 4, ενώ πλήρως αυτόνομα οχήματα επιπέδου 5 θα κυκλοφορήσουν από το 2026 και μετά.

Σήμερα μάλιστα η Mercedes ανακοίνωσε συνεργασία με την Bosch προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού αυτόνομη τεχνολογία που θα περάσει στα μοντέλα παραγωγής μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, αλλά και να δημιουργήσουν έναν στόλο από αυτόνομα ταξί.

  • Anestis Genk

    Δεν ποντάρω ούτε στην ΑΙ και άρα ούτε στα αυτόνομα. Ένα πολύ καλό cruise control θα είναι, που στην Ελλάδα καλό είναι να μην το ρισκάρεις, γιατί δεν είναι προβλεπέ οι δρόμοι.

    Ένδειξη πως η ΑΙ ασθμαίνει είναι πως τα δίποδα ρομπότ δυσκολεύονται στο τρέξιμο. Το πρόβλημα με το τρέξιμο είναι πως χρειάζεται εμπιστοσύνη και πως να κάνεις το μηχάνημα να έχει εμπιστοσύνη;
    Το μηχάνημα βασίζεται σε δεδομένα και μεγάλο όγκο υπολογισμών για να προσομοιάσει την νοημοσύνη.

    Αν δεν κατανοήσουμε την δική μας νοημοσύνη και δεν φτιάξουμε καλύτερα θεωρητικά μοντέλα, αυτό που θα κάνουμε θα είναι με αισθητήρες και υπολογισμούς να δημιουργήσουμε(προσομοιάζουμε) κλειστά και σταθερά συστήματα, όπως το σκάκι.

    Τέσπα εγώ ποντάρω στο ότι είναι φούμαρα για να πουλάνε σε όσους έχουν για θρησκεία την τεχνολογία και την πρόοδο. Από την στιγμή που δεν έχουμε λύσει βασικότερα ζητήματα είναι πεταμένα λεφτά.

    • Ahilleas Tsikelis

      Τα διποδα ρομποτ δυσκολευονται να τρεξουν λογω ελλειψης εμπιστοσυνης?Ο προγραμματισμος εχει τα ορια του,δηλαδη ανθρωπινα ορια.Η τεχνητη νοημοσυνη δεν εχει ορια παραμονο τα εκαστοτε του hardware.Mια σωστη τεχνητη νοημοσυνη(την οποια και θα δουμε τα επομενα χρονια)δεν θα συγκρινεται με τον ανθρωπινο νου και μονο τα υλικα απο τα οποια δομειται θα την περιοριζουν.

    • Christos Dimou

      Τα συγκεκριμένα φουμαρα έχουν σώσει ως σήμερα χιλιάδες ζωές. Αν η μείωση των νεκρών απο τροχαία δεν είναι βασική προτεραιότητα τότε δεν ξέρω τι είναι στην αυτοκίνηση…