Πίσω στα ’70s και ’80s, o Steve Jobs ήταν γνωστό “αρρωστάκι” με τις Porsche, με πολλά δημιουργήματα από το Zuffenhausen να βρίσκουν στέγη στην οικία του. Δείγμα της λατρείας του για τα αυτοκίνητα με το αλογάκι της Στουτγάρδης είναι το γεγονός ότι αντάμειβε τους καλύτερους πωλητές της εταιρείας με μια 944S.

Ωστόσο, μια εταιρεία σαν την Apple χρειάζεται και την ανάλογη διαφήμιση. Οκ με τα μπλουζάκια, με τα παπούτσια και με τα άλλα αντικείμενα με το λογότυπό της, όπως και με την διαφήμιση σε έντυπα μέσα και στην τηλεόραση, δε θα ήταν και τέλεια ιδέα να διαφημιζόταν σε ένα αγωνιστικό και δη σε ένα που θα αγωνιστεί στις διάσημες 24 Ώρες του Le Mans; Έτσι, θα γίνει και το μεγάλο “μπάσιμο” στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Η ιστορία λέει ότι οι ιδρυτές της Apple, Steve Jobs και Steve Wozniak, πήγαν την Porsche 356 του πρώτου στον Bob Garretson, αυθεντία στις Porsche, οδηγό και ιδιοκτήτη της ομάδας Garretson Developments. Η βάση της ομάδας βρισκόταν πολύ κοντά με τα κεντρικά γραφεία της Apple στο Cupertino και το “πάρε-δώσε”μεταξύ Jobs και Garretson ήταν συχνό. Άλλωστε, ήταν ο Garretson που έπεισε τον Jobs να γίνει η Apple o βασικός χορηγός του αγωνιστικού που θα κατέβαινε στο Le Mans το 1980. Το αγωνιστικό που “ντύθηκε” στα χρώμα του ουράνιου τόξου της αμερικάνικης εταιρείας ήταν μια Porsche 935 K3, όπου “Κ”, βάλε δίπλα το όνομα “Kremer” και η οποία θα προετοιμαζόταν από τη ομάδα του Dick Barbour. Κράτα αυτό το όνομα γιατί κάτι μας θυμίζει.

Advertisement

1Αφοί Kremer και το θηρίο

Οι Manfred και Erwin Kremer ήταν αντιπρόσωποι της Porsche και ανέκαθεν πίστευαν ότι μπορούσαν να βελτιώσουν τα αγωνιστικά της μαμάς εταιρείας. Ο Manfed εξέλισσε, ο Erwin οδηγούσε και το 1977 άρχισε η (τρελή) βελτίωση των 935, και έναν χρόνο αργότερα, ήρθε η 935 Κ2 με την οποία σημείωσε κάποιες νίκες.

Ωστόσο , η εμμονή του Manfred με το βάρος και το πώς θα εξοικονομήσει έστω και ένα γραμμάριο από το αυτοκίνητο, έφερε αρκετές αλλαγές σε αυτό. Το air-to-water intercooler αντικαταστάθηκε με ένα air-to-air intercooler, τα πάνελ της 935 αντικαταστάθηκαν με αντίστοιχα από συνθετικά υλικά, που χάριζαν μια μείωση της τάξης των 30 κιλών. Ο 3,0-λιτρος, πλέον, flat six twin turbo κινητήρας (αργότερα προσφερόταν και έκδοσή του στα 3,2 λίτρα) απέδιδε μεταξύ 740 και 800 ίππων-είπαμε, για θηρίο μιλάμε- και η κίνηση μεταδιδόταν ασφαλώς στον πίσω άξονα μέσω ενός τετρατάχυτου κιβωτίου.

Με το καλημέρα, έλαμψε το δημιούργημα των αδελφών Kremer, καθώς, στον πρώτο αγώνα του DRM (Γερμανικό Πρωτάθλημα Sportscar), o νεαρός τότε Klaus Ludwig έφερε την 935 Κ3 πρώτη στον τερματισμό, σε ένα grid με πολλές εργοστασιακές 935. Αργότερα έκανε το εντυπωσιακό 11/12, πήρε πανηγυρικά το πρωτάθλημα, σημείωσε 7:33 στην “Πράσινη Κόλαση”στο Nurburgring Nordschleife, επίδοση ικανή να προκριθεί σε αγώνα F1 και την ίδια χρονιά, οι Kremer είδαν τους Ludwig, Don και Bill Whittingdon να σημειώνουν την πρώτη νίκη στο Le Mans, με αγωνιστικό που βασίζεται σε αυτοκίνητο παραγωγής. Το επόμενο αγωνιστικό που το επανέλαβε ήταν κάποια McLaren F1 το 1995.

Θεωρείται ότι μόνο 13 Porsche 935 K3 κατασκευάστηκαν από τους Kremer, με τις νίκες στο διάστημα 1979-1981 να έρχονται σε Sebring, Daytona και Nurburgring. Βέβαια, υπάρχουν και πολλοί “κλώνοι” της Κ3 εξαιτίας των kit μετατροπής και βελτίωσης της 935 που κυκλοφόρησαν, όπως θα δεις παρακάτω.

Advertisement

2To iCar στο Le Mans του 1980

Μετά από την παρένθεση που άνοιξα για να σε βάλω στο κλίμα “τι εστί 935 Κ3”, επανερχόμαστε στο πρώτο και τελευταίο, μέχρι στιγμής, αυτοκίνητο βαμμένο στα χρώματα της Apple. Η Dirk Barbour Racing ανέλαβε την προετοιμασία της 935 Κ3 και οι Bobby Rahal, Allan Mofet και Bob Garretson βρέθηκαν στην εκκίνηση του περίφημου αγώνα αντοχής. Σίγουρα, τα φλας των φωτογράφων έπεσαν πάνω σε αυτό το ιδιαίτερο σε χρώματα αγωνιστικό, αλλά ένα λιωμένο πιστόνι πρόδωσε τις προσπάθειες της ομάδας μετά από 11 ώρες αγώνα.

Η iPorsche συνέχισε να αγωνίζεται μετά επί αμερικανικού εδάφους, και στις 12 Ώρες του Sebring, τερμάτισε το πλήρωμα στην έβδομη θέση, με το καλύτερο αποτέλεσμα να είναι αυτό της τρίτης θέσης στο Road America 500.Ένας κλώνος του iCar στις πίστες είναι και το συγκεκριμένο:

Advertisement

3Paul Newman και Hawaiian tropic

Σου είπα στην αρχή ότι θα επανέλθω στο όνομα του Dick Barbour. Μα, καλά, τι δουλειά έχει το όνομα του Paul Newman στην ιστορία μας; Κι όμως, έχει πολύ μεγάλη μάλιστα. Πριν η 935 Κ3 πατήσει στις πίστες με το livery της Apple, ήταν μια εργοστασιακή 935 της ομάδας Dick Barbour Racing που είχε κερδίσει τόσο τις 12 ώρες του Sebring, όσο και τις 24 της Daytona. Ωστόσο, το 1979, ο Paul Newman, στη μία και μοναδική φορά που έτρεξε στο Le Mans, θα καθίσει πίσω από το τιμόνι της 935 και θα την φέρει στην δεύτερη θέση της γενικής μετά από 24 ώρες, με το πλήθος να παραληρεί.

Ένα χρόνο μετά, η 935 θα γίνει 935 Κ3 και το 2006, θα επιστρέψει στην αρχική της κατάσταση, πλήρως αναπαλαιωμένη και βαμμένη στο κόκκινο χρώμα που βλέπεις. Ήταν αυτή που θα την έφερνε σε δημοπρασία η Gooding & Company’s στο πλαίσιο του Pebble Beach το περασμένο καλοκαίρι.

  • DarkV12Tdi

    Nice άρθρο mr soulis.Χριστός Ανέστη Γιάννη και Χρόνια Πολλά ,Αληθώς Ανέστη. Δεν ήξερα ότι το μήλο ήταν χορηγός στους αγώνες porsche :P

    • Sciroccomaniac

      Aληθώς φίλε μου! Χρόνια πολλά! Υγεία κι ευτυχία!!

  • mixalhs7

    Απ’την εποχή που το σεξ ήταν ασφαλές και η αγωνιστική οδήγηση επικίνδυνη!
    https://uploads.disquscdn.com/images/3782da474aac18d7b0ced595573a82d9bad34691c0bca35b020d63c9a6be57b7.jpg

    • αυτο το μοντελο στα χρωματα της martini ειναι που το λεγαν moby dick ??? η τα εχω ολα τοσο λαθος στο μυαλο μου ???

    • mixalhs7

      Ναι, αυτο που περιγραφεις ηταν η πρωτη 935 του 1978

  • Anestis Genk

    Πολύ μ’αρέσουν οι Porsche με το “κάθετο” παρμπρίζ!

  • manowar

    Μονο που ακους ζαφενχαουζεν παει ο νους σου σε 4 έννοιες
    4 τροχοι υπετεχνογνωσια πιστα και ανταγωνισμος γεμάτος φλοκια