Η Ferrari F40 και η Porsche 959 Komfort κοντράρονταν σε επιδόσεις στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Στο φετινό Concorso d’Eleganza Villa d’Este στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας, ο οίκος RM Sotheby’s θα βγάλει στο σφυρί δύο τέτοια αυτοκίνητα.

Η F40 είναι ένα από τα σημαντικότερα και πιο χαρακτηριστικά μοντέλα της Ferrari. Το αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε για να εορταστούν τα 40 της χρόνια της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν εκείνο που πήρε την τελευταία έγκριση από τον Enzo Ferrari προτού αυτός φύγει από τη ζωή. Εξωτερικά, είναι βαμμένη στο πιο αναγνωρίσιμο χρώμα της Ιταλικής εταιρίας, το Rosso Corsa και πατάει στις κλασσικές πεντάστερες ζάντες. Στο σπαρτιάτικο εσωτερικό κυριαρχούν μόνο τα κόκκινα bucket καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι, το κλασσικό χτένι, τα τρία αλουμινένια πεντάλ και άφθονο γυμνό carbon. Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο biturbo V8 των 2,9 λίτρων ο οποίος αποδίδει 478 άλογα με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 3,8 δευτερόλεπτα.

Η θρυλική 959 Komfort του 1988 έχει διανύσει μόλις 12.875 χλμ στο κοντέρ και ο αρχικά ο λόγος κατασκευής της 959 ήταν διότι η Porsche προκειμένου να λάβει μέρος με την Group B Rally έκδοση του αυτοκινήτου θα έπρεπε να δημιουργήσει τουλάχιστον 200 μονάδες road-legal οχημάτων. Έτσι λοιπόν το supercar εξοπλίστηκε με έναν επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2.85 λίτρων και απόδοσης 450 ίππων, σειριακά turbo, 5-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης, ABS και ρυθμιζόμενη ανάρτηση καθ ύψος και απόσβεση, ενώ έχει γίνει χρήση Αλουμινίου, Carbon Kevlar και άλλων συνθετικών υλικών για την κατασκευή ενός ελαφρύτερου αμαξώματος. Το 1986, η Porsche 959 πήρε τα σκήπτρα του ταχύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο, φτάνοντας τα 195 mph (314 χλμ/ώρα), ρεκόρ που το διατήρησε για έναν μόνο χρόνο, με την F40 να γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που σπάει το φράγμα των 200 mph (322 χλμ/ώρα).

Εσύ ποιο από τα δύο αυτοκίνητα θα διάλεγες να βάλεις στο γκαράζ σου;

  • Anestis Genk

    Porsche, γιατί είναι η καλύτερη “κλασσική” Porsche.
    Η F40 ποτέ δεν μ’άρεζε, προτιμώ 288 ή F50

  • Renesis1

    Και τα 2 είναι εξαιρετικά και εξίσου γρήγορα, αλλά θα διάλεγα την F40 που μου αρέσει περισσότερο εμφανισιακά..

    • αυτο ακριβως !!!! και τα 2 ειναι αυτοκινητα ”οροσημο” !!!!
      αν θελεις τεχνολογια πας στην porsche…..αν θελεις ”ooooυ φακτορ” πας ferrari !!! :-D

      στην προκειμενη περιπτωση….θελω να το παιζω κλαρινογαμπρος..οποτε F40 για μενα !!

    • manowar

      Χαχαχαχα σωστος..μονο που δεν εχει ηχοσυστημα με μπασσα ε μην πεσει στα ζερια σου και της βαλεις τιποτα γουφερ,,θα σε κυνηγήσουν..:-@

    • Mika

      Δεν θα βαλεις ποτε μυαλο εσυ!

    • Μετα τα 5 χρονια μου…. Απλά ψήλωνα μέχρι και σημερα !!!! 😂😂😂😂

  • sofoklas

    Απαράδεκτα άσχημη η 959, όσο μπροστά και να είναι τεχνολογικά ένα αυτοκίνητο, αυτή η ασχήμια δεν δικαιολογείται

  • LJ

    Δεν τίθεται καν σύγκριση. F40 all the way!!!

    • manowar

      Συγκριση τιθεται απλα επιλεγεις την φεραρρι για σενα ειναι πιο ευκολο για μενα που τα θελω και τα 2 πιο δυσκολο..συγκριση δεν τίθεται με αυτοκινητα εκτος ευρωπης..αμερικη αυστραλια ιαπωνια κορεα τις εποχες αυτες μονο σουστες που δεν ειχαν τα αυτοκινητα τους και ουρα 😀

  • Μάνος Μαμαλάκης

    F40 με κλειστά μάτια!

  • Γιώργος Εμπέρ

    F40 Δαγκωτο!

  • Satsok

    F40 με κλειστά μάτια.
    Η 959 είναι φοβερό αυτοκίνητο ΑΛΛΑ δεν ειναι FERRARI.
    Επίσης η F40 είναι απλά η F40 η 959 αν μπεις μέσα σε κάνει να νομίζεις ότι κάθεσαι σε 911 της εποχής.

  • πορσε η φ40 δεν μου αρεσε ποτε … ασε που εχω αναμνησεις με την συγκεκριμενη απο τα εφηβηκα μου χρονια οταν ο θειος μου ειχε μια και πηγαιναμε βολτα γυρο απο την λυμνη του κομο …μετα εχασε την θεση του στην πολεοδομια χαθηκαν οι μιζες χαθηκαν ολα και τωρα εχουμε πεσει στα φιατακια …

  • Πόρσε 959 για εμένα με κλειστά τα μάτια.Είχα μία φωτογραφία της σε μαύρο χρώμα πάνω απο το κρεββάτι μου και ήταν all the money.Φανταστικό αυτοκίνητο για την εποχή.

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Αυτοκίνητο ορόσημο για την αυτοκίνηση η 959.
    Μονόδρομος.

  • vasilis karagiannis

    Λατρευω την 959,,,,αλλα F-40 είναι μόνο μία..οπότε ναι F-40

  • manowar

    Για υπερτεχνολογια και μυθο 959 για ομορφια και θρυλο f40 ορόσημα και τα 2 ολος ο θρυλος της αυτοκίνησης απανω σε 8 ροδες

  • sergio360

    Μπορει να ηταν στην ιδια ”κατηγορια” αλλα πρακτικα συγκριση δεν υπαρχει…Το ενα ειναι μια υπερ-εξελιγμενη,ταχυτατη και κακασχημη 911 ενω το αλλο ειναι αγωνιστικο που απλα τυγχανει να φοραει πινακιδες….F40 και μονον…Ακομα και τωρα να τα δειξεις σε καποιον εστω ασχετο θα καταλαβει…

    • manowar

      Συμφωνω το ενα ειναι κομφορταμπλ πιο καθημερινό το αλλο ειναι hyperοαγωνιαρικο της εποχης αλλα ιλεγκαλ με πινακιδες σε αυτο που δεν συμφωνω ειναι η λεξη κακασχημο ειναι διαφορετικη οπως δεν συμφωνω που λενε κακασχημη την enzo και μενα δεν μαρεσει σαν τις αλλες αλλα απο σεβασμο σε ολες αυτες τις υπερκατασκευες το λες διαφορετικο.

    • mixalhs7

      Και η 959 η έκδοση δρόμου της αγωνιστικής 961 ήταν που σε αντίθεση με την F40, πρόλαβε και κέρδισε κάποιους αγώνες ;)

    • Κώστας

      μην τα λες τωρα αυτα…τους χαλας το ονειρο!

    • sergio360

      Οτι και να ειναι,το ενα ειναι H F40…Τα υπολοιπα ειναι αλλα λογια ν’αγαπιομαστε…

    • Moby Dick

      https://www.youtube.com/watch?v=uFLSxkXsU1Y

      Δικαίωμα του καθενός Μιχάλη να αυτοπαραμυθιάζεται με την δήθεν “αγωνιστική” F40.

      Ιδού το 1-2 της 959 στο ράλυ παρίσι ντακάρ του 1986.

    • mixalhs7

      και η 961 την κλάση της στο LeMans! Κρίμα που η κατάργηση του γκρουπ β μας στέρησε τότε την δυνατότητα να δουμε τιτανομαχιες ανάμεσα στους δυο μεγάλους και την φορντ!

  • Renesis1

    Άρα στη Diablo η επιλογή του ονόματος δεν έγινε απλά για πιασάρικους λόγους. Diablo ήταν όνομα και πράμα! Η πλάκα είναι οτι αν ποτέ κερδίσω το τζόκερ, η συγκεκριμένη είναι στη κορυφή της λίστας.. Πάω γυρεύοντας μου φαίνεται.. :)))

    • Anestis Genk

      offtopic :P μπερδευτικό ε;

    • Renesis1

      Εδώ το έγραψα?!.. Πήγαινε για το άλλο άρθρο με τις “σκοτώστρες”.. Το έγραψα μέσω σελίδας disqus και τα μπέρδεψα! Ο δαίμων του τυπογραφείου.. :/

    • μην αγχωνεσαι !!!! μια LAMBO παντου κολαει !!!! :-D

  • SAMURAI-66

    Ferrari γιατι περα απο μοναδικη εχει και την σφραγιδα ιταλικης φινετσας!
    Ο σκαραβαιος μου θυμιζει πεπλατυσμενο βατραχοειδες ταψι με χερουλι και προκαλει γελια!

    • Κώστας

      προσεξε μην δαγκωσεις τη γλωσσα σου απο το δηλητηριο και τη χολή…
      ειπε εκεινος που εχει ενα εκτρωμα για avatar στο discus…

  • gronholm89

    F40 .-

  • Mika

    Θεωρω πως οποιος εχει λεφτα να τα χτυπησει σε μια δημοπρασια, μπορει πανευκολα να παρει και τα δυο..Οποτε θα πω both!!!
    Αλλα τωρα αν με βασανισεις,και μου βαλεις το μαχαιρι στο λαιμο, να διαλεξω μονο ενα, οκ, θα πω F40!!

  • Periklis

    Οι μόνες Ferrari που μου αρέσουν πολύ από το 1980 εως και σήμερα είναι η F40, F50, Scaglietti και Enzo. Σε κάθε περίπτωση θα επέλεγα Porsche στις περισσότερες αν όχι όλες τις συγκρίσεις με οποιοδήποτε αυτοκίνητο, αλλα στην εν λόγω σύγκριση θα επέλεγα την Ferrari, καθώς είναι από τους λόγους που έγινα μεγάλος fan της αυτοκίνησης!

  • DimitrisBXL

    Ferrari F40 ΔΑΓΚΩΤΟ..

  • Bill BlackJack

    Έχουμε τα προβλήματά μας, έχουμε και το autoblog να μας ζαλίζει με τα διλήμματά του! Δε διαλέγω ρε. Τις θέλω και τις δύο! Εδώ και δεκαετίες.