Τον δρόμο της εξακολουθεί να ψάχνει η Honda από τη στιγμή που επέστρεψε στη Formula 1, το 2015. Είναι η τρίτη σεζόν που τα προβλήματα συνεχίζουν να προκαλούν πολλούς πονοκεφάλους στους Ιάπωνες, οι οποίοι δείχνουν ανίκανοι να παραδώσουν έναν αξιόπιστο και δυνατό κινητήρα στη McLaren, με τον RA617H να παραμένει το χειρότερο power unit στο grid.

Τις τελευταίες ημέρες έχει προκύψει μια αρκετά ενδιαφέρουσα φήμη, που κάνει λόγο για εξωτερική βοήθεια από τη Mercedes. Οι λεπτομέρειες φυσικά και δεν είναι γνωστές, ωστόσο λέγεται ότι η γερμανική ομάδα θα βοηθήσει τη Honda στον τομέα των ηλεκτρονικών και το υβριδικό κομμάτι. Σύμφωνα με το αφεντικό της Honda F1, Yusuke Hasegawa, η εταιρεία ήδη δέχεται εξωτερική βοήθεια, ενώ παραδέχεται ότι αρκετοί μηχανικοί έχουν εργαστεί στο παρελθόν στους υπόλοιπους τρεις κατασκευαστές κινητήρων.

Βασικά, κάνουμε ό,τι είναι δυνατό. Χρησιμοποιούμε κάθε εξωτερική πηγή. Από τις αρχές του Μαρτίου, έχουμε σχεδόν ολοκληρωτικά αλλάξει την οργάνωση. Πιστεύω ότι δουλεύει καλύτερα τώρα, αλλά είναι πολύ αργά για να αλλάξουμε την ανάπτυξή μας. Δεν είναι εύκολο, επειδή οι τροποποιήσεις στον κινητήρα χρειάζονται χρόνο, κάτι που είναι θέμα. Έχουμε κάποια καλά στοιχεία, αλλά ακόμα το πακέτο δεν είναι έτοιμο.

Δεν αποκαλύπτουμε συμβούλους ή προμηθευτές, αλλά χρησιμοποιούμε πολλές εξωτερικές πηγές. Φυσικά κι έχουμε πολλούς ανθρώπους από τη Mercedes, τη Ferrari και τη Renault, οπότε, από αυτή την άποψη, μπορείτε να πείτε ότι «κατασκοπεύουμε» τις ιδέες τους.

Τη δική της αντίρρηση φαίνεται πως έχει η Red Bull, υποστηρίζοντας πως η βοήθεια από τη Mercedes θα ισοδυναμούσε με τη βοήθεια μιας ομάδας στο κομμάτι του σασί. Η Mercedes δεν έχει επιβεβαιώσει τίποτα μέχρι στιγμής, καθώς αρνείται να κάνει οποιονδήποτε σχολιασμό επί του θέματος.

  • George Liverpool

    “Φωναζαμε” γι αυτο τοσο καιρο.Ψαχτειτε με την ilmor,βρειτε συνεργατες κλπ.Καιρος ηταν,μηπως και τελειωσει το φιασκο καποια στιγμη.

    • Mika

      Αν σου λεει παντως πως χρειαζεται χρονος, μη περιμενεις θαυματα συντομα…Απο του χρονου βλεπουμε…Τουλαχιστον εγινε η αρχη αλλαγης φιλοσοφιας, ας πουμε..

    • George Liverpool

      Καλα,δεν το συζητω.Σιγα μην δουμε αλλαγη μετα απο 2 μερες.Απλα εγινε η αρχη, οπως ειπες.Τρωμε το γαιδαρο για 3η χρονια,στην ουρα θα σκαλωσουμε;;

  • και οι ιαπωνες τελικα θελουν τον γερμανο τους ;..

    • George Liverpool

      Χαχαχα κλαμα…

  • Nerazzuro21

    Αν ισχύει, οι Ιάπωνες το πήραν απόφαση ότι μόνοι τους δεν μπορούν και αποφάσισαν επιτέλους να ακούσουν τις προτροπές της McLaren. Φημολογείται ότι εκτός από τη Honda συνεργάζεται και η Ilmor με τη Honda.

    Δεν θυμάμαι τη Red Bull να είχε αντιρρήσεις όταν η Mercedes βοηθούσε τη Renault.

  • ενα οτι πλεον οι ιαπνωες αποδεχτηκαν οτι δεν μπορουν μονοι τους…..και ενα οτι μιας και η mercedes βλεπει την ferrari πολυ κοντα σε αποδοση……ειναι ενας τροπος για να βαλει στη μεση την μακλαρεν για να κοβει ποντους !!!
    γιατι ο σοφος λαος λεει….
    ο εχθρος του εχθρου μου……ειναι φιλος μου !!!! ;-)

    • georgekaras

      μεχρι να κοψει ποντους απο την Ferrari o alonso θα εχει παει ακομα και στο moto gp για να παρει κουπα

    • Mitsos Ribopaido

      Κλαίω !

    • manowar

      Ρε συ ειδε κανεις τους jdm?

    • Δεν βλέπουν Φ1…. Μονο Λε μαν φέτος …. Και μπορεί wrc ….. 😂😂😂😂😂

    • manowar

      Xαχαχαχαχαχα στα λεμαν μη κρατανε μεγαλο καλαθι πες τους 😀

    • Μπορεί στη μέση της χρονιάς να το θεωρήσουν παπατζα και αυτο ….. Αλλα έχουν πολλές ελπίδες φέτος όποτε δύσκολο το βλέπω να το παρατούν !!! 😎

  • Akis-F1 FAN

    Πάντως από εκεί που το παίζαν ότι δε θέλουν βοήθεια ακόμα και από την llmor που δεν εμπλέκεται άμεσα με την F1 τώρα καταλήγουν να δέχονται βοήθεια από την ίδια τη Μερκ την οποία υποτίθεται θα εκθρόνιζαν από την κορυφή του σπορ. Όσο και αν σέβομαι και συμπαθώ τη Χόντα ως εταιρεία μιας και έχει προσφέρει πάρα πολλά στην αυτοκίνηση στην F1 πλέον απλά γελοιοποιούνται…κυριολεκτικά.

    Υ.Γ. Ολοι οι φανατικοί “Ιάπωνες” που σε κάθε άρθρο με γερμανικό αμάξι είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν πόλεμο και μιλάνε για σαπάκια κτλ κτλ που είναι τώρα που η Χοντα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι έτη φωτός πίσω από τον ανταγωνισμό ; Πραγματικά ρωτάω για να καταλάβω τον τρόπο σκέψης τους και όχι για να αρχίσουμε μεταξύ μας τα ααα και ουυυ.

    • θα πουν οτι η F1 ειναι ενα παιχνιδι του μαρκετνιγκ……απλα ενα παιχνιδι για μεγαλα παιδια…….και πως δεν αξιζει να ασχοληθεις σοβαρα με αυτην την προσπαθεια……
      αλλα στην πρωτη ευκαιρια….οταν μιλησεις για τις υπερδυναμεις της F1….θα σου μιλησουν ολο περηφανεια…….για την mclaren-honda με τον ayrton που το βρετανιο μονοθεσιο με την ιαπωνικη καρδια….εδινε πονο ατελειωτο και εχει μεινει χαραγμενο στην μνημνη ολων !!!! :-D

    • Akis-F1 FAN

      Καλά σίγουρα θα έχουν έτοιμη τη δικαιολογία αλλά ήθελα να δω λίγο τον τρόπο σκέψης τους ;-P Προσωπικά δεν το μπορώ καθόλου αυτό που μερικοί κοιτάνε μόνο να κράξουν την άλλη “σχολή” και για την πάρτη τους κάνουν μόκο…έχουμε καταντήσει χειρότεροι και από κάτι οπαδούς ποδοσφαίρου.

    • το κραξιμο οταν ειναι στα πλαισια της καζουρας ειναι ωραιο και εχει το γουστο του !!
      οταν ομως εθελοτυφλεις…….οταν δεν βλεπεις την καμπουρα σου…τοτε υπαρχει προβλημα !!!

      το ποδοσφαιρο εχει το γουστο του…οταν ριχνει η ομαδα σου 4 μπαλακια…και παει κυπελο !!!! :-P

    • Akis-F1 FAN

      Αυτό ακριβώς οι περισσότεροι δεν κάνουν καζούρα απλά εθελοτυφλούν….για το ποδόσφαιρο τώρα δεν ξέρω για ποιο θα είναι πιο στεναχωρήμενοι οι παίκτες του παο…το ότι φάγαν 4 ή ότι θα τους βάλουν να γυρίσουν με τα πόδια ;-PP

      Υ.Γ. Σας περιμένουμε στον τελικό ;-D

    • γαυρος και σκουλικι να μην το σηκωνει…….και ας το παρει οποιος θελει !!!
      σκεψου στο 4ο μπαλακι ποσο πολυ κουνηθηκε η τουμπα…..που εγινε σεισμος στην πολη με 2.4ριχτερ !!!! :-D

    • περαστικός

      Ενώ εσείς που κράζετε την Honda δεν εθελοτυφλείτε και παράλληλα αντιφάσκεται όταν κατηγορείται τους κανονισμούς της F1..

      Και μην μου πεις η κανονισμοί είναι για όλους ίδιοι..η Honda μπήκε και τα έβαλε με εταιρίες που έχουν 15 χρόνια συνεχόμενης παρουσίας και 3 χρόνια περισσότερα με τους υπάρχοντες-παρόμοιους κινητήρες…

      Το “ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ” θα το δείξει το μέλλον όπως το μέλλον θα δείξει ότι η κατάσταση της Honda στην F1 αυτή την στιγμή το μόνο που κάνει είναι να απωθεί καινούριους κατασκευαστές κινητήρων..

      Βοήθεια της Merc δεν υφίσταται σε καμία περίπτωση έτσι όπως το έχουν στο μυαλό τους οι μισοί που έκαναν σχόλιο και μπήκαν για να κράξουν…..
      Απο τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο μηχανικό στην F1 αλλά και στα εργοστάσια των εταιριών γενικά λειτουργούν με συμβόλαιο..που σπάει εύκολα ΑΝ κάποιος δώσει-τάξει παραπάνω..

    • ροδα ειναι και γυριζει….αν δεν τα παρατησουν σιγουρα θα βρουν τον δρομο τους οι ιαπωνες..απλα δεν γινετε να μην σχολιασουμε την δεδομενη χρονικη στιγμη !!!
      οταν λες οτι κατηγορουμε τους κανονισμους της F1 ???

      y.g θελεις να μου πεις οτι αμα εβλεπες την Ferrari..την πιο ιστορικη ομαδα στο grid..να παλευει για να μην βγει τελευταια….δεν θα το σχολιαζες ?? οκ την πρωτη χρονια θα ελεγες κριμα….την δευτερη θα ελεγες αντε ρε μακαρονδαες….ε στην τριτη χρονια…θα τους ειχες στο δουλεμα !!!

      υ.γ πραγματικα εγω θελω να παρει τα πανω της η HONDA…..αλλα πραγματικα απολαμβανω αυτο που γινετε..διοτι αν ανατρεξεις σε παλιοτερα αρθρα..για την τοτε συνεργασια μακλαρεν/χοντα..υπηρξαν πολλοι που εσπαγαν μπαλες οτι ερχομαστε να σας παρουμε τα σωβρακα !!!και τωρα τους ψαχνεις με το κυαλι !!!!

    • Bill BlackJack

      Συμφωνώ απολύτως μαζί σου, αν και τα ίδια κάνουν οι περισσότεροι, δηλαδή και Χοντάκηδες και Γερμανόφιλοι κλπ.
      Οπότε κάθομαι έξω από όλα τα κλαμπ και χαζεύω αυτό ακριβώς που ανέφερες. Το οπαδιλίκι της πενταροδεκάρας.

    • Anestis Genk

      Η απάντηση είναι πως οι κανονισμοί από το 2010 είναι τόσο σφικτοί που δύσκολα κάνεις την ανατροπή.

    • Akis-F1 FAN

      Κάτσε και η Μερκ πώς έκανε την ανατροπή από την RBR ; Και η Ferrari πώς έφτασε φέτος να παίζει τη Μερκ στα ίσα που το 2014 ήταν αλλού για αλλού ; Δεν είναι δικαιολογία αυτό. Ειδικά φέτος που δεν υπάρχουν και tokens. Άσε που δεν μιλάμε καν για ανατροπή….ο κινητήρας τους δεν είναι καν αξιοπρεπής.

    • Anestis Genk

      Με τους κανονισμούς της RBR κέρδιζε η RBR με τους κανονισμούς της Merc κερδίζει η Merc. Δεν εννοώ πως επέβαλαν αυτοί τους κανονισμούς, απλά οι περίοδοι συνάδουν με το πακέτο κανονισμών και η κυριαρχία της RBR σταμάτησε όταν άλλαξαν οι κανονισμοί. Φέτος άλλαξαν οι κανονισμοί στο aero κομμάτι κυρίως. Για τα μοτέρ η εξέλιξη είναι ελευθερότατη πλέον; Αν ναι τότε η Honda ξεκίνησε από το 0 πάλι, άρα ξέχνα τα προηγούμενα χρόνια της Honda. Νομίζω κάπου το είχα διαβάσει κιόλας, πως ξεκίνησαν νέο σχέδιο, αλλά δεν είμαι σίγουρος.

      Αν πούνε το 2018 πάμε σε V12 4.0 N/A με ελεύθερες δοκιμές και πάλι πατώσει η Honda και πάλι νικήσει η Μερκ τότε ναι θα υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για τις μικρές μηχανολογικές δυνατότητες των χονταίων.

      Αν θες όμως να ψέξεις την Honda τότε νομίζω πως οι ίδιοι παραδέχτηκαν πως τα κάναν όλα και πάλι δεν καταλαβαίνουν τι φταίει.

      Εγώ νομίζω πως φταίνε οι εσωτερικές δομές τους και η κουλτούρα εργασίας και λειτουργίας τους, σαν εταιρεία εννοώ. Και γνώσεις έχουν και λέφτα. Το έργο το είχαμε δει και με την Toyota.

    • Akis-F1 FAN

      Συμφωνώ μαζί σου αλλά και η Χόντα δεν μπορείς να πεις ότι πήγε και γυμνή στα αγγούρια…είχε ένα χρόνο παραπάνω να προετοιμαστεί, γνώριζε και τι λύσεις είχαν επιλέξει οι άλλες ομάδες ( πχ για τη Μερκ που χώρισε το τουρμπο ) και ήταν από το 2015 κατώτερη των περιστάσεων…φέτος ναι μεν ξεκίνησε ξανά από την αρχή ( τουλάχιστον έτσι λένε οι ίδιοι ) αλλά με απολύτως ελεύθερη την εξέλιξη και είναι πάλι ο απόλυτος πάτος. Το πιο πιθανό είναι όπως είπες και εσύ ότι φταίει η νοοτροπία τους, αλλά αυτό δεν είναι ελαφρυντικό για το ότι 3 χρόνια τώρα είναι στο πουθενά.

    • Akis-F1 FAN

      Συμφωνώ μαζί σου αλλά και η Χόντα δεν μπορείς να πεις ότι πήγε και γυμνή στα αγγούρια…είχε ένα χρόνο παραπάνω να προετοιμαστεί, γνώριζε και τι λύσεις είχαν επιλέξει οι άλλες ομάδες ( πχ για τη Μερκ που χώρισε το τουρμπο ) και ήταν από το 2015 κατώτερη των περιστάσεων…φέτος ναι μεν ξεκίνησε ξανά από την αρχή ( τουλάχιστον έτσι λένε οι ίδιοι ) αλλά με απολύτως ελεύθερη την εξέλιξη και είναι πάλι ο απόλυτος πάτος. Το πιο πιθανό είναι όπως είπες και εσύ ότι φταίει η νοοτροπία τους, αλλά αυτό δεν είναι ελαφρυντικό για το ότι 3 χρόνια τώρα είναι στο πουθενά.

    • Mitsos Ribopaido

      Μην ξεχνάς όμως οτι δεν τους αφηναν στην μακλαρεν το 14 να πειράξουν τον κινητήρα για να μην παρει δεδομένα η χοντα.. τραγικα

    • Akis-F1 FAN

      Καλά αυτό ήταν λογικό όμς…τότε πολλοί πίστευαν ότι η χοντα θα κάνει πάταγο οπότε η Μερκ φυλασσόταν όσο μπορούσε…

    • Mitsos Ribopaido

      Καταλήξαμε να έχουμε λίγους κατασκευαστές..Ελεγαν στο κοσμοτε τιβι σήμερα οτι απο το 21 τελος τα ΗΥΒRID…ΛΕΣ να δουμε τα Vtec να τρώνε κόσμο!!????

    • Akis-F1 FAN

      Μακάρι να πάρουν πόδι τα υβριδικά μοτέρ γιατί προσθέτουν περιπλοκότητα και βάρος τα οποία σκοτώνουν το άθλημα….τώρα για τα τζαπόνια δεν ξέρω αλλά και τώρα δεν τους περιορίζει μόνο το υβρισικό κομμάτι…και η μεκ τους είναι πολύ πίσω.

    • Mitsos Ribopaido

      Πές τα ..Μακάρι να δούμε αλλαγές…Δεν χρειαζόμαστε ουτε ηλεκτρικά ουτε κύκλο atkinson ούτε τέλεια καύση..Μάχες θέλουμε και οδηγους με κοχονες

    • Nerazzuro21

      Καλά θυμάσαι. Όντως ξεκίνησαν νέο σχέδιο φέτος που βασίζεται στο σχέδιο της Merc.

    • Jo

      Παιδια μην τρελαινεστε.. Πρωτον μιλαμε για φημες.. και δευτερον το λενε και οι ιδιοι πως εχουν ανθρωπους που δουλευαν σε αλλες εταιρειες τοσα χρονια και οχι μονο στην Χοντα. Για παραδειγμα η Ρεντ Μπουλ εχει ανθρωπους που δουλευαν στην Μακλαρεν, η Μερκ εχει αλλους που δουλευαν στην Φερραρι και παει λεγοντας…. Τοσα χρονια σε αυτο το κλειστο κλαμπ της Φορμουλα 1 αυτο γινεται, ανα τακτα χρονικα διαστηματα αλλαζουν ολοι με ολους απο τον πιο πρωτοκλασατο οδηγο μεχρι και τον τελευταιο μηχανικο και ο καθε ενας κουβαλαει τα δικα του μυστικα.. Βιομηχανικη κατασκοπια λεγεται. Για παραδειγμα οταν ο Ρος Μπρον και ο Σουμαχερ πηγαν στην Μερκ, σημαινει οτι η Φερραρι βοηθησε την Μερκ? Φυσικα και οχι.. Καταλαβαινεις τι θελω να πω?

    • Akis-F1 FAN

      Καταλαβαίνω και κατανοώ ότι μιλάμε για φήμες αλλά αν αυτές ισχύουν ( αρκετά πιθανό μιας και ακούγονται πολύ έντονα ) δεν μιλάμε για γνώση που έρχεται από την μετακίνηση μηχανικών κτλ που είναι κάτι πολύ διαδεδομένο στο σπορ όπως είπες και εσύ, αλλά για απευθείας μεταβίβαση τεχνογνωσίας από μια ομάδα σε μια άλλη. Άλλο το ένα άλλο το άλλο.

    • Hercooligan

      Εγώ πάλι γιατί νομίζω ότι ο Ερρίκος δουλεύει για όλους τους άλλους εκτός από τη Mclaren;;;;

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Περιμένουν να ανοίξει το Vtec.
      Και εγώ συμπαθώ την Honda, αλλά ο τρόπος σκέψης τους τους εκθέτει, αργούν πολύ να πάρουν αποφάσεις και συνήθως τις κάνουν με τον δικό τους τρόπο που είναι ο λάθος.
      Στην F1 θέλει να εξελίσσεσαι διαρκώς και να αναζητάς νέες λύσεις και πολλές φόρες και εξωτερική βοήθεια, πράγμα άγνωστο για τους υπερήφανους Ιάπωνες.
      Στο θέμα με τον φανατισμό έχεις απόλυτο δίκιο, άμα έπαιρναν νίκες η και πρωτάθλημα θα μας είχαν ζαλίσει με την υπερτεχνολογια που διαθέτει το Ιαπωνικό οπλοστάσιο και ότι σπάνε πλάκα με τις άλλες ομάδες και άλλα, αλλά τώρα έχουν κρυφτεί και κάνουν ότι δεν τους ενδιαφέρει ή ότι το παιχνίδι είναι στημένο ξέροντας ποιος θα το πάρει και ότι οι άλλοι κλέβουν και τα συναφή.

    • Akis-F1 FAN

      Όπως ακριβώς τα λες !! Και στα 2 θέματα.

    • περαστικός

      Παρακουλουθόντας χρόνια τα σχόλια του AB έβγαλα το συμπέρασμα ότι η πλειοψηφία των “φανατικών” είναι “Ευρωπαιστές” με κλήση προς Γερμανία μεριά…οπότε και να γινόταν αυτό που λες θα ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα αυτοί που θα το έκαναν αυτό σε σχέση με αυτούς που κράζουν και κάνουν καζούρα αυτή την στιγμή που η Honda πατώνει…

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Σίγουρα, η αναλογία είναι τουλάχιστον 80-20 υπέρ των Ευρωπαικων εταιριών.
      Ακόμα με το καζο των Ιαπωνων λίγοι πλέον ασχολούνται γιατί κούρασε και αυτό το θέμα.

    • Mika

      Ειναι σαν πολλους τιφοζι που εμφανιστηκαν φετος και σχολιαζουν συχνα, ενω προηγουμενες χρονιες ηταν αφαντοι…
      ;-)

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Μιχάλη παντα έτσι δεν γίνεται, στις χαρές όλοι μαζί αλλά στις λύπες οι περισσότεροι εξαφανίζονται.
      Αν πάει η Ferrari, όπως πέρυσι που έπεσε μετά τους 4 πρώτους αγώνες μάλλον θα εξαφανιστούν

    • Mika

      Πιο δυσκολο το βλεπω να γινεται φετος, μια κι η Φερραρι ειναι εμφανως ανεβασμενη, αλλα θα δειξει!

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Σίγουρα πιο δύσκολο, θα φανεί μετά τον 5 αγωνα αν θα ανοίξει η κλείσει η διαφορά.

  • Emmanouel

    …άλλη μια ευκαιρία, δώστε λίγη αγάπη στον φτωχό καλέ Κυρία!!! Ε ρε, για γέλια και για κλάματα!

  • manowar

    Χαχαχαχαχα…(σαμουραι)😂😂😂😂

  • cosacher

    Κάποτε Ferrari και Mclaren βοηθησαν την (πρώην Honda) Brown GP>Mercedes να παραμεινει στο προταθλημα F1 και αυτη τους “ αποζημιωσε ” με διπλο προταθλημα οδηγών και κατασκευαστων. Στη συνεχεια εχασε η Mclaren και την αποκλειστικοτητα του κινητηρα Καμια φορα πρεπει να προσεχεις ποιον βοηθας και μην υποτιμα κανεις τη Mclaren Honda. Οι διαφορές ειναι μικρές αλλά καθοριστικες και μια μικρη βοηθεια μπορει να σε στειλει και κορυφη….

  • Dim203

    Τη φήμη την έβγαλε το motorsport.it και δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα. Εξωτερικούς χρησιμοποιούν και στη honda ανέκαθεν απλά η διαφορά είναι ότι δεν αγοράζουν έτοιμη τεχνολογία απλά βοηθούνται στην εξέλιξη.