Τα supercars είναι τα αυτοκίνητα που υποτίθεται έχουν φτιαχτεί για την μέγιστη οδηγική απόλαυση, όμως συμβαίνει το εξής παράδοξο, τα supercars είναι και τα αυτοκίνητα που οδηγάει λιγότερο ο κόσμος! Και δεν εννοώ πως λίγοι οδηγάνε supercars γιατί είναι ακριβά και λίγοι τα έχουν, εννοώ πως και όσοι τα διαθέτουν, τα έχουν κλεισμένα στο γκαράζ και τα βγάζουν μια στο τόσο. Ξέρω πως ο αντίλογος λέει πως είναι ανούσιο, κουραστικό ή και εκνευριστικό να κάνεις commuting με ένα supercar και εν μέρει θα συμφωνήσω γιατί κι εγώ το ίδιο (δεν) κάνω, όχι με supercar αφού δεν έχω, αλλά με superbike. Υπάρχει βέβαια μια χρυσή τομή που είναι να έχεις οργανώσει έτσι την ζωή σου ώστε να μην ζεις μέσα στο μποτιλιάρισμα και άρα να μπορείς να κυκλοφορείς με το αμάξι των ονείρων σου κάθε μέρα και όχι μόνο στις κυριακάτικες αποδράσεις.

1Πόσο όμως θα κόστιζε η καθημερινή συμβίωση με ένα supercar;

Καταλληλότερος για να απαντήσει σε αυτό μάλλον είναι ο Simon George, συνιδιοκτήτης μιας εταιρείας ενοικίασης supercars στην Αγγλία με την επωνυμία 6th Gear Experience. Ο εν λόγω κύριος ξεκίνησε σαν θερμοϋδραυλικός(!), μετά αγόρασε κάτι ενοικιαζόμενα σπίτια στο Yorkshire και το 2004 τα έβαλε όλα ενέχυρο για να πάρει δάνειο 40.000 ευρώ για την προκαταβολή που ζητούσε η Lamborghini για να πάρει την Murcielago που βλέπεις. Με τιμή πάνω από 230.000 ευρώ η μηνιαία δόση ήταν γύρω στις 4.000 ευρώ και είχε λεφτά για 8 δόσεις, τα υπόλοιπα έπρεπε κάπως να τα βρει! Έτσι σκέφτηκε να “βγάλει στο κλαρί” την Murcielago, παραβιάζοντας έτσι την αρχή που λέει πως “την γυναίκα και το αμάξι δεν τα μοιράζεσαι”, μοντέρνοι καιροί γαρ! Στην αρχή την ενοικίασε σε μια εταιρεία που διοργάνωνε trackdays με τον ίδιο να κάθεται στην θέση του συνοδηγού-πλοηγού. Μετά από 2 χρόνια κατάφερε να κάνει την δίκη του επιχείρηση που προανέφερα που πλέον αριθμεί 27 σπορ αυτοκίνητα!

2Ο χιλιομετροφάγος

Για 5 χρόνια το αμάξι δούλευε πιο σκληρά και από ταξί, με 90 trackdays τον χρόνο, κατά τα οποία την οδηγούσαν αρκετοί (πάνω από 10). Επιπλέον ο ιδιοκτήτης της έγραφε 1000 χιλιόμετρα την βδομάδα, σε καθημερινές μετακινήσεις! Μετά από όλο αυτά ετοιμάσου να ακούσεις αριθμούς, απομάκρυνε τα πορτοφόλια γιατί μπορεί να ματώσουν. Η καλύτερη κατανάλωσε στον δρόμο με ελαφρύ πόδι ήταν γύρω στα 18 λίτρα/100 χλμ. Τα λάστιχα και τα τακάκια ήθελαν αλλαγή 14 φορές τον χρόνο, ούτε μήνα δεν προλάβαιναν να βγάλουν! Μια τετράδα λάστιχα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο κοστίζει άνετα 1.000 ευρώ! Οι δισκόπλακες άντεχαν γύρω στα 30.000 χιλιόμετρα και η αλλαγή τους κοστίζει 1.100 ευρώ. Οι συμπλέκτες επίσης ήταν ένα μεγάλο έξοδο! Για να αλλαχθούν πρέπει να κατέβει το μοτέρ και ως τώρα έχει αλλάξει ήδη 8 συμπλέκτες! Ο κύριος George ανακάλυψε επίσης πως ο τεντωτήρας της καδένας χρονισμού χαλάει μετά από πολλά χιλιόμετρα. Του χάλασε 2 φορές και κάρφωσε βαλβίδες 3 φορές ή έστω άλλαξε ελατήρια βαλβίδων μιας και δεν ξέρω τι μπορεί να περιλαμβάνει το top end rebuild μιας Murcielago.

3Τρακάρισμα

Και μιας και πήγαινε γυρεύοντας με το να δίνει το αμάξι σε πορωμένους για trackdays, κάποια μέρα ήρθε και η στούκα! Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, δεν πρόλαβε να μαζέψει το πίσω μέρος και σταμάτησε στο μόνο δέντρο που υπήρχε σε ακτίνα 100 μέτρων. Η ζημιά ήταν μεγάλη μιας και στράβωσε η οροφή και χτυπήθηκε και το σασί, χωρίς όμως κανείς να πάθει κάτι. Επειδή όμως ήταν συναισθηματικά δεμένος με την πορτοκαλί Lambo, χωρίς δεύτερη σκέψη αποφάσισε να την φτιάξει, κάτι που του κόστισε 150.000 δολάρια και του πήρε 4 χρόνια! Φτηνά την έβγαλε αν σκεφτείς πως ένα φανάρι μόνο, κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ!

4Οι φθορές

Αν και εξωτερικά φαίνεται πολύ καθαρή, μετά από τόσο σκληρή και εκτενή χρήση έχει γεμίσει σημάδια. Οι διακόπτες και οι επενδύσεις είναι φθαρμένες και ο χώρος του κινητήρα έχει ακόμα γρατζουνιές από το τρακάρισμα. Το check engine δεν λέει να σβήσει αν και δεν φαίνεται να έχει κάποιο θέμα και τα adaptive αμορτισέρ πήγαν για πέταμα αφού ήτο αδύνατο να ανασκευαστούν, έτσι αντικαταστάθηκαν με κλασσικά “παθητικά” αμορτισέρ.

5Το κόστος

Τέλος ο λογαριασμός χάθηκε και ο ιδιοκτήτης της μπορεί να κάνει μόνο εκτιμήσεις για το πόσο κόστισε η 13χρονη συμβίωσή του με την V12 Ιταλίδα! Το μεγαλύτερο έξοδο ήταν τα καύσιμα, η μέση κατανάλωση όλα αυτά τα χρόνια ήταν 24 λίτρα/100 χλμ, κάτι που μεταφράζεται σε κόστος καυσίμων 150.00 ευρώ. 150.000 ευρώ όπως προείπα κόστισαν οι επισκευές, 84 σετ ελαστικών κόστισαν περίπου 84.000 ευρώ, οι ανακατασκευές στο μοτέρ κόστισαν 55.000 ευρώ, η ασφάλεια 15.000 ευρώ και τα τέλη κυκλοφορίας και λοιποί φόροι 20.000 ευρώ! Όλα αυτά κάνουν 324.000 ευρώ, που μην λησμονείς πως πρόκειται απλώς για εκτίμηση και μάλιστα κάπως αισιόδοξη, το πραγματικό ποσό μπορεί να είναι αρκετά μεγαλύτερο. Οπότε το κόστος χρήσης μιας Lamborghini Murcielago είναι περίπου 80 λεπτά ανά χιλιόμετρο!

Για να πάρεις μια ιδέα, ένα καθημερινό αυτοκίνητο έχει κόστος ανά χιλιόμετρο που κυμαίνεται από 7 ως 20 λεπτά του ευρώ. Τελικά δεν είναι και τόσο ακριβή αν αναλογιστείς πως δεν την λυπήθηκαν στιγμή! Μάλιστα είναι τόσο φτηνή που σκέφτομαι πως με αυτό το ιστορικό θα έπρεπε να έχει κόστος 2-3 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όποιος αναγνώστης μας έχει Lamborghini ας μας διαφωτίσει για τα έξοδα. Κλείνοντας να πω πως το αυτοκίνητο έχει χάσει ίσως και 3/4 της αξίας του και πλέον αν πουληθεί θα πιάσει περίπου 60.000 ευρώ.