Τα supercars είναι τα αυτοκίνητα που υποτίθεται έχουν φτιαχτεί για την μέγιστη οδηγική απόλαυση, όμως συμβαίνει το εξής παράδοξο, τα supercars είναι και τα αυτοκίνητα που οδηγάει λιγότερο ο κόσμος! Και δεν εννοώ πως λίγοι οδηγάνε supercars γιατί είναι ακριβά και λίγοι τα έχουν, εννοώ πως και όσοι τα διαθέτουν, τα έχουν κλεισμένα στο γκαράζ και τα βγάζουν μια στο τόσο. Ξέρω πως ο αντίλογος λέει πως είναι ανούσιο, κουραστικό ή και εκνευριστικό να κάνεις commuting με ένα supercar και εν μέρει θα συμφωνήσω γιατί κι εγώ το ίδιο (δεν) κάνω, όχι με supercar αφού δεν έχω, αλλά με superbike. Υπάρχει βέβαια μια χρυσή τομή που είναι να έχεις οργανώσει έτσι την ζωή σου ώστε να μην ζεις μέσα στο μποτιλιάρισμα και άρα να μπορείς να κυκλοφορείς με το αμάξι των ονείρων σου κάθε μέρα και όχι μόνο στις κυριακάτικες αποδράσεις.

1Πόσο όμως θα κόστιζε η καθημερινή συμβίωση με ένα supercar;

Καταλληλότερος για να απαντήσει σε αυτό μάλλον είναι ο Simon George, συνιδιοκτήτης μιας εταιρείας ενοικίασης supercars στην Αγγλία με την επωνυμία 6th Gear Experience. Ο εν λόγω κύριος ξεκίνησε σαν θερμοϋδραυλικός(!), μετά αγόρασε κάτι ενοικιαζόμενα σπίτια στο Yorkshire και το 2004 τα έβαλε όλα ενέχυρο για να πάρει δάνειο 40.000 ευρώ για την προκαταβολή που ζητούσε η Lamborghini για να πάρει την Murcielago που βλέπεις. Με τιμή πάνω από 230.000 ευρώ η μηνιαία δόση ήταν γύρω στις 4.000 ευρώ και είχε λεφτά για 8 δόσεις, τα υπόλοιπα έπρεπε κάπως να τα βρει! Έτσι σκέφτηκε να “βγάλει στο κλαρί” την Murcielago, παραβιάζοντας έτσι την αρχή που λέει πως “την γυναίκα και το αμάξι δεν τα μοιράζεσαι”, μοντέρνοι καιροί γαρ! Στην αρχή την ενοικίασε σε μια εταιρεία που διοργάνωνε trackdays με τον ίδιο να κάθεται στην θέση του συνοδηγού-πλοηγού. Μετά από 2 χρόνια κατάφερε να κάνει την δίκη του επιχείρηση που προανέφερα που πλέον αριθμεί 27 σπορ αυτοκίνητα!

2Ο χιλιομετροφάγος

Για 5 χρόνια το αμάξι δούλευε πιο σκληρά και από ταξί, με 90 trackdays τον χρόνο, κατά τα οποία την οδηγούσαν αρκετοί (πάνω από 10). Επιπλέον ο ιδιοκτήτης της έγραφε 1000 χιλιόμετρα την βδομάδα, σε καθημερινές μετακινήσεις! Μετά από όλο αυτά ετοιμάσου να ακούσεις αριθμούς, απομάκρυνε τα πορτοφόλια γιατί μπορεί να ματώσουν. Η καλύτερη κατανάλωσε στον δρόμο με ελαφρύ πόδι ήταν γύρω στα 18 λίτρα/100 χλμ. Τα λάστιχα και τα τακάκια ήθελαν αλλαγή 14 φορές τον χρόνο, ούτε μήνα δεν προλάβαιναν να βγάλουν! Μια τετράδα λάστιχα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο κοστίζει άνετα 1.000 ευρώ! Οι δισκόπλακες άντεχαν γύρω στα 30.000 χιλιόμετρα και η αλλαγή τους κοστίζει 1.100 ευρώ. Οι συμπλέκτες επίσης ήταν ένα μεγάλο έξοδο! Για να αλλαχθούν πρέπει να κατέβει το μοτέρ και ως τώρα έχει αλλάξει ήδη 8 συμπλέκτες! Ο κύριος George ανακάλυψε επίσης πως ο τεντωτήρας της καδένας χρονισμού χαλάει μετά από πολλά χιλιόμετρα. Του χάλασε 2 φορές και κάρφωσε βαλβίδες 3 φορές ή έστω άλλαξε ελατήρια βαλβίδων μιας και δεν ξέρω τι μπορεί να περιλαμβάνει το top end rebuild μιας Murcielago.

3Τρακάρισμα

Και μιας και πήγαινε γυρεύοντας με το να δίνει το αμάξι σε πορωμένους για trackdays, κάποια μέρα ήρθε και η στούκα! Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, δεν πρόλαβε να μαζέψει το πίσω μέρος και σταμάτησε στο μόνο δέντρο που υπήρχε σε ακτίνα 100 μέτρων. Η ζημιά ήταν μεγάλη μιας και στράβωσε η οροφή και χτυπήθηκε και το σασί, χωρίς όμως κανείς να πάθει κάτι. Επειδή όμως ήταν συναισθηματικά δεμένος με την πορτοκαλί Lambo, χωρίς δεύτερη σκέψη αποφάσισε να την φτιάξει, κάτι που του κόστισε 150.000 δολάρια και του πήρε 4 χρόνια! Φτηνά την έβγαλε αν σκεφτείς πως ένα φανάρι μόνο, κοστίζει περίπου 11.000 ευρώ!

4Οι φθορές

Αν και εξωτερικά φαίνεται πολύ καθαρή, μετά από τόσο σκληρή και εκτενή χρήση έχει γεμίσει σημάδια. Οι διακόπτες και οι επενδύσεις είναι φθαρμένες και ο χώρος του κινητήρα έχει ακόμα γρατζουνιές από το τρακάρισμα. Το check engine δεν λέει να σβήσει αν και δεν φαίνεται να έχει κάποιο θέμα και τα adaptive αμορτισέρ πήγαν για πέταμα αφού ήτο αδύνατο να ανασκευαστούν, έτσι αντικαταστάθηκαν με κλασσικά “παθητικά” αμορτισέρ.

5Το κόστος

Τέλος ο λογαριασμός χάθηκε και ο ιδιοκτήτης της μπορεί να κάνει μόνο εκτιμήσεις για το πόσο κόστισε η 13χρονη συμβίωσή του με την V12 Ιταλίδα! Το μεγαλύτερο έξοδο ήταν τα καύσιμα, η μέση κατανάλωση όλα αυτά τα χρόνια ήταν 24 λίτρα/100 χλμ, κάτι που μεταφράζεται σε κόστος καυσίμων 150.00 ευρώ. 150.000 ευρώ όπως προείπα κόστισαν οι επισκευές, 84 σετ ελαστικών κόστισαν περίπου 84.000 ευρώ, οι ανακατασκευές στο μοτέρ κόστισαν 55.000 ευρώ, η ασφάλεια 15.000 ευρώ και τα τέλη κυκλοφορίας και λοιποί φόροι 20.000 ευρώ! Όλα αυτά κάνουν 324.000 ευρώ, που μην λησμονείς πως πρόκειται απλώς για εκτίμηση και μάλιστα κάπως αισιόδοξη, το πραγματικό ποσό μπορεί να είναι αρκετά μεγαλύτερο. Οπότε το κόστος χρήσης μιας Lamborghini Murcielago είναι περίπου 80 λεπτά ανά χιλιόμετρο!

Για να πάρεις μια ιδέα, ένα καθημερινό αυτοκίνητο έχει κόστος ανά χιλιόμετρο που κυμαίνεται από 7 ως 20 λεπτά του ευρώ. Τελικά δεν είναι και τόσο ακριβή αν αναλογιστείς πως δεν την λυπήθηκαν στιγμή! Μάλιστα είναι τόσο φτηνή που σκέφτομαι πως με αυτό το ιστορικό θα έπρεπε να έχει κόστος 2-3 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όποιος αναγνώστης μας έχει Lamborghini ας μας διαφωτίσει για τα έξοδα. Κλείνοντας να πω πως το αυτοκίνητο έχει χάσει ίσως και 3/4 της αξίας του και πλέον αν πουληθεί θα πιάσει περίπου 60.000 ευρώ.

  • jonjon

    Τής ήπιε το αίμα!

  • George11

    Λεφτα έχει έτσι και αλλιώς ο τύπος πιά. Πόση αξία έχουν όμως οι στιγμές οδηγικής απόλαυσης που του πρόσφερε ; Το συναισθηματικό δέσιμο ίσως και η περιφανια να οδηγείς ένα τέτοιο αυτοκίνητο ; Καμία φορά πρέπει να μετράμε την ζωή μας χωρίς αριθμούς.

  • teddy boy

    Να την αγοράσεις θεωρητικά μπορείς (αφου πουλήσεις το σπίτι σου πρωτα και κανα 2 χωραφια του παππου) για να την συντηρήσεις όμως εφόσον δεν θα έχεις άλλο σπίτι και χωράφια μάλλον μόνο θα την καθαρίζεις με ένα πανακι που και που και θα κάθεσαι μέσα κάνοντας ΒΡΟΥΥΥΥΜ ΒΡΟΥΥΥΥΥΥΜ…. Και εδω είναι που ταιριάζει γάντι η παροιμία του πάππου (ναι του ίδιου που είχε τα χωραφια) “τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επιδέξιους κ@λους”. Περαστικά μας !

  • Ba’adur Subutai

    Ωραία θα πάψω να λέω στο καμάκι ότι είμαι πιλότος μαχητικού και θα δηλώνω θερμουδραυλικός.

  • ενας που θα εχει να λεει πολλες ωραιες καθημερινες αυτοκινητιστικες ιστοριες !!!
    ευγε !!!!
    θα ηθελα μια μερα να γινω σαν και σενα…..αν και να πω την αληθεια…..μου την εσπασε που την εδινες ετσι απλοχερα στον καθεναν…απο την αλλη…σε χαρηκα γιατι εδωσες λιγη lamboχαρα σε καποιους σαν και ”μενα” που δεν μπορουν να την αγορασουν !!!!

    τι εγινε ΓΑΤΑΚΙΑ ?? δεν πηρε και αυτη φωτια μετα απο 400.000 χιλιομετρα ??????? :-P

    • charris

      πλακα μας κανεις…? μια φορα τη βδομαδα ηταν συνεργειο…χαχαχαχα

      lambo πάνω από όλα ρε…!!!!!
      με τη sesto στο θρονο….και ας ειναι μονο για πιστα…..

    • τι εννοεις οτι ηταν συνεργειο ?

    • charris

      ελα ρε…..1000χιλ τη βδομαδα και trackdays 8ες δε θες…..ενα check up μια λαδια μια τακακια μια λαστιχα…..το χαιροταν και το προσεχε αναλογα….

    • αυτοι οι λογοι ετσι οπως το αναφερεις….δεν ειναι λογο βλαβης…..αλλα αναγκαστικα το πας για να γινουν τα σερβις…..οταν μαλιστα εχεις τοσα τρακ ντειζ….ακομα και με το δικο σου να μπεις……τακακια και λαστιχα θα θελεις σιγουρα !!!
      οποτε συμφωνω οτι ηταν για σερβις οπως λες……αλλα δεν ηταν ο λογος μιαβλαβη !!!!

    • charris

      ρε ξεκολλα….για το “δεν πήρε φωτιά μετά από 400Κ γατακια” χαχαχαχα

    • guest

      ωπα…την εδινε απλοχερα επι πληρωμη! και απο εκει που ηταν ενας θερμουδραυλικος εγινε ενας συλλεκτης με 27 αυτοκινητα! μιλαμε πως η αξια τους αριθμει εκατομμυρια……
      και ολα αυτα επειδη νοικιαζε μια murcielago! το λιγοτερο εξυπνος και τυχερος βεβαια…

    • Anestis Genk

      Εγώ θα έλεγα πως ήταν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με την ενοικίαση supercar, όταν τα arrive and drive trackdays άρχισαν να γίνονται mainstream. Βρέθηκε στον σωστό χρόνο την σωστή στιγμή. Ίσως να τό είδε να έρχεται, ίσως απλά να το έκανε από ανάγκη για να αποπληρώσει την lambo και μετά να είδε πως έχει ψωμί.

    • Ναι !!! Αλλα έγραφε και 1000 χιλιόμετρα την εβδομάδα !!!! 😀😀😀

  • SAMURAI-66

    Sin boy!!
    ………https://youtu.be/9FdujHvv6eU

  • Γιώργος Εμπέρ

    Εδω ειναι το αλλο ακρο. Το αμαξι το εχουν κακομεταχειρηστει, τρακαρει και γενικα το εχουν βιασει. Λογικο ειναι το κοστος να πηγαινει ετσι. Αφου το σπανε ολη μερα. Ασε που πληρωνεις και ονομα. (11.000 ευρω φαναρι)

  • cfu

    αυτα ειναι!!!!αρχοντας και τις εκανε εβγαλε και φραγκα !!!