Με την Κίνα να είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών, και την Αμερική να ακολουθεί κάνοντας σοβαρές κινήσεις, η Ευρώπη μέχρι σήμερα έχει δείξει έναν σταθερό, αλλά αργό βαθμό διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην αγορά.
Όμως, αυτό φαίνεται να αλλάζει, καθώς το πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά σχεδόν 38%, όταν για όλη την περασμένη χρονιά είχαν αυξηθεί κατά μόλις 2,9%, σε σχέση με το 2015.
Έτσι, τις πρώτες 90 ημέρες του 2017 κυκλοφόρησαν 32.627 νέα ηλεκτρικά, όταν το αντίστοιχο διάστημα πέρσι το νούμερο αυτό ήταν 23.703 μονάδες. Παρόλα αυτά, με τις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις του τριμήνου να αγγίζουν τα 1,89 εκατ. οχήματα, καταλαβαίνεις το απειροελάχιστο ποσοστό που κατέχουν τα EVs.
Σύμφωνα με το Bloomberg το Renault Zoe είναι ένα από τα μοντέλα που οδηγούν αυτή την αύξηση, καθώς αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλές στην Γερμανία και την Ισπανία, με την BMW να ανακοινώνει πρόσφατα ότι το i3 κατέχει το 22% της συνολικής πίτας των ηλεκτρικών στην χώρα του, και το 17% στην Ευρώπη. Κοιτώντας τις χώρες ξεχωριστά, τις μεγαλύτερες αυξήσεις για τα οχήματα με εναλλακτική μορφή ενέργειας εμφάνισαν η Ισπανία (87.4%), η Γερμανία (67.5%), και το Ηνωμένο Βασίλειο (29,9%).
Να θυμίσω ότι η Renault στην έκθεση του Παρισιού παρουσίασε τη νέα έκδοση του Zoe η οποία φορά μια μπαταρία 41 kWh η οποία θα δίνει αυτονομία 400 χλμ στο μικρό γαλλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σημαντικά αυξημένη από τα 240 χλμ της προηγούμενης έκδοσης. Ακόμα, το γαλλικό μοντέλο αποδίδει πλέον 88 άλογα, 11 περισσότερα από την προηγούμενη έκδοση του Zoe.
Η μπαταρία είναι παραγωγής της LG Chem, έχει το ίδιο βάρος με την 22 kWh μπαταρία της τωρινής γενιάς, ενώ καταλαμβάνει σχεδόν τον ίδιο χώρο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μη αυξάνοντας έτσι το βάρος του αυτοκινήτου, ούτε μειώνοντας τον διαθέσιμο χώρο επιβατών και αποσκευών.
Μακάρι να έκανε κάποια κίνηση και η ελληνική εισαγωγική εταιρία, έστω και με το πενιχρό δίκτυο των φορτιστών στην χώρα μας.