Αποτελεί γενική πεποίθηση πως το ροκ έχει πεθάνει. Το δήλωνε και προ σχεδόν 20ετίας ο Marilyn Manson, με περίσσια στόμφου. Μαζί του μας «άφησαν» και τα κακά αυτοκίνητα. Όχι αυτά που κατηγορούνται για να καλύψουν σφάλματα των οδηγών τους αλλά τα αυθεντικά, αντικειμενικά και αναντίρρητα ανεπαρκή τετράτροχα. Αυτά που με το τέλος της βόλτας ήθελες να τα κεράσεις κοκτέιλ μολότοφ.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας εξάλειψε τη βαριά βιομηχανία μειονεκτημάτων, όπως ο μετεωρίτης τους δεινόσαυρους. Αν θελήσεις να γκρινιάξεις ή να γράψεις κάτι φυσικά και θα βρεις, αλλά το αυτοκίνητο που σε έκανε να ψέλνεις σερί τα 12 ευαγγέλια σε διάλεκτο ναυπηγείου δεν υπάρχει πια.

Ως φόρος τιμής σε όλα τα ευχολόγια και τις ακατάληπτες κατάρες που έχουν πέσει στα worst of the worst, θα κάνουμε μια βόλτα στη λεωφόρο των αναμνήσεων και θα μοιραστούμε τις πιο τραγικές μας εμπειρίες. Ένα αναδρομικό και ανάλαφρο group therapy, αν προτιμάς.

Προσωπικά, είμαι αρκετά μυστήριος στο πώς «ζυγίζω» ένα αυτοκίνητο. Μπορεί κάτι που όλος ο κόσμος λιθοβολεί, να μου έχει κάνει κάποιο «κλικ» και να μην ενστερνίζομαι την λαϊκή εντολή. Όχι ότι δεν αναγνωρίζω το χάλι, αλλά προτίθεμαι να το παρακάμψω για χάρη ενός (ή περισσοτέρων γνωρισμάτων) και να μην το στείλω στον κάδο ανακύκλωσης του εγκεφάλου.

Advertisement

1Hyundai Atos

Τρανό παράδειγμα το Hyundai Atos. Οι περισσότερες γνώμες ξεκινάνε από το «κουβαδάκι» και καταλήγουν στο «γεννημένο για την πρέσα». Ήταν κακό αυτοκίνητο;

Να δούμε τα γεγονότα: φτηνό, οικονομικό, αξιόπιστο, με χώρους για τέσσερις, χαριτωμένη εμφάνιση, ωραίο ήχο από το τρικύλινδρο μοτέρ των 1.000 κυβικών και fun to drive χαρακτήρα. Πώς προέκυπτε το τελευταίο; To ψηλόλιγνο κέντρο βάρους και τα ελαστικά BMX ήταν ό,τι έπρεπε για νεανικά χειρόφρενα και μύηση στην τέχνη του χωμάτινου πλασαρίσματος. Άσχετα που τις περισσότερες φορές έκλεινες πριβέ χορό με το τουμπάρισμα. Άρα ΟΧΙ.

Advertisement

2Alfa Romeo 33

H Alfa Romeo 33 θεωρείται από την πλειονότητα των Alfisti, αλλά και του κόσμου, ως το Νο2 στον πάτο του βαρελιού της ιταλικής εταιρίας (ιθαγενείς από το Τιμπουκτού να αγοράσουν την Alfa Romeo, χειρότερο αμάξι από την Arna δεν πρόκειται να βγάλουν).

Θείος μου είχε αγοράσει «βιτρίνα» μια 1.200αρα και δεν άργησε να ξημερώσει η μέρα της μαρμότας. Τα κλασικά ηλεκτρολογικά «τσαφ» έδιναν κι έπαιρναν, τριγμοί και ζητήματα στεγανότητας διοργάνωσαν το πάρτι στα 2α γενέθλια της 33, ήρθε και ένα πατημένο φίδι να τη στείλει σε δέντρο (τα τετράφυλλα της QV θα χρησίμευαν για γούρι) και απόγινε. Αποκορύφωμα όταν τρέχαμε να τον μαζέψουμε στα 30 χλμ από το χωριό, όταν «το γα..δι ψόφησε στα καλά καθούμενα» (τρόμπα βενζίνης).

Δεν ξέρω για τον μπάρμπα, εγώ πάντως brown sugar την πέρναγα με την Ιταλίδα. Το βαρύ κι ασήκωτο, ρεμπέτικο μηχανικό τιμόνι μετέφερε ζωή στα χέρια σου ακόμα κι αν ήσουν ξάδερφος του Τ-1000, τα φρένα άκουγαν στο παραμικρό (δοξασία όταν μετά από τυφλή δεξιά βλέπεις αιγοπρόβατα να κατασκηνώνουν στο οδόστρωμα), το γκάζι ήταν σε σχέση πάθους με το δεξί σου πόδι και ο ήχος του boxer παραμένει μέχρι σήμερα από τα πιο ξεχωριστά ακούσματα. Παλούκι να την συντηρείς, αλλά μαγεία να την οδηγείς (ειδικά όταν την πληρώνει άλλος). Κακό αυτοκίνητο; Αντικειμενικά, όσο δεν πάει. Συναισθηματικά, για κανέναν λόγο. Άρ(ν)α: ΌΧΙ.

Advertisement

3Datsun 1200 Pick Up

Ο εργάτης που ανέλαβε τη διάσωση της 33 είναι superstar στην αγροτική κοινότητα. Συλλέκτης πατατών, καρεκλών και οτιδήποτε άλλου μπορείς να φανταστείς, η καρότσα του Datsun 1200 Pick Up αποτέλεσε το πιο καυτό venue για κάθε λογής χειρωνακτική εργασία. Γνωστό απλά, λιτά και απέριττα ως «Datsun» το 1200 οριακά εμπίπτει στην κατηγορία του αυτοκινήτου. Χονδρικά μια μεγάλη σιδερένια σκάφη με πόρτα, προσαρτημένη σε ένα κουτί (καμπίνα επιβατών) και έναν 1.300αρη κινητήρα ήταν. Αυτό είναι και η πανδαισία της υπόθεσης.

Το μοτέρ έστελνε 70 ίππους στον πίσω άξονα, ο οποίος δεν είχε σχεδόν καθόλου βάσανα (βλέπε βάρος) πάνω από το κεφάλι του. Τουναντίον, χαιρόταν τη συντροφιά ενός μπλοκέ διαφορικού. Με άδεια καρότσα και μικτά ελαστικά –αν θυμάμαι καλά- 145/65/13, το άσπρο αυτοκόλλητο «Datsun» στην πόρτα του «πορτμπαγκάζ» σε αρρώσταινε με το τσιφτετέλι του περισσότερο κι από την Οικονομάκου με την Κωστάκη μαζί.

Advertisement

4(Μικρή ανάσα δροσιάς)

Οι διαδρομές του λεβιέ στο 4-ταχυτο κιβώτιο θύμιζαν ανακάτεμα κατσαρόλας με πλιγούρι, το τιμόνι είχε μεγαλύτερη διάμετρο από τους τροχούς και κάπου στις 4 στροφές από stop σε stop. Η σκόνη που έβλεπες στον καθρέπτη, όμως, μαζί με τη μελωδία του «χρα χρα χρα» που χάριζαν οι πέτρες στο πάτωμα σε μετέφεραν νοερά στα όρια της παραίσθησης, στις ειδικές του WRC. Κακό αυτοκίνητο (ποιο αυτοκίνητο, κουβέντα να γίνεται); Κατηγορηματικά ΟΧΙ.

Bonus info: Τα σουβέρ που βλέπεις ακροβολισμένα στο εμπρός μέρος και κυκλοφορούσαν με το ψευδώνυμο «πλαϊνοί καθρέπτες», δεν έκαναν ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα.

Advertisement

5Suzuki Vitara V6

Από τις προαναφερθείσες καρέκλες ήταν κατασκευασμένο το εσωτερικό του Suzuki Vitara V6. Η πολυτελής *αυτοκτονεί ο όρος* έκδοση του σκληροτράχηλου best seller της ιαπωνικής φίρμας. Η επένδυση ξύλου-τσόφλι πλαστικού στην κεντρική κονσόλα ξεκόλλαγε με το νύχι, ηχομόνωση last year, όμως οι δυο λεβιέδες του κιβωτίου σου κέντριζαν το ενδιαφέρον. Το «αργό» πρακτικά ήταν πλεονασμός, καθώς τα 150 άλογα και το μπλοκέ διαφορικό πίσω αρκούσαν για το 90% των περιστάσεων.

Highlight δεν ήταν άλλο από το αίσθημα ανωτερότητας και ατρωσίας που σου χάριζαν η ψηλή θέση οδήγησης, η μασίφ κατασκευή και η σιδεριά (για σκληρούς βιτριόληδες) μπροστά. Άμεση προτεραιότητα σε κάθε διασταύρωση, ακόμα και απέναντι στο λόμπι των «αγροτικών». Κακό αυτοκίνητο; Για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου ΝΑΙ.

Advertisement

6Toyota Corolla

Επιμένουμε ιαπωνικά και πάμε στο Koromo, στην επαρχία Aichi. Σήμερα λέγεται «Toyota City» και αποτελεί την έδρα της 2ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. To Corolla είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία, με πάνω από 40 εκατ. αντίτυπα. Στην έβδομη γενιά του, απέκτησε μια 5θυρη έκδοση που μπορείς να πεις ότι ξεχώριζε. Φυσικά, δεν ήταν κάτι παραπάνω από ένα τυπικό οικογενειακό εξ ανατολών της εποχής: σε πήγαινε – σε έφερνε χωρίς προβλήματα.

Παρόλα αυτά η Ε100 διέθετε μια αεροδυναμική αύρα, ενώ και τα πίσω φανάρια χάριζαν έναν αέρα επιβλητικότητας. Τα 113 άλογα του 16βαλβιδου 1.600αρη μέχρι που την καθιστούσαν γρήγορη. Κατά τα άλλα, αυτά. Κακό αυτοκίνητο; Αν το οδηγούσα σήμερα, παίζει. Αλλά επειδή το ‘χω συνδυάσει με όμορφες και ξέγνοιαστες αναμνήσεις προ 10ετίας (και βάλε), απαλλάσσεται.

Φτάνουμε στο προκείμενο: την οδηγική «φόλα» που έχει στιγματίσει τους νευρώνες του εγκεφάλου. Τον LeBron James της ανουσιότητας, τον Yuri Boyka της φυλακής συγκινήσεων, τον μονομάχο που αν υπήρχε αρένα στον Καιάδα θα κέρδιζε τους πάντες με ένα φύσημα.

Advertisement

7Opel Astra G

Το Opel Astra G (2ης γενιάς απλούστερα) αποτελεί από τα πλέον αγαπημένα αυτοκίνητα του Έλληνα. Παρουσιάστηκε το 1998 και δεν άργησε να κατακλύσει τους δρόμους, όπως ο βάκιλος της φυματίωσης το αναπνευστικό σύστημα.

Αν σκέφτεσαι να προτάξεις για επιχείρημα ότι «τόσος κόσμος το πήρε, σιγά μην ήταν μάπα», σου υπενθυμίζω πως Justin Bieber και Nicki Minaj έχουν περιουσία εκατομμυρίων από τη μουσική. Θεωρώ το συμβάν λήξαν και συνεχίζω.

Εκ πρώτης όψεως το Astra δεν ήταν κάτι παραπάνω από όλα τα Opel της εποχής: βαρετό, αδιάφορο και αφόρητα μονόχνωτο. Τα μόνα που το συναγωνίζονται σε σχεδιαστική αποπληξία είναι τα Toyota Avensis 2ης και το Vectra 3ης γενιάς. Έπρεπε να το ζήσεις για να καταλάβεις το μεγαλείο της απογοήτευσης.

Το συγκεκριμένο ήταν το Sport, όπερ σήμαινε σκληρότερες αναρτήσεις, ζάντες 16”, σκούρα φανάρια μπρος-πίσω και αγωνιάρικη πεταλιέρα. Εννοείται πως το μόνο που άλλαζε ήταν η χειρότερη απόσβεση και η ζημιωμένη άνεση. Κατά τα άλλα, υποστροφή, μονοτονία και αναισθησία. Μεγίστη τραγωδία, όμως, δεν ήταν άλλη από το δεξί πεντάλ.

Οι επιδόσεις δεν ενοχλούσαν, για 90 ίππους σε 1.100+ κιλά κινούταν αξιοπρεπώς. Το γκάζι το ίδιο ήταν ο Γολγοθάς. Ήταν τότε που τα ηλεκτρικά σήματα της ECU άρχιζαν να αντικαθιστούν την ντίζα στη διαχείριση της πεταλούδας. Το Astra μαζί με το πρώτο Citroen C4 και τα Seat Ibiza/ VW Polo/ Skoda Fabia του τότε υπήρξαν από τους πρώτους διδάξαντες στο ηλεκτρόγκαζο. Ο ένας με μεγαλύτερη αποτυχία από τον άλλον. Στην κορυφή, ολομόναχος, ο ήρωάς μας.

Χειρόφρενο για παρκάρισμα σε ανωφέρεια χρησιμοποίησα στη σχολή οδηγών κι εκεί για τα τυπικά, σε περίπτωση που ζητηθεί από τους «αδιάφθορους». Με τον «Αστραίο» χρειάστηκε να ξαναπιάσω την τέχνη. Κανένα αυτοκίνητο δεν με έχει κάνει τόσο έντονα να θέλω να το καρφώσω σε τοίχο. Από τις –μετρημένες- 4 κοφτές έφτανε στην πεταλούδα η 1. Αναμενόμενα τσούλαγε, τα νεύρα γινόντουσαν σερπαντίνα και έπρεπε να επιστρατευθεί πατινάρισμα ή χειρόφρενο. Η κατάσταση παρέμενε σε αίσχιστα επίπεδα και εν κινήσει, όπου η απόκριση του γκαζιού σε προσπέρασμα θύμιζε τη διάθεση για εξυπηρέτηση Ικαριώτη μαγαζάτορα στις 8 το πρωί. Μερική λύση έδιναν κάποιες συσκευές που ξεγελούσαν την ECU, στέλνοντας σήμα για υψηλότερο φορτίο μπας και ξυπνήσει νωρίτερα. Βλέπεις, η φιλοσοφία του throttle by wire ήθελε την πεταλούδα να μένει σε όλες τις περιπτώσεις ορθάνοιχτη, ώστε στις χαμηλές στροφές να «φτωχαίνει» το μείγμα αέρα/καυσίμου ευνοώντας την κατανάλωση.

Το χειρότερο όλων, ωστόσο, ήταν η πλήρης απουσία συναισθημάτων. Έβγαινες από το σπίτι και μπορούσες πολύ άνετα να το προσπεράσεις χωρίς να το αντιληφθείς. Όταν το βλέμμα σου έπεφτε κατά λάθος πάνω του, μια απύθμενη θάλασσα κατάθλιψης έπνιγε το είναι σου. Ιδιαίτερα όταν αναλογιζόσουν πως έχεις πέσει στα μοχθηρά νύχια της ανίας από ανάγκη.

Advertisement

8Κακό αυτοκίνητο; Ε, του κερατά.

Αυτά τα ολίγα από εμένα. Εσένα ποιο αυτοκίνητο σε έχει πείσει πως είναι κατάλληλο μόνο για να το αφήσεις στα Εξάρχεια με ομιλία του Μιχαλολιάκου να παίζει στη διαπασών;

  • Mika

    Το συγκεκριμενο Astra G sedan, σε μπλε marine, το εχει γειτονας μου και το βλεπω καθημερινα…Δεν μπορω να πω πως το αντιπαθω,δεν το εχω οδηγησει κιολας, αλλα το θεωρω αυτοκινητο συνταξιουχου κι αυτο, οπως απειρες Corolla, Avensis, Vectra, κλπ…

    • georgekaras

      ε ναι πανε πολλα χρονια απο τοτε που βγηκαν και τωρα που υπαρχει κριση δεν αλαζονται ευκολα σε μια οικογενεια πλεον οπως το 2003

  • VictorRav4

    Ο μεγαλυτερος κουβας που εχω οδηγησει ποτε ειναι ευκολα η a class πρωτης γενιας. Απλα ενας εμετος σε 4 ροδες.

    • Tc

      Το αυτοκίνητο της γυναίκας μου. Αν αυΤό το αυτοκίνητο καταλάβει πως ο ιδιοκτήτης δίνει χρήματα για να είναι σε καλή κατάσταση , αυτό απλά δε σταματά να βγάζει τη μια ζημιά πίσω απο την άλλη.
      Θέλω πραγματικά ή να το πάω σε παλιατζή και να τραβάω video την ώρα που η πρέσσα το πατάει ή να το βάψω μπλέ ,να βρω μια κατηφόρα που να βγαίνει σε θάλασσα και να το αφήσω να φύγει(και πάλι να τραβάω video) .

  • hellboy

    να μου επιτρεψεις να σου πω πως το νισσαν πικαπ 1.2 ειναι διαδεδομενο στην επαρχεια και σαν “μισοτονο” η “μισοτουνο” αναλογα την περιοχη και την προφορα… χαχαχαχαχα! τοπ χοτ τιπ……. χαχαχαχαχ!
    +++ μεγαλυτερος τενεκες οχι κουβας.. vw transporter my2008….
    μονιμο προβλημα στο σασμαν απο καινουργιο..που μετα απο ανακληση δεν διορθωθηκε ποτε(απο πρωτη σε 2ρα επρεπε να την αλλαξεις σαν να χαιδευεις ποπο super model η απλα να την skipαρεις).. θορυβος λαμαρινας παντου…. και φοβος μην κλασεις και λυγισει καποια λαμαρινα.. αβολα αβολο εσωτερικα…. γενικα δεν εκανε για επαγγελματικο με τιποτα….. ενα τρανζιτ 20ετιας ποιο ικανο απο αυτο ηταν…

  • ak156

    Για 33 ετσι ακριβως ειναι. Απο θεμα αξιοπιστιας το μοτερ ειναι διαμαντι με 500χλ χλμ εχω σημερα 33 facelift και η μποεξεριλα ακουγεται ακομα νεοτατη. Απο κει και περα ηλεκτρολογικα, εσωτερικη ποιοτητα (το ταμπλο παιζει να ειναι απο χαρτονι ξερω γω…) και αλλα που εγραψες ειναι χαλια. Αλλα ηχος,κρατημα,σπιρταδα την κανουν ξεχωριστη!!
    Υ.Γ. επρεπε να επισημάνεις και τη θεση καθισματαων…που ειναι λες και μπαινεις σε lotus elise.

  • LefterisKa.Ch

    καθε μερα οδηγαω ενα fiat panda το λεω κουβα (και ουσιαστικα ειναι κιολας) αλλα σαν την A class πρωτης γενιας και δη σε αυτοματο δεν ειναι οτι χειροτερο εχω οδηγησει ποτε μου!

    • manowar

      Καλα ρε σεις αυτο το α κλαςς τοσο για τον πτσο ειναι?δεν εχει τυχει να το οδηγήσω..

    • LefterisKa.Ch

      δεν εχω οδηγησει χειροτερο αυτοκινητο! το a class δευτερης γενιας που ηταν και αυτο σαν περιπτερο ειχε πολυ καλυτερη οδικη συμπεριφορα το πρωτο ηταν σαν το Ατος!

  • Petros K

    Hyundai Atos και τελειώνει η συζήτηση! Αεροδυναμική περιπτέρου, τραγικότατος συμπλέκτης και κολλημένο γκάζι που το ξεκόλλαγες με την μύτη του παπουτσιού, αν φυσικά έμενες ψύχραιμος..
    Απλά ο ορισμός του κουβά για εμένα!

  • panos

    hyundai accident, βαρκα με 4 ροδες..

  • DJ_D

    Μάθαμε και σε πρώτη παγκόσμια αποκλειστικότητα ότι οι ecotec ήταν και lean burn…

  • Anestis Genk

    Μάλλον το Yugo αλλά είμεθα ευρωπαίοι και ξεχάσαμε πως οδηγούσαμε και τέτοια.

  • Βελισσάριος

    Ρε φιλε την παρομοιωση με τον Ικαριωτη μαγαζατορα πως την σκεφτηκες;Ελιωσα!

  • gv

    δεν εχω οδηγησει και πολλα σαπια αλλα ξεχωριζω εννοειται το atos ενος φιλου μου και το getz που εχουμε στην οικογενεια απο το 2003 αλλα ειναι πραγματικα τοσο αξιοπιστο που δε με νοιαζει!
    οταν λεμε δεν εχει βγαλει τιποτα εννοω τιποτα!
    ακομη και το mazda 2 που εχουμε απο το 2008 ειχε καποια ψιλαδακια που μας εστειλαν συνεργειο!
    ευτυχως οχι μηχανολογικα..

    • Αννίβας

      Για το getz το πιστεύω.
      Το οδήγησα σε ελληνικό μικρό νησί
      Με όλους τους δρόμους για τις παραλίες από χωματόδρομους έως κατσικόδρομους.
      Με 70000 χιλιόμετρα από χιλιάδες οδηγούς και μπορεί να μην ήταν ότι καλύτερο από φρένα η αίσθηση τιμονιού αλλά δεν χτυπούσε τίποτα το τιμόνι δεν είχε τζόγο και όλες οι ταχύτητες έμπαιναν εύκολα.
      Αν είχα το δικό μου golf μετά τις διακοπές θα ήθελε 2000 ευρώ σε ανταλλακτικά από ρουλεμάν τροχού που έχω αλλάξει χωρίς να πάω ποτέ σε τέτοιους δρόμους μέχρι ότι άλλο θέλεις.

  • sergio360

    Mitsubishi L200(το στρογγυλοφαναρο)του παππου στο χωριο και Toyota Avensis 1800.

  • tabasco

    Αtos νοικιαρικο στην Μυκονο με 4-5 ατομα μεσα,οταν βρισκαμε ανηφορα (δεν ειχε σημασια αν ηταν μικρη η μεγαλη) το αμαξι πολυ απλα ΔΕΝ πηγαινε χαχαχα.Αξεχαστες στιγμες!! Seat ibiza 1.4 101hp το αμαξι με λιγα λογια ΔΕΝ εχει τιμονι. Λες και οδηγαω αμαξακι για μικρα παιδια νιωθω,το εχει φιλαρακι και το εχω παρει αρκετες φορες. 0 κατευθυντικοτητα σε βαθμο να νιωθω κινδυνο καθε φορα που παιρνω μια στροφη.Τoyota avensis 1.8 2ης γενιας, μαουνα απο τις λιγες :P το corolla 9ης γενιας εχει καλυτερη συμπεριφορα

    • sargus

      Για τα άλλα συμφωνώ αλλά το ibiza ρε φίλε; Τα έχω οδηγήσει όλα και δεν συνάντησα ποτέ αυτό που λες. Μήπως έχει πρόβλημα του φίλου σου;

    • tabasco

      Πολυ πιθανο να φταιει το συγκεκριμενο αμαξι φιλε και να εχεις δικιο.Δεν εχω μπει σε αλλο παρομοιο ibiza για να ξερω.Επειδη ειχα και εγω παλια ενα corsaki ιδιας περιπου χρονολογιας,μπορω να σου πω οτι ειχε πολυ καλυτερη συμπεριφορα απο το ibiza και σου το λεει καποιος που δεν εχει σε μεγαλη εκτιμηση την opel.Αλλα αμαξια αυτης της κατηγοριας δεν θυμαμαι να εχω οδηγησει για να ξερω πως συμπεριφερονται

    • manowar

      Κατεβαζες πατωμα και εκανες πηδαλιο αλλα φλινστουνς δηλαδη σε ανηφορι?4 ατομα φυσεολογικα ξερω γω η καλοπερασακιδες?

  • ντικ

    Έχοντας οδηγήσει δίλιτρο vitara v6, για χρόνια, διαφωνώ πως ήταν “κουβάς” ή “κακό αυτοκίνητο” (αν ήταν …για τους άλλους, όπως λες, θα πρέπει να ρωτήσω τους άλλους χαχα)…Πήγαινε παντού σχεδόν και φόρτωνες τα πάντα ! Ακόμα και σε χιόνια και πάγο, το είχα οδηγήσει, χωρίς αλυσίδες…Και φυσικά, μπορούσες να βιώσεις τις χαρές της πίσω κίνησης, σε γλιστερές επιφάνειες, μέχρι και σλάλομ σε χιόνια, με ανάποδα τιμόνια κλπ, είχαν γίνει, με άλλα τρία άτομα μέσα (ανωριμότητες μεν, ευχάριστες δε)

  • georgekaras

    VW Polo 1,2 2009 ΓΙΑ ΠΕΤΑΜΑ ,με τα 72 η 65 αλογα ενα απο τα 2 νομιζω ,πρωτη φορα ιδρωσα να το ανεβασω σε ανηφορες το γκαζι στο πατωμα και αυτο στο χωμα απιστευτη μπουρδα

    • Anestis Genk

      Και έσβηνε για πλάκα μέχρι να το μάθεις.

    • georgekaras

      οχι ποτε δεν εσβησε ,αλλα αυτη η εκδοση δεν ηταν για εκδρομουλες ααχχαχαχ παλευα ολο με 2α 3η ,να βρω ροπη δεν βρηκα ποτε

    • Anestis Genk

      Σε Polo 99 και 2006 κάτι φίλες μου είχαν σοβαρότατο πρόβλημα όταν το πρωτοαγόρασαν.

  • georgekaras

    Ελα το Vectraki c το 1800 ειναι μαμα για μια οικογενεια γρηγορο λογω 1800 αθορυβο μεσα με τον καλυτερο συντελεστη αεροδυναμικης στην κατηγορια τοτε ,θα μπορουσε να ηταν πιο τολμηρο αλλα ποιος ηταν τολμηρος?Το μοντεο και το avensis που παιζαν σε λογαριασμο αντιγραφης ολα μαζι με τα τριγωνα φαναρια?αχαχαχαχ

  • antonis

    Citroen c3 πρώτης γενιάς από που να αρχίσω, αίσθηση τιμονιού, πεντάλ, στήριξη καθισμάτων ή οι κλίσεις που παίρνει σε κάθε στροφή οτι χειρότερο εχω οδηγήσει.

    • Johnny Speedviolent

      Έχεις απόλυτο δίκαιο, μακράν χειρότερο από atos & matiz που οδηγουσα την ίδια περίοδο.

  • μιλας για κουβαδες και εχεις αναφερει μεσα ALFA ROMEO 33 kai TOYOTA COROLLA ?????????
    να φερω ποπ κορν !!!!!!! χααχχααχαχχαχααχχαχαχα

    για μενα οi μεγαλυτεροi κουβαδες που ετυχε να οδηγησω ειναι το AUSTIN MODEGO….citroen xsara 1.4……kia sephia !!!!!!

    • Mika

      Eιπες Αustin και θυμηθηκα το αμαξι της κοπελας μου οταν σπουδαζα στην Αγγλια. Rover 214 Si, ακριβως σαν αυτο της φωτο!!
      Αν εξαιρεσεις τον κινητηρα Honda με τα 103 αλογα, το υπολοιπο ηταν για πεταμα! Ουτε εστριβε, ουτε σταματαγε, ενα ματσο χαλια!!!!Κι εκαιγε οταν το παταγες.
      Τραγικο αμαξι!!!

      https://uploads.disquscdn.com/images/97fe27e785347b35cd00a0f5cbc806d9de601d22ba4c9fb8022369a61f1b5e18.jpg

    • manowar

      Πωωωωω πωω εχετε αναφερει εσυ με το μπαμπινο τα αυτοκινητα που ειναι για τις πιο πολλες σφαλιαρες..δεν ηταν ασχημα σε οψη τα ροβερ αλλα ηταν για τον ..πτσ

    • Κυριάκος

      Το οδηγούσα για πολλά χρόνια.
      Ίσως ήταν το μόνο 214 που δεν ήταν στην άκρη του δρόμου με ανοιχτό καπό! Απλά κάποια στιγμή μετά από σχεδόν 20 χρόνια πέθανε.
      ΤΡΑΓΙΚΗ οδική συμπεριφορά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

      Ωστόσο, όταν πλέον το έμαθα, είχα βρει το όριο του τετ-α-κε.

      Με βοήθησε απίστευτα στο να μάθω να χειρίζομαι γλυκά όλα τα χειριστήρια του αυτοκινήτου. Μεγάλο σχολείο.

    • Αννίβας

      Ήταν το Honda Concerto που ευτυχώς δεν ήρθε ποτέ εδώ.
      https://uploads.disquscdn.com/images/3b585a6daaab652f9a1a708238ae3ecf2aec2f7ddb58338d12aaac8900cb7e3f.jpg

    • manowar

      Πω πω πω το σεπια το κια θελω να το πλακώσω στις κλωτσες και χωρις να το οδηγήσω το εφερα στο μυαλο μου και μου επεσε…….
      Η ψυχολογια

  • Mrdesperado32

    απ τα πιο εμετικα αυτοκινητα το a class το αυτοματο,xsara,και ολες οι γενιες σμαρτ.αμαξια που ενω τα χρυσοπληρωνες ηταν για τα μπαζα.

    • Mika

      Tα Σμαρτ τα εχεις οδηγησει η το λες ελαφρα τη καρδια??

    • Mrdesperado32

      ολες τις γενιες εκτος της τελευταιας.γιατι α μιλησω για ποιοτητα?για ευπαθεια στους πλευρικους ανεμους?για κιβωτιο γελοιο?για προβληματα?πες μου εσυ ενα καλο που εχει

    • Mika

      Η τελευταια υποτιθεται ειναι η καλυτερη, δεν την εχω οδηγησει ακομα. Εχω ομως τις δυο πρωτες. Η πρωτη μας υπηρετει πιστα απο το 2001 ακομα..Προβληματα ΜΗΔΕΝ, με προγραμμα απο τον 1ο χρονο κιολας. Με τη συντηρηση στην ωρα του, τωρα μετα 17 χρονακια αρχισε να πινει λιγο λαδι…Πταισμα ομως,ακομα αντεχει μια χαρα.
      Η ευπαθεια σε πλευρικους ανεμους ειναι η απολυτως αναμενομενη για ενα αυτοκινητο μηκους 2.5-2.7 μετρων, με ακομα μικροτερο μεταξονιο. Ουτως η αλλως δεν διαφημιστηκε ποτε σαν κατι αλλο. Αυτοκινητο πολης ειναι,αλλο αν οποιοσδηποτε το παιρνει και παει 140 στην Αττικη οδο, η στην Εθνικη.Πρεπει να ειναι προετοιμασμενος για τις συνεπειες…
      Το κιβωτιο ειναι αργο σαν αυτοματο,αλλα πολυ καλυτερο οταν το πας χειροκινητο. Και το 6ταχυτητο πρωτης γενιας, για μενα ειναι καλυτερο απο το 5ταχυτητο της δευτερης.
      Θετικα?Πολυ καλος χωρος για δυο ατομα και καποιες αποσκευες (γι αυτο φτιαχτηκε), ικανοποιητικη οικονομια οταν το οδηγεις στρωτα, απιστευτη ευκολια στην ευρεση θεσης, πολυ καλο A/C για 600/700, και σπιρτοζικο με τον turbo κινητηρα.. Το Mhd που το πηρε ολος ο κοσμος επειδη δεν ειχε τελη,και τωρα εχει,ειναι σκετη απογοητευση..
      Το Σμαρτ σιγουρα δεν ειναι το καλυτερο αυτοκινητο του κοσμου,ειναι ενα ιδιαιτερο αμαξι, που θελει αναλογη αντιμετωπιση, αλλο αν οι πιο πολλοι δεν ξερουν πως να του φερθουν. Αλλα μπορω να σκεφτω εκατονταδες αυτοκινητα, μεγαλυτερης κατηγοριας απο αυτο, πριν πω οτι ειναι κουβας που εχω οδηγησει…

    • Mrdesperado32

      εγω παντως εγω δεν ξερω ανθρωπο με σμαρτ που να μην ειχε θεμα.στανταρ rebuild στο κινητηρα το κιβωτιο να μην παιρνει οπισθεν με την καμμια.η βαση κινητηρα σπαει συνεχεια γτ ειναι της πλακας και το ατος αμαξι πολης ειναι αλλα στο αρθρο το χει.για μενα το σμαρτ δεν ειναι αμαξι της προκοπης..ουτε καν οικονομικο για τα κυβικα-κιλα του.ανετα μπορουε να ναι στο αρθρο με τιτλο κουβας.

    • Mika

      Eγω μιλαω παντα για καινουριο Σμαρτ, αγορασμενο με μηδεν χλμ, απο το Λαινοπουλο εκεινη την εποχη.. Και μονο αναλογες περιπτωσεις μπορω να εμπιστευτω. Μτχ, εισαγωγης, με αγνωστα χλμ και κανιβαλισμους απο προηγουμενους ιδιοκτητες ειναι δυσκολο να τα πιστεψω..Τα περισσοτερα που κυκλοφορουν και εχουν τα προβληματα,ειναι στη δευτερη κατηγορια…

    • Mrdesperado32

      2 φιλες οικογενειακες που εχουν ειδικες εκδοσεις και αγοραστηκαν καινουργια και πανακριβα.η μια εχει το greystyle και η αλλη δε θυμαμαι εκδοση ονομαστικα ειναι καφε γκρι με καφε δερματα μεσα.και τα 2 εχουν βγαλει τα ιδια ακριβως προβληματα.αγορασμενα απο mercedes καρδιτσας.τωρα για τα υπολοιπα δε μπορω να ξερω αν εχουν κατεβασμενα χιλιομετρα και ειναι εισαγωγης.ουτε εσυ λογικα.για μενα παντως στη κατηγορια του καλυτερο ηταν το iq.σε ολα τα σημεια.πηγαινα αθηνα τρικαλα ανετοτατα και με 3 ατομα μεσα.6 μηνες το χα και το καταευχαριστηθηκα αν και χειροκινητο.

    • Mika

      H δευτερη απο τη περιγραφη σου ειναι μαλλον η Bo Concept.
      Αυτα εβγαιναν κυριως Mhd..Eπαιζαν και turbo, απλα εδω πουληθηκαν κυριως τα ατμοσφαιρικα.
      Mμμ, μιλησες για γυναικες….Δεν θελω να επεκταθω πολυ,, θα πω κακιες…
      :p :p
      Eπιγραμματικα, θα πω ενα tip, που μου ειπε ο μηχανικος μου, τη πρωτη φορα που το πηγα, και το εφαρμοσα, και μαλλον πετυχε, γιατι δεν εχω κανενα απολυτως μηχανικο θεμα εως τωρα. Τα Smart θελουν καλο ζεσταμα μεχρι να ανεβει η θερμοκρασια στον πινακα οργανων, οι 3 μπαρες απο τις 5 δηλαδη,και το πιο σημαντικο, μετα απο σκισιμο η οταν εχει ζοριστει η μηχανη σε μια ζεστη μερα η εχεις δουλεψει πολυ το Α/C, θελει να μεινει μισο λεπτο στο ρελαντι πριν το σβησεις…Ο λογος?? Αν το σβησεις αμεσως, το λαδι παει ολο στο καρτερ και δεν μενει καθολου στη τουρμπινα.Ετσι αν το βαλεις μετα μπροστα, για καποιο μικρο διαστημα η τουρμπινα γυριζει χωρις λαδι….Αν το εχεις 30 δευτερα στο ρελαντι, πριν το σβησεις, η τουρμπινα θα ειναι λαδωμενη,
      Δεν φανταζεσαι ποσα Σμαρτ 1ης αλλα και 2ης γενιας, εκαψαν μηχανες ετσι με τον καιρο….Φανταζομαι οι περισσοτεροι αντρες δεν το κανουν, για τις γυναικες ουτε κουβεντα φυσικα…

    • manowar

      Απο την αρχη που εδωσες την πρωτη απαντηση το περιμενα στον λογο μου σου μιλαω ειλικρινα οτι θα αναφερει το iq..και ας μην το χει οδηγίσει..στο μονο που συμφωνω περιεργως ειναι στο γελοιο κιβωτιο αλλα σε ολα τα αλλα ειναι κορυφη.εχω οδηγίσει απειρες φορες το σμαρτ του 09 το ντιζελ την ανανεωση του δευτερου μοντελου..απλα κορυφη γιαυτο που υπηρετει..

    • Mika

      Kαλα,ειμαι σιγουρος πως το σκεφτηκε!!!Εννοειται!
      :p :p

    • John

      Το xsara το έχεις οδηγήσει ή γράφεις ότι σου κατέβει? μήπως επειδή έκλεισε σπίτια στο wrc?

    • Mrdesperado32

      Για καμποσα χρονια 8 ωρες τη μερα.οι αγωνες δεν εχουν σημασια…

    • John

      Άρα έχουμε και λέμε. 8 ώρες την ημέρα επί 50 χλμ μέσο όρο ταχύτητα, ίσον 400 χλμ την ημέρα. Επί 300 μέρες το χρόνο μέσο όρο, ίσον 120.000 χλμ, το χρόνο. Επί 10 χρόνια μας κάνει 1.200.000 συνολικά διανυθέντα χλμ. Από που προκύπτει ο κουβάς?
      Επιπλέον, τη στιγμή που ένα golf με 50.000 χλμ έχει λαδωμένη εξάτμιση, του xsara στα 120.000 ήταν πεντακάθαρη (το δικό μου).
      Αυτή τη στιγμή με 175.000 στην πλάτη δεν καίει σταγόνα λάδι, επιταχύνει όπως πρώτα, δεν έχει ανοιχτεί ποτέ καπάκι. Εκτός αν μιλάς για τους αισθητήρες που όντως βγάζουν πρόβλημα, οπότε ο.κ..

    • αμα βαλεις οτι μεσο ορο ηταν 3 μηνες συνεργειο…..τα νουμερα πεφτουν αισθητα…οπως βεβαια 50χλ/ω ΜΩΤ για 8 ωρες…..ειναι παραπολυ μεγαλη για μεσα στην πολη………. εκτος και αν κανεις ταξιδια αλλα τοτε ειναι μικρη……

    • Mrdesperado32

      2 μηχανες αλλαξε και απειρες φορες θεμα με τα ηλεκτικα του.ειναι εργαλειο δουλειας.σ αυτο τον τομεα δε καταφερε τιποτα

  • Αννίβας

    vw polo 1997 1.4 60 ps
    Για να επιταχύνει ήθελε και πετάλι.
    Για να φρενάρω έπρεπε να σηκωθώ όρθιος πάνω στο φρένο.
    Για να το παρκάρω έπρεπε να είμαι ο Τζίμι ο τίγρης.
    Αλλά δεν χάλασε ποτέ τίποτα γιατί δεν είχε και τίποτα που θα μπορούσε να χαλάσει.

    • manowar

      Χαχαχαχαχαχα στο παρκαρισμα εφυγα ρε φιλε. .μου φυγαν ολα..α ρε τζιμακο…αυτοι ηταν ήρωες αληθινοί της ελληνικής ατιμης κοινωνιας οχι μαλακιες

  • Sarmous

    Το ντατσουνακι το έχω οδηγήσει με μηχανη απο nissan sunny 1.6 sgx…. Πετούσε κώλο με τη σκέψη κ σε ξεκινήματα εκανε πολυ κοσμο Καραβανεα!!! (Δεν αντελήφθην… τι συνεβει;;;;)

  • Πάνος

    Huyndai atos Kai smart πρώτης γενιάς…

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Το Corolla μας (8ης γενιάς facelift του 2000) παρότι είναι σενταν μεγαλουτσικο για μένα το έχω οδηγήσει. Σε καμία περιπτωση δε θα το θεωρούσα κουβά είναι καλό αξιόπιστο φιλικό και άνετο.

    https://uploads.disquscdn.com/images/62294a83e271326307760fe77dbe99aa1cfd3488d3beebf0ea14008df64e4967.jpg

  • Tomtom

    Seat Arosa και VW Lupo.Το ίδιο αμάξι και δύο αδέρφια κολλητοί μου τα πήρανε ως πληρωμή για μια οικοδομική εργασία. Απίστευτοi κουβαδες έσβηναν όταν αναβες το a/c, πολλά ηλεκτρικά θέματα, στο arosa κατέβαινε μόνο του το ηλεκτρικό παράθυρο και το χειρότερο ήταν το μεταλλικό πάνω μέρος της πόρτας που το καλοκαίρι μοίραζε σχεδόν εγκαύματα. Πάντως χωρίς a/c ήταν αξιοπρεπεστατα για την πόλη.

  • hyundai coupe 2000,απλα μπατμαν-ο-κουβας..

  • zisisv

    Renault 19. Δεν χρειάζεται να πω πολλά, το θυμάστε όλοι. 1.4 60hp σε ένα αμάξι 950+ κιλών με την αείμνηστη εκείνη αίσθηση του χεριού που κρατάει τον προφυλακτήρα κάθε φορά που πας να επιταχύνεις. Όταν η στροφή έκλεινε ήσουν υποχρεωμένος να κόψεις όσο δεν πάει αλλιώς θα έφευγες εκτός οδοστρώματος, αν πάλι έβρεχε έκανες το σταυρό σου 3 φορές, 3-4 τάματα και δεν πάταγες ΠΟΤΕ φρένο για ευνόητους λόγους. Αλλά το αστείο ήταν όταν μετέφερες 3+ άτομα. Απλώς έσβηνες τη λέξη προσπέραση από το λεξιλόγιό σου και όταν κάποιος σου έλεγε πιο γρήγορα απαντούσες κάλιο αργά παρά ποτέ γιατί πολύ απλά δεν είχες άλλη επιλογή. Κατά τα άλλα κινητήρας σκυλί μαύρο (αυτό έλειπε κιόλας), το σασμάν κουτάλα για να ανακατεύεις φακές (παρόλα αυτά η ταχύτητα δεν έβγαινε ποτέ), σύστημα διεύθυνσης ΓΤΠΚ κλπ κλπ. Ευτυχώς δεν ήταν δικό μου αλλά του πεθερού μου και αναγκαζόμουν να το παίρνω συχνά.

    • hellboy

      Να με συνχωρεις αλλα καμια σχεση αυτο που εγραψες με αυτο που πραγματικα ηταν το 19ρι.
      προφανως το ειχα…..
      προφανως πηγα με πανω απο 140 λογο ηλικιας αν και ειχε καποιο θεμα το μοτερ απο κακοποιηση αλλου και ηταν 17ετων οχημα ηδη…(αστειο γεγονος… μετο που ειμαι μετα το ειρηνης και φιλιας με 130-140..τρωω προσπεραση απο μια 550 και καπακι απο μια GT2… σοκ και δεος..)
      και προσπεραση εκανε…στην εθνικη 4 ταξιδια των 400χλμ εκανε(τοσα αντεξε το μοτερ)… και αξιολογο ηταν….
      προφανως δεν μιλας για το energy που ειχε 88 αλογα….
      καθος το συγκεκριμενο οχημα απο εμπειριας κατοχης δικης μου ξερω οτι ηταν σταθερο οχημα και οχι αυτο που περιγραφεις.
      φυσικα σε ολο αυτο παιζει ρολο και η συντηρηση…. και ο οδηγος.
      το τιμονι αμεσο το γκαζι αμεσο η αναρτησεις κομπλε σασμαν ΔΕΝ ηταν κουταλα σωστα ζυγισμενο ηταν…. δεν φοβοσουν τιποτα. οπως σου προειπα το οχημα στην φωτο μου απο εμπειριας σου περιγραφω.. και οχι του πεθερου η ξαδερφου η καποιου αλλου……. αλλα η συντηρηση παιζει μεγαλο ρολο…..
      εγω αυτο το αμαξι το λατρεψα.. παντος να ξερεις.
      αν δεν με αφηνε το κακοποιημενο του μοτερ(2 ιδιοκτητες ειχε.. και εμενα 3το) ισως το ειχα μεχρι σημερα….. τετοια χαρα και ικανοποιηση μου εχει αφησει.
      στα παραπανω θα συμφωνησουν και πολλα αθρα της εποχης και πολλοι κατοχοι του οχηματος αυτου..

    • zisisv

      Στη δική μου περίπτωση από θέμα συντήρησης ήταν καλό καθώς το συντηρούσα εγώ και ήταν 1ο χέρι. Για να είμαι ειλικρινής τα θέματα στο σασμάν και στο σύστημα διεύθυνσης τα έβγαλε μετά την 7ετία αλλά επειδή έγω είχα μια άλφα 33 τότε είχα συνηθίσει αλλιώς όσον αφορά φρένα τιμόνι κλπ. Το energy επειδή το είχα οδηγήσει δεν έχει καμία σχέση, πολύ πιο γρήγορο και ευχάριστο αλλά πρέπει να ομολογήσω πως σε αξιοπιστία κινητήρα έβαζε κάτω πολλά “θεοποιημένα” γιαπωνέζικα της εποχής, 260 χιλιάδες χιλιόμετρα μόνο με μπουζί φίλτρα και μια αντλία καυσίμου (τουλάχιστον από τα 70 χιλιάδες χλμ που έγινα γαμπρός και το ανέλαβα αλλά και πριν απ όσο ξέρω δεν είχε βγάλει τίποτα). Ο πεθερός το λάτρευε για την ηρεμία του αλλά εγώ είχα συνηθίσει κάπως την άλφα (1.5 μπόξερ 97 άλογα όσο να πεις άλλη η αίσθηση) και το βαριόμουν αλλά γενικά τίμιο αμάξι.

    • hellboy

      βασικα το διαφημιζαν σαν το οχημα με το ποιοτικο εσωτερικο(ακομα και 17 ετων ηταν ποιοτικο) ισαξιο των ευρωπαικων(βλεπε γερμανικων) και για τον κινητηρα που ειναι ισαξιος σε αξιοπιστια σε ιαπωνικο.. προσεγμενο μοντελο γενικα απο τους γαλλους! κατι που κανεις δεν περιμενε τοτε!
      και συνεχισαν ετσι με τον μεγκαν το 1996(ουσιαστικα το 19 με αλλο ονομα face lift..και νεους κινητηρες) και ξανα μπηκαν στον χαρτη των πωλησεων!

  • George Liverpool

    Το beetle ειναι το μοντελο με τις περισσοτερες πωλησεις παγκοσμιως,γιατι πωλουνταν επι 30 χρονια ,με ελαχιστες αλλαγες.Το corolla εχει δωθει σαν ονομα σε παραπανω απο 10 γενιες,ποσες ειναι τελος παντων.Μονο το atos εχω οδηγησει απο τα αυτοκινητα της λιστας,το ειχε φιλος.Εχω να πω οτι ενιωθα πως θα διαλυθει σε καθε στροφη,κι οχι λογω κακης κατασκευης,αλλα επειδη δεν ενιωθα πως ημουν σε αμαξι.Δεν μπορω να το περιγραψω ακριβως.Παρ ολα αυτα,τιμιο πακετο για πολη.Εκπλησσομαι με αρκετα μοντελα στη λιστα παντως.Toyota,vitara κλπ..

  • giorgos

    Το χειροτερο που εχω οδηγήσει εγω ήταν. Ενα νοικιαρικο Ford fusion στην ιταλια περισσότερη ανασφάλεια δεν μου εχει βγαλει αμαξι.Στις στροφές με περνουσαν μεχρι και νταλίκες, λες και του ειχαν βάλει αναρτήσεις απο παπάκι εστριβε. 2ο χειροτερο το ατος έβγαινες εθνικη και εκανες τον σταυρο σου να μην φυσηξει

  • Giannisk

    Διαφωνώ καθετα για το astra g. Είναι μεν αδιάφορο εμφανισιακα ως κλασικό γερμανικό αλλά 7 χρόνια το είχα και άλλαξα μόνο πολλαπλασιαστές. Το 1,4 ήταν αξιόλογο στο γκάζι σε εποχές που το golf iv και τα citroen είχαν 75 άλογα και το focus 80. Από κρατήματα δεν είναι και για φιδίσιες διαδρομές αλλά ήταν ασφαλέστατο.

    • giannisb

      1.4 του golf iv είχε 85 άλογα (75 είναι ονομαστικά για φορολογικούς λόγους στην Γερμανία)….με αρκετά καλή ροπή απο χαμηλά και κατανάλωση μικτή 5.5-6 λιτρα δεν είχε 90 του astra ή 98 του corolla (που πάλι το corolla πολύ καλύτερο απο εκείνο το astra) αλλά όταν πήγαινες με 180 στην εθνική δεν ένιωθες πως θα πετάξεις όπως στο astra…..να μην μιλήσουμε για την μακράν καλύτερη οδηγική συμπεριφορά του focus μκ1 …τα 5 άλογα παραπάνω δεν σε σώζουν σε αυτή την κατηγορία…….για εμένα το astra g και h ήταν τα χειρότερα astra….

    • giannisb

      επίσης όταν το golf είχε στανταρ 4 αερόσακους και πισω δισκόφρενα το astra είχε ταμπούρα και 2 αερόσακους

    • Giannisk

      Αυτό ήταν θέμα αντιπροσώπου. Ο εισαγωγεας αποφασίζει με τι προδιαγραφές θα εισάγει το αυτοκίνητο. Το astra έξω είχε δισκόφρενα, 4 και μετέπειτα 6 αερόσακους και clima. Όπως και πολλά ακόμη. Αν προσέξεις τα πρώτα astra g που ήρθαν εν έτη 97-98 είχαν δισκόφρενα πίσω.

    • giannisb

      πάντος θεωρώ ότι το astra f ήταν πιο πετυχημένο και πιο ανταγωνιστικό…τώρα αυτό με τους εισαγωγεις δεν ξέρω αν ισχύει πάντως το golf 4 δεν έβγαινε σε καμία αγορά και σε καμία έκδοση με ταμπούρα πίσω..

    • Giannisk

      Καλά και το astra είχε 98 ίππους. Έτσι έλεγαν στον ειδικο τύπο και τις αντιπροσωπείες της εποχής. Στο πάω με αυτό που ανακοίνωναν επίσημα. Το Focus οντως είχε καλύτερη συμπεριφορά. Όσο για το Corolla, ήταν το πιο αποτυχημένο corolla ever (το στρογγυλοφάναρο). Να ένας κουβάς για το άρθρο. Μόνο που το αναφέρεις δεν ξέρω καν πως να απαντήσω. Ήταν άθλιο στα πάντα. Το επόμενο ήτνα λίγο καλύτερο στην ποιότητα του εσωτερικού. Από κρατήματα ήταν για κλάμματα. Όσο για τις τελικές το astra πήγαινε μια χαρά. Και είχα την τύχη να τα οδηγήσω όλα εκείνης της εποχής. Και τα golf και τα corolla και τα focus και τα xsara και πολλά ακόμη.

    • giannisb

      εγώ μίλησα για τον κινητήρα του corolla που πιστεύω ήταν και το μοναδικό καλό που είχε ……τώρα για τις τελικές όλα καλά πήγαιναν με 170 μέχρι και 190 το θέμα είναι πώς πήγαιναν……το astra και το corolla (στρογγυλοφάναρο) είχαν ανύπαρκτη ηχομόνωση και γενικά ήταν κουτιά και σε ταχύτητες 170-180 είχες την αίσθηση ότι πας με 300 (και το λέω εγώ που έχω το έχω ζήσει το astra f και g)σε σχέση με το golf 4 που πιστεύω είχε και την καλύτερη ποιότητα στην κατηγορία του επιπέδου audi σε σχέση με της επόμενες γενιές που ναι μεν καλύτερα απο το ανταγωνισμό αλλά όχι τέτοια διαφορά όπως τότε… https://www.youtube.com/watch?v=Dxj64DdbVL8&t=1s

  • Pandal

    Ο όρος κακό αυτοκίνητο είναι σχετικό, γιατί εξαρτάται αποκλειστικά από τα γούστα την χρήση και κυρίως από την οικονομική δυνατότητα του καθενός.
    Όλα τα αυτοκίνητα κάπου κερδίζουν και κάπου χάνουν!

    • αυτο ακριβως !!! αν πχ αγορασες smart για να κανεις το αθηνα-θεσσαλονικη…δεν σου φταιει το αυτοκινητο….αλλα η επιλογη σου……
      αν αγορασες corolla 1.4 για να το παιζεις δικαστης στο φαναρι……δεν φταει ο ιαπωνας…..αλλα το κουφιο το μυαλο σου…..
      αν αγορασες golf για αξιοπιστια οταν ξερεις οτι καιει λαδι πιο πολυ και απο καντηλι……δεν φταιει το μυαλο σου….φταει το αυτοκινητο !!!!! :-P

    • Mika

      Σωστος σε ολα!!
      LOL!

    • Mrdesperado32

      το μυαλο σου φταει και για το τελευταιο.γτ θυσιαζεις την αξιοπιστια και τα λεφτα σου γτ σου λενε τα περιοδικα οτι ειναι το καλυτερο και εσυ το χαφτεις.υπαρχουν και αυτοι που το τερματιζουν και αγοραζουν την επομενη γενια ξανα νομιζωντας οτι εχουν λυθει οι παιδικες ασθενειες :P

    • οπως εχω πει…δεν υπαρχουν χαλια αυτοκινητα…υπαρχουν χαλια επιλογες !!! :-D

      πχ θελω να εχω αυτοκινητο 365 μερες τον χρονο….θα παρω κορεατικο οχι alfa romeo….
      θελω ναμην μπαινω ευθεια στις στροφες ?? δεν θα παρω ιαπωνικο….αλλα γαλλικο !!! :-D

  • Bon Viveur

    Ότι να ναι αυτό το άρθρο….

  • Nikpap

    Διαφωνω καθετως και οριζοντιως με ολο το αρθρο, ειδικα ομως για το astra g… του οποιου ημουν κατοχος για χρονια…οντως σε μαμα κατασταση η αναρτηση και η αποκριση σε πολυ χαμηλες στροφες ειχαν θεμα αλλα με τις καταλληλες επεμβασεις λυθηκαν…και 500000 χιλιομετρα με την ιδια μηχανη χωρις να καιει γραμμαριο λαδι νομιζω ειναι κατι… επισης το παρκαρισμα σε ανηφορα ειναι καθαρα θεμα οδηγου…

    Ουτως η αλλως ολα σχεδον τα αυτοκινητα που προοριζονται για την μεγαλη μαζα ειναι λιγο ή πολυ κουβαδες…δηλαδη αυτος που δεν θα επαιρνε το astra θα επαιρνε το golf της εποχης, την corolla, το megane, το xsara ή το focus (με τα 75 αλογατα). Ηταν λιγοτερο ή περισσοτερο κουβαδες δηλαδη? το ιδιο ισχυει και σημερα….

  • manowar

    Ο μεγαλυτερος κουβας της αυτοκινησης ολης γ@μω αυτον που το σχεδιασε μεχρι αυτον που το κατασκευαζε..το φιατ το σειτσεντο..ενω το απέφευγα οποτε το οδηγουσα αυτο το αυτοκινητο φοραγα το καλο μου το κουστουμι να παω ετοιμος τουλαχιστον γιατι ντρέπομαι να δουν το πουλι μου οι νεκροθαφτιδες.

  • ionized

    εχουμε και λεμε,απο οσα δικα μου μεγαλυτερος κουβας ηταν το civic 2003 εφυγε με συνοπτικες διαδικασιες πριν καν κλεισει χρονο και με 7000χλμ,μπορει να ειναι καλο συνολικα αλλα εμενα δεν μου εκατσε ποτε καλα και ακομα απορω γιατι το πηρα.
    απο οτι εχω οδηγησει
    -opel corsa 2000
    -hyundai excel gls mpi 1995 νομιζω..τα πρωτα που ηρθαν
    -kia sportage 2007
    -opel vectra 2000

  • Fotis

    Κύριοι των κουβάδων είναι ένας και μόνο ένας. Mitsubishi Lancer δεκαετίας 80′.
    https://www.google.gr/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2Fc%2Fcb%2F1980_Mitsubishi_Lancer_1.2_Saloon_%25287786492708%2529.jpg%2F280px-1980_Mitsubishi_Lancer_1.2_Saloon_%25287786492708%2529.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FMitsubishi_Lancer&docid=gfMj4Y1B44rN2M&tbnid=uXycJU3ZOH1R_M%3A&vet=10ahUKEwjjzdufrvHTAhXHyRoKHSb4BEEQMwhBKA0wDQ..i&w=280&h=174&hl=en-gr&client=safari&bih=729&biw=1024&q=mitsubishi%20lancer&ved=0ahUKEwjjzdufrvHTAhXHyRoKHSb4BEEQMwhBKA0wDQ&iact=mrc&uact=8

  • Όποιος δεν έχει οδηγήσει Morris Marina δεν μπορεί να γνωρίζει για κουβάδες!!!!! Τι να λέμε. Φυσικά υπάρχουν κι άλλα πολλά….. Opel Corsa B (Χάρος) Seat Arosa/VW Lupo (χωρίς τιμόνι) Daihatsu Sirion (ότι νάναι) Η λίστα θα μπορούσε να είναι πολύ μεγάλη.

  • tcdrifter

    Corolla του 95 sedan 1300 με 88 άλογα αγορασμένο πρώτο χέρι απο τον παππού μου και πλέον στα χέρια μου σαν δεύτερο αυτοκίνητο. Ναι απο οδική συμπεριφορά και σασί είναι ως και επικίνδυνο για τον αδαή, ναι απο τιμόνι έχεις περισσότερη πληροφόρηση για τον καιρό παρά για τον δρόμο, ναι η αισθητική του θυμίζει Ιαπωνική τσόντα, ναι το σασμάν του είναι γελοιωδώς μακρύ αδικόντας το μοτεράκι του που ξυρίζει.. ΑΛΛΑ τί σημασία έχουν όλα αυτά όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σου προσφέρει μία και μόνο συγκίνηση. Δεν θα χαλάσει ποτέ, δεν θα σε αφήσει ποτέ και το μόνο που θα ζητήσει είναι κάνα λαδάκι και κάνα μπουζάκι μια φορά στο τόσο! Σήμερα ξεκινάω με αυτό το Corolla για Βόρειο Ακρωτήρι χωρίς να αλλάξω καν λάδια και θα πάω και θα γυρίσω. Ηρεμία και ξεγνοιασιά, αξία ανεκτίμητη!

    • Απλά μεταφορικό μέσο και τίποτα άλλο. Πάρε ταξί!!!

  • E.G.

    Παιδιά το Βιταράκι V6 το είχε ο πατέρας μου πάρει κούτα. Αυτο το αυτοκίνητο, ως 18αρης τότε οδηγός, ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΠΗΓΑ. Μετά τα 100-120 ήταν undrivable, αλλά όταν έφτανες στον προορισμό σου, το αυτοκίνητο ήταν ΚΑΤΣΙΚΙ. Είχε το AC του, είχε την ηλιοροφή του, το δέρμα του. Κυριλέ. Με την παρέα τότε “ειδικές” στον Πάρνωνα, είτε με τις εκάστοτες κοπέλες ψηλά στα βουνά για ρομαντζάδες. Το Βιταράκι ήταν MUST. Με 250,000χλμ όταν το πουλήσαμε, απλά λάδια, τακάκια και τα σχετικά. ΔΕΝ ΧΑΛΑΣΕ ΠΟΤΕ!

    Αξέχαστες εποχές και ενα φοβερό αυτοκίνητο. (όντως οι κοντές σχέσεις ήταν πλεονασμός…)

  • Γιώργος Βαρδου

    Βασικά το Atos είναι τετρακύλινδρο

    • Μαχητής Σαολίν

      Kλασικό άρθρο autoblog.gr!

    • Γιώργος Βαρδου

      Ας μην είμαστε τόσο απόλυτοι, ειδικά για τον Χρήστο, που πολλά ενδιαφέροντα και πιο χιουμοριστικα άρθρα έχει γράψει

  • Haris Ma

    Δύο είναι οι χειρότεροι κουβάδες που έχω οδηγήσει:
    Πρώτο και καλύτερο το Lada 2107, με το απολύτως χειρότερο τιμόνι που έχω πετύχει. Πιο αργό από χελώνα, πιο βαρύ από άγκυρα πλοίου (αν είχες 2107, έκοβες τη συνδρομή σε γυμναστήριο ως περιττή). Όσο για την επαναφορά, αυτή ηταν άγνωστη λέξη!
    Δεύτερο (και πιθανώς ακόμα χειρότερο αν συνυπολογίσουμε και την τιμή του) το Smart πρώτης γενιάς. Ο ορισμός του κουβά, με το πιο αργό αυτόματο κιβώτιο που έχω οδηγήσει. Την πρώτη φορά που το οδήγησα και μετά από προτροπή του ενθουσιώδη ιδιοκτήτη του (“πάτα το πάτα το!”) στην αλλαγή από πρώτη δευτέρα νόμισα ότι το κατέστρεψα! Μετά από 1,5 δευτερόλεπτο κατάλαβα ότι μοτέρ και σαζμάν συνεχίζουν να λειτουργούν, στους δικούς τους ρυθμούς βεβαίως…

  • thymios tsilimparis

    ΒΟΛΚΣΒΑΓΚΕΝ ΠΟΛΟ 1995 ΧΙΛΙΑΠΕΝΗΝΤΑ (ολογράφως)
    Ο Γιάννης ήταν ένας καλός φίλος και συμφοιτητής στο Πολυτεχνείο. Γόνος πλούσιας οικογένειας, είχε ενστερνιστεί την αριστερή κουλτούρα και δήλωνε ολιγαρκής και κομμουνιστής. ΣΕ αυτό το πλαίσιο μάλλον, δεν αποδέχτηκε τις…προσφορές του πατέρα του και επέλεξε να κινείται με το παλιό αυοτκίνητο της μητέρας του, ένα Πόλο 3ης γενιάς, αυτό που λέγαμε κάποτε ως “το πρώτο στροαγγυλό”

    Κι αφού διαβάσατε έναν κατά 90% άσχετο με το θέμα πρόλογο, πάμε να μπούμε εντός θέματος.

    Το Πολάκι ήταν ήδη στη μαύρη λίστα μου. Για λόγους που δεν επιτρέπεται να αναφέρω δημοσίως και έχουν να κάνουν με μια γλυκιά ύπαρξη που οδηγούσε ένα τέτοιο (κατάλαβατε τη συνέχεια, ΔΕΝ υπάρχει συνέχεια), αλλά όταν άρχισε να μου το δανείζει ο Γιαννης, εκείνο έγινε συνώνυμο της μιζέριας, της κακομοιριάς και του συντηρητισμού. Σαν απολίθωμα της Ανατολικής Γερμανίας ένα πράγμα: καρό ταπετσαρίες που “μύριζαν” φθήνια, ανύπαρκτο εξοπλισμό, καθίσματα αστικού λεωφορείου , έμπαινες μέσα και δεν ήξερες τι να πρωτομισήσεις. ΟΚ απ έξω ήταν ελάχιτα καλύτερο, τίποτα συγκλονιστικό, τίποτα τρομερά άσχημο. Ανάλατος πασατέμπο ένα πράγμα, τρως χωρίς να ξέρεις αν σ αρέσει ή όχι.

    Τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν η Φολκσβάγκεν είχε αποφασίσει να τοποθετήσει έναν κινητήρα στο εμπρός μέρος. Αντίθετα οι Γερμανοί, συνεπείς στις τότε απόψεις τους, τοποθέτησαν ένα μοτέρ που κάνει τα μοτερ 5 ίππων στις γεννήτριες να μοιάζουν με VTEC. Χιλια κυβικά δεν αρκούσαν και έβαλαν δώρο άλλα 43. Χίλια πενήντα λοιπόν. και ίπποι. πολλοί ίπποι. 45. μάλιστα. αυτό. Σαρανταπέντε ίπποι. Αυτο το μοτέρ και το λίγο μεγαλύτερό του (1300 55 ίπποι) ευθυνονται για ατελείωτες ουρές που έχεις βιώσει φίλε οδηγέ σε έντονες ανηφόρες. Τι; δε με πιστεύεις;; Ξέρεις πόσες δημιούργησα;;

    Τι το θέλα το Δασύλλιο στην Πάτρα; Έντονη ανηφόρα και φουρκέτες. Πρώτη στο κιβώτιο, το μοτέρ σκάει στις….έλα ντε, αλλάζεις 2η κρεμάει. !!

    Εντάξει λες, κάτι εκανα λάθος. Πάμε παλι. Πρώτη, γκάζωμα άφθονο, αφήνεις συμπλέκτη και το Πόλο εκσφενδονίζεται με ρυθμούς…βραδύποδα. το μοτέρ ψάχνει για αλογα για να σου δώσει, αυτά λείπουν, αρχίζει να βογκάει, λες να το κρατήσεις λίγο ακόμα στις στροφές, το αμάξωμα τρίζει, το απαίσιο διάκτινο τιμόνι τρέμει, οι πίσω ανάβουν φώτα, κόρνες αντιχούν ανάμεσα στα πεύκα, το τοπίο γίνεται θολό (όχι απ την ταχύτητα, αλλά απ τα δάκρυα εκνευρισμού), μπαίνεις στον πειρασμό, αλλάζεις σε 2α….τέλος. ψόφησε πάλι.

    Εν τέλει η αντιπαθής Φολκ έπρεπε να βάλει ειδικό σήμα στο πίσω μέρος. Κάπως έτσι θα έκοβε λίγο τα νέυρα όσων ακολουθούσαν.
    ΚΑι πάλι όμως, ο συμπλέκτης ήταν τραγικός, τα φρένα ελάχιτα χειρότερα από μοτοποδηλάτου, τα φώτα ήταν ακριβώς ίδια με το φακό που είχα στο στρατό και το κιβώτιο ήταν κουτί θησαυρού: δεν ήξερες ποτέ αν έβαλες 2α ή 4η.
    Αλλά έτσι κι αλλιώς δεν είχε σημασία.

    Σημασία είχε οτι δεν ξαναπέρασα με αυτό απ το Δασύλλιο. Όλη η Πάτρα φλατ, τι τον ήθελα το λόφο;;

  • petrollhead

    VW Polo 6N (Mk3) ή το Polo 9N (Mk4), δεν είμαι σίγουρος πιο είναι χειρότερο.
    Μπορώ να γράψω σελίδες για το πόσο άθλια είναι οδηγικά αλλά το τιμόνι του Mk4 πρέπει να είναι το highlight!
    Πληροφοριακά, αν μετά από πολύωρη οδήγηση με τα Polo που ανέφερα πας και οδηγήσεις το Corolla ή το Astra που αναφέρονται στο άρθρο νόμιζες ότι οδηγούσες Μ5.

  • xrv

    alfa 33 1500 ti του αδελφού μου ήταν ο χειρότερος κουβάς που έχω οδηγήσει , ότι είπε ο αρθρογράφος συν το κιβώτιο ταχυτήτων που για να βρεις την σχέση ήταν σαν να παίζεις ρουλέτα και σκούριαζε και από φτύσιμο για ξεμάτιασμα

  • Bad Belmondo

    Κατ’αρχάς αρθρογραφε, το Atos είναι 4κύλινδρο!! Και στο λέω γιατί έχουμε ένα Atos!! Ενα μόνο θα σου πω: καλύτερη αίσθηση τιμονιού δύσκολα θα βρεις, γιατί το Atos μας είναι από τα πρώτα μοντέλα, χωρίς υποβοήθηση!! Τέσπα!!
    Το χειρότερο αμάξι που έχω δει είναι το μπλε Nissan Cherry του γείτονά μου!! Ο παππούς το’χει κάνει σα μ**νι!! Πήγε να το βάψει πριν κάτι χρόνια και ξέχασε να καλύψει τα σηματάκια, έβαψε μέχρι και την εξάτμιση – και λέγοντας “έβαψε” εννοώ ότι του έπεσε η μπογιά και την πιτσιλησε!! Ξέχασε να βάλει και λάκα και τώρα το βλέπεις να ξεβαφει σαν κακοβαμμενο αυγό τη Μεγάλη Πέμπτη!! Πώς δεν έχει σκουριάσει ακόμα παραμένει μυστήριο!! Και δεν το συντηρεί καθόλου!! Οπότε όταν το βάζει μπροστά, πατάει όλη την ώρα το γκάζι για να ξυπνήσει το καρμπυρατέρ και ξυπνάει και τη γειτονιά μαζί γιατί η εξάτμιση κοντεύει να μας αφήσει χρόνους!!
    Από τα αμάξια του άρθρου, στη γειτονιά έχουμε και ένα άσπρο αγροτικακι Nissan, το οποίο είναι σε κατάσταση βιτρίνας, με εξαίρεση το σουβερακι στην πόρτα του οδηγού – έφυγε!!
    To Opel Astra G Sedan, σε ασημί, το έχει ο δάσκαλός μου από όταν πήγαινα ακόμα δημοτικό και φλέρταρα την κόρη του (Βασούλα μ’ακούς?? Πολύ κωλόπαιδο ο μπαμπάς σου!! ;-P) που πηγαίναμε μαζί σχολείο (και πιο πριν παίζει, από το 2000 μάλλον, γιατί στην πόρτα έχει το ταμπελάκι “Edition 2000”!)!
    Και τέλος, κάπου στη γειτονιά αράζει μια χρυσή 33, του ’87 αν δεν κάνω λάθος!! Αν δεν την έδωσε ο γείτονας, να ξέρει ότι τη γουστάρω τρελά!!
    Ο Boxer κελαηδούσε κάθε φορά που περνούσε ο γείτονας!! Τώρα μάλλον την έχει κάπου κλειδωμένη και καλοσυντηρημενη, γιατί γυάλιζε!!

  • PROCT_OR

    εεεε οχι κ κουβας το grand vitara…ΕΛΕΟΣ…..

  • a_f_a

    Λεξους RX…. ενα ακριβό, ψηλό Τογιότα ειναι… βάρκα στο γυαλό…