Test Drive: Δοκιμάζουμε το Subaru Levorg MY2017

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Με την Subaru να πραγματοποιεί χρονιά ρεκόρ το 2016, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το 1 εκατ. πωλήσεις (κατά 24.604 μονάδες), αποδεικνύεται με τον πιο εμφατικό τρόπο πως διανύει από τις καλύτερες στιγμές στην ιστορία της. Αυτό φυσικά δεν φαίνεται στην Ευρώπη, καθώς πέρσι παραδόθηκαν κάτι λιγότερο από μόλις 40.000 αυτοκίνητα, πόσο μάλλον στην Ελλάδα όπου το 2016 κυκλοφόρησαν μόλις 41 νέα Subaru, ενώ φέτος μέχρι τον Απρίλιο έχουν παραδοθεί 15 αυτοκίνητα.

Όπως καταλαβαίνεις η ελληνική αντιπροσωπεία έχει εξαιρετικά δύσκολο έργο, καθώς εκτός του ότι πρέπει να συντηρηθεί με ισχνότατες πωλήσεις, πρέπει να αντιμετωπίσει και το ασταθές φορολογικό σύστημα της χώρας μας. Με την αλλαγή αυτού από το καλοκαίρι του 2016, και τον καθορισμό της τελικής τιμής με διαφορετικά κριτήρια, οι τιμές των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρίας εκτοξεύτηκαν, καθιστώντας τες απαγορευτικές.

Γι’αυτό το λόγο οι ιθύνοντες της Πλειάδες Motors, της ελληνικής αντιπροσωπείας της Subaru, διαπραγματεύτηκαν εκ νέου τις τιμές με το εργοστάσιο, ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά και προσιτά τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας στη χώρα μας. Και τα κατάφεραν, καθώς από την περασμένη Δεύτερα (15/5) ισχύουν νέες τιμές για όλη τη γκάμα.

Με αφορμή τις νέες τιμές, η ελληνική εισαγωγική εταιρία έφερε για δοκιμή από Ιταλία (εκεί βρίσκονται τα κεντρικά της εταιρίας στην Ευρώπη) ένα Levorg, και αυτή ήταν η δεύτερη φορά που είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, καθώς η πρώτη ήταν κατά την παρουσίαση του στην Ελλάδα, στα τέλη του 2015.

Στα συν

  • Δύναμη/ροπή κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επίπεδα πρόσφυσης
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Ευελιξία
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης

Στα μείον

  • Λειτουργία CVT υπό πίεση
  • Δυσανάγνωστος πίνακας οργάνων

Το αυτοκίνητο

Από την προηγούμενη επαφή με το αυτοκίνητο δεν έχει αλλάξει πρακτικά τίποτα, παρά μόνο κάποια στοιχεία του εξοπλισμού. Έτσι, έχουμε ένα αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί εδώ και τρία χρόνια στην αγορά της Ιαπωνίας, για να έρθει στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του 2015. Από τότε έχουν πουληθεί σχεδόν 8.000 αυτοκίνητα, και στην Ελλάδα μόλις 6.

Το σχήμα του Levorg είναι ακόμα πολύ φρέσκο στο μάτι, και συνδυάζει τις δυναμικές γραμμές ενός sport αυτοκινήτου με την πρακτικότητα ενός station wagon. Στο τέλος της ημέρας σαν κάτοχος θα νιώθεις περήφανος που το έχεις στο γκαράζ σου, καθώς το σχήμα του είναι το απαύγασμα των σχεδιαστών της εταιρίας (συναίσθημα) με τους μηχανικούς, οι οποίοι έχουν προτεραιότητα την τεχνολογία και την λειτουργικότητα. Εν ολίγοις, το Levorg δεν ακολουθεί το form follows function, αλλά έχει βρει από το “γλυκό” σημείο, που συνδυάζει και τα δύο στοιχεία επί ίσοις όροις.

Γι’αυτό επιτυγχάνεται μία ελκυστική σχεδίαση που συνδυάζει στιλ και λειτουργικότητα, απ’όποιο σημείο και αν το παρατηρήσεις. Αν είσαι σε προπορευόμενο όχημα, βλέποντας το από τον εσωτερικό καθρέφτη, με τον μεγάλο αεραγωγό στο καπό να κλέβει τις εντυπώσεις, είναι δεδομένο ότι θα “ψαρώσεις” και θα του ανοίξεις τον δρόμο. Και αυτό γιατί πρακτικά μέχρι τη μεσαία κολόνα έχει το ίδιο με το μυώδες παρουσιαστικό με το WRX STI. Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται στον λιγότερο επιθετικό προφυλακτήρα, και στη νέα εξαγωνική γρίλια με χρωμιωμένο περίγραμμα, η οποία ενσωματώνει το ανοικτό αστρικό σμήνος του σήματος.

Το χαμηλό τελείωμα της οροφής δημιουργεί μία κομψή σιλουέτα από εμπρός προς τα πίσω, διατηρώντας συγχρόνως άπλετο χώρο αποσκευών, με το πίσω μέρος του Levorg να διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός estate μοντέλου.

Από πλευράς διαστάσεων, το Levorg έχει μήκος 4.690 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ., και ύψος 1.485 χλστ., στην έκδοση εξοπλισμού GT, που φοράει ζάντες 17 ιντσών, με αυτό να αυξάνεται κατά 5 χλστ. στην έκδοση GT-S της δοκιμής, που εφοδιάζεται με 18άρες ζάντες. Αντίστοιχα, η απόσταση από το έδαφος είναι 130 και 135 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.650 χλστ.

Από πλευράς ασφαλείας, το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε από τον ευρωπαϊκό NCAP το περασμένο καλοκαίρι, και απέσπασε 5 αστέρια καθώς πήρε 92% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στη προστασία παιδιών, 75% στη προστασία πεζών και 68% στα συστήματα ασφαλείας.

Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι αρκετά πιο σοβαρός από ότι η εξωτερική εμφάνιση του Levorg. Η κεντρική κονσόλα δανείζεται αρκετά στοιχεία από τα Outback και Forester, και πρακτικά είναι ίδιος με αυτόν του WRX STI. Οι μόνες διαφορές σε σχέση με το -προηγούμενης γενιάς- Impreza είναι κάποιες μικρές λεπτομέρειες, όπως στο τιμόνι και οι επενδύσεις.

Τα καθίσματα είναι αρκετά μεγάλα και άνετα, με τις επενδύσεις να έχουν την σωστή σκληρότητα και να στηρίζουν ιδανικά το σώμα, ενώ έχει ψηλή θέση οδήγησης, η οποία συνηθίζεται μετά από κάποια ώρα. Το πρώτο πράγμα που θα σε εντυπωσιάσει είναι η εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια, όπου και αν κοιτάξεις. Και αυτό γιατί η καμπίνα του Levorg χαρακτηρίζεται από πολύ υψηλής ποιότητας πλαστικά, με -σχεδόν- κάθε σημείο να έχει μαλακή υφή.

Τα παχιά μαξιλάρια στα μπράτσα, το σχήμα και η αίσθηση των χειρολαβών των θυρών, όπως και άλλες λεπτομέρειες, προσδίδουν στο εσωτερικό μια αίσθηση ευφορίας, άνεσης και πολυτέλειας. Μαλακό πλαστικό υπάρχει και στο πάνω μέρος των θυρών, με την μόνη παρατήρηση να βρίσκεται στα πλαστικά στα χαμηλά σημεία της κονσόλας, τα οποία είναι σκληρά και μέτρια στην αφή.

Όμως, η λειτουργικότητα του ταμπλό και ο σύγχρονος σχεδιασμός του, χαρίζουν στο μοντέλο μια απτή premium ατμόσφαιρα, με τα μαύρα φινιρίσματα, τις μεταλλικές αποχρώσεις και τα επιχρωμιωμένα εξαρτήματα να τονίζουν αυτή την αίσθηση ανωτερότητας, καθώς εναρμονίζονται με τις σκουρόχρωμες επενδύσεις.

Με το που καθίσεις, μπροστά σου έχεις το flat-bottom τιμόνι, το οποίο προέρχεται αυτούσιο από το WRX STI, τονίζοντας έτσι τα σπορ χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ παράλληλα αυξάνει τις προσδοκίες σου. Έχει, όμως υπερβολικά πολλά κουμπιά (17 τον αριθμό, +2 paddles), κάτι που θα σου πάρει ώρα για να απομνημονεύσεις τις λειτουργία τους. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων διαθέτει ανάμεσα από τα όργανα μία έγχρωμη LCD οθόνη, 3,5 ιντσών, που δείχνει τις απαραίτητες πληροφορίες. Μόνη παρατήρηση οι σχετικά δυσανάγνωστοι μετρητές καυσίμου και θερμοκρασίας.

Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Starlink έχει διάμετρο 6,2 ιντσών. Είναι ευανάγνωστη και αποτελεσματική στην αφή, όπως και τα “κουμπιά” ένθεν και ένθεν, ενώ επιτρέπει την εύκολη συνδεσιμότητα με ποικιλία μέσων. Δυστυχώς δεν έχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, υπάρχουν, όμως, εφαρμογές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις μέσω MirrorLink, με το ηχοσύστημα να διαθέτει 6 ηχεία, και να έχει πολύ καλή ποιότητα ήχου.

Ψηλά στο ταμπλό υπάρχει η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού, η οποία χειρίζεται μέσω ενός κουμπιού ανάμεσα στους αεραγωγούς του κλιματισμού, και κάτω από αυτό των alarm. Αυτό είναι αρκετά μακριά από την εμβέλεια του χεριού σου, ενώ η οθόνη ίσως σου αποσπάσει την προσοχή, ειδικά το βράδυ. Επίσης υπάρχουν και ενδείξεις “υπερπληροφόρησης”.

Από θέμα χώρων, το Levorg θα φιλοξενήσει άνετα 5 ενήλικες επιβάτες, με την δεύτερη σειρά καθισμάτων να προσφέρει άνεση αρκετά πάνω από το μέσο όρο. Με το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (ύψος 1.92), ακριβώς από πίσω ήμουν εξίσου πολύ βολικά, με δύο μεγαλόσωμοι ενήλικες να έχουν άπλετο χώρο για κεφάλι και πόδια.

Τέλος, και ο χώρος αποσκευών είναι επαρκέστατος για μια οικογένεια, καθώς με τα 522 λίτρα του θα χωρέσει σχεδόν τα πάντα. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων (60/40), δημιουργείται μια εντελώς επίπεδη επιφάνεια που είτε την μετατρέπεις σε κρεβάτι είτε με τα 1.446 λίτρα κάνεις μετακόμιση.

Κινητήρας

Στα τέλη του 2010 η Subaru λάνσαρε μια νέα οικογένεια κινητήρων, την οποία ονόμασε FB. Με την αύξηση της διαδρομής των εμβόλων και τη μείωση της διατομή του, η Subaru πέτυχε την μείωση των εκπομπών και βελτίωση της οικονομίας καυσίμου, ενώ παράλληλα αυξήθηκε η απόδοση του κινητήρα, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά κινητήρων.

Για την Ευρώπη, το Levorg εξοπλίζεται με ένα μηχανικό σύνολο και μια μετάδοση, και κάτω από το καπό υπάρχει ο ολοκαίνουριος 1.600άρης τετρακύλινδρος boxer turbo βενζινοκινητήρας (FB16 DIT). Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, με τη σχέση συμπίεσης να είναι στο 11,0:1. Αποδίδει 170 άλογα σταθερά από τις 4.800 μέχρι τις 5.600 σ.α.λ., με την ροπή να φτάνει τα 250 Nm, πλήρως διαθέσιμη από τις μόλις 1.800 μέχρι τις 4.800. σ.α.λ.

H κίνηση μεταφέρεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος Symmetrical All-Wheel Drive, και ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Αυτό έχει συμπαγείς διαστάσεις και διαθέτει δύο προγράμματα οδήγησης, κάτω από την “ομπρέλα” του Subaru Intelligent Drive (SI-Drive). Το ένα (Ι) είναι για καθημερινές μετακινήσεις, με ομαλή και χωρίς “κομπιάσματα” επιτάχυνση, ενώ στο Sport επιτυγχάνοντας γρηγορότερες αλλαγές ταχυτήτων, προσφέροντας παράλληλα οικονομία καυσίμου και οδηγική απόλαυση. Στη χειροκίνητη ρύθμιση υπάρχει λειτουργία με έξι προκαθορισμένες σχέσεις και δυνατότητα εναλλαγής από τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Από πλευράς επιδόσεων, η Subaru ανακοινώνει ότι, το βάρους 1.550 κιλών αμάξωμα, επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτ., με το VBox μας να δείχνει ότι η διαδικασία ολοκληρώνεται κατά 0,6 δευτ. γρηγορότερα από την επίσημη τιμή, σε 8,27 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας είναι τεχνολογίας Euro 6, έχει στάνταρ σύστημα start/stop και στην GT έκδοση εξοπλισμού εκπέμπει 159 γρ/χλμ CO2, ενώ στην GT-S 164 γρ/χλμ. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη πληρώνει τέλος ύψους €294,15, και η δεύτερη €401,8. Η τεράστια αυτή διαφορά οφείλεται στην αλλαγή συντελεστή για όσα οχήματα εκπέμπουν πάνω από 160 γρ/χλμ.

Τέλος, το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα/100 χλμ., όμως, μετά από 860 χλμ. που διανύσαμε κατά την δοκιμή, εκ των οποίων τα 300 σε αυτοκινητόδρομο και τα υπόλοιπα σε Αττική και επαρχιακό δρόμο, το trip computer έδειξε ότι έκαψε 9 λίτρα/100 χλμ., με το κλιματισμό σε λειτουργία. Έτσι, με την χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου στα 60 λίτρα, μπορείς να έχεις μια αυτονομία της τάξης των με 650 με 750 χλμ, με την κατανάλωση στην εθνική οδό, κινούμενος με 130 χλμ/ώρα να είναι στα 7 λίτρα/100 χλμ.

Subaru Levorg Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 8,27 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 18,37 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 3,81 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 5,59 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 9,51 δευτ.
0-400 μέτρα 15,55 δευτ./141.7 χλμ/ώρα
Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,35 μέτρα σε 2,96 δευτ.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μπορείς να τα δεις εδώ.

Τιμή-Εξοπλισμός

Όπως είπα και στην αρχή, ο βασικότερος ίσως λόγος αυτής της δοκιμής ήταν για να γίνουν γνωστές οι νέες τιμές του Levorg στην Ελλάδα. Έτσι, η GT έκδοση ξεκινάει από τα €36.900, με την πλουσιότερη GT-S από €38.790. Προσθέτοντας στην τελευταία το σύστημα πλοήγησης, αλλάζει ο φορολογικός συντελεστής και χρεώνεται με φόρο πολυτελείας, γι’αυτό και η τελική τιμή φτάνει τα €47.900.

Ο εξοπλισμός είναι υπερπλούσιος από την βασική έκδοση, καθώς από αυτή είναι διαθέσιμη και το EyeSight, δηλαδή το σύνολο των συστημάτων που μπορεί να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά της σύγκρουσης ή εάν είναι δυνατόν, να αποτρέψει τη σύγκρουση, συντονίζοντας τις στερεοσκοπικές κάμερες, τον κινητήρα, την μετάδοση κίνησης και τα φρένα από κοινού. Αυτό περιλαμβάνει το προσαρμοζόμενο cruise control, την προειδοποίηση μετακίνησης εντός της λωρίδας, την προειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, το σύστημα πέδησης πριν τη σύγκρουση και υποβοήθηση πέδησης πριν τη σύγκρουση, τη διαχείριση γκαζιού πριν τη σύγκρουση, την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, και τέλος τις ενδείξεις LED που υπάρχουν μπροστά στο παρμπρίζ, που προβάλλουν με απλουστευμένο τρόπο την κατάσταση λειτουργίας του EyeSight, χωρίς να αποσπά ιδιαίτερα την προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Αναλυτικά τον τιμοκατάλογο για όλα τα μοντέλα της Subaru, μπορείς να δεις εδώ, και εξοπλισμό κάθε έκδοσης εδώ.

Α, να μη ξεχάσω…έχει 6 (!!) θύρες USB. Ναι, πάντα είναι χρήσιμες.

Στον δρόμο

Κατά την μονοήμερη παρουσίαση που είχε γίνει στο Γαλαξίδι πριν ενάμιση χρόνο, είχα οδηγήσει το Levorg για περίπου 250 χλμ. Θεωρητικά λίγα, αλλά ήταν ικανά για να αναδείξουν πολλές από τις αρετές του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση. Στην συγκεκριμένη δοκιμή, όμως, είχαμε το αυτοκίνητο για 4 ημέρες, παραλαμβάνοντας το από το λιμάνι του Πειραιά, άρτι αφιχθέν από την γείτονα χώρα, με μόλις 33 χλμ. στο οδόμετρο.

Έχοντας κατά νου την ακλόνητη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον ανοιχτό δρόμο, “γράφεις” αμέτρητα χλμ., κυρίως με ασφάλεια και άνεση. Με την καμπίνα να απομονώνει κάθε ήχο εκτός αυτής, φτάνεις στον προορισμό σου ατσαλάκωτος, ενώ είναι τέτοια η σταθερότητα του στην ευθεία και σε ανοιχτές καμπές, που δεν έχει σημασία αν κινείσαι με το όριο ταχύτητας ή με την τελική του αυτοκινήτου.

Και αυτό γιατί η αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι η ίδια. Δεν ιδρώνουν τα χέρια σου, δεν σε τρομάζει η συμπεριφορά του, δεν σε απασχολεί τίποτα. Θα στρίψει με την σκέψη, σαν να πατάει σε ράγες. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης είναι εξαιρετικά ακριβές, υποδειγματικά άμεσο, και με πολύ απαλές κινήσεις στο -μικρής διαμέτρου- τιμόνι αλλάζεις πορεία, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, ενώ διαθέτει το ιδανικό το βάρος, εμπνέοντας σου άφθονη εμπιστοσύνη.

Και αν στον αυτοκινητόδρομο ήξερα πάνω-κάτω την συμπεριφορά του, κινούμενος στην πόλη σε εκπλήσσει εξίσου. Παρά τις 18άρες ζάντες, με ελαστικά 225/45, η απόσβεση της πλειονότητας των ανωμαλιών των ελληνικών δρόμων ήταν υποδειγματική, και καλύτερη από αρκετά SUV της αγοράς. Παρότι το set-up των αναρτήσεων είναι σφιχτό, οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν βρει την χρυσή τομή έτσι ώστε το γρανιτένιο πλαίσιο να μην δυσανασχετεί στις λακκούβες, παρά μόνο σε πολύ μεγάλες θα νιώσεις ότι η διαδρομή των αμορτισέρ είναι σχετικά μικρή. Παρόλα αυτά θα το ακούσεις να “κοπανάει” αλλά δεν θα σου σπάσει τα σφραγίσματα. Με διάμετρο κύκλου στροφής 10,8 μέτρα είναι οριακά ευέλικτο στα στενά της πόλης, αλλά αν χρειαστείς την παραπάνω μανούβρα η κάμερα οπισθοπορείας, και οι μικρές “νεκρές” γωνίες θα σε βγάλουν από οποιοδήποτε άγχος.

Για να μπει και το τελευταίο “τικ” στο κουτάκι, ώστε να χαρακτηριστεί το Levorg ως το τέλειο grand tourer, πρέπει να αποδείξει και τις ικανότητες του στις στροφές. Τα συστατικά είναι εξαιρετικά, καθώς τα εμπρός γόνατα MacPherson με αντιστρεπτική ράβδο διατομής 24 χλστ., και τα διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική ράβδο διατομής 20 χλστ. πίσω, μαζί με το πάτωμα του WRX STI, και τις παραπλήσιες με αυτό γωνίες κάμπερ και κάστερ σε προδιαθέτουν για “στύψιμο”.

Το αποτέλεσμα είναι τέτοιο που σε κάνει να μην βαριέσαι ποτέ την οδήγηση. Η μόνη -προσωπική- “απογοήτευση” είναι η μη πλήρης απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας. Προφανώς και πάνω απ’όλα είναι η ασφάλεια των επιβατών, αλλά έτσι φιμώνονται τα εξαιρετικά του δυναμικά χαρακτηριστικά. Αυτό είναι αρνητικό μόνο αν επιλέξεις ένα επιθετικό τρόπο οδήγησης (με πλασαρίσματα, βιάζοντας την υπερστροφή), και όχι έναν ομαλό, κινούμενος με γραμμές, εκμεταλλευόμενος το άριστο σύστημα τετρακίνησης.

Μιλώντας για το τελευταίο, σε στεγνό έδαφος δύσκολα θα διακρίνεις την ενεργή μεταφορά της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, αλλά από το ειδικό γράφημα στην οθόνη θα δεις ότι δουλεύει υπερωρίες. Τόσο ο κάθε άξονας, όσο και η κάθε πλευρά των τροχών, μπορεί να “λάβει” μέχρι και το 99% της ροπής του κινητήρα, πάντα με γνώμονα την βέλτιστη πρόσφυση.

Έτσι, σε οποιαδήποτε στριφτερή διαδρομή με συνεχείς φουρκέτες, μικρές ευθείες και “σφιχτές” καμπές, το Levorg σου δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεται στο στοιχείο του. Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά ψηλά, ιδιαίτερα στην έξοδο των στροφών, καθώς ακόμα και με “τσεκούρωμα” του γκαζιού το αυτοκίνητο επιταχύνει ομαλά και χωρίς καμία περιττή κίνηση στο τιμόνι. Στο όριο είναι πολύ προοδευτικό, με την ανάρτηση να κάνει πολύ καλή δουλειά, κρατώντας τους τροχούς ανά πάσα στιγμή στο έδαφος,

Η δύναμη του κινητήρα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο (μη ξεχνάς το βάρος του), αλλά είναι επαρκέστατη για να κινηθείς γρήγορα, προσφέροντας σου συγκινήσεις. Ξεπερνώντας την παντελή έλλειψη μιας ενδιαφέρουσας ηχητικής χροιάς, το γεγονός ότι το Levorg εμφανίζει τη ροπή του σε ένα ευρύ φάσμα, και από τις μόλις 1.800 σ.α.λ., σε κάνει να αισθάνεσαι ότι οδηγείς έναν μεγαλύτερο και εύστροφο κινητήρα, απ’ότι πραγματικά είναι.

Έτσι, και ενώ συχνά οι downsized κινητήρες με μεγάλη απόδοση εμφανίζουν ενοχλητικό lag, η Subaru τοποθετώντας το CVT καλύπτει εντελώς αυτό το πρόβλημα, καθώς ο κινητήρας βρίσκεται πάντα στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του. Η λειτουργία του CVT είναι ανώτερη από οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο κιβώτιο έχουμε δοκιμάσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι άριστο και θα το προτιμούσα από ένα καλό διπλοσύμπλεκτο.

Να πω την αλήθεια, μέσα στην πόλη και όταν κινηθείς ήρεμα, θα διαπιστώσεις την εξαιρετικά ομαλή και γραμμική λειτουργία του συνόλου, που διαχειρίζεται ομαλότερα τη δύναμη του κινητήρα, έχοντας καλύτερη απόκριση στις εντολές του γκαζιού, καθιστώντας το καλύτερο από οποιαδήποτε άλλο κιβώτιο. Εκεί που υστερεί ελαφρώς είναι όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμούς. Και ενώ υπάρχουν έξι προκαθορισμένες σχέσεις, που θεωρητικά το κάνουν να εμφανίζει συμπεριφορά ενός συμβατικού αυτόματο, για να δώσει μια πιο φυσική αίσθηση επιτάχυνσης, από το να κρατάει τις στροφές σταθερές σε ένα σημείο, η πράξη είναι ίδια. Η επιτάχυνση είναι άκρως γραμμική, χωρίς να σε κολλάει στο κάθισμα, και δεν σε προδιαθέτει για πίεση στο όριο.

Τέλος, για την πέδηση χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, με την ακινητοποίηση του αμαξώματος από τα 100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 38 μέτρα. Η απόδοση τους δεν φάνηκε να επηρεάζεται μετά από αρκετές μετρήσεις, ενώ και το πεντάλ του φρένου είχε τη σωστή αίσθηση, με δυνατό “μάγκωμα”.

Συμπέρασμα

Το Levorg (LEgacy”,reVOlution και touRinG”) είναι πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση, και πραγματικά δεν ήθελα να το επιστρέψω στην εταιρία. Είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της αγοράς, παρέχοντας όλες τις σύγχρονες ανέσεις, με τον ημι-σπορ χαρακτήρα του να προσφέρει μια υψηλού επιπέδου οδηγική συμπεριφορά, που αρμόζει σε ένα sports tourer. Δεν το χαρακτηρίζεις value-for-money αλλά σίγουρα δικαιολογεί κάθε ένα από τα ευρώ που κοστίζει, όντας ίσως το πιο απολαυστικό estate μοντέλο της αγοράς.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5> Δύναμη/ροπή κινητήρα, Οδική συμπεριφορά, Επίπεδα πρόσφυσης, Χώροι, Εξοπλισμός, Ευελιξία, Ηχομόνωση, Ποιότητα κύλισης <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Λειτουργία CVT υπό πίεση, Δυσανάγνωστος πίνακας οργάνωνTest Drive: Δοκιμάζουμε το Subaru Levorg MY2017
Autoblog.gr