Οι ΗΠΑ είναι μια τεράστια και πλούσια χώρα, με πολύ μεγάλο πληθυσμό και τεράστιες αποστάσεις, έτσι το αυτοκίνητο και μάλιστα το extra large αυτοκίνητο έγινε στοιχείο της κουλτούρας τους και της καθημερινότητάς τους. Αυτό σημαίνει ότι είναι η πιο σημαντικό αγορά αυτοκινήτου και κατ’επέκταση η πιο σημαντική αγορά καυσίμων, αφού για την βενζίνη οι Αμερικάνοι απορροφούν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου. Πέρσι που ήταν χρονιά ρεκόρ, κατανάλωσαν 9,33 εκατομμύρια βαρέλια… την μέρα!

Το 2017 δεν ξεκίνησε καλά για τα διυλιστήρια, με την ζήτηση να πέφτει κατά 2,1% και τα αποθέματά τους να ξεχειλίζουν κατά 5,8% πάνω από τον μέσο όρο της πενταετίας, κάτι που δημιουργεί προβλήματα αποθήκευσης και συμπιέζει τις τιμές χαμηλά. Με τιμή στην αντλία μόλις 0,55 ευρώ ανά λίτρο τα περιθώρια κέρδους πέφτουν δραματικά κάτι που κάνει τους αναλυτές να προβληματίζονται σχετικά με το μέλλον και να ελπίζουν σε μια καλή θερινή περίοδο.

Παρόλο που οι πωλήσεις σε φορτηγάκια (pickups) και SUV αυξήθηκαν και παρόλο που τα συνολικά διανυθέντα χιλιόμετρα αυξήθηκαν, η βενζίνη μένει απούλητη και ο λόγος είναι προφανής, οι αποδοτικότεροι κινητήρες, ή μάλλον πιο σωστά τα αποδοτικότερα αυτοκίνητα. Πλέον τα αυτοκίνητα παρά το ότι είναι μεγαλύτερα έχουν πολύ χαμηλότερη τριβή κύλισης και καλύτερα μοτέρ, έτσι είναι λιγότερο ενεργοβόρα. Συγκεκριμένα η μέση κατανάλωση έχει πέσει στα 9,22 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επίσης εξαιτίας της κατασταλτικής δράσης της τροχαίας ο κόσμος είναι πιο ευγενικός με το γκάζι και η χαμηλή κατανάλωση είναι από τα βασικά κριτήρια κατά επιλογή καινούριου αυτοκινήτου. Τέλος ο αντιμεταναστευτικός νόμος του προέδρου Trump, οδήγησε τους παράνομους μετανάστες να κινούνται λιγότερο.

Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται αρκετά ενθαρρυντικά αφού όλοι θέλουμε φθηνές μετακινήσεις και λιγότερες εκπομπές ρύπων, όμως ο προβληματισμός των οικονομικών παραγόντων πως θα φτάσει σύντομα η ζήτηση στο σημείο καμπής είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν καθώς οι συνέπειες μπορεί να έχουν την μορφή ντόμινο.