Οι ΗΠΑ είναι μια τεράστια και πλούσια χώρα, με πολύ μεγάλο πληθυσμό και τεράστιες αποστάσεις, έτσι το αυτοκίνητο και μάλιστα το extra large αυτοκίνητο έγινε στοιχείο της κουλτούρας τους και της καθημερινότητάς τους. Αυτό σημαίνει ότι είναι η πιο σημαντικό αγορά αυτοκινήτου και κατ’επέκταση η πιο σημαντική αγορά καυσίμων, αφού για την βενζίνη οι Αμερικάνοι απορροφούν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου. Πέρσι που ήταν χρονιά ρεκόρ, κατανάλωσαν 9,33 εκατομμύρια βαρέλια… την μέρα!

Το 2017 δεν ξεκίνησε καλά για τα διυλιστήρια, με την ζήτηση να πέφτει κατά 2,1% και τα αποθέματά τους να ξεχειλίζουν κατά 5,8% πάνω από τον μέσο όρο της πενταετίας, κάτι που δημιουργεί προβλήματα αποθήκευσης και συμπιέζει τις τιμές χαμηλά. Με τιμή στην αντλία μόλις 0,55 ευρώ ανά λίτρο τα περιθώρια κέρδους πέφτουν δραματικά κάτι που κάνει τους αναλυτές να προβληματίζονται σχετικά με το μέλλον και να ελπίζουν σε μια καλή θερινή περίοδο.

Παρόλο που οι πωλήσεις σε φορτηγάκια (pickups) και SUV αυξήθηκαν και παρόλο που τα συνολικά διανυθέντα χιλιόμετρα αυξήθηκαν, η βενζίνη μένει απούλητη και ο λόγος είναι προφανής, οι αποδοτικότεροι κινητήρες, ή μάλλον πιο σωστά τα αποδοτικότερα αυτοκίνητα. Πλέον τα αυτοκίνητα παρά το ότι είναι μεγαλύτερα έχουν πολύ χαμηλότερη τριβή κύλισης και καλύτερα μοτέρ, έτσι είναι λιγότερο ενεργοβόρα. Συγκεκριμένα η μέση κατανάλωση έχει πέσει στα 9,22 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επίσης εξαιτίας της κατασταλτικής δράσης της τροχαίας ο κόσμος είναι πιο ευγενικός με το γκάζι και η χαμηλή κατανάλωση είναι από τα βασικά κριτήρια κατά επιλογή καινούριου αυτοκινήτου. Τέλος ο αντιμεταναστευτικός νόμος του προέδρου Trump, οδήγησε τους παράνομους μετανάστες να κινούνται λιγότερο.

Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται αρκετά ενθαρρυντικά αφού όλοι θέλουμε φθηνές μετακινήσεις και λιγότερες εκπομπές ρύπων, όμως ο προβληματισμός των οικονομικών παραγόντων πως θα φτάσει σύντομα η ζήτηση στο σημείο καμπής είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν καθώς οι συνέπειες μπορεί να έχουν την μορφή ντόμινο.

  • Dentdim

    Έχουν στραφεί οι Αμερικανοί σε μεγάλο βαθμό στα ιαπωνικά suv/pick up τα οποία καίνε ελάχιστα σε σχέση με τα αντίστοιχα Αμερικάνικα.Παράλληλα έμαθαν και τα υβριδικά ,το 2μηνο Μαρτίου Απριλίου μόνο πουλήθηκαν στις ΗΠΑ 10.000 prius{!!)…

  • jim_1

    Επίσης θεωρητικά οι καινούριες βενζίνες (σε σχέση με πριν 5 η 10 χρόνια) με τα χημικά πρόσθετα είναι και πιο οικονομικές…?Η μήπως δεν είναι έτσι και είναι μόνο marketing…?

    • anagnwsths

      Κάτσε ρε φίλε πως πετάς τόννους μάρκετινγκ και φθηνής δημοσιογραφίας ? Γνωστή εταιρεία κονομάει 10+ λεπτα πάνω απο τους άλλους επειδή έπεισε οτι η βενζίνη της είναι καλύτερη. Άσχετα που τα βυτιοφόρα στέκονται το ένα πίσω απο το άλλο κατα τον ανεφοδιασμό τους.

      Υ.Γ
      Και πραγματικά εκεί στη γνωστή εταιρία , κόψτε το το ποίημα . ΟΤΑΝ ΖΗΤΑΩ ΑΠΛΗ ΙΑ ΜΟΥ ΒΑΖΕΙΣ ΑΠΛΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΖΑΛΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΝΟΜΗΣΕΙΣ 4-5 ΕΥΡΩ ΣΤΟ ΓΕΜΙΣΜΑ

    • jim_1

      Ακριβώς έτσι είναι..Έχω σταματήσει να βάζω καύσιμα και να κερδίζω πόντους από την παπατζοεταιρεία..Μην σου πω ότι άλλοι έχουν και καλύτερα καύσιμα..!τσεκαρισμένο και με βενζίνη και με πετρέλαιο!

  • Αλέξανδρος

    Καψτε ρε αμπαλοι Αμερικανοί να βγάλουν λεφτά οι πετρελαιοβιομηχανιες…και να τιγκαρουμε καυσαερια

  • ρε πετρελαιαδες…φερτε στην ελλαδα κανα V8-V10-V12με τελη εκει στα 100ευρω….και τιμη λιτρου στο 0.50 ευρω…..να σας κανουμε λιγο σεφτε να παρετε τα πανω σας !!!!!!!!

  • Mitsos Ribopaido

    Βλέπω 0.55 το λίτρο , βλέπω το κοντέρ του yaris hybrid Που έχω γεμίσει 2 φορές στα 2000 χλμ και έχω μισό ντεπόζιτο και κλαίω :D