Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας που διεξήχθη σε ΗΠΑ, Αγγλία, Γερμανία και Ιταλία, οι άνθρωποι εμπιστεύονται περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες, παρά τις εταιρίες τεχνολογίας όπως η Uber, η Lyft, Google και η Apple σχετικά με τα αυτόνομα αυτοκίνητα που ετοιμάζουν.


Η έρευνα εστίασε σε ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με την ασφάλεια, την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την εμπιστοσύνη που έχουν οι άνθρωποι στα συνδεδεμένα αυτόνομα αυτοκίνητα, όπως επίσης και στη πιθανότητα αγοράς ενός αυτόνομου αυτοκινήτου.

Σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια, το 71% των Αμερικάνων οδηγών και το 85% των Ιταλών αναμένει τα αυτόνομα αυτοκίνητα να είναι το ίδιο ασφαλή ή πιο ασφαλέστερα σε σχέση με τα σημερινά αυτοκίνητα. Στις ΗΠΑ, το 73% των Baby Boomers, της γενιάς δηλαδή που γεννήθηκε κατά τη δεκαετία του 1950 διαφωνεί σχετικά με την ασφάλεια που θα προσφέρουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα, με το 53% να δηλώνει πως πιθανώς να μην αγοράσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, παρότι αυτά θα βελτιώσουν την ζωή των ηλικιωμένων. Μόλις το 25% του συνόλου των ερωτηθέντων απάντησε θετικά στη πιθανότητα αγοράς ενός αυτόνομου αυτοκινήτου.

Στις ΗΠΑ, οι οδηγοί εμπιστεύονται περισσότερο τις μεγάλες εταιρίες τεχνολογίας όπως η Apple και Google στη κατασκευή αυτόνομων οχημάτων, με ποσοστό 27%, έναντι 23% από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Εκτός ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη, με τους Γερμανούς να δηλώνουν πως εμπιστεύονται τις αυτοκινητοβιομηχανίες 2,8 φορές περισσότερο σε σχέση με τις εταιρίες τεχνολογίας. Σε ότι αφορά τους Baby Boomers, το 50+% δήλωσε πως δεν εμπιστεύεται ούτε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ούτε τους τεχνολογικούς κολοσσούς.

Στην έρευνα συμμετείχαν 5.054 άνθρωποι, με μόλις το 4% να δηλώνει πως εμπιστεύεται πλήρως τις εταιρίες τεχνολογίας σε ότι έχει να κάνει με τα αυτόνομα αυτοκίνητα που ετοιμάζουν. Αξίζει να σημειωθεί πως η Waymo, η εταιρία της Google που ασχολείται με τα αυτόνομα αυτοκίνητα, κατά το 2016, συμπλήρωσε περισσότερα από 1 εκατομμύριο χλμ με τα αυτόνομα αυτοκίνητα της στους δρόμους της Καλιφόρνια, πολύ περισσότερο από τα 15.500 χλμ που έκανε η GM και τα 6.600 χλμ της Nissan. Bosch, Mercedes, BMW, Ford και Tesla έκαναν λιγότερα από 1.600 χλμ η κάθε μια, σε δοκιμές στους δρόμους της Καλιφόρνια. Τα αυτόνομα της Google διήνυσαν αυτόνομα κατά μέσο όρο 8.250 χλμ προτού χρειαστεί ο οδηγός να πάρει τον έλεγχο τους.