Βιβλίο service. Το Α και το Ω της αγοράς μεταχειρισμένου. Δυο λέξεις που αντιστοιχούν στο ” Άξιον Εστί ” της κινητοποίησης που λαμβάνει χώρα, όταν βγαίνεις στη γύρα για αυτοκίνητο από μάντρα ή ιδιώτη. Οι αξίες είναι universal, κάτι που ένας Αμερικανός αμέλησε και -για μεγάλη του κωλ..εύνοια- βρέθηκε με διαμάντι αντί για χάρβαλο στα χέρια του.

Ο Βrandon Klotz είναι ένας φανατικός “Fordάκιας” (εύγε στο παλικάρι), και είχε ένα όνειρο: να αποκτήσει μια Mustang Cobra R. Θα προτιμούσε να είναι μια του 2000, αλλά προκειμένου να τον αρχίσει στα “ρεμπέτικα” το πορτοφόλι του (η γυναίκα του, δηλαδή) συμβιβάστηκε με ένα κομμάτι του 1993. H πρώτη εκτέλεση της σύνθεσης “Cobra R” έπαιρνε κίνηση από έναν 5,0-λιτρο V8 Windsor απόδοσης 235 ίππων, ο οποίος ήταν ικανός να επιταχύνει την Mustang στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε 5,7″, ενώ το έλεγε η ψυχή του μέχρι τα 225 χλμ/ώρα της τελικής. Από κοντά και οι καθιερωμένες αναβαθμίσεις σε φρένα, σασί και ανάρτηση. Κυκλοφόρησε σε μόλις 107 αντίτυπα, όλα σε κόκκινο χρώμα και τις χαρακτηριστικές μαύρες ζάντες, αποτελώντας ένα από τα σπανιότερα Ford που μπορεί να αγοράσει κανείς.

Ο φίλτατος Brandon, λοιπόν, θεώρησε ότι την “έκανε λαχείο” όταν βρήκε μια Cobra R να πωλείται για 5.000 δολάρια. Έλειπε ο κινητήρας βέβαια, αλλά 5,0-λιτρους V8 βρίσκεις και στα περίπτερα στις ΗΠΑ. Οπότε η απόφαση πάρθηκε, τα χρήματα βγήκαν από την τράπεζα, το αυτοκίνητο φορτώθηκε σε trailer και ξεκίνησε η αναζήτηση του κινητήρα. Για καλό και για κακό, ο Klotz ζήτησε μια “Έκθεση Marti” ή Marti Report. Τα Marti Reports είναι κάτι σαν τον Σωτηρακόπουλο των Ford. Για οποιοδήποτε μοντέλο του “Μπλε Οβάλ” – αλλά και των Lincoln και Mercury – μεταξύ 1967 και 2012, στέλνεις τον αριθμό πλαισίου και σου έρχεται απαντητικό PDF με κάθε λεπτομέρεια για το ιστορικό του μοντέλου. Αυτή την διόλου χρήσιμη ενέργεια, το αγόρι μας την έκανε ΑΦΟΥ αγόρασε το αυτοκίνητο. Ένα το κρατούμενο.

Η αντίδρασή του όταν είδε το αρχείο, λογικά θα έμοιαζε πολύ με αυτή όλων μας όταν ανοίγουμε λογαριασμό της ΔΕΗ. Το αυτοκίνητο όχι μόνο δεν ήταν Cobra R, αλλά μια βασική Mustang GT του 1992! Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Marti Auto Works, το εν λόγω pony car είχε για πρώτο ιδιοκτήτη την ίδια τη Ford, η οποία την έστειλε στο κέντρο δοκιμών του Dearborn ως “μουλάρι” της απλής Cobra. Γιατί όμως καταχωρήθηκε ως Cobra R και -το βασικότερο- διαθέτει όλα τα εξαρτήματα της hardcore έκδοσης;

Η απάντηση έχει ονοματεπώνυμο και λέγεται Kar Kraft. Ένας βελτιωτικός οίκος που μοιράζεται στενούς δεσμούς με τη Ford και χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο για συμπληρωματικές δοκιμές του τμήματος SVT, προκειμένου να είναι έτοιμη πιο γρήγορα η έκδοση περιορισμένης παραγωγής. Κανονικά, τα περισσότερα πρωτότυπα δοκιμών καταστρέφονται μετά το πέρας της υπηρεσίας τους, αλλά ετούτο την γλίτωσε και συνεχίζει την καριέρα του ανέμελα.

Mε τα πολλά, ο απρόσεκτος και τυχερός Αμερικανός τοποθέτησε τον 5,0-λιτρο V8 (όχι τον ορίτζιναλ) και συμπλήρωσε το παζλ ενός ξεχωριστού αυτοκινήτου, του οποίου τα μάτια έχουν δει όσα όλες οι Mustang της εποχής του μαζί.

  • Alexandros

    Και γιατι θεωρείται τυχερος ????

  • ειναι σαν να πιστευες οτι βρηκες παρθενα με 2 σχεσεις….και τελικα να ηταν η πουτ@ν@ του χωριου !!!!! :-P