Πραγματοποιήθηκε σήμερα στα όμορφα Καλάβρυτα η πανελλήνια παρουσίαση της δέκατης γενιάς του ιαπωνικού μοντέλου, με το νέο Civic να είναι ήδη διαθέσιμη στην χώρα μας. Αυτό είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με δυναμικό και έντονο σχεδιασμό, διαθέσιμο σε πεντάθυρη (hatchback) και 4-θυρη (sedan) έκδοση. Αντιπροσωπεύει σημαντικό βήμα προόδου για τη Honda στην κατηγορία C, επωφελούμενη από το μεγαλύτερο πρόγραμμα εξέλιξης ενός μοντέλου στην ιστορία της εταιρίας.

Το hatchback κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ιαπωνικής εταιρίας στο Swindon της Αγγλίας, ενώ το sedan στο εργοστάσιο της εταιρίας στη πόλη Gebzé, της Τουρκίας. Από πλευράς διαστάσεων έχει μεγαλώσει πάρα πολύ, όντας μακράν το μεγαλύτερο του C-segment, φλερτάροντας με αυτές του d-segment.

Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.518 χλστ., το πλάτος του τα 1.799 χλστ. και το ύψος του τα 1.434 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.706 χλστ. Συνολικά είναι 130 χλστ. μακρύτερο, 30 χλστ. φαρδύτερο και 20 χλστ. χαμηλότερο από τον προκάτοχό του, ζυγίζοντας όμως 16 κιλά λιγότερο, χάρη στη νέα ελαφριά πλατφόρμα που προσφέρει 52% αυξημένη στρεπτική ακαμψία και 30 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο, δίνοντας έτσι περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες.

Στο εσωτερικό του δεν υπάρχουν πλέον τα “Magic Seats” των πίσω καθισμάτων, μιας και αυτά έχουν αντικατασταθεί από νέα συμβατικά καθίσματα, που αναδιπλώνονται σε ποσοστό 60:40. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 478 λίτρα, όσα ακριβώς και στη προηγούμενη γενιά. Υπάρχει σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 7″, η οποία υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και δορυφορική πλοήγηση.

Το νέο Civic της Γηραιάς Ηπείρου, όπως και το αμερικάνικο, διαθέτει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση που τοποθετείτε σε ξεχωριστό υποπλαίσιο, αντικαθιστώντας τον ημιάκαμπο άξονα που χρησιμοποιεί η προηγούμενη γενιά. Μηχανικά υπάρχουν οι μεγαλύτερες αλλαγές, καθώς το νέο Civic θα προσφέρεται με τον τρικύλινδρο 1.000αρη turbo κινητήρα απόδοσης 130 ίππων, και με τον 1.500αρη turbo τετρακύλινδρο 182 ίππων, με τους δύο κινητήρες να συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6-σχέσεων ή CVT.

Στις αρχές του 2018 θα προστεθεί και ο 1.600αρης turbodiesel απόδοσης 120 ίππων, ενώ φημολογείται έντονα ότι θα προσφέρεται και με την έκδοση των 160 ίππων. Αργότερα ίσως προσφέρεται και σε υβριδική έκδοση, μιας και η νέα πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει ένα υβριδικό σύστημα. Ωστόσο η Honda ξεκαθάρισε πως δεν θα υπάρξει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, μιας και η πλατφόρμα δεν μπορεί να την υποστηρίξει.

To Civic προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Comfort, το Elegance και το Sport, με τις τιμές να διαμορφώνονται ως εξής:

Civic 5-door
1,0lt Comfort €20.650
1,0lt Elegance €23.750
1,5lt Sport €25.650
1,5lt Sport €27.150
Civic 4-door
1,5lt Comfort €26.650
1,5lt Elegance €28.070
1,5lt Elegance CVT €30.250

Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας, το νέο Civic διαθέτει ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, σύστημα αυτόματης πέδησης και σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση ατυχήματος.

Να σημειωθεί ότι στις παραπάνω συμπεριλαμβάνεται έκπτωση €600 από την εισαγωγική εταιρία, η οποία θα ισχύει για την περίοδο παρουσίασης του μοντέλου. Επίσης, ισχύει εγγύηση, οδικής βοήθεια και service για 5 χρόνια, ενώ το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται επιπλέον. Εμείς, μετά την παρουσίαση, πήραμε για την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή το νέο Civic σε κόκκινο χρώμα, με τον 1500άρη κινητήρα και τα 182 άλογα, στην Sport έκδοση, με το αναλυτικό review και όλες τις λεπτομέρειες γι’αυτό να τις διαβάζεις στο test drive της επόμενης εβδομάδας.

Το εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά για την 5-θυρη έκδοση μπορείς να δεις εδώ, και για την 4-θυρη εδώ.