honda engine

H Honda έχει τρεις λέξεις στο μυαλό της για τους κινητήρες της έως το 2020. Μικρότεροι, ελαφρύτεροι και turbo. Αυτό είναι το σχέδιο της Ιαπωνικής φίρμας για τους μελλοντικούς της κινητήρες, με τον Keiji Ohtsu, επικεφαλής στρατηγικής τεχνολογίας των αυτοκινήτων στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Honda, να λέει πως η εταιρία έχει τρεις νέους turbo βενζινοκινητήρες, έναν 1.000αρη, έναν 1.500αρη και έναν 2,0-λιτρο που προσαρμόζονται καταλλήλως για τις αγορές της Ευρώπης, της Κίνας και της Βορείου Αμερικής, εκεί όπου οι κανονισμοί περί εκπομπών ρύπων γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί, με την κυβέρνηση της Κίνας να προσφέρει φορολογικά κίνητρα στους κινητήρες μικρού κυβισμού, στη προσπάθεια της να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Ο Ohtsu συμπλήρωσε πως η Honda δίνει έμφαση στη μείωση του βάρους, στην αντικατάσταση των V6 κινητήρων με τετρακύλινδρους σε σειρά, και τους τετρακύλινδρους με τρικύλινδρους. Είπε πως ο 2,4-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας ενδεχομένως θα αντικατασταθεί από έναν turbo 1.500αρη, αλλά για την ώρα η Honda δεν καταργεί το ατμοσφαιρικό μοτέρ. Σήμερα, η Honda, κατασκευάζει 5 ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης, δύο turbo κινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες, με τον 1.000αρη turbo βενζίνης να βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και αναμένεται στην αγορά κάποια στιγμή μέχρι το 2020. Τόνισε, πως ανάλογα την αγορά και την περιοχή, αλλά κυρίως στην Ασία και σε άλλες αναδυόμενες αγορές, θα συνεχίζουν να προσφέρουν ατμοσφαιρικός κινητήρες, ανάμεσά τους και τον 2,4-λίτρων, οι όποιοι είναι και φθηνότεροι στην κατασκευή τους.

Συμπλήρωσε πως το νέο ευρωπαϊκό Civic θα κυκλοφορήσει το 2017, με την Honda να λέει πως θα επικεντρωθεί και τους υβριδικούς κινητήρες μιας και αναμένει αύξηση στις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια της τάξεως 20% στις Η.Π.Α και μέχρι και 80% στην Ιαπωνία. Οι Ιάπωνες έχουν στο μυαλό τους να προσφέρουν έναν αποκλειστικό κινητήρα στα μοντέλα της Acura, με την Honda να κατασκευάζει περίπου 30 εκατομμύρια κινητήρες ετησίως, εκ των οποίων τα 4,5 εκατομμύρια να τοποθετούνται σε επιβατικά αυτοκίνητα. Στόχος της είναι το νούμερο αυτό να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Δελτίο Τύπου

A resurgent 2015 for Honda lays the foundation for future growth

  • New product introductions give Honda one of the freshest mainstream product ranges in the industry
  • Range already winning awards across Europe
  • First step on return to 200,000 annual unit sales
  • Honda strengthens European production activity with €270m investment in Honda of the UK Manufacturing facility (HUM)
  • 10th Generation Civic to be built in Europe and exported globally

The return of well-loved models from the past and revitalised mainstream products has made 2015 a year of resurgence for Honda in Europe. An all-new Jazz and refreshed versions of Civic and CR-V have been supported by the return of the HR-V and Civic Type R to European showrooms.

The year kicked off with the launch of the revised CR-V, equipped with a new more powerful version of Honda’s 1.6-litre i-DTEC engine. This unit can be specified with a nine-speed automatic transmission, the first application of this gearbox in Honda’s European range. Inside, the car benefitted from the new Honda Connect infotainment system, providing drivers with next-generation infotainment features and support for the latest smartphones.

The launch of the CR-V was quickly followed by another SUV, the all-new HR-V. This release marked the return of Honda to a segment it helped define with the original HR-V, providing sporty looks and handling while retaining clever packaging and efficient powertrains. The HR-V has been selling strongly since launch, and was recently nominated in the shortlist for the 2016 AUTOBEST award.

A well-loved name returned to the Honda range this summer, as the all-new Civic Type R was unleashed on European roads. Built exclusively at Honda’s HUM manufacturing facility in Swindon, UK, the car is being exported for sale in the Japanese market. With the majority of the first year’s allocation sold at launch, the Type R has gained widespread critical acclaim, including the Hot Hatch of the year award at the Scottish Car of the Year, and Sporty Car of the Year from French magazine Echappement. The Type R topped the year by claiming its first motorsport titles, taking the drivers and constructors crown in the British Touring Car Championship.

The product introductions were rounded off by the launch of the all-new Jazz. Building on the strengths of one of Honda’s best-loved cars, the new Jazz featured an all-new 1.3-litre VTEC engine, an aggressively restyled exterior design and a full range of Honda SENSING active safety features. Jazz successfully received a five star result in EURO NCAP testing, becoming only the second manufacturer to secure this result under new stricter testing conditions.

Looking to 2016, the resurgence continues as Honda prepares for the launch of a further two all-new cars to Europe, the all-new NSX and Clarity Fuel Cell. Meanwhile, HUM will be developing its capabilities ready to assume responsibility for global production of the 10th generation Civic five-door model from 2017 onwards.

Commenting on the unprecedented year for Honda, Senior Vice President, Phillip Ross said “2015 was only the sign of things to come from Honda and 2016 is shaping up to be another exciting and busy year. The resurgence of our brand in Europe is only set to continue.”