Η Audi ανακοίνωσε πως ανακαλεί περίπου 24.000 A7 και A8, παραγωγής 2010-2013, στα οποία γερμανικές αρχές εντόπισαν παρατυπίες στους TDI κινητήρες τους, μετά από δοκιμές στις μετρήσεις εκπομπών ρύπων τους, που ενδέχεται να ξεπερνούν έως και κατά το διπλάσιο τα όρια ρύπανσης υπό ορισμένες συνθήκες.

Η Audi δήλωσε πως η ταχύτητα του κινητήρα μπορεί να επηρεαστεί από το λογισμικό του κιβωτίου ταχυτήτων στα εν λόγω οχήματα, κάτι που μπορεί να διορθωθεί με μία ενημέρωση λογισμικού διάρκειας περίπου 30 λεπτών. Επίσης, ο κατασκευαστής συμφώνησε με τις γερμανικές ρυθμιστικές αρχές να προχωρήσει τον επόμενο μήνα (Ιούλιο) σε ανάκληση 14.000 αυτοκινήτων στη γερμανική αγορά.

Η Audi είχε παραδεχτεί πως έχει αναπτύξει ένα νέο λογισμικό στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AL 551, το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, που έχει ως στόχο την τεχνητή μείωση των εκπομπών ρύπων. Το λειτουργικό του συγκεκριμένου κιβωτίου μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μετάδοσης του οχήματος ώστε να ταιριάζουν στα διαφορετικά στυλ οδήγησης των πελατών της. Με χαλαρή οδήγηση αλλάζει τις ταχύτητες σε χαμηλές στροφές, ενώ η επιθετική οδήγηση σε πεντάλς και τιμόνι κάνει τη μετάδοση να ανταποκρίνεται περισσότερο και κρατάει τις σχέσεις περισσότερο.

audi-a8_gearbox-shifter

Η διαφορά, όμως, σε αυτή την περίπτωση είναι ότι τα κιβώτια της Audi ήταν ειδικά προγραμματισμένα να ανιχνεύουν τις συνθήκες δοκιμών εκπομπών. Έτσι, το λογισμικό που είναι σε θέση να ανιχνεύσει την θέση του τιμονιού, αν περιστρέφεται σε οποιαδήποτε κατεύθυνση για περισσότερο από 15 μοίρες ή όχι, καταλαβαίνει αν βρίσκεται στον δρόμο ή σε δοκιμές μέτρησης των εκπομπών μέσα σε κάποιο εργαστήριο.

Όταν το λογισμικό είναι ενεργοποιημένο, το αυτόματο κιβώτιο μπαίνει σε λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές, αλλάζοντας τις ταχύτητες σε όσο χαμηλότερες στροφές γίνεται με τεχνητό τρόπο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια, μειωμένες εκπομπές CO2. Το λογισμικό ενεργοποιείται μόνο όταν καταλαβαίνει πως δεν υπάρχει περιστροφή του τιμονιού, ενώ απενεργοποιείται σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, επιτρέποντας στο κιβώτιο ταχυτήτων να αλλάζει τις σχέσεις σε υψηλότερες στροφές του κινητήρα, κάτι που οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση και περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

1431812251603147152

Η Audi βρίσκεται σε “συνεχή επαφή με τις αρμόδιες αρχές”, δήλωσε εκπρόσωπός της εταιρίας, με τα νέα ευρήματα στα κορυφαία μοντέλα της Audi να συνιστούν πλήγμα για την εταιρεία που συνεισφέρει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών στη VW και ως εκ τούτου, η θυγατρική που θα μπορούσε να απορροφήσει μέρος από το σκάνδαλο το οποίο έχει κοστίσει μέχρι στιγμής 22,6 δισεκατομμύρια ευρώ στο γερμανικό γκρουπ. Από τα περίπου 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που επηρεάστηκαν παγκοσμίως στον όμιλο VW, στην Audi ανήκαν μέχρι σήμερα περίπου τα 2,1 εκατομμύρια.

  • SAMURAI-66

    Μα γιατι δεν τοποθετησαν το παρανομο λογισμικο των κιβωτιων της audi οι γερμανικες αρχες μεσα στην λιστα με της καινοτομιες για της οποιες τους βραβευσαν πριν απο 20 μερες να γλυτωσουν την φασαρια?
    Ουτως η αλλως χρειαζεται να εισαι πολυ πονηρο μουτρο για να σκεφτεις κατι παρομοιο με σκοπο να κανεις την απατη σου.
    Κριμα να τους παιδευουν ετσι ασχημα και να τους κανουν ρεζιλι των σκυλιων στην αγορα….τα παιδια μας τα αγαπαμε συνηθως!!

    • Dimitri87

      Α γειά σου! Και μετά μου λένε ότι η Audi έχει πατεντάρει όσα κι όσα