“We’ll be back”, δήλωσε – ως άλλος Terminator – ο Michael McHale, διευθυντής επικοινωνίας της Subaru. Τι εννοεί ο ποιητής; Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Η Prodrive είναι γνωστή από την περσινή κατάρριψη του ρεκόρ του Isle of Man, με το WRX STI που έχει δημιουργήσει στα ικανά χέρια του Mark Higgins. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν δεν πρόκειται για κάποιο στοκ ταπεινό WRX STI, αλλά για ένα κανονικό τέρας.

Με το tick να έχει μπει δίπλα από τον πρώτο στόχο λοιπόν, η Prodrive ξεκίνησε την δουλειά για τον επόμενο. Ο οποίος όπως διάβασες και στον τίτλο, δεν είναι άλλος από την κατάκτηση του ρεκόρ 4-πορτου σεντάν του Nürburgring. Και δεν μιλάμε για απλή κατάρριψη ακόμα και με 2-3 δευτερόλεπτα, αλλά κυριολεκτικά για εξαΰλωση, με τον στόχο να είναι κάτω από τα 7 λεπτά…

Έτσι πήρε το αυτοκίνητο, το βελτίωσε ακόμα περισσότερο, το μετονόμασε σε WRX STI RA (Record Attempt) και το έφερε στη Πράσινη Κόλαση. Ήταν άτυχη όμως, αφού την ημέρα που είχε κλείσει την πίστα για αυτή την απόπειρα στη γερμανική πίστα έριχνε “καρέκλες”, κάτι που ήταν απαγορευτικό για ένα τέτοιο τρομακτικό time attack. Εξ’ου και η υπόσχεση για επιστροφή του Michael McHale.

Θα είναι εύκολο να πετύχουν κάτι τέτοιο η Subaru με την Prodrive; Όχι. Μπορούν να τα καταφέρουν; Είμαι σίγουρος πως ναι. Αν αναρωτιέσαι από που πηγάζει αυτή η αισιοδοξία, πάρε χαρτί και σημείωνε:

1Μηχανικές βελτιώσεις

Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος boxer του WRX παραμένει, αλλά η ιπποδύναμη του έχει εκτιναχθεί στα 600 άλογα και στροφάρει στις 8500 στροφές/λεπτό (με τους μηχανικούς να λένε ότι το έχουν φτάσει και στις 9000 σ.α.λ). Το σειριακό κιβώτιο της Prodrive κάνει τις αλλαγές μεταξύ 20 και 25 msec, αρκετά πιο γρήγορα από τα περισσότερα κιβώτια διπλού συμπλέκτη που κυκλοφορούν. Για μηχανικά δεν το συζητάμε καν…

Η ανάρτηση είναι προδιαγραφών rally, ενώ για να σταματήσει το τέρας φροντίζουν οι αεριζόμενοι δίσκοι 15 ιντσών με τις 8-πίστονες δαγκάνες σε όλους τους τροχούς. Οι κλασσικές χρυσές ζάντες της Subaru στις οποίες κουμπώνουν τα σλικ ελαστικά φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν, ενώ η γωνία camper έχει μειωθεί κατά 0,6 μοίρες (ή αλλιώς οι τροχοί έχουν “πλαγιάσει” κι άλλο προς τα έξω) σε σχέση με το αυτοκίνητο που έτρεξε στο Isle Of Man. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι το διαφορικό που αναλαμβάνει να μοιράσει την δύναμη στους τροχούς είναι το εργοστασιακό της Subaru.

Φυσικά αγωνιστικό Subaru και τεράστια φτερούγα πίσω αποτελούν έννοιες αλληλένδετες, με τη συγκεκριμένη όμως να είναι και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη (βλέπε 1:40 στο βίντεο), ανάλογα με τις απαιτήσεις για κάθετη δύναμη.

Τι σημασία θα είχαν όμως όλα τα παραπάνω αν δεν υπάρχουν και τα κατάλληλα χέρια να το δαμάσουν; Έτσι για αυτή την προσπάθεια το WRX θα πιλοτάρει ο 25χρονος Νεοζηλανδός Richie Stanaway, που έχει εμπειρίες από τις 24 ώρες του Le Mans, το FIA World Endurance Championship και αρκετούς άλλους αγώνες. Μάλιστα ο Stanaway την ημέρα πριν την προσπάθεια κατάρριψης, όπου ο καιρός ήταν συνεργάσιμος, ήταν άκρως αισιόδοξος, με τη διάθεση του να πέφτει όσο πλησίαζαν τα σύννεφα.

Παρά την καταρρακτώδη βροχή το WRX βγήκε στην πίστα για μια προσπάθεια, η οποία όπως αναμενόταν δεν στέφθηκε από επιτυχία, αλλά βοήθησε να βγουν οι απαραίτητες φωτογραφίες. Τόσο κόπο έκαναν οι άνθρωποι της Prodrive και της Subaru, μερικές αναμνήσεις από την ημέρα ήταν το λιγότερο που τους άξιζε στην τελική.

Το καλύτερο όμως το κράτησα για το τέλος. Το WRX STI Type RA που είδες θα βασίζεται ακριβώς σε αυτό το πρωτότυπο της Prodrive, με βελτιώσεις στον κινητήρα, carbon οροφή, καθίσματα Recaro, αγωνιστική ανάρτηση και φυσικά την διόλου διακριτική πίσω αεροτομή που έχουμε συνηθίσει.

Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι κρατάμε τα μάτια μας και τα αυτιά μας ανοιχτά για την επανάληψη της προσπάθειας. Το αυτοκίνητο έχει τις προδιαγραφές για να πετύχει, το ίδιο φαίνεται και ο οδηγός. Την επόμενη φορά απλώς ας ρωτήσουν και την γερμανική ΕΜΥ πιο πριν, και το ρεκόρ μάλλον θα έρθει.

  • gv

    αυτο τι ρεκορ θα ειναι δηλαδη?
    ρεκορ των βελτιωμενων?
    γιατι αν ειναι ετσι παιρνεις και ενα corolla που ειναι 4πορτο το κανεις να βγαζει 800 αλογα και σπαει το ρεκορ..
    αρα ουσια μηδεν..
    πολλοι ειναι κατα των ρεκορ και δεν τους αδικω αλλα αν ειναι ενα ρεκορ να εχει αξια τοτε θα ειναι σιγουρα ενα ρεκορ απο αυτοκινητο 100% παραγωγης!
    γιατι αλλιως ο καθενας παιρνει οτι θελει βαζει οσα αλογα θελει και το σπαει..

  • Akis-F1 FAN

    Τέρας το αυτοκίνητο και πανέμορφο στη βροχή…λογικά με έναν πολύ καλό γύρο πέφτει κάτω από τα 7 λεπτά. “Ανούσιο” ρεκόρ αφού δεν είναι εργοστασιακό, αλλά και πάλι αφού μπορούν….why not ??

    • manowar

      Πανεμορφο ειναι το 22B αυτο για μενα ειναι ενα ασχημο τερας χαχαχα..πλακα πλακα λεγεται πως θα βγαλει πρισμενο κουπε για να δουμε

    • Akis-F1 FAN

      Εντάξει το 22b είναι κλασικά όμορφο, αλλά και αυτή η γενιά προσωπικά μου αρέσει….όσο για το κουπε μακάρι να το βγάλουν…αν ειναι και τουμπανιασμενο θα κάψει καρδιές χαχα

  • charris

    το εχουν πανεμορφο για αγωνιστικο….

    και αυτος ο χαρακτηριστικος ηχος της σκαστρας της prodrive απο αλλο πλανητη….

  • manowar

    Τι 4πορτο ρε αυτο κανεις μια ωρα να μπεις μεσα μη σου μπει κανενα καγκελο στον λωκο..μονοθεσιο ειναι..:-@

  • λες και θα ειχε διαφορα αν ειναι 4πορτο η 2πορτο ετσι οπως το εχουν φτιαξει !!!! :-D